Skocz do zawartości

330Cd Spaliny pod maską.. Przez EGR?


szwalbem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pytanie odnosnie spalin wydobywajacych sie spod maski, ktore tez czuć w kabinie. (BMW E46 330Cd 2004r).

 

Po wnikliwym przeglądzie i rozkręceniu wielu plastików okazało sie, że spaliny wydobywają sie z rury znajdującej sie bezpośrednio pod przepływomierzem. Nie jest to rura, która łączy filtr powietrza z turbem, tylko taka cieńsza wychodząca spod przepływomierza, a wchodzi do tej rury filtr-turbo, bezpośrednio przed turbem.

 

Trochę poczytałem i może to być od EGR.

 

A to co zauważyłem, to tyle, ze nie mam oryginalnego czujnika EGR, tylko prawdopodobnie jakiś inny, wzrokowo mogę ocenić że pochodzi z VW, jest bardzo podobny do oryginalnego, ale ma kilka rożnic.

 

I pytanie: czy te spaliny mogą być przez zły czujnik EGR? No i czemu spaliny wydostają się do komory, skoro ta rura jest (chyba) w miarę szczelna..

 

Powiem jeszcze, że po rozkręceniu zaworu EGR (nie czujnika) okazało się, że jest trochę zasyfiony i bardzo ciężko było poruszyć ten tłoczek w środku.

 

 

EDIT: Coś mi sie wydaje ze są dwa czujniki EGR, ten koło Turbo i drugi chyba gdzieś pod kolektorem ssącym.. Ja pisałem wyżej o tym koło Turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

EDIT: Coś mi sie wydaje ze są dwa czujniki EGR, ten koło Turbo i drugi chyba gdzieś pod kolektorem ssącym.. Ja pisałem wyżej o tym koło Turbo

 

Nie ma tam żadnych czujników egr.... :mrgreen:

 

Zapewne mowa o elektrozaworach podciśnienia.

Jeden służy do sterowania zaworem EGR drugi do sterowania turbiną. Jeden i drugi można ze sobą zamieniać.... zaworki N75 znane w VW są w zasadzie bardzo podobne i w TDI spełniają ta sama rolę. Można je na upartego po wstawić do BMW jedyna różnica to taka że BMW dołączyło do zaworu mały filierek . W VW zamiast filierka jest rurka która jest podłączona do filtra powietrza. W BMW podczas pracy zaworu gdy odcina podciśnienie idące do "mieszka " ciśnienie wyrównuje się przez zassanie powietrza przez wspomniany filierek w VW wyrównuje się przez zassanie powietrza przez filtr powietrza. Taki malutki szczegół.

 

Powracając do smrodu spalin w kabinie ..... sugeruję sprawdzenie łącznika elastycznego układu wydechowego . Znajduje się on zaraz za katalizatorem.

Często bywa że lega przerwaniu i puszcza spaliny pod maskę i do kabiny. Zwrócił bym również uwagę na rurkę zasilająca spalinami EGR. Być może faktycznie rozszczelnił się układ egr.

 

Zobacz:

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/ia2998_Zrzut_51.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/ee9883_Zrzut_52.jpg

 

Kolego zapchana odma...wymień filterek i po problemie! :cool2:

 

yoshimura01- powiedz mi co niby ma zapchany filtr odmy do smrodu w kabinie cz pod maska ?

A zawór EGR jest bardzo ciężko ruszyć siłą ręki (palca) więc u kolegi " twoje żekomo" działa poprawnie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc z tego co mówicie, to zawór EGR jest ok. Dzisiaj zalałem go ze wszystkich stron odrdzewiaczem, jutro wyczyszcze i bede to składał.

 

Troche czytałem o spalinach pod maską i też myslalem, że to bedzie ten łącznik elastyczny układu wydechowego, ale siedziałem z głową przy silniku i halogenem i jedyne miejsce gdzie wydobywały sie spaliny, to wlasnie z tej rurki.. jak zatkałem ten wlot, to bylo ok. A po odetkaniu czułem, ze wytworzyło sie tam cisnienie.

 

Jutro jeszcze raz przyjrze sie układowi EGR na czele z elastycznymi złączkami, ale z tego co mi tu piszecie, to jednak podejrzewam odme.

 

Ale piszcie jeszcze. kazdą mozliwosc sprawdze do uzyskania poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega ma silnik M57N, co za tym idzie - niestety, w tych silnikach dość powszednim problemem jest pękanie kolektora wydechowego.

Niestety, w M57N kolektory wydechowe nie są żeliwne, a blaszane (przynajmniej tak to wygląda), co za tym idzie - dość często pękają.

Problem bardzo często zdarza sie w E60 530d, ale występuje też w poliftowych 330d.

Sugeruje przyjrzeć się kolektorowi... choć nie życzę autorowi tematu żeby to właśnie on był powodem jego problemów.

 

PS. U mnie spaliny wydostawały sie dokładnie z tego samego miejsca... i okazało się że to kolektor :-(

 

/H

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

yoshimura01 napisał(a):Kolego zapchana odma...wymień filterek i po problemie! :cool2:

 

 

 

yoshimura01......... powiedz mi co niby ma zapchany filtr odmy do smrodu w kabinie cz pod maska ?

 

Dziwne zadałem pytanie a Ty twierdzisz że pouczam!!! Sprawą oczywistą jest że zsunięty "przewód" odmy będzie puszczał spaliny z skrzyni korbowej. Kwestia nie podlega dyskusji.

 

Pytanie opierało się o odmę ale dotyczyło filtra .... więc co się zmieni jeśli przewód odmy będzie zsunięty a filtr odmy czysty?

Nie chcę się sprzeczać ale kolego zastanów się jakie skutki mogą wystąpić gdy zatkany jest filtr odmy. Jeśli nie wiesz... z przyjemnością napiszę. Tylko nie pisz że pouczam ! Sprzeciwiam się gdy ktoś pisze nie prawdę.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste jeśli odma jest zapchana to może wywalać ten przewód który jest u kolegi zsunięty .....

a co do elektrozaworów to bmw ma te same co opel ( na alledrogo za 120 zł tej samej firmy Pierburg a do bmw 250 zł :D )...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

proste jeśli odma jest zapchana to może wywalać ten przewód który jest u kolegi zsunięty ....

Nie zgadzam się!

 

Co to znaczy " wywalać " i w jaki sposób ?

 

Budowa odmy przedstawia się tak(w skrócie)

1 skrzynia korbowa

2 tunel odpowietrzenia skrzyni korbowej

3 filtr odmy

4 przewód łączący odmę z dolotem powietrza.

 

Więc jeśli filtr odmy jest zapchany ogranicza (utrudnia) odpowietrzenie skrzyni korbowej .

Skutkiem tego jest zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej i naturalnie oleju, ponad dopuszczany przez producenta poziom. W efekcie dochodzi do wypychania oleju uszczelniaczami ,bagnetem ,uszczelniaczami turbiny.

Zapchany filtr odmy zatrzymuje również na sobie wodę ,w niskich temperaturach gdy ta zamarznie dochodzi do całkowitego zatkania odpowietrzenia.

 

Skutki jak wyżej......

 

Więc w miejscu gdzie rzekomo zsunął się przewód odmy (pod przepływką) przy zatkanym filtrze odmy nie było by ciśnienia więc ........... raczej nie masz racji. Zresztą nie ma tam ciśnienia bo gdy układ jest szczelny podciśnienie wytwarzane przez turbinę jest większe niż ciśnienie w skrzyni korbowej w wyniku (można powiedzieć że turbina w układzie swojego dolotu (odsysa gazy z układu odmy) tam również pojawia się podciśnienie więc raczej sam przewód się nie zsunie, prędzej sparciał i pękł.

W wielu postach na forum pisze się o utracie mocy, i kopceniu..... O ile teoretycznie może pojawić się nieznaczny spadek mocy (marginalny) i nie mierzalny na hamowni to na pewno zatkana odma nie ma nic do dymienia.

Nie obwiniajcie za wszystko filtra odmy ,wiadomo musi być czysty i przepuszczać. Ale nie powoduje wypisywanych dziwnych przypadłości opisywanych na forum.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem troszku dymu z okolic podszybia i sie okazalo ze olej albo cos podobnego dostalo sie pod filtr powietrza i stamtąd na obudowę katalizatora. Chyba mialem za duzo oleju nalane bo teraz jest ok. A odma wymieniona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
proste jeśli odma jest zapchana to może wywalać ten przewód który jest u kolegi zsunięty ....

 

Więc jeśli filtr odmy jest zapchany ogranicza (utrudnia) odpowietrzenie skrzyni korbowej .

Skutkiem tego jest zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej i naturalnie oleju, ponad dopuszczany przez producenta poziom. W efekcie dochodzi do wypychania oleju uszczelniaczami ,bagnetem ,uszczelniaczami turbiny.

Zapchany filtr odmy zatrzymuje również na sobie wodę ,w niskich temperaturach gdy ta zamarznie dochodzi do całkowitego zatkania odpowietrzenia.

 

Z tym olejem, to cos moze byc, bo gorna czesc silnika jest dosyc zabrudzona jakims syfem (cos jak nagar z olejem) taki mokry syf.. znalazlem tego troche nawet w komorze filtra powietrza.

 

 

 

Edit: Ooo.. cos takiego jak teraz kolega fornal napisał, ale nie w okolicach podszybia.. Tylko ze u mnie bucha spalinami nawet na zimnym silniku, tak ze ten olej nie ma czasu sie przypalic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy użytkownicy.

Chyba wprowadziłem was w błąd.

Dzisiaj poskladalem w miare to co było potrzebne. Nie zalozylem praktycznie tylko obudowy filtra powietrza. Zaprosilem brata na przegazówke. Ja stalem przed autem. I okazało sie ze jak rura pod przepływomierzem jest założona, to nie wydostają sie spod niej spaliny..

Za to wydostają sie gdzieś z ukladu wydechowego.. Przypuszczeniem była chłodniczka spalin, bo miedzy chłodniczką a blokiem silnika wszystko jest niesamowicie okopcone(chlodniczka i blok rowniez), wiec odkrecam chlodniczke(przy okazji mialem prysznic z plynu chłodniczego), a po jej zdjeciu nie widac zadnego miejsca przepuszczania spalin. Wiec na drugi cel wziąłem kolanko z elementem elastycznym miedzy kolektorem wydechu a wspomnianą chłodniczką. I tu nie ma zadnych widocznych prześwitów. A przy przegazówce pełno spalin z okolic chłodniczki.. złącza wyglądają na ok.

Możecie mi podpowiedzieć jak moge sprawdzić szczelność tych elementów zanim mam je wyjęte..?

 

Co do odmy, to oglądałem dzisiaj filtr i wydaje sie być ok, nie zasyfiony.. Tylko czarny, ale to przecież od oleju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyjrzyj się kolektorowi :-(

U mnie też tam dmuchało... możne na łączeniu z chłodniczką albo na pierwszym cylindrze?

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hubertsk miales racje. przeciek jest ewidentnie z kolektora gdzies na pierwszym, albo drugim cylindrze.. mam nadzieje ze to tylko ta uszczelka(bo tam jest jedna na dwa cylindry), a nie caly kolektor.

 

to teraz juz pewne ze musze go sciagnac.. ale powiedzcie mi czy dam rady sam? nie mam w domu podnosnika, a jak cos robie, to z lewarka.. czy zabierac sie za to od gory, a tam praktycznie nic nie widac, a sciagac tą całą komore filtra powietrza, to chyba bedzie koszmar.. czy moze od dolu? sciagnac turbo i jakos tam grzebac?

 

BTW: na Alledrogo nie moge znalezc takiego kolektora, ssących jest pelno, ale wydechowego ni hu hu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

przykro mi że jednak miałem rację :(

Musisz się przyjrzeć kolektorowi jak go zdejmiesz, prawdopodobnie będzie pęknięty gdzieś w okolicach flanszy... moim zdaniem mało prawdopodobne ze to uszczelka :(

 

Spawanie tego kolektora podobno nie wiele daje, bo po jakimś czasie znów pęka, nowy w ASO kosztuje w granicach 1400 zł, do tego musisz jeszcze doliczyć uszczelki i nowe śruby, co w zależności od zniżek może przekroczyć 1500 zł.

Kiedyś gadałem z gościem, który twierdził że żeliwny kolektor z M57 (z np. E39, albo stare E46) ponoć da się zamontować do tego auta - nie wiem ile w tym prawdy.

Ktoś na forum (chyba M330d, o ile mnie pamięć nie myli) twierdził że jego kolega miał w 330d 204km zamontowany żeliwny kolektor.

Mój znajomy mechanik twierdzi że ponoć nie da się tego zrobić - ale uważam że może być w błędzie.

Możesz pokombinować i może okaże się że zainstalujesz kolektor żeliwny - a wtedy rozprawisz się z problemem raz na zawsze :-)

 

Załączam instrukcje zdejmowania kolektora z TIS, jak będziesz czegoś jeszcze potrzebował - daj znać.

Jutro postaram sie wrzucić momenty dokręcania z TIS, bo dziś juz nie mam czasu (zaraz muszę wychodzić) :(

 

 

Możesz zapodać jakieś fotki okolic kolektora po rozkręceniu?

 

Pozdrawiam,

H.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy te instrukcje, ktore tu wrzuciles sa takie ok, bo ja widze tylko po jednej stronie w kazdej, a podejrzewam, ze jest potrzebne wiecej obrazkow.

 

Chyba bede zdejmowal sam ten kolektor, wiem ze moze rzucam sie z motyką na ksiezyc, ale w serwisie za sama wymiane krzyczą 250, do tego kolektor zeliwny drugie 250, uzywany oczywiscie.. od E39 podobno pasuje.. w serwisie zeby dojsc do kolektora, to zdejmują pokrywe zaworów, ja sie chce obejsc bez tego.. Tylko na razie nic nie robie, bo wiadomo jakie mrozy, a niestety nie mam ogrzewanego garazu..

 

No i chce go dac pospawac, choc tam gdzie pytałem o wymiane, to odradzali spawanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje są z TIS'a, być może będziesz potrzebował dokładniejszego opisu to niektórych sekcji (nie robiłem PDF'ów ze wszystkich powiązanych dokumentów).

Spawanie też Ci odradzam - będziesz miał powtórkę z rozrywki.

Jeżeli chodzi o serwis, to jeżeli chcą 500 za kolektor żeliwny + wymianę (i jeszcze jest na to jakaś gwarancja), to moim zdaniem jest bardzo dobra cena :-)

 

Pozdrawiam,

/H

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

wątek niby zakończony, ale autor niestety jednoznacznie się nie wypowiedział czy kolektor żeliwny (M57) pasuje w miejsce stalowego (M57N), a i ja sam nie byłem na 100% pewien.

 

Dziś w końcu wymieniłem pęknięty, stalowy kolektor wydechowy.

 

JAK BY KTOŚ NIE BYŁ PEWIEN - NINIEJSZYM POTWIERDZAM ŻE KOLEKTOR OD 330D M57 (184KM) PASUJE DO M57N (204KM) :D :8)

 

Polecam wymianę, jeżeli komuś pękł stalowy kolektor z M57N (u mnie pęknięcia były na 5 z 6 cylindrów).

 

Pozdrawiam,

Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ODRADZAM spawanie kolektora blaszanego - ja to zrobiłem i po wyjeździe z warsztatu auto jeździło dużo słabiej. Hamownia wykazała spadek mocy z 204 do 165 koni, moment z 410 do 350Nm. Pewnie spawacz-mechanik coś skopał i zmienił prześwit albo co, ale nie zmienia to faktu, że wszyscy odradzają takie operacje.

 

Teraz będę wymieniał na jakiś inny, pewnie żeliwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.