Skocz do zawartości

Porady przed kupnem e34.


pj0ter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uzytkownikow tego forum.

 

Niedługo koncze zdawac kurs na prawo jazdy i rozglądam sie za odpowiednim samochodem. Dużo myślałem, czytałem i doszedłem do wniosku, że pierwszym samochodem którym chciałbym jeździc jest BMW e34 z silnikiem 2.5 192Km. Miałem ostatnio okazje pojeździc takim konkretnym autem i powiem szczerze , że spodobała mi się.

Chciałbym sie dowiedziec paru rzeczy na temat tych egzemplarzy. tak więc :

Na co zwrócic szczególnie uwagę przy kupnie, czy są jakies szczególne wady dotyczące tych aut ?

Ciekawi mnie czy jest to awaryjny samochód i jak ma sie sprawa z wymianami częsci czy są to wysokie ceny ?

Jak sie sprawuje elektryka w tym samochodzie?

Jak taki samochód reaguje na instalacje sekwencyjną ?

Za ile PLN można juz kupic w miare dobra zadbana bawarke, oczywiscie chodzi mi o e34 525.

 

pj0ter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy pytanie o e34 powinno znalezc sie w dziale e36 - chyba nie?

 

Ale postaram sie pokrótce odpowiedziec na pytanie: 95% e34 oferowanych w Polsce jest wysoce awaryjne, a to ze wzgledu na przebiegi srednie tych aut 400-500 tys km, oraz bardzo kiepskie serwisowanie, jakiemu było poddawane jakies 95% tych aut.

 

Jesli kupujesz ponad 190 konne tylnonapedowe BMW jako pierwsze auto, to zadbaj chociaż aby zawieszenie hamulce i opony w tym aucie były idealne, bo takim samochodem naprawdę łatwo sie zabić. Mam nadzieje ze srednie spalanie w jezdzie miejskiej na poziomie 14 litrów/ 100km Cię nie przeraża.

 

Na sekwencji powinen chodzic dobrze, jej koszt to minimum 3 tys zł (piszę o dobrej instalacji).

Dobrą zadbaną e34, szczególnie 525 cięzko jest znalezc. Myslę ze 10 tys zł to jest granica, za auto bez powaznych wypadkow i z przebiegiem prawdziwym) niższym niz 300 tys km. Oglądałem ze znajomym kilka e34 (głównie 520, ale 525 tez bylo) w cenach 6-8 tys zł i jak dla mnie były to totalne szroty, nie warte nawet 2 tys zł.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooooo jak na 1 auto chcesz taka fure z takim motorem to szacun :) porade jaka moge Ci dac to jak juz kupisz to jezdzij spokojnie bo sasiad rozbil 525 3krotnie :P a po drugie to zdaj najpierw prawko :D jesli nie bedziesz mial stalych dochodow to ten samochod Cie pozre w razem z butami:P no a tak serio to szukaj szukaj i jeszcze raz szukaj dobrego autka dla siebie. a wiem ze pierwszy samochod chce sie miec jak najszybciej po zdaniu prawka. jak trzeba bedzie to poswiec i pol roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taką zadbaną bawarke musisz liczyć minimum od 8000 do góry nie kupisz za 3000 igły i nawet w to nie wierz!! :nienie:

Moja 2.0L z sekwencją chodzi dobrze ale pod warunkiem że benzynę masz sprawną w 100%.

Częsci? hmmm przesiadłem się z opla tigry i daję radę- w moim przypadku BMW było marzeniem które spełniłem i miłość do marki daje mi siłę więc wiesz ;)

 

chcesz sedana czy kombi?

 

Poza tym tył napęd uczy pokory ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo ludzi spotykam, którzy mi odradzają zakup ogólnie samochodów marki BMW, nasłuchałem sie duzo, ze ceny czesci olbrzymie, ze są wysoce awaryjne a koszt napraw przekracza wszelkie wyobrażenia. Od znajomych, którzy jeżdzą na codzien nasłuchałem się wiele dobrego o tych samochodach.

Za 3000 tysiące bym nie kupił nigdy takiej bmki bo tak jak mówicie są to dobite, skatowane egzeplarze. Mam zamiar zakupić BMW 525i w sedanie.

Jak myślicie czy lepiej kupić w gazie takie bmw czy lepiej samemu zakładać nową instalacje?

Czy są jakies szczególne miejsca które koniecznie trzeba zobaczyc ogladając takową bemke?

 

Wiadomo są to auta nie pierwszej młodości i chyba trzeba sie liczyć z tym, że może cos nawalic. Dla nowego kierowcy tak jak mówicie auto z takim silnikiem to może byc problem a szczególnie ze jest to auto z tylnim napedem, ale to nie jest straszne dla mnie.

 

Mam nastepne pytanie czy jest znacie jakies dobre instalacje sekwencyjne które mozna smiało założyc?

I jak ma się sprawa ze sprawdzaniem z zagranicy tych BMW z rocznika 90-96? Czy lepiej pojechać np rozejrzec sie do Niemiec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bank nie jedz do niemiec. Od pół roku podajże jest opłaty celnej 13% wartości samochodu podatku dla samochodów powyżej 2.1l

 

Jeżeli trafisz na bmw gdzie gaz założył facet od którego kupujesz i ma na to papiery to okey ale jak gość papierów nie ma i nic nie wie to wtedy lepiej samemu załóż koszt od 3200 do 3600 zależy od firmy. Ja polecam stelle i stag.

 

na co zwrócić uwagę? OBROTY jeszcze raz OBROTY, czy słychać łańcuch rozrządu czy dyfer nie wyje, progi!! bo będziesz miał tak jak my (posta kilka niżej o progach) sprawdź czy czy mokro pod dywanem kierowcy jak sie uda wsadź tam łebek i zobacz czy ruda jest :D nie zrażaj się ze rdza będzie na rantach drzwi bo to norma w tych samochodach.

 

Co do części? hmmm ogólnie nie są droższe od innych samochodów klasy średniej. Przykładowo do mojej buni czujnik położenia wałka rozrządu kosztuje 290zł (tylko ori) a do corsy b z motorem 1.0 310zł :mrgreen: dane podane ze sklepu ze specjalizacja bmw i opel ;)

 

Jak będzie słaba kompresja to fakt musisz liczyć się z nie małym wydatkiem, pamiętaj że kupujesz rzędowe sześć w 24 zaworach. Ja za 1 zawór płaciłem 35 zł. więc remont tani nie był. Ale jak zrobisz wiadomo pojeździsz ;)

 

Polecam na dzień dobry jak kupisz wymień visco dla bezpieczeństwa żeby Ci się nie przegrzała. Koszt 85zł

 

I nie słuchaj ludzi którzy bmw nie mają a jedynie gadają "będziesz miał wydatki" bo nie mają pojęcia co mówią. Marka szybko Cie zarazi i będziesz pakował kasę z bananem na twarzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ze sie o tym podatku dowiedziałem więc odrazu plan do wyjazdu po bawarke do Niemiec odpada :)

Z tą rdzą to w sumie może byc problem ale ten model e34 to tak jak napisałem nie jest pierwszej młodości. Przegladając forum i ten post poniżej zauważyłem, że często ten problem sie zdaża.

 

Bardzo mnie jeszcze ciekawi sprawa z elektryką jak sie sprawuje ?

Sąsiad z bloku obok posiada własnie e34 i mu cos tam szwankuje z tym. Czytając posty znajdujące sie na forum natknąłem sie na temat własnie związany z poradami przed zakupem bawarki. Napisane tam było, że komputer pokładowy i inne te elektryczne rzeczy lubią sprawiać niemiłe niespodzianki. Czy to faktycznie prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z elektryką większych problemów nie mam, jedynie co to wymieniłem komputer :/ (mam siemensa który jest najdroższy) postaraj się kupić bawarkę na osprzęcie Bosha. Sprawdzisz to najpewniej jak zobaczysz na oczy sterownik. Nie sugeruj się alternatorem bo ja mam osprzęt siemensa a alternator bosha ;)

a i jeszcze jedno ;) Lampy przednie lepiej świecą na boshu niż helli ;) najlepiej kup bez alarmu i imo ;) Sporo problemów obejdziesz :) Ja montowałem sobie sam pilota i jestem zadowolony :) 0 programowania immo 0 z ori pilotem i wyjącym w nocy alarmem ;) taka mała sugestia :)

 

co do rdzy to tak każda ma, i albo wyleczysz albo sie poddasz. Ale oceń skale ilości rdzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po zakupie najlepiej ją odrazu wyleczyć ze rdzy, wiec trzeba z 1000zł dodatkowo doliczyć na te naprawy blacharsko-lakiernicze.

 

Mogłbys mi jeszcze powiedziec ile płacisz za ubezpieczenie, zauważyłem po opisie, że masz własnie taki silnik jaki mnie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na początek kup sobie poloneza na jakies 2-3 lata (nie żartuję) i to auto ogarnij. Jak go rozbijesz, to strata niewielka, bo za cene wymiany oleju w beci kupisz następnego. ;) Najlepiej na nieszczególnych kapciach. Wtedy bez stresu dasz sobie radę nawet z 540.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trapezem śmigałem po lotnisku smieszne jest to auto i nieszczególnie mi sie podobała jazda nim.

Miałem okazje przejechac około 40 km Oplem Omega 2.5 v6 i zdaje mi sie, że w miare dobrze wychodzila mi jazda tym autem, też tylni napęd w miare dobra moc silnika bo 170km. Nie miałem okazji tylnio napedowym sprzetem zimą pojeździc i w sumie nie wiem jak sie zachowuje ale po obserwacji wiem że trzeba szczególnie uważac na pedał gazu.

Co do bmw to nie mam zadnej praktyki z jazdy tym samochodem, jeździłem takową z silnikiem 2,5 po lesie a to żadna praktyka, ale musze przyznać że fajnie sie jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznacze tylko ze akcyza na auta powyzej 2 litrów przywiezione z zagranicy wynosi 18,6 a nie 13%.

13 % wynosiła do stycznia 2009 roku.

Obecnie urzędy celne naliczaja ja od wartosci auta wg ich tabelki, a nie od umowy czy faktury z Niemiec, takze zaniżona faktura nic tu nie pomoze.

 

Ja gaz bym wolał sam zakładac u sprawdzonego i polecanego gazownika, niz kupowac juz z gazem. Bo 99% dostepnych na rynku zagazowanych e34 ma bardzo kiepskie instalacje mieszlanikowe.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj, mam troszkę więcej lat niż TY co za tym idzie sporo kilometrów a teraz jeżdżę już czwartą bmką i prawdę mówiąc miałem z nimi tylko problemy wtedy gdy założyłem gaz,mam teraz 520, takie coś w ręcznej skrzyni pali średnio 9-10 litrów benzyny, gazu spali na pewno z litr więcej więc policz koszty instalacji,dodaj różnicę cen paliwa,pomyśl ile zrobisz kilometrów rocznie i ile lat będziesz miał to auto a będziesz wiedział czy ma sens montować gaz no i oczywiście przegląd z gazem jest droższy.Dobrze utrzymane 2.5litra to przeważnie auta z automatem więc palą więcej,ogólnie e34 w dobrym stanie to koszt od 9000 zł. ale do takiego auta raczej nie dokładasz po za tym to właśnie ten model jest uważany za najtrwalszy,rdzy szukaj w okolicach wlewu,ranty drzwi i rant tylnej klapy.Progi w brew temu co głoszą niektórzy to nie jest taka straszna bolączka miałem z nimi problem tylko w mocno wiekowym e30.Jak kupisz rdzewiaka to 1000 wydasz na rozruch mechanika więc poproś kogoś kto się na tym zna aby Ci pomógł przy oględzinach,dobrze sprawdzone auto to 0 problemu.Pamiętaj jak kupisz to Mechanik i dobra konserwacja i nie zapomnij DOBRZE OPIĆ ZAKUPU na 100% dłużej wytrzyma.pozdrawiam i życzę zdania egzaminu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram konkretne opicie auta to podstawa hehe przedłuza okres zywotnosci auta :D A dobre ogledziny auta to u mnie byłby standard, dlatego jestem ciekawy szczególnych miejsc, rzeczy na które trzeba zwrócic uwage przy zakupie takiej bawarki.

Jestem usytysfakcjonowany informacjami otrzymanych od was i jestem na 100% pewien ze dzieki tym poradom uda mi sie kupic porządne auto które nie bedzie przyprawiało mnie o ból głowy.

 

Przepraszam za nadmierną ciekawość i pytania na które odpowiedzi są dla was oczywiste, a ja posiadam braki w tej dziedzinie wiedzy. Dziekuję również za serdecznośc i poważne potraktowanie mojej osoby. Gdy zdam prawko i zakupie bawarke to myślę ze sympatia do tej marki powiekszy się o stokroć.

Jeszcze raz dziekuje za udzielone informacje i rozjaśnienie mi paru kwesti pozdrawiam pj0ter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trapezem śmigałem po lotnisku smieszne jest to auto i nieszczególnie mi sie podobała jazda nim.

...

 

O to mi właśnie chodziło. Poldek to chyba najmniej obliczalna tylnonapędówka i skutecznie uczy pokory za kółkiem. Przedstawiłem tylko propozycję jakby co ;) Zrobisz jak uważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pj0ter

Jestem właścicielem autka które Cię interesuje i mimo, że mam dopiero 21 lat mogę coś o nim powiedzieć. Ale najpierw powiem, że jak tylko zdałem prawko to jako pierwsze auto miałem łade 2107 i już wtedy myślałem że umiem jeździć tylno napędowymi hehe :D potem przesiałem się na passata ojca b5 130 km, na nim pojeździłem trochę z większymi prędkościami, a po skończonych 20 kupiłem właśnie moje marzenie :D A więc przesiadka na bunie była nie lada wyzwaniem :D auta którymi jeździłem wcześniej, głównie trasa białystok litwa to były skuterki, mimo że passacikiem nie raz jeździło się z znacznymi prędkościami. Niestety bmw to nie zabawka, duża moc, tylny napęd, spalanie też nie małe, usterek nie zauważyłem. Co prawda daje dużo doznań ale najgorsze są zimy. Najgorzej jest teraz na nieodśnieżonych drogach, moje autko praktycznie stoi, NIE WOLNO PRZY BUMIE ŻAŁOWAĆ NA OPONY! już w tą zimę bym miał mało stłuczkę, na szczęście zjechałem na pobocze, jak je kupisz dbaj o hamulce, zawieszenie i właśnie opony, poćwicz też w jakimś bezpiecznym miejscu wychodzenie autem jak Cię zarzuci.

Ogólnie rzecz biorąc tanie nie jest w utrzymaniu ale radości dostarcza wiele :D ! Tylko trzeba zachować rozwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze ;)

 

W 192 konnej besti to podstawa zawieszenie i opony , zimą to napewno trzeba mieć wiecej doświadczenia by ogarnąc to.

Naszczescie obok mnie jest "lotnisko" na krywlanach, pochodze z Białegostoku, tam dużo miejsca do poćwiczenia. Przednionapędowym Renault byłem tam ostatnio to wychodziło jakos ale fakt to przedni napęd ,przy tylnim odrobina za dużo gazu i bok ;)

 

Mówiąc że tanie nie jest w utrzymaniu chodzi Ci o spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie ale przeciez nie tylko. 4 dobre opony do tego auta to koszt 2000zł. Na oponach, zawieszeniu i hamulcach w takim aucie nie powinno się oszczędzac. To nie jest polonez
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.