Skocz do zawartości

318i na zimno klepie jak diesel


Yan00sh

Rekomendowane odpowiedzi

klepie chwilami jak diesel jak jest zimny, szczegolnie przez kilka sekund zaraz po uruchomieniu. Czy to jest normalne w 4cylindrowych silnikach??? Czy przyczyną tego moze byc nieszczelność uszczelki pod pokrywą silnika(nie pod głowicą)? Ostatnio zauwazylem ze wycieka mi olej ale systematycznie kontroluje i jest dolewam zeby byl caly czas w normie a jutro jade do mechanika zeby wymienił tą uszczelkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kłodzko.kiedy zmienialeś olej?.ja mam silnik m-40 pewnie taki jak ty wymienilem olej i chydrauliki przestały klepać.tam zawory masz chydrauliczne tzn.nieustawiasz luzu szczelinomierzem tylko same się ustawiają pod wpływem ciśnienia oleju.jak odpalasz ciśnienie rośnie ,luz się kasuje i przestaje.także na początku sprawdż olej.a jak klepie tylko po uruchomieniu przez pare sekund to sie nie przejmuj.a po tą uszczelkę jedż na ul.zajęczą .na skład opałow. tam mają najtaniej. :norty:
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki ten świat mały:-) klekotanie jest tylko kilka sekund po uruchomieniu wiec to chyba rzeczywiscie normalne. a uszczelke dzisiaj kupiłem wlasnie tam gdzie napisałeś jeszcze zanim przeczytalem Twojego posta:-) do warsztatu jade jednak dopiero w poniedzialek. nawiasem mówiąc też na zajęczą, na terenie urzędu celnego. dzieki za info i pozdrowionka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory mialem Shell 5W40 syntetyk

 

I co :?: Zły jest :?:

 

Apage Castrol. :twisted2:

 

Nie jest zly ale mysle castrol lepszy samochod stal prawie 1.5roku nieodpalany wiec olej trzeba wymienic. A co castrol bedzie zly? To moze Mobil 1? Ile wchodzi czy 4L wystarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M40 1.6 w E36. Klepie mi cały czas, czy zimny czy ciepły nie ma różnicy. Da się coś z tym zrobić, bez wymiany hydraulików ?

 

Jasne - :D Wymien silnik na cos lepszego :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to mnie nie stać, ale może jakiś olej cud pomoże. Ewentualnie remont silnika, ale narazie nawet nie mam pojęcia ile to może kosztować. Może ktoś remontował taki silnik i wie jakie to koszty ??
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...może jakiś olej cud pomoże. Ewentualnie remont silnika, ale narazie nawet nie mam pojęcia ile to może kosztować. Może ktoś remontował taki silnik i wie jakie to koszty ??

 

Wierzysz w cuda :?: Oj Vicia Vicia :twisted:

Dla mnie te oleje cud (dodatki, ulepszacze, wyciszacze silników itd.) to bagno, dziś pomoże jutro zaszkodzi (to moje subiektywne odczucie i prywatne zdanie).

 

Nie rozumiem tylko dlaczego chcesz remontować silnik?

Wydaje mi się, że regeneracja głowicy wystarczyłaby, bo to jej wina, ale może niech wypowie się jeszcze ktoś, kto użytkował/użytkuje silnik M40, bo ja do tej grupy nie należę.

Chyba że stuka Ci panewka na wale, to wtedy rozumiem dlaczego chcesz zrobić remont silnika.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vicia....ja mam m-40 kolega też.on robił wałek ja też. w tych silnikach jest słabe smarowanie wałka,rurka która jest za to odpowiedzialna często się zabija i olej niesmaruje krzywek.krzywka się uszczerbia robi się luz miedzy wałkiem a zaworem i klepie.ściągnij pokrywę wałka i obejrzyj go .jeżelikrzywki są nierówne,mają wżery,uszczerbienia to na bank wałek. możesz kupić ale ja regenerowałem we wrocławiu.za jedną krzywkę z dżwigienką płaciłem 50 zł.przy okazji podkręcił mi krzywki ssące i ma lepszą dynamikę.zrobiłem na nim 20.000 km i wszystko gra. ale zrób to jak najszybciej bo wtedy rzeczywiście mozesz robić całą głowicę.pozdro :norty: pomógł bym ci ale za daleko mieszkasz.najlepiej jak się nieznasz to podjedż do jakiegoś mechanika ale dobrego,bo możesz mieć tylko wałek do roboty a oi powynajdują ci 100 awarii zeby tylko kasę zrobić[dużo jest takich]..pozdro :twisted2: . :norty:
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szczególowo to między zaworem i wałkiem jest dżwigienka dociskująca zawór i to ona tak gra z wałkiem[tak myślę].dużo ludzi mi mówiło że z tym klepaniem można jeżdzić ale ja wolałem zrobić!

 

wąlek,dżwigienki; regeneracja[z gwarancją] 350zł.ja robiłem cały ale można

pojedyńcze krzywki..za jedną[krzywka+dżwigienka]50zł

facet robi wogóle fajne wałki.mieliśmy w maluchu od świątka i nic specjalnego a od niego już 4 rok w kjs-ach i rajdach jeżdzi[chodz bestia już sprzedana].pozdro

:norty:

 

chydrauliki koło 500zł .podkładki samorególujące 15-20zeta zasztukę.....no a

le jak zrobisz wałek to zobaczusz.ja musiałem e zmieniać bo z popychacz był każdy inny :mad2: jakiś rusek tym jeżdzil chyba :twisted: .ale kumpel robił tylko wałek i gra. :dance:

klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa wyglada prosto - klepiacy m-40 to zwykle zuzyty wałek+dzwigienki+popychacze

 

Rozwiazanie 1: kupic wszystko nowe:

 

walek: minimum 400 zł

popychacze: ok 60 zł sztuka = 480 zł

dzwigienki: ok 50 zł sztuka = 400 zł

kamienie do dzwigienek: nie wiem ile chca za to

razem: troche wiecej niz 1300 zł

 

Rozwiazanie najlepsze pod wzgledem technicznym ale wiadomo jaka wada - drogie

 

 

Rozwiazanie 2: regeneracja walka i dzwigienek:

 

ok 350-400 zł i do tego nowe popychacze 480 zł = ok 800-900 zł

 

chyba to kompromis miedzy jakoscia a cena...

 

 

Rozwiazanie 3:

 

zostawic tak jak jest i zamontowac lepszy sprzet grajacy

:mrgreen:

 

laski beda sie ogladac, a staruszki stukac po czole ale silnika slyszec nie bedziesz hehe :lol:

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro trafiłem na znawców tematu to zapytam.

Czy muszę od razu zmieniać cały rozrząd?

Parę tygodni temu pojawiły się stuki na wałku. Na zimnym silniku stukało dość długo, czasami też na rozgrzanym. Za radą znaleziną na forum wysłuchałem stetoskopem i wymieniłem dwa podejżane hydrauliki, nic nie pomogło, stukało dalej najmocniej w okolicy tych samyc hydraulików.

Płukanka i wymiana oleju też nic nie pomogły.

W końcu wyjąłem hydrauliki, wycisnąłem olej i przepłukałem naftą.

Ten zabieg okazał się skuteczny, silnik pracuje znacznie ciszej, ale nie jest to jeszcze to co bym chciał osiągnąć, powinien pracować ciszej.

Wstyd, jeżdzić BMW w którym silnik pracuje jak w leciwym Polonezie(z całym szacunkiem dla posiadaczy tego samochodu).

 

Może ktoś mi poradzi od czego zacząć wymianę rozrządu.

-Hydrauliki po wymontowaniu i przepłukaniu sprawdziłem, wszystkie tak samo twarde, przy ściskaniu zachowują się jak nowe.

-Krzywki wałka i dźwigienki wytarte równomiernie tak mniej wiecej na ok 0,3 mm (to chyba niedużo) bez wżerów i zarysowań.

 

A może przyczyną głośnej, dieslowatej pracy silnika jest cos innego niż wymienine elementy może zawory, albo........???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.