Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem nosa..tarcza taka sama. A co do sedna muszę obczaić te klocki. Co do tarcz to na te Z sporty się nie dam raczej namówić. Na przód dopiero co wjechały ori tracze wiec na tyl bez sensu zakładać inne niż gladkie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

 

O Jurid(szczególnie white) na wcześniejszych stronach nie zaciekawie się niektórzy wypowiadają.

 

A co powiedzielibyście na zestaw na przód do normalnej codziennej jazdy bez szaleństwa:

http://sklepebc.pl/bmw/120/20e811702007-2010r/3201-tarcze-hamulcowe-ebc-standard.html

http://sklepebc.pl/bmw/316/16e902007-2012r/2207-klocki-hamulcowe-ebc-ultimax.html

 

Na tył właściwie taki sam.

 

Dodatkowo na niektórych stronach wyświetlane są dwa rodzaje tarcz na przód: 300 oraz 312 mm. Gdzie mogę sprawdzić dokładny rozmiar tarczy dla swojego modelu oraz od czego to zależy? Czy jakieś opcje (sport, M, etc) miały 300 mm a jakieś 312 mm ?

Czy oprócz tarczy i klocka warto coś jeszcze wymienić podczas takiej usługi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzyj jeszcze oferte firmy DBA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

Nie smarowałes piast i tarcz niczym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytanie instrukcji montazu zakupionych elementów to podstawa. Tam wyraznie pisze jak to zrobic i co zmierzyc. Twoj amatorski sposob montazu wyklucza tarcze z ewentualnej reklamacji. Czytac instukcje. To pisane po to by pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:duh:
Widzę że kolega ma bardzo mądrą i merytoryczną odpowiedź.

 

Bo piast pod tarczę się nie smaruje ale nie martw się nie wiedzą o tym też w warsztatach. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powierzchnia przylgni ma byc czysta i sucha bez tego masz po gwarancji. najlepiej piaste oczyszczac wlosami murzyna. materiału nie zdejmuje tylko nalot.

jesli chodzi o sprawy fizykochemiczne stawiam na przewodzenie ciepla na lozysko oraz mozliwosc przypalania smaru na powierzchni styku, ryzyko zabrudzenia tarczy smarem.. ale to moje domysly ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

 

O Jurid(szczególnie white) na wcześniejszych stronach nie zaciekawie się niektórzy wypowiadają.

 

A co powiedzielibyście na zestaw na przód do normalnej codziennej jazdy bez szaleństwa:

http://sklepebc.pl/bmw/120/20e811702007-2010r/3201-tarcze-hamulcowe-ebc-standard.html

http://sklepebc.pl/bmw/316/16e902007-2012r/2207-klocki-hamulcowe-ebc-ultimax.html

 

Na tył właściwie taki sam.

 

Dodatkowo na niektórych stronach wyświetlane są dwa rodzaje tarcz na przód: 300 oraz 312 mm. Gdzie mogę sprawdzić dokładny rozmiar tarczy dla swojego modelu oraz od czego to zależy? Czy jakieś opcje (sport, M, etc) miały 300 mm a jakieś 312 mm ?

Czy oprócz tarczy i klocka warto coś jeszcze wymienić podczas takiej usługi ??

 

Panowie,

Pytałem jeszcze czy warto jakieś inne części wymienić podczas wymiany tarcz i klocków??

 

Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

 

Na RealOEM pokazuje mi dwa rodzaje tarcz:

300 x 24, nr kat: 34116854998

330 x 24, nr kat: 34116854999, przy czym tutaj jest komentarz: S102A=Yes,

Więc jeżeli mam ten pakiet (S102A) to mam tarcze 330 mm a jak nie to 300 mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, masz 300mm, ale odkręcenie koła i zamierzenie to 5min roboty, więc i tak bym sprawdził, bo nie wiadomo czy poprzednik nie zmieniał na wydajniejsze. Jak zaświeciła się kontrolka to do wymiany czujnik zużycia, jak nie to nic nie potrzebujesz.

 

Jak robisz jeszcze tył to od razu szczęki warto zmienić i do tego zestaw montażowy, rozpierak wystarczy oczyścić i nasmarować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
weź Galfer FDT 1055 - zaje.ista cena, hamują od zimnych już bardzo dobrze, a po nagrzaniu jest jeszcze lepiej. Bardzo wysoki współczynnik ścierania, jednocześnie są delikatne dla tarcz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

 

Looknij tutaj

viewtopic.php?f=70&t=320039&start=30

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

 

Looknij tutaj

viewtopic.php?f=70&t=320039&start=30

 

Dzieki za info czy to jest ten numer katalogowy tych hawk 5.0 HB551F.748 ? Przeczytałem Twój temat i nei miałem pojęcia ze jeszcze wypada zmienić serwo, tez robie swap z 330xd. Ja sie z serwem wstrzymam przynajmniej na razie, zobacze jak nowe tarcze z klockami będą hamowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najpierw sobie sprawdź w realoem jakie masz to serwo, bo ja np. u siebie w 320 xd mam już to niby polecane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klockow to hawki 5.0 sa bardzo ok ale cena jest bardzo wysoka. Teraz raczej bym sprobowal chyba z tymi Galferami. Jesli chodzi o serwo, to przygotuj sie na wymiane, roznica jest znaczna. Na pewno lepiej kupic galfery i zmienic serwo niz hawki z dotychczasowym serwem.

Ale wymiana na rozmiar 348mm to pomysl bardzo dobry.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.