Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

 

Nie no jeśli Zimmermann to na pewno wiercony ;) Są plany żeby wprowadzić wiercone i nacinane ale to jeszcze potrwa trochę zanim się pojawią.

 

Zimmermann to wytrzymałe tarcze, dużo osób w Poznaniu na torze katuje właśnie w BMW z serii M zestawy na tarczach Zimmermann Sport lub Formula Z w połączeniu najczęściej z klockami Ferodo DS. W Polsce też już dużo Audi RS jeździ na tarczach Zimmermann Formula Z i są zadowoleni, poza tym właśnie w tych autach jest to pierwszy montaż. No chyba, że jest ceramika to już inna bajka ;)

Opublikowano

Ok, dzięki za podpowiedzi.

 

Chyba zdecyduję się na tarcze OEM i klocki Jurid White.

 

Maciek_czescidobmw.pl

 

Łatwiej by mi było zamówić części w warsztacie, w którym będę robił auto. Ale w razie czego - jaki macie czas realizacji zamówień?

Widzę tylko klocki Jurid White na oś przednią, a co z tyłem?

 

Pozdrawiam,

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Ok, dzięki za podpowiedzi.

 

Chyba zdecyduję się na tarcze OEM i klocki Jurid White.

 

Maciek_czescidobmw.pl

 

Łatwiej by mi było zamówić części w warsztacie, w którym będę robił auto. Ale w razie czego - jaki macie czas realizacji zamówień?

Widzę tylko klocki Jurid White na oś przednią, a co z tyłem?

 

Pozdrawiam,

 

Na tył Jurid na tę chwilę nie oferuje jeszcze klocków w wersji ceramicznej do 330i/d e46. Jeżeli mocno zależy Ci na niskim pyleniu polecam klocki ATE Ceramic. Z konwencjonalnych klocków mogę szczególnie polecić Textar i Zimmermann.

 

Tarcze Oryginalne BMW do Twojego modelu są dostępne w ciągu dwóch dni, tzn. zamawiane dziś, w środę byłyby u Ciebie.

 

 

pozdrawiam

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

 

Tarcze jeszcze raz dziś obejrzałem. Są nawiercane i nacinane, ale są firmy MIKODA (czyli kolega wprowadził mnie w błąd). Dziś jak mu powiedziałem że nie ma nacinanych i nawiercanych Zimmermanów, to się przyznał że to Mikoda :duh:

...ale zrobił na nich 22 tyś km i nic się z nimi nie stało przy ostrej jeździe. (Ja do firmy Mikoda jakoś przekonany nie jestem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Apropo jakości Zimmermanna to mogę powiedzieć tylko tyle, że dwa tygodnie temu zakupiłem u forumowicza Lewian komplet na tył, zamontowałem zgodnie ze sztuką i jestem bardzo zadowolony, hamulce nie piszczą a jakość hamowania jest dokładnie taka sama jak na zestawie OEM. Wiem, że tylna ośka ma mniejszy udział w procesie hamowania, ale nierzadko zdarza mi się zwalniać z dość dużych prędkości czy stosować dohamowania w zakręcie i nie zauważam najmniejszej różnicy. Sam sklep również polecam, fajne podejście do klienta, towar dobrze zapakowany i bardzo dobre ceny :cool2:
Opublikowano

Panowie czy ktoś mi może podpowiedzieć jakiej średnicy tarcze przednie idą do mojego e90?

Byłem w warsztacie umówiony na wymianę ale panowie zmierzyli tarczę i wychodzi im niby 300mm a w ETK piszą, że ma być 330mm.

 

2007 E90 320d M47n2 163KM automat. Vin: VC76930.

Z góry dziękuję

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Panowie czy ktoś mi może podpowiedzieć jakiej średnicy tarcze przednie idą do mojego e90?

Byłem w warsztacie umówiony na wymianę ale panowie zmierzyli tarczę i wychodzi im niby 300mm a w ETK piszą, że ma być 330mm.

 

2007 E90 320d M47n2 163KM automat. Vin: VC76930.

Z góry dziękuję

 

Tarcze przednie według ETK do VC76930 to:

 

34 11 6 854 998 - 300x24mm

 

Mogę zaproponować:

http://czescidobmw.pl/szukaj/34%2011%206%20854%20998.html

 

 

pozdrawiam

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też uważam że powinny być 300x24. 330 są w 3.0d.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

34 11 6 854 999 czyli 330x24mm były stosowane tylko w 320d z tych lat w 'pojazdach służbowych'. Myślę, że ta opcja (S102A) odnosi się do np. radiowozów.

 

W każdym razie w VIN VC76930 jej nie ma, więc odpowiednie tarcze przednie to 34 11 6 854 998 - 300x24mm.

 

 

pozdrawiam

.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie czy jest jakaś alternatywa do słabych Zimmermanów Sportów...odnośnie 335i?

Fakt że założone były pare miesięcy temu,ale biją mocniej niż ojciec niegdyś pasem :duh:

Chodzi mi o zestaw hamulcowy który przetrzyma dłuższe i wielokrotne hamowania na autobahnie

a mieszczący się w realnych pieniądzach...tzn.nie będą to koszty 5-10tys zł...

Teraz mam wspomniane Sporty plus kloce ATE Ceramic...słabizna :mad2:

Back to the roots...
Opublikowano
Panowie czy jest jakaś alternatywa do słabych Zimmermanów Sportów...odnośnie 335i?

Fakt że założone były pare miesięcy temu,ale biją mocniej niż ojciec niegdyś pasem :duh:

Chodzi mi o zestaw hamulcowy który przetrzyma dłuższe i wielokrotne hamowania na autobahnie

a mieszczący się w realnych pieniądzach...tzn.nie będą to koszty 5-10tys zł...

Teraz mam wspomniane Sporty plus kloce ATE Ceramic...słabizna :mad2:

 

 

Lepszych tarcz od Zimmermanna nie znajdziesz, szukaj przyczyn swojego problemu gdzie indziej bo to na pewno nie tarcze. Ewentualnie załóż do nich dobre klocki.

Opublikowano

EBC słobizna...ORI...nie komentuje :8) ...w temacie Zimmermannow...jaka jest właściwie różnica

pomiędzy Sport a Formula Z?

A Tarox tarcze plus kloce?

Back to the roots...
Opublikowano
No to są zupełnie inne tarcze, Zimmermann Sport to tarcze jednoczęściowe perforowane, Formula Z to tarcze dwuczęściowe (tzw. hybrydowe), które mają na celu zmniejszenie masy nieresorowanej oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Tego typu tarcze są fabrycznie montowane np w Audi z serii RS.
Opublikowano

Nie jestem pewien czy tutaj pytać, ale zanim założę nowy temat:

 

Wymieniłem tarcze i klocki (textar). Po mniej więcej 1000 km zaczęły bić (najpierw na autostradzie przy dużej prędkości i trochę mocniejszym hamowaniu, potem już nawet przy delikatnym w mieście). Pojechałem na toczenie. Okazało się, że bije tylko jedna, lewa.

 

Diagnoza mechaników:

1. rozwalona piasta

2. luz na wahaczu tylnym (faktycznie jest do wymiany)

 

Którą byście obstawiali? Wahacz wymienię, ale znowu muszę toczyć i zastanawiam się czy to coś da, bo jakoś tak ten wahacz do mnie nie przemawia.

 

MOD: proszę o przeniesienie do E60, pomyliłem się.

Opublikowano
Nie jestem pewien czy tutaj pytać, ale zanim założę nowy temat:

 

Wymieniłem tarcze i klocki (textar). Po mniej więcej 1000 km zaczęły bić (najpierw na autostradzie przy dużej prędkości i trochę mocniejszym hamowaniu, potem już nawet przy delikatnym w mieście). Pojechałem na toczenie. Okazało się, że bije tylko jedna, lewa.

 

Diagnoza mechaników:

1. rozwalona piasta

2. luz na wahaczu tylnym (faktycznie jest do wymiany)

 

Którą byście obstawiali? Wahacz wymienię, ale znowu muszę toczyć i zastanawiam się czy to coś da, bo jakoś tak ten wahacz do mnie nie przemawia.

 

MOD: proszę o przeniesienie do E60, pomyliłem się.

 

 

No wahacz skoro do wymiany to tak czy tak musisz go zrobić.

Rozwalona piasta ? Co dokładnie ? Taka już była i mechanik założył na nią nowe tarcze ? No to teraz na jego głowie powinno być kupno nowego kompletu tarcz i klocków dla Ciebie, za swoje błędy niestety trzeba płacić.

Opublikowano
Nie wiem czy jest rozwalona. Taką diagnozę postawił jeden, a drugi twierdzi, że to wahacz. Pewnie wymienię wahacz, bo i tak muszę. Przetoczę i znowu zobaczę. Co prawda pójdzie 100 na toczenie, ale to i tak o 200 mniej niż nowa piasta :)
Opublikowano
Nie wiem czy jest rozwalona. Taką diagnozę postawił jeden, a drugi twierdzi, że to wahacz. Pewnie wymienię wahacz, bo i tak muszę. Przetoczę i znowu zobaczę. Co prawda pójdzie 100 na toczenie, ale to i tak o 200 mniej niż nowa piasta :)

Daj znać czy uporałeś sie z problemem. podobnie mam u siebie.

Opublikowano
Nie wiem czy jest rozwalona. Taką diagnozę postawił jeden, a drugi twierdzi, że to wahacz. Pewnie wymienię wahacz, bo i tak muszę. Przetoczę i znowu zobaczę. Co prawda pójdzie 100 na toczenie, ale to i tak o 200 mniej niż nowa piasta :)

 

Zmień mechanika to po pierwsze. Znajdź kogoś kto profesjonalnie podejdzie do tematu i zmierzy Ci bicie piast. Powinno się to robić zawsze przed zamontowaniem tarcz.

Opublikowano
Dokładnie tak jak pisze Pan Adam. Przynajmniej w razie najmniejszych podejrzeń, a najlepiej zawsze po dokładnym oczyszczeniu piast powinno się zmierzyć ich bicie - dopuszczalne to okolice jednej setki na obwodzie (!). Pamiętajmy, że teoretycznie niewielkie bicie - paru setek na piaście, może dać już znacznie wyższy wynik na obwodzie tarczy. A swoją drogą mogę polecić sklep Lewian - kupiłem tam już dwa komplety tarcz i klocków i za każdym razem byłem b.zadowolony z ceny, obsługi, doboru części i czasu przesyłki :cool2:
Opublikowano
nigdy nie podejmowałbym sie toczenia ani piast ani tarcz.... to ostatecznosc w jakis starych autach do ktorych nie ma czesci.. tu czesci dostepne... takie oszczednosci zawsze sie odbijaja niekorzystnie...
Opublikowano

Juz pare razy pisalem o tym ,ze niektore firmy nie prowadza czegos takiego jak sezonowanie produktow. Moze tu lezy przyczyna - toczenie nic tu nie da gdy jest to wina wlasciwosci materialu.

W przypadku tarcz ham. okres sezonowania to ok 2-3 lat.

Tarcze niesezonowane moga odksztalacac sie pod wplywem temperatury - czyt. hamowania.

 

Mialem juz tem problem 2 razy. Na poczatku oczywiscie idealnie rowne, a po jakis czasie zaczelo sie trzesienie autem :duh: Tarcze mierzone u mechanika na zimno - idealne, po ostrym hamowaniu - fala. Efekt ustapil po jakis 15 kkm.

Za drugim razem nie mialem juz tyle cierpliwosci - po 3kkm wymienilem tarcze na textara i po klopocie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Juz pare razy pisalem o tym ,ze niektore firmy nie prowadza czegos takiego jak sezonowanie produktow. Moze tu lezy przyczyna - toczenie nic tu nie da gdy jest to wina wlasciwosci materialu.

W przypadku tarcz ham. okres sezonowania to ok 2-3 lat.

Tarcze niesezonowane moga odksztalacac sie pod wplywem temperatury - czyt. hamowania.

 

Mialem juz tem problem 2 razy. Na poczatku oczywiscie idealnie rowne, a po jakis czasie zaczelo sie trzesienie autem :duh: Tarcze mierzone u mechanika na zimno - idealne, po ostrym hamowaniu - fala. Efekt ustapil po jakis 15 kkm.

Za drugim razem nie mialem juz tyle cierpliwosci - po 3kkm wymienilem tarcze na textara i po klopocie.

 

 

Tarcze hamulcowe nie są i nigdy nie były sezonowane.

Pomyliłeś pewnie z odlewami z których potem są robione tarcze hamulcowe, kiedyś owszem były one sezonowane, dziś już się tego nie praktykuje i nie ważne o jakiej firmie mowa, nie robi tego nikt ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.