Skocz do zawartości

Wariacje- zapala się kontrolka poduszki- nic nie działa


szczrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, otóż:

.Zapala mi się kontrolka od poduszki powietrznej- a właściwie mryga, tak jakby nie wystarczało prądu na nią, ledwie sie swieci, a wtedy

x nie działa sterowanie z kierownicy

x nie działa radio lub nie pali sie wyswietlacz radia, nie da sie go wylaczyc ani sciszyc( gra ale nie ma kontaktu z nim)

Podejrzenie padło na zasilanie, bo gdy przekrece stacyjke czasem zalapuje i wszystko prawidlowo dziala( czasem musze kilka razy krecic kluczykiem zeby dzialalo wszystko)

 

Słyszałem kiedys o jakims sterowniku czy cos takiego w stacyjce, ale nie moge nic o tym znalezc

 

Bo to chyba nie lezy wina po stronie tasm itp w kierownicy, skoro problem znika po kilku przekreceniach kluczyka?

 

a i jeszcze przypomniałem sobie- gdy pali sie kontrolka airbagu, jak wcisne klakson to gasnie kontrolka i radio, puszczam klakson- z powrotem gra radio i pali sie lampka. a czasem klakson w ogole nie dziala.......

 

HELP!

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

na 99 % kostka stacyjki (ignition switch), część numer 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/740i-M62/LHD/A/1997/february/browse/steering/steering_lock_ignition_switch/#61 32 6 901 961

aby wyszukać opis naprawy wpisz w googlach e38 ignition switch removal (w e39 jest podobnie jak w e38)

możesz też zobaczyć na youtube hasło e38 ignition switch

zdecydowanie wymiana, koszt w aso około 140 zł

marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

podłączam się pod temat bo u mnie zaczęły się podobne cyrki, najpierw sporadycznie zapalała się kontrolka airbagu i gasła ale pewnego razu przy zapalonej kontrolce airbagu zgasło radio, a takze sterowanie z kierownicy, za chwile co mnie bardziej przeraziło zapaliła się kontrolka automatycznej skrzyni biegów. trochę zbladłem bo kontrolki się świeciły ale auto i skrzynia działały bez zarzutu i to w kazdym trybie. Pojawiło się to jeszcze kilka razy, zawsze najpierw zapalała się kontrolka airbagu, a za chwile skrzyni biegów. Postanowiłem ze podjade na kompa do ASO i modliłem się zeby nie było to nic ze skrzynią. Jakiś czas wcześniej zmieniałem sam ringi w liczniku bez odłączenia akumulatora ale po tej akcji wszystko działało normalnie. Po podłaczeniu do kompa błedy zostały wykasowane. Nie były to jakies poważne błedy, nic ze skrzynia biegów, tylko bład sterowania z kierownicy, jakis ze światłem stopu i tyle. Szef ASO powiedział mi zeby jeździc dalej i ze jak sie takie cos pojawi raz na miesiąc to da się z tym żyć:) I tak przez zimę w sumie było ok, zadnych błędów. Fakt ze auto wiecej stało niż jeździło w taką pogodę, ale od kilku dni zaczeło się znowu. Przekręcam kluczyk i już widzę ze świeci sie kontrolka airbag i ze raczej nie ma zamiaru zgasnąc tak jak to powinno być, za chwilę po przejechaniu kilkuset metrów zapala sie kontrolka skrzyni biegów, jednocześnie nie działa tempomat, mało tego raz działa sterowanie radiem na kierownicy, a raz nie, tzn. czasem niczym nie można sterować z kierownicy i nie jest podświetlona a raz tylko niektórymi funkcjami jak radio czy nawiew. Za jakis czas odpalam znowu auto i jakimś cudem wszystko jest ok. Proszę o sugestie czy bardziej to wszystko może być spowodowane uszkodzoną taśmą pod kierownicą czy może stycznikiem w stacyjce i jakie są orientacyjne koszty wymiany tych części i od czego bezpieczniej było by zacząć naprawę bo od rozebrania kierownicy i sprawdzenia styków to wiadomo:)

 

dzieki za info, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, chciałem tylko dodać że u mnie dokładnie było to samo - brak klaksonu, migająca kontrolka ABS, brak oświetlenia nad lusterkami, nie działające radio. Rozebrałem osłony pod kierownicą dostałem się do kostki, niestety w mojej E39 trzeba jeszcze rozebrać osłonę po lewej strony od kierownicy no chyba że ktoś ma specjalistyczne narzędzie wtedy może obejdzie się bez rozkręcania. Po rozebraniu chcę wkładać nowy choć używane element a to się okazuje że nie pasuje gniazdo ma inaczej ułożone plastiki które zabezpieczają aby nie wsadzić innej. Wpieniłem się trochę bo rozebrałem już wszystko i szkoda mi było rezygnować z zabawy - więc przepsikałem starą kostkę WD pokręciłem w lewo prawo i poskładałem ze starą. Przeczyszczenie pomogło i wszystko działa jak należy.

 

Więc chciałem podziękować za opis bo w moim przypadku pomogło i zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy jak na uszkodzoną taśmę przy kierownicy ale nie pasuje mi to radio może jakieś zwarcie?

 

U mnie po wymianie taśmy radio zaczeło normalnie działać. W moim przypadku był to brak wyświetlania godziny na wyświetlaczu radia, niedziałający tempomat, kierunki, poducha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.