Skocz do zawartości

[Exx] sprawa HID-ksenon


M-Technic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rzeczywiście nie dopisałem, że koleś na motocyklu dość wysokim widział tą babkę jadącą z naprzeciwka i widział też co robi. Tam nie było jakichś zawrotnych prędkości. A co ma jazda na drogowych światłach do palnika HID ? :mad2: Prokuratora to nic nie obchodzi, na jakich światłach jechał, czy to drogowych, czy mijania. Jego tylko obchodziło nieprawidłowe oświetlenie w motocyklu i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może w motocyklu hid to nieprawidłowe oświetlenie. Musiałbym doczytać. Choć wydaje mi się że w rozporządzeniu była mowa tylko o ilości świateł i jego kolorze również w odniesieniu do motocykla.

A co ma jazda na drogowych światłach do palnika HID ?

Dają podobny efekt :cool2:

 

Znasz może uzasadznienie wyroku? Wklej jeśli możesz bo jestem ciekawy co dokładnie sąd napisał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam uzasadnienia wyroku. Po prostu z rozmowy się dowiedziałem wszystkich szczegółów. Najlepsze jest to, że on miał soczewkę na tyle źle ustawioną, że świeciła bardzo nisko i nie było nawet mowy o tym żeby kogoś oślepić. Wszystko miało być jeszcze ustawiane, żeby było ok. Przeciwko niemu w sprawie użyto HID :mad2: i przegrał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sprawa przegrana, to fakt. Mógł ją natomiast wygrać. Szkoda ze nie masz uzasadnienia. Jakbys sie widział z kolega to napewno on ma gdzies papiery od sprawy. Gdyby było to możliwe to wrzuć to uzasadnienie albo chociaz sygnaturę sprawy zdobądź to może sam znajdę:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

koledzy mam takie pytanie posiadam ori Xenony ze spryskami , samo poziomowaniem ogólnie tak jak z fabryki.

Sprawa wyglada tak :

Chcę założyć taki zestaw ale do swiateł halogenowych http://allegro.pl/hid-xenon-ksenon-hb4-9006-mokotow-ksenony-xenony-i1436020363.html Czy prócz tego bede potrzebował coś jeszcze , typy przetwornice takie jak to ringów zeby sie nie palił błąd spalonych żarówek ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
kupiłem 2 miesiace temu ksenony hid z przetwornicą bez błędów za 240 zł, na kompie pokazuje mi błąd przepalonych zarówek ale nie o to chodzi, dzis dostałem mandat jak kolega Lucass_81, policja jechala przede mna po czym mnie zatrzymali, mandat 100 zł i zabrali dowód, władza rzekł nie ma pan lampy ECE 45 tylko ECE E12, lampy nie sa przystosowane do ksenonów. Musze jechac do stancji diagnostycznej zeby mi podbili badanie uproszczone koszt ok 21 zł i nastepnie do wydzialu komunikacji :evil: ale wkurw niezmierny... Panonie bez homologacji nie dogadacie sie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś błąd przyjmując mandat, zabrać dowód ci mogli takie prawo ale w przypadku sprawy sądowej prawdopodobnie byś wygrał o ile chcieliby ją skierować do sądu. Czy policjanci wymuszają mandaty - bardzo często niewiedza kierujących im w tym bardzo pomaga. Mój przykład nie o HID'ach co prawda. W związku z budową A8 zamknięto dla ruchu pewną drogę lokalną (nie dla autobusów), oczywiście mało kto tego przestrzega, mniejsza z tym. Panowie policjanci ustawili się ok. 1-1,5km dalej od tego miejsca na krzyżówce w pierwszej wiosce i łapali wszystkie autka jadące z tego kierunku, zatrzymali i mnie, policjant pyta skąd pan jedzie a ja na to jakie to ma znaczenie, on lekko wkurzony że ma bo jeśli stamtąd to złamałem przepis zakaz ruchu blablabla (nie namawiam tutaj do łamania przepisów) a ja ściemniam że nie jadę stamtąd, koleś zabrał papiery i poszedł do radiowozu, wraca i mówi że on wie że ja złamałem przepis, ja że musi to udowodnić, on że skieruje sprawę do sądu i ja będę udowodniał kwadraturę koła, więc ja ze stoickim spokojem odpowiadam że przed sądem to on będzie musiał udowodnić że ja tamtędy jechałem a niestety nie mógł tego udowodnić bo to miejsce nie było widoczne z miejsca gdzie stał radiowóz. Więc pan oddal mi papiery i wkurzonym głosem kazał jechać. Samochodów zatrzymali tam kilkanaście ile ludzi zapłaciło nie wiem. Nie chwalę się tym że złamałem przepis (nie chce się tu wdawać w dyskusje dlaczego bo jest to nie istotne) piszę o tym dlatego że przed sądem to policja musi udowodnić że popełniono wykroczenie, w przypadku tych hidów doszło by do tego (nie dam oczywiście uciąć sobie za to ręki bo to Polska jest) do zlecenia ekspertyzy czy te światła spełniają normę jaką sprawdzają diagności na stacji czyli te słynne odcięcia 50R 75R czy jak tam jest, jeśli ktoś te hid'y zrobił z głową to wyszłoby że jest OK i sprawa wygrana. Na stacji diagnostycznej pytałem sam o te nieszczęsne ksenony i koleś mi mówi dlaczego mam panu nie podbić dowodu skoro światła świecą zgodnie z rozporządzeniem, linia odcięcia itd., spryski są. Więc skoro mnie zatrzymają, zabiorą dowód to zajadę tym samym autkiem na stacje dostanę wpisik i odbiorę dowód. Na pewno nie przyjmę mandatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
bo koleś powie - A bo mnie oślepiła beemka. Może być pozamiatane.

Może. Możesz też powiedzieć że nadleciało ufo i gościowi narobiło do baniaka i to go zamroczyło i komu sędzia ma dać wiarę słowo przeciwko słowu. W polskim sądzie winę trzeba udowodnić, jak masz dobrego papugę to na podstawie poszlak i pomówień Cie nie skarzą. Biegły sądowy musiał by przeprowadzić ekspertyzę czy rzeczywiście lampy były tak ustawione by oślepiać a to że HID nie ma nic do rzeczy bo H1/H7/H4 też oślepiają. Osobiście dla mnie wymóg samo poziomowania przy xenonie jest pomylony bo co jeżeli pozycja zerowa jest źle ustawiona to i samo poziomowanie nie pomoże. Zwykły ksenon zawsze będzie oślepiał, choćby na nierównościach, w PL na prawych zakrętach czy przy szczytach choćby małych wzniesień. Jedynym dobrym rozwiązaniem jest xenon adaptacyjny i night vision, ale na tym to producenci robią extra kasę i nie prędko będzie to standardem, zresztą jak zaobserwowałem to ludzie wolą M-pakiet i lakier metalik niż lampy adaptacyjne. Cała niby przesiąknięta bezpieczeństwem i ekologią unia kombinuje wprowadzenie akcyzy na LPG, zupełnie zapominając, że jest to najbardziej ekologiczne z dotychczasowo użytkowanych źródeł zasilania samochodów. Co do nieznajomości przepisów przez policje to się zgodzę, wielkie g... wiedzą i w myśl starej nazwy "panie władzo" wymuszają na ludziach podpisywanie bzdurnych mandatów jak ten zamieszony powyżej "nieprawidłowy stan techniczny pojazdu lampy samo wyładowcze" no brzmi to jak "bilet trąbka, jaki bilet jaka trąbka" poza tym o braku pojęcia w temacie przez policjanta świadczy stwierdzenie "samowyładowcze" z tego co się orientuję to są lampy wyładowcze no i ten ART.97KW jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W Polsce homologacja jest dla producenta a nie użytkownika, a żeby się jej czepić to tak czy inaczej trzeba mieć jej wyciąg, a milicjant to ma obowiązek sprawdzić czy światła świecą, czy świecą prawidłowo, czy mają prawidłową barwę i czy są prawidłowo zamontowane, a nie jaka żarówka siedzi w lampie, co rozkręcał lampę?? na oko określił! to tak jak by zamykali za jazdę po pijaku po kontroli na oko. Zauważcie, że w programach TV o pracy policji od jakiegoś już czasu do oklejania przednich bocznych szyb czepiają się tylko policjanci z patrolu mobilnej kontroli technicznej czy jakoś tak bo maja na stanie miernik przepuszczalności światła, bo na podstawie podejrzenia to policjant co najwyżej honorowo w pysk dostać może jak się z kobietą jedzie.

Nie dajcie się robić w bałwana. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście dla mnie wymóg samo poziomowania przy xenonie jest pomylony bo co jeżeli pozycja zerowa jest źle ustawiona to i samo poziomowanie nie pomoże. Zwykły ksenon zawsze będzie oślepiał, choćby na nierównościach, w PL na prawych zakrętach czy przy szczytach choćby małych wzniesień.

Samopoziomowanie ma służyć ustawieniu świateł w zależności od tego czy auto jest obciążone, czy nie. I tyle, więc uważam, że jest potrzebne. Nie będzie robiło korekty podczas jazdy. Chyba, że ja o czymś nie wiem. W takim przypadku proszę mnie wyprowadzić z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście dla mnie wymóg samo poziomowania przy xenonie jest pomylony bo co jeżeli pozycja zerowa jest źle ustawiona to i samo poziomowanie nie pomoże. Zwykły ksenon zawsze będzie oślepiał, choćby na nierównościach, w PL na prawych zakrętach czy przy szczytach choćby małych wzniesień.

Samopoziomowanie ma służyć ustawieniu świateł w zależności od tego czy auto jest obciążone, czy nie. I tyle, więc uważam, że jest potrzebne. Nie będzie robiło korekty podczas jazdy. Chyba, że ja o czymś nie wiem. W takim przypadku proszę mnie wyprowadzić z błędu.

Własnie dlatego jest bez sensu, bo to samo robi pokrętło przy zegarach o ile kierowca jest świadomy, ale jeżeli jest nie świadomy to równie dobrze może mieć źle ustawioną pozycje zero i mimo samo poziomowania będzie oślepiał, więc system nic nie wnosi puki kierowca nie jest świadomy. Uświadomić go może mandat tak samo jak jest z włącznikami świateł jest obowiązek jeździć cały rok ale od producentów nikt nie wymagał by w standardzie się same włączały by dostać homologacje (nowe przepisy unijne wymagają świateł do jazdy dziennej), w Polsce max prędkość dopuszczalna jest 130km/h ale nikt nie wymusi na producentach obowiązku montażu ograniczników prędkości mimo ze według policji 99% wypadków spowodowała nadmierna prędkość! Czemu? Bo skarb państwa byłby na diecie cud. Lampy adaptacyjne natomiast są wstanie dostosować strumień wiązki światła tak by maksymalnie oświetlić tyle ile się da bez oślepiania pojazdów z przeciwka. Jeden wielki biznes pod przykrywką że niby o bezpieczeństwo chodzi. Ciekawie czemu Bmw nie montuje xenonów w serii, pewnie dlatego że miedzy xenonem a xenonem adaptacyjnym niema tej przepaści jak między halogenem a xenonem adaptacyjnym wiec ludzie już kompletnie mieli by to gdzieś. Osobiście mam HID w 10-cio letniej lampie i pilnuje ustawienia efekt w porównaniu do halogenów jest zdumiewający, podejrzewam że w nowej lampie było by jeszcze lepiej ale jakoś nie widzi mi się wydać 20% wartości samochody na nowe lampy skoro aktualny efekt jest zadowalający wolę to wydać na porządny serwis na ori częściach i nie pisać co 2 tygodnie RATUNKU POMOCY albo BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI. Pewny natomiast jestem że w następnym Bmw musowo xenon adaptacyjny bo co z tego że możesz jechać szybko jak nie widzisz dokąd jedziesz. Swoją drogą jeżdżę tak już 18 miesięcy w UK i podczas już pięciu urlopów w Polsce nikt się jeszcze nie doczepił nie mówiąc że przez europe też jakoś specjalnie w tłumie nie jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyszło szydło z worka! Kolejny użytkownik forum, który nie rozumie idei konstruktywnej dyskusji a w momencie kiedy brakuje mu merytorycznych argumentów stwierdza
Tylko nie wiem do czego dążysz w tym temacie.
Żałosne :mad2:
Są takie a nie inne przepisy, które zobowiązują do stosowania sprysków i samopoziomowania razem z xenonem. NIE HIDEM!!HID jest to wynalazek, który jest niedpouszczony do używania na drogach publicznych, bo małe żółte rączki niekoniecznie zawsze dobrze wyprowadzą ogniskową z palnika. A co za tym idzie każdy palnik może inaczej świecić i nie zawsze będzie to optymalne dla jakości oświetlenia. Pomimo identycznej zasady działania jednego i drugiego to tańsze przegrywa. Dlaczego ludzie piszą, że różne barwy/temperatury im różnie świecą? Dlaczego? Bo wykonanie jest " po kosztach".

Samopoziomowanie jest do poprawnego ustawienia świateł podczas ich uruchomienia. Sprysk jest po to, aby umyć klosz/reflektor. Wiesz o tym? Wiesz dlaczego tak jest? Nie odniosłeś się do tego wcześniej. Jest tak a nie inaczej gdyż większość ludzi jest ignorantami (tak jak Ty osądzając mnie) i nie mają odpowiedniej wiedzy. Po prostu nie jest im to potrzebne. Dla nich ma działać.

Xenon fabryczny jest od tego wolny. Za luksus się płaci, nie wiesz o tym? Dziwne.

W tych 10-letnich lampach masz spryskiwacze? Podejrzewam, że nie. A co za tym idzie, pewnie nie zatrzymujesz się co jakiś czas i nie przecierasz lamp aby były choć w miarę czyste? Jeśli masz spryski, to nie musisz się tym martwić. A jeśli ich nie masz, wiesz dlaczego nie czyścisz ich co chwilę, bo nie chce Ci się, bo nie pamiętasz o tym. Jeśli się mylę, z góry Cię przepraszam. Widzisz, nie twierdzę z góry, że jesteś leniem - nie osądzam, a stwierdzam różne fakty.

 

Każdego palanta z HIDem w lampie odbłyśnikowej mam ochotę opier..., bo razi w oczy. W przypadku lampy projekcyjnej jest inaczej. Dlaczego się nie odniosłeś do tego?

Mówimy o HIDzie, czy o xenonie? Znowu się do tego nie odnosisz. Piszesz o xenonie adaptacyjnym. Po co? Większość nowych aut i tak tego nie ma. Dlaczego? Bo jest za drogie. Ludzi nie stać na luksus. Ty też zakładasz po kosztach. Piszesz, że wolisz założyć markowe części. I co z tego? Skoro możesz mnie oślepić!

 

Zabrakło mi merytorycznych argumentów (zresztą jakichkolwiek), bo nie wiem do czego dążysz. I co i nic. Nadal nie wiem do czego dążysz. To są twoje dywagacje, niczym nie poparte. A nie, przepraszam, są poparte - twoim widzi mi się, twoją teorią.

 

HID tak, ale założony mądrze i do soczewki.

 

BTW

Gdzie twoja konstruktywna dyskusja? Bo nie wiem co masz na myśli? Heh, jesteś ignorantem i hipokrytą.

 

 

 

EDIT.

Właśnie byłem na fajce (wiem, nie obchodzi to Ciebie) i widziałem jak jakiś stary Passat (b3) podjechał pod ścianę i miał założony HID. Świecenie tych lamp nie przypominało takiego pseudo schematu: __/ __/ Jestem bardziej niż pewien, że oślepia na drodze. Pewnie włożył kasę zamiast w oświetlenie w markowe części.

I co powiesz takiemu użytkownikowi HIDa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając Twoje posty nie dopatrzyłem się żadnego argumentu tylko stertę zarzutów i pytań mimo to nawet przez myśl mi nie przeszło by Cie wyzywać i obrażać!

Owszem nie wiesz do czego dążę, bo w ogóle nie wiesz o czym mowa. Skoro wiesz jakie są przepisy to może przytocz jakiś konkretny zapis! HID nie jest dopuszczony do do używania na drogach publicznych?? Ciekawe! Czy Ty w ogóle wiesz co to jest HID.

"Nazwa Ksenon (lub Xenon) HID pochodzi od Xenon High Intensity Discharge. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to, że mamy do czynienia z lampą ksenonową, w której zachodzi zjawisko wyładowania o dużej intensywności. W praktyce xenony są to dwie elektrody przyłączone do naprzeciwległych stron szklanej bańki wypełnionej szlachetnym gazem - ksenonem. Po przyłożeniu do elektrod odpowiedniego napięcia (rzędu 10 000 V), w bańce pojawia się łuk elektryczny wyzwalający strumień świetlny o dużym natężeniu."

Samopoziomowanie nie jet po to by nie oślepiać tylko po to byś nie musiał się martwić o korekcję przy załadowaniu samochodu (gadżet dla debili co nie potrafią palcem przekręcić potencjometru na desce rozdzielczej), więc i tak może oślepiać w przeciwieństwie do lamp adaptacyjnych dlatego o nich wspomniałem, ale gdybyś uważnie czytał to byś wiedział.

Tak się składa, że BMW już prawie 20 lat montuje spryskiwacze i to nie tylko przy xenonach. Gdybyś czytał uważnie forum to znał byś opinię na temat spryskiwaczy i ich skuteczności działania.

Tak się składa, że Renault Laguna2 i ostatnia Honda Civic ma HID w lampie odbłyśnikowej fabrycznie.

Jak byś czytał uważnie co piszę to wiedział byś, że ludzie zamawiają gadżety typu m-pakiet za 3x tyle co światła adaptacyjne tylko dlatego że nie są świadomi jak wielką różnice w oświetleniu drogi wnosi.

Twierdzisz, że idę po kosztach. Kiedy dokładnie? Montując ori części by samochód był zawsze w dobrym stanie technicznym by jeździć bezpiecznie, czy może dbając o to by lampy były sprawne i prawidłowo ustawione. Ciekawe, że diagnosta nie miał zastrzeżeń.

Stary Passat no właśnie stary! Skąd wiesz że lampy były sprawne i że w ogóle tam był HID a nie jakieś inne chińskie kolorowe H1/H4/H7. Ale Ty wiesz wszystko najlepiej to wszystko wina HIDa a nie jak powiedziałem na samym początku nieświadomości użytkownika który przede wszystkim nie dba o sprawność układu oświetlenia często gęsto montując HID do niesprawnej lampy lub chipując niesprawny silnik bo im brak mocy. Zwróć uwagę że fabryczny HID/Xenon w niesprawnej lampie też będzie oślepiał. Widzisz z HIDem jest podobnie jak z prędkością. Policja wiecznie zwala winę na nadmierną prędkość nie patrząc na to że ktoś włączając sie do ruchu wymusił pierwszeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu Ciebie obraziłem?

Tak rozróżnijmy HIDa od xenonu. HID, "coś" co można dołożyć zamiast żarówki w reflektor. Mam na myśli potoczne używanie tego urządzenia (?), zwykle wykonane źle i bez jakiejkolwiek normy. Xenon, pakiet fabryczny, czyli lampa przystosowana do takiego źródła światła. Reflektor + palnik z homologacją (wiem, obowiązuje producenta, nie nas) do użytku na drogach publicznych.

HID tego nie ma. Jest dopuszczony do użytku i tyle. Piszę w potocznym rozumieniu różnego rodzaju przepisów. Nigdy niczego nie uczyłem się na "blachę", tylko na zrozumienie. Stąd i moje porównania.

"Nazwa Ksenon (lub Xenon) HID pochodzi od Xenon High Intensity Discharge. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to, że mamy do czynienia z lampą ksenonową,

Nie z lampą, tylko ze źródłem światła, ale spoko. To skrót myślowy, nie czepiam się, bo i nie ma czego.

Samopoziomowanie nie jet po to by nie oślepiać tylko po to byś nie musiał się martwić o korekcję przy załadowaniu samochodu (gadżet dla debili co nie potrafią palcem przekręcić potencjometru na desce rozdzielczej), więc i tak może oślepiać w przeciwieństwie do lamp adaptacyjnych dlatego o nich wspomniałem, ale gdybyś uważnie czytał to byś wiedział.

I ja o tym wspomniałem. Fakt, może innymi słowami.

Tak się składa, że BMW już prawie 20 lat montuje spryskiwacze i to nie tylko przy xenonach. Gdybyś czytał uważnie forum to znał byś opinię na temat spryskiwaczy i ich skuteczności działania.

No i? Chwile dalej piszesz o dwóch różnych producentach aut. Ma działać a nie wyglądać.

Tak się składa, że Renault Laguna2 i ostatnia Honda Civic ma HID w lampie odbłyśnikowej fabrycznie.

Tak, bo mają reflektory i same odbłyśniki przystosowane do tego źródła światła. BTW LAguna 1 także ma odbłyśnik w xenonie.

Jak byś czytał uważnie co piszę to wiedział byś, że ludzie zamawiają gadżety typu m-pakiet za 3x tyle co światła adaptacyjne tylko dlatego że nie są świadomi jak wielką różnice w oświetleniu drogi wnosi.

Porównanie jak każde inne. Wolę założony dobry pakiet (nie ważne w jakiej marce samochodowej) niż "coś" co mnie oślepia i uniemożliwia mi normalną i bezpieczną jazdę. A odnosząc się do ksenonu (nie HIDa) ich wybór. A czy słuszny, nie mi osądzać.

Twierdzisz, że idę po kosztach. Kiedy dokładnie?
Tu:
Osobiście mam HID w 10-cio letniej lampie i pilnuje ustawienia efekt w porównaniu do halogenów jest zdumiewający, podejrzewam że w nowej lampie było by jeszcze lepiej ale jakoś nie widzi mi się wydać 20% wartości samochody na nowe lampy skoro aktualny efekt jest zadowalający wolę to wydać na porządny serwis na ori częściach i nie pisać co 2 tygodnie RATUNKU POMOCY albo BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI.
Najciekawsze, że się tu z tobą zgodzę. Zresztą nie tylko tu, ale nie dostrzegasz tego.

Stary Passat no właśnie stary! Skąd wiesz że lampy były sprawne i że w ogóle tam był HID a nie jakieś inne chińskie kolorowe H1/H4/H7.

Bo z normalnej żarówki nie jest możliwie wykrzesanie takiej ilości światła, w dodatku palnik inaczej się rozświetla niż tradycyjna żarówka.
Ale Ty wiesz wszystko najlepiej to wszystko wina HIDa
Nie, to Ty wiesz. Zresztą nie czytasz tego co i ja piszę. Chcesz bardzo zabłysnąć wiedzą. Niestety kierujesz ją w złą stronę. A właściwie nie do tego "człowieka" co trzeba. Dlaczego tak sadzę, przeczytaj topic.
nieświadomości użytkownika który przede wszystkim nie dba o sprawność układu oświetlenia często gęsto montując HID do niesprawnej lampy lub chipując niesprawny silnik bo im brak mocy. Zwróć uwagę że fabryczny HID/Xenon w niesprawnej lampie też będzie oślepiał.

Za zwykłą żarówkę w źle ustawionej lampi nie jednemu mojemu znajomemu się oberwało, parę bluzgów też posłałem kiedyś w stronę jednego auta, ze źle ustawionymi reflektorami. Dlatego są takie a nie inne przepisy. Za niektórych trzeba myśleć. A, że przy okazji da się wyrwać trochę grosza.

Widzisz z HIDem jest podobnie jak z prędkością. Policja wiecznie zwala winę na nadmierną prędkość nie patrząc na to że ktoś włączając sie do ruchu wymusił pierwszeństwo.
Nie generalizujmy. Ale porównanie trafne.

 

Cały czas zakładasz, że wszyscy są tacy jak Ty. Niestety nie są, odsyłasz mnie do lektury forum, ale tu są pasjonaci marki, z niejednokrotnie dużą wiedzą techniczną i merytoryczną nt. motoryzacji. Ludzie to ignoranci i dla nich ma działać. A że oślepiają innych, to co. Dlatego są niektóre zaostrzenia. Jadąc zakrętem, na którym jest ograniczenie do np. 60 km/h Ty za każdym razem przejedziesz szybciej i bezpieczniej niż niejeden. Jesteś świadom swoich umiejętności, możliwości i konsekwencji. A nie wszyscy tacy są, to dla nich musi być to zaostrzenie.

 

 

Już parokrotnie napisałem, że jestem na tak dla HIDa, ale Ty tego nie dostrzegasz. Nie bardzo wiem dlaczego. Stąd moje pytanie o cel twojej wypowiedzi. ... bo lubię się czepiać szczegółów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu Ciebie obraziłem?

To nie wiesz co piszesz??

Heh, jesteś ignorantem i hipokrytą.

Tak się składa, że BMW już prawie 20 lat montuje spryskiwacze i to nie tylko przy xenonach. Gdybyś czytał uważnie forum to znał byś opinię na temat spryskiwaczy i ich skuteczności działania.

No i? Chwile dalej piszesz o dwóch różnych producentach aut. Ma działać a nie wyglądać.

Na tym polega problem własnie że przepis wymaga sprysków ale ich działanie nie tylko zresztą w BMW zostawia wiele do życzenia.

Jak byś czytał uważnie co piszę to wiedział byś, że ludzie zamawiają gadżety typu m-pakiet za 3x tyle co światła adaptacyjne tylko dlatego że nie są świadomi jak wielką różnice w oświetleniu drogi wnosi.

Porównanie jak każde inne. Wolę założony dobry pakiet (nie ważne w jakiej marce samochodowej) niż "coś" co mnie oślepia i uniemożliwia mi normalną i bezpieczną jazdę.

Po to własnie jest xenon adaptacyjny by nie oslepiać w 99% przypadków w których zwykły nawet fabryczny by oslepiał

 

Stary Passat no właśnie stary! Skąd wiesz że lampy były sprawne i że w ogóle tam był HID a nie jakieś inne chińskie kolorowe H1/H4/H7.

Bo z normalnej żarówki nie jest możliwie wykrzesanie takiej ilości światła, w dodatku palnik inaczej się rozświetla niż tradycyjna żarówka.

Szkoda, że pominąłeś kluczowe "lampy były sprawne" bo pewnie gdyby były to było by _/_/ bo u mnie jest zresztą postaram się znaleźć kawałek ściany co by było ładnie widać i zrobię foto.

 

nieświadomości użytkownika który przede wszystkim nie dba o sprawność układu oświetlenia często gęsto montując HID do niesprawnej lampy lub chipując niesprawny silnik bo im brak mocy. Zwróć uwagę że fabryczny HID/Xenon w niesprawnej lampie też będzie oślepiał.

Dlatego są takie a nie inne przepisy. Za niektórych trzeba myśleć. A, że przy okazji da się wyrwać trochę grosza.

I to staram się uwidocznić że przepisy są złe bo nic dla bezpieczeństwa nie wnoszą, Bo prawidłowo zamontowany HID poprawia widoczność a wiec i bezpieczeństwo. Osobiście wolałbym by policja zaczęła zwracać uwagę na sprawność i ustawienie lamp zamiast ścigać HIDy. I by Przepisy dopuszczały HIDy ale z zachowaniem prawidłowego rozkładu światła, a jak debil nie potrafi zadbać o stan oświetlenia to mandat, laweta i cześć. Jakoś przepisy nie ograniczają prędkości max samochodów a podobno to prędkość jest powodem nr1 wypadków.

 

 

Już parokrotnie napisałem, że jestem na tak dla HIDa, ale Ty tego nie dostrzegasz. Nie bardzo wiem dlaczego. Stąd moje pytanie o cel twojej wypowiedzi. ... bo lubię się czepiać szczegółów?

No własnie jakoś nie dostrzegłem ale z góry przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipokryta - no może za mocno napisałem. I ja przepraszam, nie chciałem Cię urazić. Podobnie ma się z ignorantem. Ale ja pisałem, a Ty tego nie dostrzegałeś. Pisaliśmy to samo, ale innym przekazem/słowami.

 

Na tym polega problem własnie że przepis wymaga sprysków ale ich działanie nie tylko zresztą w BMW zostawia wiele do życzenia.

No ale lepsze to niż nic. Jakoś nie widzę aby ludzie przecierali reflektory wogle. Czasami są tak uwalone syfem, że ledwo je widać. A tak coś tam może spłucze choć.

Po to własnie jest xenon adaptacyjny by nie oslepiać w 99% przypadków w których zwykły nawet fabryczny by oslepiał
Niestety póki co ludzie mają nawet tradycyjne reflektory źle ustawione. Ale najbardziej mnie wpieniają tacy, którzy olewają komfort (że o bezpieczeństwie nie wspomnę) innych podczas jazdy.

Odnośnie paska, tam było źle.

__/ To było widoczne, nawet dobrze, tylko plama wokół też była widoczna. Niestety. Za mocne źródło światła było i pewnie ta ogniskowa też nie tam gdzie trzeba. Lampa odbłyśnikowa nie potrafiła poradzić sobie z nadmiarem światła. Projekcyjna powinna to zrobić bez problemu.

I to staram się uwidocznić że przepisy są złe bo nic dla bezpieczeństwa nie wnoszą
Wnoszą, tylko zależy od samego przepisu i jego interpretacji. Oczywiście w tym przypadku są wg mnie po prostu nie sprecyzowane i za mało dopracowane, bo...
Bo prawidłowo zamontowany HID poprawia widoczność a wiec i bezpieczeństwo. Osobiście wolałbym by policja zaczęła zwracać uwagę na sprawność i ustawienie lamp zamiast ścigać HIDy. I by Przepisy dopuszczały HIDy ale z zachowaniem prawidłowego rozkładu światła' date=' a jak debil nie potrafi zadbać o stan oświetlenia to mandat, laweta i cześć. Jakoś przepisy nie ograniczają prędkości max samochodów a podobno to prędkość jest powodem nr1 wypadków. [/quote']Otóż to. Wogle lepiej by policja trochę bardziej zwracała na stan techniczny aut (co by było na temat), to niech patrzą na ustawienie tych świateł w każdym pojeździe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to staram się uwidocznić że przepisy są złe bo nic dla bezpieczeństwa nie wnoszą
Wnoszą, tylko zależy od samego przepisu i jego interpretacji. Oczywiście w tym przypadku są wg mnie po prostu nie sprecyzowane i za mało dopracowane, bo...

 

 

Wg mnie bardzo dobrze precyzują jeśli chodzi o opis oświetlenia. Wg mnie nic więcej nie trzeba uchwalać dodatkowego. Wystarczy przeczytać rozporządzenie odnośnie oświetlenia a wszystko stanie się jasne. A co do spryskiwaczy i poziomowania to czcze wasze wywody Pnowie. Przepisy mówiące o tych elementach są zawarte w regulaminach EKG ONZ dotyczących defakto PRODUCENTÓW pojazdów. Dlaczego tak piszę ano bo kiedyś pofatygowałem się i przeczytałęm wszystko co w przepisach jest na temat oświetlenia w samochodzie i okazało się że regulaminy te są załącznikami do porozumienia, które traktuje właśnie o świadectwach homologacji. Jest tam taki ciekawy zapis(w zasadzie jedyny), który już przytaczałęm w tym temacie mówiący o tym że regulaminy te stosuje się w procedurach homologacyjnych i w alternatywnych procedurach dla producentów i że jedyną znaną alternatywną procedurą jest samohomologacja. Wychodzi z tego jasno że regulaminy są bezwartościowe w innych procedurach i nie mogą być stosowane jako podstawa prawna. Wystarczy przeczytać.

 

Wróćmy na chwilę do tego co mamy w kodeksie i w dziennikach ustaw. Generalnie światła auta mają spełniać normę kształtu wiązki(czyli takie hidy w lampach innych niż soczewka się nie sprawdzają i najprawdopodobniej dostanie się za coś takiego mandat). Kolejną normą jest natężenie światła mierzone w 2 punktach na ekranie pomiarowym. Pechunio bo taki ekran któy zmierzy daną wartość mają tylko w instytucie pojazdów samochodowych czy jakoś tak. Żadna stacja diagnostyczna czymś takim nie dysponuje. Nie ma słowa o "HIDach" że są nielegalne albo że ich się zabrania, to tylko propaganda taka w mediach. Swiatło ma mieć barwę białą(czyli fiolety i niebieskie out!) Proste przepisy, które wszystko precyzują. Gdy auto je spełnia i ma nawet hidy w lampach to jest bezpiecznie i tak naprawdę zgodnie z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale...

HID tak, ale założony mądrze i do soczewki.

Bądź co bądź, ale jednak jest to mocniejsze (o większym natężeniu?) źródło światła. Nie chcę być oślepiany przez passaty, corsy, lanosy, jakieś dostawcze mercedesy, combo, audi 80, itp. auta nie mające soczewki. Celowo pomijam źle ustawione tradycyjne światła, to idzie jeszcze jakoś przetrzymać, ale różnie i tu bywa.

Więc można by te przepisy doprecyzować. A interpretacja i tak będzie różna w różnej sytuacji w zależności od np. widzi mi się pana policjanta podczas rutynowej kontroli. :wink: Nie przyjmiesz mandatu, lub zabiorą dowód rejestracyjny, to znowu będziesz narażony na m.in. stratę czasu na urząd komunikacji i na diagnostę.

Źródło światła, jego barwa, "zasięg"(czyli miejsca oświetlone i nie oświetlone), itp. zgadzam się jak najbardziej.

 

Wiem, czepiam się. :mrgreen: Ale niektórzy zamiast kupić nowe reflektory, bo słabo ich dotychczasowe oświetlają, to kupują HIDa - bo taniej.

 

EDIT

Naszła mnie mądra myśl: :D Nie chcę oślepiać, ale i być oślepianym na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.