Skocz do zawartości

temperatura silnika E60 530d


łysy_222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wsystkich ostatni zaczołem sprwdzać parametry silnika podczas jazdy na kompie i zauważyłem że temperatura silnika po przejechaniu 40 km jest na poziomie 76 stopni, a wydaje się że powinna być 90. Jak auto postoji na postoju troche to temperatura rośnie do około 85 stopni. Czy wskazuj to na uszkodzony termostat??

 

Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powinien ci się nagrzać po jakiś 5 km jazdy do temp pracy, czyli ok 90 st. C. Jeżeli silnik w korku ma wyższą temp a w czasie jazdy temp ci spada to masz problem z termostatem głównym. Bardzo częstą wadą termostatu głównego są pękające łąpy w obudowie termostatu (termostat zintegrowany z obudową). Kup nowy termostat w ASO i powinno być wszystko ok. Cena ok 180 zł. Kupuj tylko oryginał w ASO, bo zamienniki są kiepskie.

Ewentualnie jeszcze możesz sprawdzić termostat EGR czy na zimnym silniku jest zamknięty. Wykręć go i dmuchnij w kruciec przyłączeniowy. Ma być szczelny - nie może puszczać powietrza.

Ale jak silnik nie może osiągnąć temp pracy to raczej termostat główny.

Termostat EGR odpowiada za szybsze nagrzewanie silnika. Jak jest uszkodzony to silnik osiąga normalną temp pracy tylko wolniej (po przejechaniu dłuższego dystansu).

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie do końca musi się tak szybko nagrzać- zależy jakie będzie obciążenia silnika, jeśli pojedziesz stosunkowo powoli, np 60-70 kmh stałą prędkością to masz niskie obroty silnika i małe obciążenie. Dodaj do tego wyższą temperaturę grzania wnętrza która będzie dodatkowo odbierać ciepło z silnika i moim zdaniem dystans do rozgrzania się silnika do ok. 90 st wzrośnie.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to 15-20 km jest przeważnie w obecnych temperaturach zewnętrznych wahających się w okolicach 0* C

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie to 15-20 km jest przeważnie w obecnych temperaturach zewnętrznych wahających się w okolicach 0* C

 

u mnie podobnie i nie zamierzam tego dotykać :) po ok 3-4 km w temp minus 2 cieple powietrze leci po ok 4 km i nagrzewa sie normalnie czyli zostaje 8 kresek gdzies tak po 15 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkosc nagrzewania 530d zależy przede wszystkim od tego czy masz webasto czy nie lub jesli masz to czy dziala prawidlowo. Mam na mysli webasto silnikowe (nie kabinowe). Niestety moje e60 nie ma. Mimo wszystko nie jest źle.

 

Tak to wyglada przy temp. otoczenia ok +10 stopni C.

ftp://masterservice.home.pl/530d%20tmp%20silnika.JPG

 

Niestety jak temp spadnie ponizej zera to samochód sie nagrzewa dopiero po 30min jazdy lub po przejechaniu ok 16km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem i sytuacja wygląda tak: auto po odpaleniu stał o na mrozie (-6st) przez jakieś 15 minut po podłączeniu wtedy pod kompa temperatura była 68 stopni z racji tego że musiałem jechać, przejechałem jakieś 80 km i po powrocie temperatura na kompie była 60 stopni. Więc na bank będzie ten główny termostat. Jutro zamawiam i zdam relacja jak po montażu nowego.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat główny i przeszedłem do testów zapaliłem auto i tak sobie pukało na mrozie -12 stopni przez jakieś 15 minut, potem pojechałem troche pobawić się na śniegu jakieś kolejne 10 minut. Po powrocie do domu podpiąłem kompa i była tempe 95 stopni i tak się mniejwięcej ciągle trzyma na postoju.

 

Przy jakiej temp. załącza się wentylator??

 

Czy jakoś doddatkowo odpowietrza się nagrzewnicę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0d 163KM przy -13 stopni na zewnatrz i po przejechaniu ok 10 km + stanie ok 40 min w korku auto zagrzało sie do 78 stopni, wiecej nie chciało. Czy moze tak byc przy dość niskiej temperaturze czy termostat do wymiany?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć w moim przypadku po wymianie auto zaczeło osiągać 90 stopni :) których wcześniej nie miało.

U mnie w 2.0d 163KM przy -13 stopni na zewnatrz i po przejechaniu ok 10 km + stanie ok 40 min w korku auto zagrzało sie do 78 stopni, wiecej nie chciało. Czy moze tak byc przy dość niskiej temperaturze czy termostat do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0d 163KM przy -13 stopni na zewnatrz i po przejechaniu ok 10 km + stanie ok 40 min w korku auto zagrzało sie do 78 stopni, wiecej nie chciało. Czy moze tak byc przy dość niskiej temperaturze czy termostat do wymiany?

 

 

a skad wiesz ze mialo 78 stopni a nie 90 ???? miales pod kompa podpieta bete ???

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz ze mialo 78 stopni a nie 90 ???? miales pod kompa podpieta bete ???

 

to prawda nie ma wskaxnika temperatury na zegarach ale po wejsciu do ukrytego menu można wyswietlić temperature płynu na wyświetlaczu co do stopnia :D

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
koledzy mam problem z dogrzewaniem 530d e60 231KM 2006 automat. Termostat wymieniony ( był dobry ale jak rozebrałem to już załozyłem nowy - 159zł ) Doszedłem juz ze winna jest chłodniczka oleju skrzyni biegów tzn. płyn łapie dużego obiegu przez własnie w/w chłodniczke. I teraz pytanie do znawców tematy czy w niej jest jakis zaworek zwrotny tu przy krućcu do podłaczenia przewodu od chłodnicy ?? W którym kierunku powinnna płynac ciecz w tej chłodniczce ?? Czyli czy ciepły płyn ma płynac do góry do małego obiegu za termostatem czy w kierunku chłodnicy (chłodniczka ta ma osobne podłaczenie do chłodnicy pomijajace głowny termostat). Bo tak kombinuje jakby załozyc jakis dodakowy zaworek zwrotny na waz miedzy chłodniczka a chłodniaca głowna.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to być:

 

A defective EGR thermostat (defective as in; opened all the time) will act as a bypass to the main thermostat. This 'bypass' is small, but still big enough tho drop the engine temps down to about 65C.

 

http://forums.5series.net/index.php?showtopic=70669

 

http://forums.5series.net/index.php?s=60302d6e127f80cdee5348b81c4911ee&act=attach&type=post&id=92566

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna go wyjąć u dmuchać w niego jeśli przelatuje powietrze to jest zwalony i silnik długo sie nagrzewa.

hej

 

to jest jakiś termostat od chłodzenia spali powracających do silnika czy tak? czy to jest w jakiś sposób wpięte w układ chłodzenia? chodzi mi o to czy demontując go musze cos rozszczelniać?

 

Chyba powinienem sprawdzić to u siebie bo termostat głowny działa, rura powrotna z chłodnicy jest zimna a auto nie osiaga wicecj niż 79 stopni.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten termostat u mnie jest oki. Zeby go sprawdzic należy zdjac osłone z silnika spuscic płyn z układu nie koniecznie cały. Jest on przykrecony do chłodniczki powietrza AGR z przodu silnika (dobry dostep) kilkanascie minut pracy.

 

JA zacisnałem przewód od chłodniczki skrzyni biegów i silnik grzeje sie po 5km do 90st :) Ale wiadomo ze skrzynia tez musi miec chłodzenie wiec to rozwiazanie tylko do sprawdzenia przyczyny i teraz moze ktos mi podpowie co z tym zrobic ? Jak jest z tym kierunkiem płyniecia cieczy w sprawnym ukłądzie ??

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie dogrzeje auta w trasie jak nie przekrocze 2tys obrotow lub nie wylacze ogrzewania :D

robie to innym sposobem- stoje sobie-> wciskam pedal tak na 1,8-2krpm i wtedy chwila-moment i juz mam zagrzany na max, jadac powiedzmy 130km/h to przy tych upalach po -20 musialbym w trasie chyba z 500km zrobic zeby osiagnac 90stopni a moim sposobem robie to szybko i potem juz mi nie spada w ogole :D inaczej nawet w miescie jezdze caly czas na niedogrzanym silniku bo zawsze zdaze dojechac do celu zanim sie nagrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.