Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie.

X6, X5, Cayenne, Tuareg, ? .

 

Proszę o opinie, sugestie, rady, pomoc, podzielenie sie doświadczeniami.

Zakup diesla off course.

Odliczenie Vat mile widziane.

Kwestia tzw. niezależnych importerow aut ciężarowych z zagranicy jest brana pod uwagę.

W przyszłym roku chcę cos z tej 4-ki zanabyć. Wiem, że Porsche i VW będzie miało nowa budę.

W Porsche na dzień dobry oferują 10% w doł za demo/nie demo.

BMW raczej ex A.G., ale tam nie można miec ciężarówki.

Ceny nówek powalaja, więc raczej nie...

Zakup na firmę. Okres eksploatacji koło 4 lat. Ca. 50kkm rocznie

Prosze o podpowiedzi....

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

BMW ma lepszego diesla (biturbo) i masz 6,9 - 7 sek do 100km/h. Porsche z VW cięzsze o ponad 100kg i słabszy silnik.

Jak jeździsz sam albo we dwójkę brałbym X6.

Wg mnie kolejność jest tak od najlepszego:

X6, X5, porsche, VW

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem cayenne (a właściwie w ogóle porshe) w dieslu jest baaardzo chybionym pomysłem i kolejność podana przez Rufio jest raczej odpowiednia. Gdybyś rozpatrywał benz. (4.8l) to wtedy już cayenne na 1 miejsce.
Opublikowano

Cayenne diesla to nawet Porsche się wstydzi.

Z tej czwórki to tylko x6, najciekawsze choć i tak myślę, że po dwóch japończykach staniesz się znajomym wserwisie :D

Opublikowano

też chyba, jeśli miałbym kupować dużego SUVa, wybrałbym X6. Według mnie lepiej się prowadzi aniżeli X5 i trzeba przyznać, ze wygląda bardzo interesująco (choć dla niektórych kontrowersyjnie). Minusami X6 jest skromna ilość miejsca na tylnej kanapie (szczególnie nad głową - nawet moja dziewczyna - dosyć drobna - narzekała, że niezbyt tam wygodnie) i mniej praktyczny bagażnik niż w X5, a więc jeśli zamierzasz jeździć z rodzinką wybrałbym jednak 5 ;) - ale wybór należy do Ciebie :)

 

Z Porsche ani VW nie miałem do czynienia - niemniej z tego co mówili w Motovision Tuareg to już dosyć poważna terenówka i dzielnie radzi sobie w terenie. Porsche natomiast zwyczajnie mi się nie podoba - z tej dwójki chyba wybrałbym VW :)

Aha - co do Porsche (to również wiem z gazetowych testów) - design wnętrza już lekko trąci myszką.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Też miałem ten dylemat.

 

Jeśli poszukujesz terenówki to wybór tylko Touareg lub Cayenne, bo BMW to poprostu SUV , czy jak oni go nazwali SAV.

Natomist jeśli głównie będziesz jeździć po utwardzonych drogach to wtedy możesz wstawić BMW do konkurencji. Mi się Touareg nie podobał w środku więc odpadł odrazu, z zewnątrz nie jest zły i bardzo mi się podoba że jest wielki, ale większość czasu kierowca spędza w środku więc to było głównym wyznacznikiem które auto wybiorę.

Cayenne w środku nie jest zły no i z zewnątrz poza tyłem też mi się podoba .... tylko że chciałem auto serwisować w ASO a najbliższe 200km od mego miasteczka. Pozatym X5 wygląda lepiej zaparkowane pod blokiem niż Cayenne ... :)

Opublikowano
choć i tak myślę, że po dwóch japończykach staniesz się znajomym wserwisie :D

a chcesz w r... :mrgreen:

 

:wink:

 

Jeszcze mogę Legenda kupić... :cool2:

 

To chyba bylby najrozsądniejszy wybór. Tyle, że nie ma diesla i cena powala, ale przynajmniej wygląda jak samochód :D

Opublikowano

Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

silnik wg mnie nie przystoi do tego auta - to co jest normalnie piękne w silnikach hondy, tutaj przeszkadza. Aby auto pojechało dynamicznie, automat mocno ciągnie na biegach i robi się dośc głośno. Poza tym wnętrze jak dla mnie - średnie. Jeździłem autem przed liftem (ponad 2 lata temu) - więc może w świeższej odsłonie coś się zmieniło.

 

Ale ogólnie auto jako takie bardzo fajne, niezłej jakości no i cena to duża zaleta. Ktoś się zdziwi - 250 tyś za Hondę? Tak - Hondę, ale jaką. Ani A6, ani 5er, ani E-klasa za taką cenę nie zaproponuje 300-konnego silnika, napędu na cztery koła i maksymalnego wyposażenia.

 

Co do SUVów - greg napisał, że X6 lepiej jeździ. Ale czy greg jeździł tak samo skonfigurowanymi ixami ? (np. z adaptive drive)

 

Ja sam nie jeździłem tymi autami, więc nie wiem jak się prowadzą, dlatego pytam, czy auta były tak samo skonfigurowane, jeżeli chodzi o opcje wpływające na zachowanie się auta na drodze.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Ja nie mam ochoty oglądać tej zielonej brukselki na kole kierownicy.

Dzisiaj siedziałem w nowej budzie Legend i jest bogato. Naprawdę. Za 230kpln mozna funkiel nówkę wyrwać.

__________ brak diesla, spalanie ponad 15l/100km, brak możliwości odliczenia VAT-u w całości, z tyłu mniej miejsca, niż w X5, 6.

+++++++ naprawdę legendarna jakość Hondy (zrobiłem poprzednim Accordem 160kkm nie naprawiając NIC; tylko przeglądy).

Poważna propozucja do rozważenia.... :mad2:

Opublikowano

Co do SUVów - greg napisał, że X6 lepiej jeździ. Ale czy greg jeździł tak samo skonfigurowanymi ixami ? (np. z adaptive drive)

 

Ja sam nie jeździłem tymi autami, więc nie wiem jak się prowadzą, dlatego pytam, czy auta były tak samo skonfigurowane, jeżeli chodzi o opcje wpływające na zachowanie się auta na drodze.

 

Szczerze mówiąc nie wiem - oba były dieslami, z tą różnicą, że w X5 był słabszy diesel. Osoba na jeździe testowej nie wspominała nic o adaptive drive ani w X5 ani X6, a mniemam, że nie omieszkałaby tego zrobić (znając zamiłowanie sprzedawców do zasypywania informacjami o wyposażeniu, na które można naciągnąć klienta ;) - przynajmniej ja na takich trafiałem ;) ). Różnica polegała głownie na tym, iż w X6 odczuwana była większa zwinność i lekkość prowadzenia - natomiast X5 było dosyć ociężałe (nie mam tu na myśli przyspieszeń, ale jazdę w zakrętach).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Ja nie mam ochoty oglądać tej zielonej brukselki na kole kierownicy.

Dzisiaj siedziałem w nowej budzie Legend i jest bogato. Naprawdę. Za 230kpln mozna funkiel nówkę wyrwać.

__________ brak diesla, spalanie ponad 15l/100km, brak możliwości odliczenia VAT-u w całości, z tyłu mniej miejsca, niż w X5, 6.

+++++++ naprawdę legendarna jakość Hondy (zrobiłem poprzednim Accordem 160kkm nie naprawiając NIC; tylko przeglądy).

Poważna propozucja do rozważenia.... :mad2:

 

No właśnie.. spalanie...

Ale Legend po lifcie może okazac się niezłym kąskiem - w porównaniu z wersją sprzed ma "pazur".

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja nie bardzo rozumiem co ma Legend do SUV'a? :) Dziwny dylemat w ogóle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, ale Panda też jest w wersji 4x4 i Nissan Navara itd. :) Nie mają one jednak nic wspólnego z X5, X6 czy Cayenne'm podobnie jak Honda Legend.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Fux, ja z tej czwórki zdecydowanie polecam X5. Mama ma 3.5d, 16k km jak na razie, żadnych problemów, jeździ sporo ( 100km dziennie ). Spalanie całkiem znośne ( 12l ), prowadzenie jak na auto tych gabarytów wg mnie rewelacja. Sąsiad ma min. Cayenne Turbo i S, pierwszy przy przebiegu 8k km bierze tyle oleju co mój były Saab z pękniętym tłokiem :wink: Wykonanie wnętrza S-ki ( US-spec ) na poziomie Focusa zeszłej generacji. Ten sam sąsiad ma jeszcze X5 poprzednią, 4.4 i jeździ właśnie nim, trochę to daje do myślenia. Touareg-a braliśmy pod uwagę także przy zakupie X5-ki ale jakoś mamie nie przypadł do gustu, mi się osobiście dosyć podoba z wyglądu, 5.0 TDI mocarny silnik ale u znajomych 15+/100 .

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja bym do takich rozważań dorzucił range rovera - jedyne auto z nich wszystkich, które naprawde potrafi jeździć off-road. W nowszych modelach super poziom wyposażenia (np ekran LCD na ktorym w zależności od kąta patrzenia widać różne rzeczy: kierowca ze swojego siedzenia widzi na ekranie mape nawigacji a pasażer ze swojego fotela ogląda TV)
Opublikowano

Z tego co się orientuję to Touareg też w terenie dobrze sobie radzi ... czy się mylę ?

 

vortex5 : Wymienione auta to SUVy tak więc raczej FUX'owi o taki segment aut chodzi a nie terenówki. Mi się RR w miarę podoba, ale nie kupiłbym go tylko dlatego że radzi sobie w terenie, bo w teren poprostu nie jeżdzę , na nawet gdybym miał wyjechać to kupiłbym Patrola za 30k zl i nie byłoby żal katować :)

Opublikowano
land cruiser i eot :)

O matko, ani to wygląda, ani jeździ, no może poza V8 w modelu 120, który jeździ, ale już w ogóle nie wygląda :)

3L Diesel'a w setce to trzeba z tyłu popychać, żeby jechał :)

A, i popieram oskara1. X5 z 3.5d lub ewentualnie jeszcze lepiej 4.8i ;)

Opublikowano
land cruiser i eot :)

O matko, ani to wygląda, ani jeździ, no może poza V8 w modelu 120, który jeździ, ale już w ogóle nie wygląda :)

3L Diesel'a w setce to trzeba z tyłu popychać, żeby jechał :)

A, i popieram oskara1. X5 z 3.5d lub ewentualnie jeszcze lepiej 4.8i ;)

Ja bym się jeszcze zastanowił tak jak wspomniał wcześniej FUX nad LR Discovery IV albo RR TDV8. Disco nareszcie dostało mocny silnik Diesla, a Range Rover to już klasa sama w sobie :wink:

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.