Skocz do zawartości

320d - chiptuning a wytrzymałość


szpilman86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zastanawiam się nad profesjonalnym - czyli hamownia, dostosowanie mocy/momentu do stanu samochodu itd. tuningiem 320d 2004r 150KM przebieg 170 tys. . Chciałem się spytać o opinie na temat wytrzymałości silnika i pozostałych elementów samochodu. Najchętniej osób które przejeździły już jakiś czas takim samochodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten temat na forum bmw-tds:

http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=1316

poczytaj, zapytaj Bagora: możesz u niego zrobic razem z hamownią itp.

To fachowiec: już kilkudziesięciu użytkowników ma chipsy od niego, wielu na dosyć starych motorach zrobiło po kilkadziesiąt tys.km.

Ja też mam chipsa od niego - po wypróbowaniu jednego, drugiego /w cenie/ zrobił mi dokładnie wg. moich zaleceń :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałem Ci tamto forum, gdyż są tam własnie opinie ludzi, którzy zrobili na tym chipie po kilkadziesiąt tysięcy km. - a własnie o opinie Ci chodziło :)

Natomiast ja na razie przejechałem na chipie kilkanaście tysięcy km. - bez zmian turbina, pompa, silnik, skrzynia.

Róznica w jakosci jazdy jest duża: auto lepiej się zbiera, jest teraz b.elastyczne /a na tym mi najbardziej zależało/, spadło spalanie na trasie. Ogólne wrażenie jest takie, że motor chodzi lżej, skrzynia bardziej ochoczo reaguje, na trasie przy przyspieszaniu lub pod górkę nie redukuje do -4, -3, tylko od 90 km/h spokojnie ciągnie na lock-upie.

To są moje pierwsze spostrzeżenia; oczywiście dla zainteresowanych - przyspiesznie lepsze o parę sekund, elastyczność 80-120 lepsza o ok.4s na 4-tym biegu: ja tego nie mierzyłem, bo nie do końca mnie to bawi ale inni skrupulatnie zrobili pomiary na GPS-ie i opisali wyniki :mrgreen:

Jak pojeżdże dłużej, to będę mogł cos dorzucić do swoich spostrzeżeń - szczególnie na temat obciążenia i zużycia podzespołów :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , zastanawiam się nad profesjonalnym - czyli hamownia, dostosowanie mocy/momentu do stanu samochodu itd. tuningiem 320d 2004r 150KM przebieg 170 tys. . Chciałem się spytać o opinie na temat wytrzymałości silnika i pozostałych elementów samochodu. Najchętniej osób które przejeździły już jakiś czas takim samochodem.

Jeśli przebieg licznikowy jest faktycznym przebiegiem (w co wątpię) to troche wiecej mocy nie zaszkodzi. Wytrzymaość silnika oczywiscie spadnie, bo przecież nie podnosisz mocy po to by jezdzic autem jak emeryt; od czasu do czasu dostanie w palnik i przeciążenia będą wtedy jeszcze większe, prawda? tak czy siak jak zorbisz to z głową, będziesz dogrzewał i wychładzał silnik odpowiednio dłużej to bedzie wszystko ok. A, wymiane oleju wtedy skróć sobie o jakieś min 5tyś km i filt powietrza też częściej wyeminiaj (wiecej powietrza ci bedzie turbo przetaczać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest faktycznym gdyż mam znajomego w serwisie bmw i sprawdzał "dogłębnie" i powiedział że albo ktoś siedział nad samochodem cały dzień albo on nic nie widzi . pomijając fakt przebiegu , co oznacza "dogrzewał i wychładzał" - póki zimny to żadnego silnika nie można butować , a jak wracam do domu to ostatnie 2 minuty telepie się jedynką poniżej 1500 obrtów ( ahh te polskie drogi ) i na chwile staje zanim zgasze . Co do emerytury :D nie butuje samochodu , tylko jak chce dynamicznie wyprzedzić w trasie to wtedy przeciągne wyżej. Staram się trzymać obroty do około 3000 . ( czasem człowiek zły , wkurzony to ... ). We wcześniejszym samochodzie wymieniałem co 20 tys. w tym wymieniałem (poprzednia włascicielka - mama ) co 30.

 

A może zmienić na jakiś inny filtr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiesz jak obchodzić sie z autem kupionym za ciężko zarobione pieniądze ;) Filtr zostaw lepiej oryginalny, wkładaj firmowego MANNa lub KNECHT'a i będzie ok (żadne wynalazki typu sportowe filtry czy stożki). Olej mozesz wymieniać nawet co 25 tyś i też będzie ok, bo przecież chyba inspekcja co tyle ejst ustawiona, tak? A i jeszcze jedno, zostaw katalizatory skoro masz taki świeży silnik! Tak na wyrost ci mówię, bo bez nich silnik wcale nie będzie lepiej chodził...

Tak czy siak "podczipuj" sobie furkę i ciesz się mocą ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź ale hmm , poza poradą tuningową, bardziej zależało mi na osobach które przejechały 25-50 tys. km i mogą powiedzieć coś o stanie samochodu

Przejechalem 320d prawie 50tyś km , serie miałem 150km , chipowałem jak auto miało 240tyś km , skrzynie miałem automatyczną , żadnych problemów nie miałem z autem - chipuj a najlepiej u kogoś kto to dobrze zrobi, ja miałem w master's tuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://images38.fotosik.pl/225/728b303ffbb31bd7med.jpg

orginalnie - 149,8KM i 338 NM , chip : 175,8 KM - 400 NM -

 

tak wygląda wykres , jeżeli ktoś mógłby się wypowiedzieć . Fajnie jeździ , przy pierwszym modzie troche dymiła jak się mocno docisneło, ale poprawił od razu. Powiedział że jakby coś było nie tak to żebym podjechał to zmniejszy parametry . Dał mniejsze ciśnienie na pompie niż daje w nowszych samochodach ( w sensie mniej przebiegu ) .

 

Co do przeglądów to jest ustawiony na 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam manuala , jakto moc na kołach ? to są wykresy z hamowni mniejsze wartości to poprzednie , wyższe to po tuningu. formula.pl (Robert Pniewski ) - co do pompy i turbiny to po prostu bardziej je oszczędził niż by to było robione na nowym samochodzie. Co do momentu to oryginalnie miałem więcej niż to producent daje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod wykresem podawane są wartości liczbowe i ilość prób jest tam również podana moc i moment na kołach a co do pompy to jak mi wiadomo VP44 występowała w modelu przed liftem a tu jest szyna cz jak kto woli listwa CR a ich kolejne generacje różnią sie szybkością stąd też wyższe moce w nowszych modelach oczywiście turbina to podstawa i to ma dmuchać lepiej jak seria ale mniejsza o to ważne jest Twoje zadowolenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , zastanawiam się nad profesjonalnym - czyli hamownia, dostosowanie mocy/momentu do stanu samochodu itd. tuningiem 320d 2004r 150KM przebieg 170 tys. . Chciałem się spytać o opinie na temat wytrzymałości silnika i pozostałych elementów samochodu. Najchętniej osób które przejeździły już jakiś czas takim samochodem.

 

A oto oficjalne stanowisko firmy BMW na temat chip tuningu (material pochodzi z TIS 12/2007):

Customer information on the issue of "Chip tuning on BMW diesel engines"

Munich, March 2007

 

Dear Customers,

 

In the interest of maintaining the correct function and durability of your BMW diesel vehicle, we wish to give you

the following information:

Chip tuning on BMW diesel vehicles, promising a significant increase in power output and torque, is increasingly

being offered in the trade press. In most cases, this is achieved by tampering with the engine management

system.

Modern BMW diesel engines are designed to guarantee a high degree of reliability and durability, despite the high

standard power density. Exceeding the maximum load is reliably prevented by the Digital Diesel Electronics

(DDE).

Chip tuning neutralises these self-protect functions in the DDE. The resulting premature wear and damage to the

engine, gearbox and transmission can easily be shown to have been caused by chip tuning. As a rule, vehicles

that have been tuned exceed legally stipulated emissions limits, especially the black smoke limit.

Should you be considering having you vehicle modified in such a way, please bear in mind that individual approval

is essential for any modifications performed.

BMW AG is unable to accept any warranty or goodwill liability whatsoever for the parts concerned as changes will

have been made that have not been approved by the factory. This also applies if official approval is obtained for

operating the modified vehicle.

If the increase in power output is not documented with a corresponding entry in the vehicle's registration

document, the vehicle's operating permit is invalidated.

In your own interest, we urgently advise you not to have any performance-enhancing modifications made on

your vehicle for the reasons outlined above.

 

Best regards

Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft

Central Service/Technical

SI Customer information on the issue of "Chip tuning on BMW diesel engines" BMW AG - TIS 24.11.2009 20:09

Issue status (12/2007) Valid only until next DVD is issued Copyright Page - 1 -"

Radze przemyslec ten temat 2x - i zastanowic sie czy nie lepiej te pieniazki wydac na inne, bardziej pozyteczne cele... :nienie:

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi petrolhead ,

 

czy czytałeś to ze zrozumieniem ?

 

Ostatni fragment mówiący o tym że trzeba zmienić dokumenty bo w innym przypadku są nieważne nie dotyczą polski. Sam tekst jest oficjalny - dlaczego toyota oficjalnie w swoim katalogu ma chip tuning ? i robi to ASO toyoty ? ( to taki margines ) . To jest mniej więcej tak jak z podkręcaniem komputera . Gwarancje też można stracić a i tak dużo osób podkręca bo nie ma różnicy w żywotności przy zrobieniu tego z rozmysłem. :)

 

BMW mówi o funkcji DDE - w jakich modelach ?jak wcisnąłem pedał w podłogę to przy przejściu z 1800 obrotów na 2200 ( max moment) mi zakopcił. Jeżdże już od 35000 km z takim czymś ( od momentu kupna )czyli kopceniu ciemnym dymem "especially the black smoke limit." - rozwiązanie proste turbina do regeneracji. po 3 tygodniach jeżdżeniu w maksymalnych korkach 15km/h średnia predkość mam podjechane sprzęgło.

 

Po chipie - większa elastyczność przy niskich obrotach , nie szarpie , jest elastyczniejszy. itd.

 

Trzeba pamiętać o tym żeby ostatnie 2-3 km dać odpocząć turbinie i jechać bardzo spokojnie i tyle :) - poza tym diesel to nie benzyna on ciągłych obrotów 4tys./min nie wytrzyma . po to ja robiłem chip - jeździć w niższych obrotach i płynniej :)

 

kultura jazdy nie do poznania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi petrolhead ,

 

czy czytałeś to ze zrozumieniem ?

Ano staralem sie drogi szpilman86 czytac ze zrozumieniem - jak najbardziej :D

Ostatni fragment mówiący o tym że trzeba zmienić dokumenty bo w innym przypadku są nieważne nie dotyczą polski.

A mi najbardziej do gustu przypadl inny fragment tekstu (wydaje mi sie, ze Tobie umknal? :nienie: ):

The resulting premature wear and damage to the

engine, gearbox and transmission can easily be shown to have been caused by chip tuning.

co oznacza mniej wiecej: "W rezultacie przedwczesne zuzycie i uszkodzenie silnika, skrzyni biegow oraz ukladu przeniesienia napedu latwo objawia sie jako nastepstwo chip tuningu"

dlaczego toyota oficjalnie w swoim katalogu ma chip tuning ?

Jesli Toyota robi to oficjalnie to sadze, ze jest to wynikiem "wyczajenia" przez ich marketingowcow kolejnego rynku na ktorym mozna zarobic. Ale mysle tez, ze nie jest to robione kompletnie "na pale" tylko pewnie w porozumieniu z jajoglowymi odpowiedzialnymi z jakas tam niezawodnosc tych aut? Przynajmniej ja bym tak do tego podszedl...

Gwarancje też można stracić a i tak dużo osób podkręca bo nie ma różnicy w żywotności przy zrobieniu tego z rozmysłem.

Co to znaczy robic to z rozmyslem? Dla mnie "z rozmyslem" oznacza: jesli podniosles moc - zadbaj o wieksza wytrzymalosc pozostalych elementow auta, ktore musza sobie z ta moca radzic? Tylko kto tak robi? U wiekszosci tjuning konczy sie na przeprogramowaniu ECU i podniecaniu sie poprawieniem elastycznosci/przyspieszenia/czegokolwiek o 1 sek :|

Warto zwrocic uwage na jeszcze jeden fakt. Ludzie czesto narzekaja, ze BMW = Bedziesz Mial Wydatki, ze sie psuja itd.. Tylko, ze jesli auta te sa poddawane takim modyfikacjom i na dodatek czesto sa jezdzone agresywnie (bo to przeciez BMW = musi wygrac na kazdych swiatlach) - to nie ma sie co dziwic, ze szystko po kolei w nich leci - dwumasa, dyfer, przegub na wale itd. A juz najlepiej jak auto ma autmatyczna skrzynie GM, ktora w przypadku 330d juz ledwo sobie radzi z fabrycznym momentem a co dopiero momentami o 100Nm wiekszymi. Ale co tam - to nastepny wlasciciel bedzie sie martwil, nie? :mad2:

po to ja robiłem chip - jeździć w niższych obrotach i płynniej

Jesli naprawde tylko po to zrobiles chip tuning to pol biedy i chwala Ci za to. Tylko czy wiekszosc uzytkownikow BMW po to chipuje swoje auta? Bo sadzac po tym co widze na ulicy (styl jazdy) - to zdecydowanie nie.

Poza tym - czy kiedy wyprzedzasz jadac w trasie - pilnujesz zeby nie przekroczyc nominalnych wartosci momentu ktory produkuje silnik? Nie - bo to nie mozliwe. W zwiazu z tym - traktujesz mechanike pojazdu silami do ktorych nie jest przygotowana.

 

Ale co tam - kazdy i tak zrobi jak bedzie uwazal (i poprawi konstruktorow BMW :mrgreen: )

 

Tymczasem - czekam na fale krytyki od tjuningowcow... :norty:

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faaala :D

 

co do awarii to przed chipowaniem mam już podjechane sprzęgło i turbine i musze je wymienić . wiem o tym , przy okazji wymiany wymienie sprzęgło na to od wersji 184 KM z 3.0d . Pamiętać nie przegrzewać i pamiętać wychlodzić :)

 

Zwiększając moc najlepiej wymienić hamulce ( wykonane ) i jeździć z głową :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi petrolhead ,

 

czy czytałeś to ze zrozumieniem ?

Ano staralem sie drogi szpilman86 czytac ze zrozumieniem - jak najbardziej :D

Ostatni fragment mówiący o tym że trzeba zmienić dokumenty bo w innym przypadku są nieważne nie dotyczą polski.

A mi najbardziej do gustu przypadl inny fragment tekstu (wydaje mi sie, ze Tobie umknal? :nienie: ):

The resulting premature wear and damage to the

engine, gearbox and transmission can easily be shown to have been caused by chip tuning.

co oznacza mniej wiecej: "W rezultacie przedwczesne zuzycie i uszkodzenie silnika, skrzyni biegow oraz ukladu przeniesienia napedu latwo objawia sie jako nastepstwo chip tuningu"

dlaczego toyota oficjalnie w swoim katalogu ma chip tuning ?

Jesli Toyota robi to oficjalnie to sadze, ze jest to wynikiem "wyczajenia" przez ich marketingowcow kolejnego rynku na ktorym mozna zarobic. Ale mysle tez, ze nie jest to robione kompletnie "na pale" tylko pewnie w porozumieniu z jajoglowymi odpowiedzialnymi z jakas tam niezawodnosc tych aut? Przynajmniej ja bym tak do tego podszedl...

Gwarancje też można stracić a i tak dużo osób podkręca bo nie ma różnicy w żywotności przy zrobieniu tego z rozmysłem.

Co to znaczy robic to z rozmyslem? Dla mnie "z rozmyslem" oznacza: jesli podniosles moc - zadbaj o wieksza wytrzymalosc pozostalych elementow auta, ktore musza sobie z ta moca radzic? Tylko kto tak robi? U wiekszosci tjuning konczy sie na przeprogramowaniu ECU i podniecaniu sie poprawieniem elastycznosci/przyspieszenia/czegokolwiek o 1 sek :|

Warto zwrocic uwage na jeszcze jeden fakt. Ludzie czesto narzekaja, ze BMW = Bedziesz Mial Wydatki, ze sie psuja itd.. Tylko, ze jesli auta te sa poddawane takim modyfikacjom i na dodatek czesto sa jezdzone agresywnie (bo to przeciez BMW = musi wygrac na kazdych swiatlach) - to nie ma sie co dziwic, ze szystko po kolei w nich leci - dwumasa, dyfer, przegub na wale itd. A juz najlepiej jak auto ma autmatyczna skrzynie GM, ktora w przypadku 330d juz ledwo sobie radzi z fabrycznym momentem a co dopiero momentami o 100Nm wiekszymi. Ale co tam - to nastepny wlasciciel bedzie sie martwil, nie? :mad2:

po to ja robiłem chip - jeździć w niższych obrotach i płynniej

Jesli naprawde tylko po to zrobiles chip tuning to pol biedy i chwala Ci za to. Tylko czy wiekszosc uzytkownikow BMW po to chipuje swoje auta? Bo sadzac po tym co widze na ulicy (styl jazdy) - to zdecydowanie nie.

Poza tym - czy kiedy wyprzedzasz jadac w trasie - pilnujesz zeby nie przekroczyc nominalnych wartosci momentu ktory produkuje silnik? Nie - bo to nie mozliwe. W zwiazu z tym - traktujesz mechanike pojazdu silami do ktorych nie jest przygotowana.

 

Ale co tam - kazdy i tak zrobi jak bedzie uwazal (i poprawi konstruktorow BMW :mrgreen: )

 

Tymczasem - czekam na fale krytyki od tjuningowcow... :norty:

Cipuje BMW-i " odkad czipa wymyslili" w e46 juz naganialem juz 100tys z cipem i chodzi jak trzeba,w t4 cipowalem 5 lat temu 150 tys,nawet oleju nie musze dolewac tylko od wymiany do wymiany,w e 60 gdybym mial turbo tez bym zcipowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.