Skocz do zawartości

Komentarze do "diesel czy benzyna"


M330d

Rekomendowane odpowiedzi

Rado jakim cudem miałeś większe dociążenie auta spowodowane instalacją gazową?? W baku z paliwem wystarczy mieć kilka-kilkanaście litrów więc masz do dyspozycji jeszcze te powiedzmy 50kg.35l gazu i butla pewnie będą ważyć coś koło tego więc jezdzisz tak jak gdybyś miał pełny bak paliwa i nic więcej.Chyba nikt nie zakłada instalacji po to ,żeby tankować cały zbiornik paliwa i z tym jezdzić jako balast

 

normalnie pojeździsz więcej to sam zobaczysz , w obu samochodach miałem to samo , zawieszenie tylne musiałem wzmacniać , jest to częsta przypadłość samochodów z LPG , butla swoje waży - nie jest z plastiku wykonana , jazda na rezerwie kończy się spaloną pompą paliwa , więc bezpiecznie jest mieć minimum 10-15 l w baku , i niezapominaj że ten ciężar masz na stałe , 80-100 kg ciężaru stałego to jest dużo moim zdaniem , napewno ci się szybciej zużyje zawias , ten dodstakoiwy ciężar masz w bagażniku na samym końcu samochodu - mam nadzieje że to coś ci mówi jak ci się zmienia balans samochodu , jak dostaje zawias tylny na dołach (zaznacze tylko 100 kg więcej ale codziennie - czas swoje zrobi), o osiagach i spalaniu nawet nie będe rozwijał , ja wiem że wy tego nie liczycie i będziecie cały czas podpierać się - a przecież ciężar samochodu jest na 5 osób przewidziny , no to koledzy LPG ja powiem tak że macie 5 osób + 1 osoba dodatkowo z LPG zawsze, czas swoje robi i nie ma to obojetnego wpływu na autko jak tu staracie się tu udowodnić , sam to niedługo zobaczysz

 

do tego zapomniałem dodać że benzyne trzeba wyjeżdząć raz na miesiąc przynajmniej , inaczej po jakimś czasie sie wytrącają z niej syfy , skutkiem czego w swoim czasie w poldku miałem wtryski pozapychałem ale też faktem było że w poldu miałem instalacje gazową taką że nawet w ziemie mogłem uruchomić samochód z LPG i zdarzało się że nawet pół roku nie tankowałem benzyny , obecne instalacje zawsze są odpalane na benzynie , bez benzyny nie odpalisz samochodu ,

 

udało mi się samemu wyczyścić bez dodatkowych kosztów , ale dopuki nie wyczyściłem samochód wogóle nie jechał ,

 

i tak jak mówie za dużo z LPG problemów , jest tych pierdół sporo , ale jak miałem gaz to bylem zachwycony i na to niepatrzyłem bo po prostu było tanio i woziłem się samochodem a nie z buta :)) a disle w tamtych czasach nie były za dobre . common rail zmienił wszysko

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

rzeczywiście jest faktem że siada zawiecha od butli....

a zauważyliście że w e46 najczęściej siedzi prawa sprężyna , ta po stronie aku...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha jeszcze co do porównania w tym artykule benzyny i diesla tam porównują średnie spalanie gdzie różnica wychodzi 1,9 l na korzyść diesla , ale porównajcie teraz spalanie jeśli ktoś jeździ głównie w mieście i wtedy spalanie będzie 4 l na korzyść diesla , bo nie wierzę że ktoś jeżdżąc po mieście 2 l benzyną ma spalanie mniejsze niż 12 l ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zauważyliście że w e46 najczęściej siedzi prawa sprężyna , ta po stronie aku...

 

Wszystkie e46 i chyba e39 też tak mają i nie ma co się tym zajmować, a tym bardziej przejmować, bo wizualnie nie jest dostrzegalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=130853

 

gaz i jak widać problem z tylnym zawieszeniem , przypadek ?

 

Dziura dziurze nie równa :) są takie przypadki ze ludzie felgi łomią i bez butli w bagarzniku poza tym gośc nie pisze jakie felgi ? byc może 18stki co tez ma znaczny wpływ na zawieszenie :)

E46 2000 r

1.8i

Steptronic

Full Opcja


ślicznotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumiec ze bagaznik jest dla picu???

Co to za roznica czy wioze worek cementu czy butle z gazem ?? :norty:

bo ta butla z gazem jest tam cały czas .......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Rado znów próbuje wciskać bajki o wpływie butli na zawieszenie, tak jak to robił kilkadziesiąt stron temu..

z instalacją miał problemy, z zawieszeniem..

a ja po raz kolejny wspomnę, że to pewnie jakieś czary są, ale poprzednim samochodem zrobiłem 100 tys km na gazie, obecna bejka 50 tys. i jakoś nic mi nie pada, nie siada, amory nie wpadają do bagażnika, nie musiałem, ani nie muszę nic wzmacniać, a zawieszenie musiałem wymienić jedynie z przodu. Z tyłu jedynie tuleje, ale to przy kupnie i wtedy jeszcze biedak cieżkiej butli wozić nie musiał.

Pewnie zaraz usłyszę, że to pewnie jej ostatnie podrygi i za chwile silnik i zawieszenie rozsypia się w pył.

Na szczęscie póki co nic na to nie wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Rado znów próbuje wciskać bajki o wpływie butli na zawieszenie, tak jak to robił kilkadziesiąt stron temu..

z instalacją miał problemy, z zawieszeniem..

a ja po raz kolejny wspomnę, że to pewnie jakieś czary są, ale poprzednim samochodem zrobiłem 100 tys km na gazie, obecna bejka 50 tys. i jakoś nic mi nie pada, nie siada, amory nie wpadają do bagażnika, nie musiałem, ani nie muszę nic wzmacniać, a zawieszenie musiałem wymienić jedynie z przodu. Z tyłu jedynie tuleje, ale to przy kupnie i wtedy jeszcze biedak cieżkiej butli wozić nie musiał.

Pewnie zaraz usłyszę, że to pewnie jej ostatnie podrygi i za chwile silnik i zawieszenie rozsypia się w pył.

Na szczęscie póki co nic na to nie wskazuje.

 

bajki ? tak jak pisałem gaziarze tego nie liczą - bo przecież liczy się tylko korzyści a wady się pomija bo po co sobie psuć humor ,

 

tylko tak krótko , kolego masz na stałe 100kg wrzucone na tył , przy każdym dołku zawias dostaje dodatkowo , ty za bardzo nie rozumiesz co znaczy stałe dociążenie samochodu , zapewno to wszysko konserwuje zawieszenie i polepsza wasze osiagi - bo macie gaz , no i napewno mniej wam pali bo jak wszyscy wiemy im wiecej samochód waży tym mniej pali

 

sorx ale kto tu bajdy opowiada , wy zawsze macie o te 100 kg wiecej zapakowane i to na samej dupie , jak tobie to nic nie mówi to nie mamy o czym rozmawiać ,

 

Mam rozumiec ze bagaznik jest dla picu???

Co to za roznica czy wioze worek cementu czy butle z gazem ?? :norty:

 

M-Technic a ty na stałe wozisz worek cementu ??? w każdym samochodzie co kupujesz wkładasz worek cementu i z nim jeździsz ??

 

sorx chłopaki ale wy głupoty pierniczycie ,

do bagażnika i z 500kg da sie włożyć ale LPG bedą mieć 500kg + 100kg :) widzicie róznice czy nadal nie rozumiecie tego ??

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga pełnowymiarowego koła 15" - ~20kg

Waga 70l Pb w baku - ~70kg

Waga zbiornika LPG - ~30kg

Waga pełnego zbiornika LPG (ze zbiornikiem) - ~100kg

Jeżdżąc bez instalacji LPG z pełnowymiarowym kołem i pełnym bakiem paliwa - 90kg

Jeżdżąc z pełnym zbiornikiem LPG bez koła i z 15l Pb - ~115kg.

Różnica na niekorzyść LPG to 25kg, przy prawdopodobnie sporym zaokrągleniu wagi 50l gazu (pełny bak), bo nie chce mi się sprawdzać :P

Rurek miedzianych nie jest tak dużo, więc można wagę pominąć. Tak licząc po łebkach, na "szybko"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga pełnowymiarowego koła 15" - ~20kg

Waga 70l Pb w baku - ~70kg

Waga zbiornika LPG - ~30kg

Waga pełnego zbiornika LPG (ze zbiornikiem) - ~100kg

Jeżdżąc bez instalacji LPG z pełnowymiarowym kołem i pełnym bakiem paliwa - 90kg

Jeżdżąc z pełnym zbiornikiem LPG bez koła i z 15l Pb - ~115kg.

Różnica na niekorzyść LPG to 25kg, przy prawdopodobnie sporym zaokrągleniu wagi 50l gazu (pełny bak), bo nie chce mi się sprawdzać :P

Rurek miedzianych nie jest tak dużo, więc można wagę pominąć. Tak licząc po łebkach, na "szybko"...

 

Prawie dobrze. Ciężar właściwy litra gazu płynnego to w przybliżeniu 0,5kg, a benzyny 0,75. Łatwo policzyć, że benzyna jest cięższa o 50% od gazu.

Pomijam fakt, że maksymalny zbiornik toroidalny (wkładany w koło) który wejdzie do większości aut osobowych ma pojemność ok 55L (nie wiem, czy da się wsadzić większy, wątpię), z czego gazu wejdzie max 40-42L, a więc 20KG gazu plus ciężar butli i ze 100kg robi się jedynie 50kg przy pełnym zatankowaniu. 70L zbiornik paliwa, to mniej więcej podobny ciężar.

 

Teraz kolega Rado może nam wytłumaczyć, skąd mu się 100kg różnicy wzięło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga pełnowymiarowego koła 15" - ~20kg

Waga 70l Pb w baku - ~70kg

Waga zbiornika LPG - ~30kg

Waga pełnego zbiornika LPG (ze zbiornikiem) - ~100kg

Jeżdżąc bez instalacji LPG z pełnowymiarowym kołem i pełnym bakiem paliwa - 90kg

Jeżdżąc z pełnym zbiornikiem LPG bez koła i z 15l Pb - ~115kg.

Różnica na niekorzyść LPG to 25kg, przy prawdopodobnie sporym zaokrągleniu wagi 50l gazu (pełny bak), bo nie chce mi się sprawdzać :P

Rurek miedzianych nie jest tak dużo, więc można wagę pominąć. Tak licząc po łebkach, na "szybko"...

 

Prawie dobrze. Ciężar właściwy litra gazu płynnego to w przybliżeniu 0,5kg, a benzyny 0,75. Łatwo policzyć, że benzyna jest cięższa o 50% od gazu.

Też to znalazłem ale nie chciało mi się edytować postu ;)

Ale pi * drzwi jak wychodzi te 30kg, to można zapomnieć o różnicach. Przejechałem na gazie 70k km w dwa lata i zawieszenie z tyłu nadal jest w bdb stanie, amory po 75%, tylko tuleje pływające mam do wymiany, bo zaczęły skrzypieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia mniej wiecej , wydaje mi się , zapewne , gdyby babcia miała wąsy itd

 

sorx ale ja już dawno LPG nie mam i nie mam zamiaru na razie mieć , pisałem dalczego , wiec webber nie czepiaj się , wogóle dziwi mnie kolejny raz to że wypowiadają się ludzie co nigdy nie mieli z tym do czynienia , coś tam słyszeli i coś tam opowiadają

 

zakładając instalacje gazową dostaliście pełną dokumentacje i homologacje butli (powinnście przynajmnie takową dostać) więc może ktoś się pofatyguje i zerknie a najlepiej zeskanuje ile taka butla waży dokładnie , ja nie wiem ile dokładnie ale swoje waży i na oko nie jest lekka , więc może ktoś to uściśli ile dokładnie waży sama butla

 

jak zapewne wiecie baki w betach są plastikowe - butle LPG są metalowe - widzicie różnice ??? po za tym macie już 2 baki , tylko LPG możecie mieć pusty bak - ale w takim razie po co zakładać gaz ? i koło się zamyka

 

albo rozmawiajmy i gdybajmy co by było gdyby

 

ja miałem 2 samochody z LPG i w obu miałem problem z zawiasem tylnym , z przodem było wszysko oki , zapewno to przypadek jak koledzy sugerują i butla jak pisałem nie ma wpływu na zużycie zawiasu , itd nie bede się rozpisywał

 

 

dodajcie jeszcze to że minimum 15 l trzeba mieć benzyny wlane , na samym gazie nie da się jeździć jak tu niektórzy próbują głosić

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia mniej wiecej , wydaje mi się , zapewne , gdyby babcia miała wąsy itd

Kolego, wydaje to się cały czas Tobie. Butla toroidalna 55L waży ok. 26Kg. Sam sprawdź, zanim napiszesz bzdury.

Otrzymałeś na tacy konkretne argumenty, więc postaraj się do nich odnieść, a nie uprawiać po raz kolejny osobiste wycieczki, że ktoś miał instalacje, a ktoś nie miał.

W tej sprawie jeszcze raz zresztą udowodniono Ci brak podstawowych informacji na temat, na który tak "fachowo" próbujesz się wypowiadać.

Więc grzecznie przeproś, albo zamilcz, bo gadając o homologacjach, albo o plastikowych zbiornikach zwyczajnie się ośmieszasz (nie po raz pierwszy zresztą).

 

P.S. Mnie dziwi fakt, że Ty najlepiej wiesz, co kto miał, a czego nie miał. Ja przerobiłem 3 samochody z instalacją gazową i też powiedziałem dziękuję. Ale to nie upoważnia mnie do wyciągania najbardziej absurdalnych argumentów przeciwko systemom gazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz w BMW to profanacja.

3.0 gazują i mają jak zawsze super osiągi.

Wsadźcie sobie ten gaz, wiecie gdzie i zapalcie papierosa...

BMW i gaz - to profanacja.

p.s.

 

A tak bym zapomniał - WYŚCIG LE MASN24 wygrało AUDI z silnikiem R15 TDI - szybsze, cichsze, oszczędniejsze.

Takie są właśnie diesle. I to jest przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest link do zbiorników wszysko jest waga itd , faktycznie zbiornik dużo nie waży , nie wiem bo nie śledziłem ostanio LPG , wydaje się że moje zbiorniki były doś toporne i ciężkie , może teraz robią lżejsze , ale napewno to nie jest bez znaczenia dla zawiasu

 

http://www.stako.pl/index.htm

 

webber ale ja tu specjaliste nie robie , wyrażam swoją opinie i nie pisze technicznym i profesjonalnym jezykiem - zresztą ty też nie , nie wiem z czego był zbiornik paliwa w e36 ale napewno nie z metalu , akurat to wiem bo zaglądałem do niego w swoim czasie , potocznie to nazywa sie plastikiem (zapewne jest z jakiś tam kompozytów ale jako fachowiec możesz mnie oświecić z czego dokładnie jest) ale wybacz że użyłem nieterminowego nazwnictwa , ty jako specjalista używaj terminów fachowych i z tego będe cię rozliczał i się do tego dowalał

 

i webber ja nie jestem przeciwnikiem gazu , uważam że nie jest zły , lepsze to niż z buta łazić , ale po prostu za dużo z nim problemów i tyle , obecnie wole disla bo mankamentów LPG w nim nie ma

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Rado!

Oj ciężka z Tobą rozmowa.

Twierdzisz, że butla lpg rozwala zawieszenie - na swoim przykładzie dwóch samochodów wykazałem Ci, że nie masz racji, ewentualnie, że nie zawsze musi być tak jak mówisz.

To Ty już z innej strony atakujesz, że 100 kilo, że osiągi.

Rzeczą oczywistą jest, że dodatkowy ciężar nie wpływa pozytywnie, tylko negatywnie. Tylko pomyśl w jakim procencie? O ile mi spadną osiągi przez te nawet 100 kg?? o 0,1s? czy może 0,2?

Ja nie jeżdzę w f1, czy na 1/4 mili by to miało jakieś znaczenie. I dla sporej grupy pewnie też nie.

A to, że zawias jest mocniej obciążony i szybciej się zużywa? - znowu zgoda. Ale o ile szybciej? skoro można zrobić 50 czy 100 tys km i nic nie wzmacniać i nie wymieniać to znów mamy pewnie 5 czy 10 % czyli wpływ niewielki.

To Ty znów swoje, że z instalką są problemy, bo Ty miałeś problemy. Kilka osób, w tym i ja pisaliśmy Ci, że niekoniecznie bo każda dobrze założóna instalka jest bezproblemowa..

Ja i kilka osób podajemy Ci na tacy konkretne argumenty, ale Ciebie jakoś nie mogą trafić.

Chciałeś diesla, masz. Nie twierdze, że to zły wybór. Jak dla mnie zbyt ryzykowny. I mający też nie mało wad. Ty zaś twierdzisz uparcie, że gaz to prawie samo zło, przy wtórze kolegów zagajających o profanacji (co akurat żal komentować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

webber ale ja tu specjaliste nie robie , wyrażam swoją opinie i nie pisze technicznym i profesjonalnym jezykiem - zresztą ty też nie , nie wiem z czego był zbiornik paliwa w e36 ale napewno nie z metalu , akurat to wiem bo zaglądałem do niego w swoim czasie , potocznie to nazywa sie plastikiem (zapewne jest z jakiś tam kompozytów ale jako fachowiec możesz mnie oświecić z czego dokładnie jest) ale wybacz że użyłem nieterminowego nazwnictwa , ty jako specjalista używaj terminów fachowych i z tego będe cię rozliczał i się do tego dowalał

Chlapnąłeś coś o 100kg. Gdzie te 100kg pytam się po raz kolejny? :mrgreen:

 

A do g@dzeta: było już w tym wątku również na temat Le Mans i dlaczego klekoty wygrywają. Pogrzeb trochę, poczytaj, nie będziesz co 15 postów pisał tego samego.

Moim zdaniem przyszłością są silniki elektryczne lub na inne alternatywne paliwo, a nie śmierdzące klekoty napędzane na ropę już od ponad 100 lat. I żadne turbo, ani common rail tego nie zmieni :)

Jeśli piszemy o ekonomii, to małe auto miejskie napędzane silnikiem elektrycznym przejeżdża 100km za kwotę 3,5zł.

Fakt, że sam pojazd jest na razie bardzo drogi, że ma niewielki zasięg, ale to wszystko będzie się z biegiem czasu zmieniać w miarę rozwijania technologii i upowszechniania się produktu na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ten argument już tu padł, bo nie przeglądałem wszystkich ponad 50 stron wątku, ale...

 

przyspieszenie 80-120km/h na 4 biegu*:

benzynowe E46:

320i 150PS - 9.7s

320i 170PS - 8.6s

323i 170PS - 8.4s

325i 192PS - 7.7s

328i 193PS - 7.5s

330i 231PS - 6.9s

diesle E46:

320d 150PS - 7.2s

330d 184PS - 6.9s

330d 204PS - 6.1s

 

wnioski? jeśli chodzi o elastyczność, 320d przegrywa jedynie z 330i, 330d 184PS i 330i idą łeb w łeb, a 330d 204PS deklasuje wszystkie silniki benzynowe i to dość sporo :mrgreen:

 

* - wszystkie dane są wzięte ze strony bmwheaven.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

webber 5 lat temu co zakładałem gaz pwenie butla coś koło tego ważyła łacznie z tym o czym pisałem wiec poczytaj dokładnie , teraz sobie spojrzałem i faktycznie butle tak dużo nie ważą , czy to cię zadawala ? czy mam jeszcze coś napisać ?

 

czekam też żebyś jako fachowiec rozwinął temat plastikowych baków bo do tego się dowaliłeś , więc rozwiń to , ja jako amator uzywam potocznych określeń .

 

po za tym chłopie o jakiej ty ekologii gadasz , pouczasz kogoś żeby wiecej poczytał , więc zastosuj swoją rade do siebie i poczytaj jak w rzeczywistości są ekologiczne samochody elektryczne , ja wiem że marketing swoje robi i jak widać większość łyka to bez mrugnięcia okiem ale ja jestem troche bardziej dociekliwy ,

 

energia elektryczna w Polsce zapewne jest brana z elektrownii wodnych , wiatrowych , z ogniw słonecznych itd , wyprodukowanie elektrycznego auta w porównaniu do tradycyjnego auta jest kilkakrotnie droższa i pożera kilkakrotnie więcej energii , później następny problem co zrobić z zużytymi akumulatorami - to dopiero truciciel jest , jednym słowem przy obecnej technice elektryczny samochód jest kilkakrotnie większym trucicielm od disla czy benzyny , do tego jest dużo droższy dla końcowego klienta - wiec dla mnie mieć elektryczny samochód to czysty snobizm ( bo dzisiaj to jest kreowane jako trendy) i do tego wiele mówi o stopniu ogłupienia takowego właściciela takowego auta

 

natomiast webber własnie LPG jest super ekologiczne autka , po spaleniu otrzymujemy wode

 

wiec poczytaj troche dokładnie , to że wszyscy nam wmawiają że to ekologiczne i nakleją zielony listek - sorx ale mnie to rozśmiesza na maksa . w końcowym rozrachunku to czysta abstrakcja i z ekologią nie ma nic wspólnego , dopuki nie nastąpi przeskok technologiczny do dostępu masowym do ekologicznego źródła energii - elektryczne samochodyt to wielkie nieporozumienie .

 

tyle się gada o zatruwaniu przez samochody środowiska naturalnego - a wiesz weber jak mały procęt to jest ? wiec zachęcam do czytania i korzystania z internetu

 

trochę :arrow: trochę

wode :arrow: wodę

dopuki :arrow: dopóki

procęt :arrow: procent

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym chłopie o jakiej ty ekologii gadasz , pouczasz kogoś żeby wiecej poczytał , więc zastosuj swoją rade do siebie i poczytaj jak w rzeczywistości są ekologiczne samochody elektryczne , ja wiem że marketing swoje robi i jak widać większość łyka to bez mrugnięcia okiem ale ja jestem troche bardziej dociekliwy ,

Rado, czy Ty na prawdę jesteś taki [MOD: daruj sobie takie wstawki, OK?], czy tylko udajesz?

Ja nie pisałem nic o ekologii, a jedynie o ekonomii. Widać dla Ciebie to jedno i to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ten argument już tu padł, bo nie przeglądałem wszystkich ponad 50 stron wątku, ale...

 

przyspieszenie 80-120km/h na 4 biegu*:

benzynowe E46:

320i 150PS - 9.7s

320i 170PS - 8.6s

323i 170PS - 8.4s

325i 192PS - 7.7s

328i 193PS - 7.5s

330i 231PS - 6.9s

diesle E46:

320d 150PS - 7.2s

330d 184PS - 6.9s

330d 204PS - 6.1s

 

wnioski? jeśli chodzi o elastyczność, 320d przegrywa jedynie z 330i, 330d 184PS i 330i idą łeb w łeb, a 330d 204PS deklasuje wszystkie silniki benzynowe i to dość sporo :mrgreen:

 

* - wszystkie dane są wzięte ze strony bmwheaven.com

 

Wystarczy redukcja o jeden bieg nizej w 330i i 330d oglada swiatla tylne i nie pomoze mu nawet wrzucenie 2 - go biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy redukcja o jeden bieg nizej w 330i i 330d oglada swiatla tylne i nie pomoze mu nawet wrzucenie 2 - go biegu.

 

no i co z tego? to każdy wie akurat, ale w porównaniu które wkleiłem wcale nie chodzi o osiągi, tylko o elastyczność. nie jeździsz chyba na codzień muskając co chwilę czerwone pole na obrotomierzu? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.