Skocz do zawartości

POMOCY za duze spalanie w 520d


nitru

Rekomendowane odpowiedzi

NO mi pali teraz mniej ale mam inny problem najprawdopodobniej filtr czastek stalych tzw DPF przynajmnije mi tak na komputerze wyskakuje i napewno tez powoduje to ze wiecej mi pali:/ moze bedzie ktos wiedzial jak mozna ominac ten filtr bo jest strasznie drogi a uzywki to raczej nie chce kupowac

Mechaniczne oraz elektroniczne usunięcie DPF to koszt u fachowca 1500 zł. Jedyna nieprzyjemna konsekwencja takiego zabiegu do dymienie auta podczas ostrego dodawania gazu. Plus to wzrost mocy o ok 10 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam e60 530d i w miescie nie przekracza mi 10 litrów . Co prawda nie Krakow ale trasy krotkie robie i czesto na zimnym silniku. Dodam ze jezdze spokojnie ( automat )

 

 

mam identycznie - miasto do 10 l - tankuje Vpower Diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja mam teraz 10l na DieselGold i przy jeździe takiej że każde naciśnięcie gazu jest przemyślane czy na pewno jest eko. Widać warszawa rano nie jest przyjazna eko jeździe. Zazwyczaj wskaźnik chwilowego zużycia jest w okolicach 5l przy jeździe jednostajnej. Może to kwestia automatu + kombi? Przy przyśpieszaniu emeryckim jest 18-19 jak normalnym to wskaźnik od razu na 20 leci.

Automat dość długo trzyma bieg nawet jak delikatnie przyspieszam, w momencie kiedy wskoczy kolejny to spalanie spada o połowę - z 15 na 6/7. U was też tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
najefektywniej jest przyspieszac-rozpędzać auto jak najszybciej a potem utrzymywac stała prędkości, oczywiscie w miescie to trudne ale w miare sie da, rozpedzam sie jak najszybciej , najczesciej do 70 -80 km/h i wtedy mam ok 1500 obr/ min
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozpędzać się dynamicznie, ale nie jak najszybciej. Gaz do dechy raczej nie pomaga w ekonomicznej jeździe. ;) Zresztą wszystko zależy od sytuacji na drodze, za ile jest następne skrzyżowanie itd.

 

oczywisice ze nie gaz do dechy, najlepiej utrzymywac obroty w zakresie maxymalnego momentu obrotowego znasz przebieg momentu dla 520d? pytam autora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Przepraszam najmocniej że odgrzewam kotleta, ale mam identyczny silnik, ściągnąłem kaganiec u magika na 163 (fabrycznie był obniżony na 150- 2007 lift), i mam to samo dalej... Dpf wycięty, program do dpf zrobiony.... Udało Ci się kolego rozwiązać problem ? objawy mam identyczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne w 2.0d też tak mam a silnik jest w stanie idealnym chcesz więcej mocy od dołu kup 3.0 albo 3,5 d

 

Tak, w sumie masz rację, choć myślę że wezmę a8 6.0 w12 żeby nie zabrakło mocy od dołu... Wyjaśnij mi Kolego, czy według Ciebie, zarówno założyciel tematu, jak i ja jesteśmy kretynami skończonymi ? Bo nie rozumiem tej wypowiedzi, choć starałem się bardzo...

 

 

Dla potomnych :

 

Uszkodzona była przepustnica (nie ruszała się klapa, kupiłem dziś używkę i jest gitarka :norty: )- dodatkowy objawy jej to rzucanie budą podczas gaszenia motoru, brak mocy na niskich obrotach, podwyższone spalanie, przysłowiowa żaba przy ruszaniu, chyba że kręcimy go wysoko na starcie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Na spalanie sklada sie duzo czynnikow waga auta ogumienie ilosc pasazerow warunki atmosferyczne warunki drogowe itp klima itd a wiec 10litrow diesla w miescie to norma nie czytaj tych bzdur o eko jezdie gdzie mordowane sa sprzegla bo dwumasa musi miec odpowiednie obroty .moja zona jezdzi tylko po miescie 3 litrowa benzyna automat nigdy nie liczylem spalania bo zakladalem z gory ze tak duze ciezkie auto musi palic cos za cos a i tak jest taniej niz dieslem dpf sprzeglo wtryski turbina itp w ciezarowkach podaja nieoficjalne spalanie ok 25-30l jedz do portugali albo na grecje i spalanie jest z40 i awantury w firmach transportowych moj kolega sie sadzil i rzeczoznawca napisal w zaleznosci od warunko spalanie moze wyniesc do 100l na 100km w ciezarowce . A wiec zaloz opony 185/50/16 napompuj 4atmosfery i bedzie lizal ropke 3.2l na 100km z wiatrem :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.