Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem.

Klima dziala, ale wybierams sie do Wloch i chcialbym przed wyjazdem "dobic" czynnik chlodzacy, ale nie wiem jaki mam w ukladzie. Czy mozna to jakos sprawdzic? A moze w e32 powyzej jakies rokuu byl nabijany r134a fabrycznie? No i co sie stanie jesli mam na R12 a nabije R134a?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
z moich doświadczeń wynika że do starego typu gazu są inne zawory przez które dobijasz gaz. Także serwis klimy powinien powiedzieć ci czy masz stare zawory czy nowe do R134a. To w jakimś stopniu powinno wyjaśnić sprawe, bo jak masz nowe to znaczy że ktos przed tobą zadbał o zmiane czynnika

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Mam taki problem.

Klima dziala, ale wybierams sie do Wloch i chcialbym przed wyjazdem "dobic" czynnik chlodzacy, ale nie wiem jaki mam w ukladzie. Czy mozna to jakos sprawdzic? A moze w e32 powyzej jakies rokuu byl nabijany r134a fabrycznie? No i co sie stanie jesli mam na R12 a nabije R134a?

 

W komorze silnika obowiazkowo musi znajdowac sie naklejka (na

gornym wzmocnieniu przedniego pasa ewentualnie na wewnetrznej

powierzchni pokrywy silnika.

 

Tak jak napisal juz kolega, fabrycznie roznia sie srednica zaworow

wiec serwis klimatyzacji nie powinien miec problemow.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Ja mam z 92' i mam już r-134a. Ale oczywiście mogło być przerobione.

Zwróć uwagę na nakleiki pod maską ,tak jak pisał psychop.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wycofywanie tzw. "niebezpiecznych" czynników chłodniczych, w związku z ich zagrożeniem dla warstwy ozonowej i oddziaływaniem na efekt cieplarniany, stwarza problem wielu użytkownikom.

Nalezy uwazac przy wymianie, napelnianiu-dopelnianiu czynnika, generalnie nie mozna zamieniac czynnikow poniewaz maja inna wartosc chlodnicza, inaczej mowiac sprezarka moze byc pozniej przeciazona, i doprowadzi to do jej zatarcia lub uszkodzenia, jesli juz zdecydujemy sie na takowa wymiane nalezy dobierac czynniki pod wzgledem ich wlasciwosci, najlepiej dowiedziec sie jaki czynnik byl zastosowany pierwotnie i do niego dobrac czynnik nowy moze to byc:

R 134a,R 152a, R-407, R-409 lub inne jak CO2 np

Opublikowano
Słyszałem, że w Niemczech od jakiegoś czasu nie stosuje się R12 i kto chciał mieć sprawną klimę musiał ją przerobić na R 134a
Opublikowano
i jeszcze na sprezarce od klimy jest naklejka jakiej firmy jest sprezarka( np sanden) i jaki gaz powinien byc nabity.Teraz juz nie uzywa sie R134a, a R12 jest bardzo drogi ,, ale podobno jest jakis zamiennik R12
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano
ja mam r-134a - a samochod z 94 roku - z tego co sie dowiedzialem w bmw z kwietna - czyli jedna z ostatnich e32 jaka wyjechala na drogi :mrgreen: - niektore elementy maja wytloczana date produkcji marzec '94 .......... poczekaliby troszke i bylaby e38 :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.