Skocz do zawartości

problem z silnikiem :/ podczas przyspieszania


krystian

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich :) problem jest taki ze podczas przyspieszania (po zmianie biegu na kolejny też ) jest moment iż auto jakby się zdusza i po pewnej chwili idzie ładnie :/ jest jeszcze jakby nie równa praca na wolnych obrotach czasem szarpie delikatnie silnikiem coś w stylu starych świec z przebiciem (świece nowe NGK do mojego silnika dobrane ) komp był podłączony zero błędów... sprawdzałem kolor świec i są okopcone nie są białe zastanawiam się czemu bo oleju nie bierze od wymiany do wymiany nie mam co zaglądać bo stan jest więc w czym szukać problem ? lambda bosch wymieniona z 2 lata temu spalanie w nornie ... co może powodować że auto ma muła w początkowych momentach po zmianach biegów a jak puszczam lekko gaz to lepiej jakby idzie i czemu świece mają barwę brązową bądz też czarną ? wykluczam winę spasanie oleju bo nie ma miejsca coś takiego :!: co ma wpływ na takie zachowanie silnika ? auto BMW E36 320i bez vanosa :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam u siebie to samo co ty tylko silnik inny bo M40B18. Ja sie zastanawiałem u siebie nad nieszczelnością pod kolektorem dolotowym bo wykluczyłem już wszystko. U mnie widać że dostaje lewe powietrze pod kolektorem bo uszczelka jest zapocona będę ję wymieniał może to pomoże. Objawy mam takie same jak u ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź sobie wtryski.Szynę masz 3 bary bo masz M50b20 zmień wtryski może pomóc bo ja to właśnie wymieniłem i dzisiaj po prostu odżyła be-ema ma :D Założyłem wtryski od 728i a mam 323i .Kolorem sie różniło miałem jasnoniebieski a założyłem różowe. Idzie jak przeciąg a jutro leca do Manchesteru .Zobaczę jak leci i jak spalanie ,ale widać różnice w przyśpieszaniu i to wielką i autem nie telepie :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mysle ze to może być przyczyna ciśnienia paliwa sprawdzę to kurde tylko nie wiem czy tu w szczytnie ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć czy ciśnienie właściwe jest ... samemu można jekoś to sprawdzić ?? DjAquaz a z kąd wiedziałeś że wtryski były do wymiany ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna borykalem sie z podobnym problemem. Przy szybkiej jezdzie, po zmianie biegu na wyzszy odczuwalna byla mala zadyszka. Mulilo ja na chwile zeby pozniej juz normalnie przyspieszyc. Stawialem na cewki ale ich wyglad zewnetrzny nie budzil zastrzezen, z reszta nic przy nich nie robilem. Ostatnio wymienilem tlumik koncowy i jak odjal. Ktos kiedys pisal w temacie zmulania silnika, ze malo kto zwraca uwage na wydech a wlasciwie jego wplyw na w/w zjawisko. U mnie pomoglo co nie oznacza, ze u Ciebie bedzie ta sama przyczyna.

Co do koloru swiec - nie jestem specjalista ale chyba cos nie tak jest z mieszanka - za uboga/za bogata? Tu juz niech wypowie sie ktos z wiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem wydech końcowy na przelotowy (mugen 10cm wylot ) już dawno nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym chwilowym duszeniem ? :| tylko mi się wydaje iż praca silnika jest nie taka lekko jakby drży a jak jej cisnę dobrze i puszczam gaz to czasem jest strzelanie w wydech dziwna sprawa naprawdę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście mnie wykryło błąd wtrysku więc założyłem 6 innych bo nie chciało mi się czekać aż kolo mi zadzwoni z odpowiedzią który padł. Dziś pojechałem i wróciłem z Manchesteru i powiem, że po prostu masakra co ta beta potrafi w życiu bym nie pomyślał że ona ma takiego powera :shock: Wtryski różowe z M52B28 z 728i a były jasnoniebieskie...spalanie 9.5 z wyliczeń, ale prędkość min 140km/h sięgała do 220km/h więc stąd spalanie 9,5 na 100km ale reakcja na 5ce po dodaniu gazu bezcenna :8) :8) :8) Szwagier ma jechać po odbiór autka więc do mechanika i ja się udam na kompa żeby znów zajrzeć czy wyskoczył jakiś błąd. Mam nadzieje że nie trzeba programować kompa względem wtrysków bo spisują się świetnie jak na razie. Moja starsza się za głowę trzymała jak przyśpieszałem i błagała zwolnij hehhee. Co ciekawsze to, że długo jechałem z gazem w jednej pozycji i miałem wskaźnik na 40 milach na galon czyli na 4,5l co mnie cieszyło a Bunia targała 130-150km/h a wskazówka na 65km/4.5l więc jestem zadowolony z wyniku.Zrobiłem 730km w jeden dzień :mrgreen: z Glasgow tam i z powrotem

 

Więc moja rada ....Sprawdź wytryski ...hehehehe

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra :) kupuje takie wtryski ;) teraz zmienię wydech na seryjny już zamówiłem :mrgreen: i sprawdzę akcję po zmianie wydechu ale zmienię wtryski i tak :norty: zobaczę czy mówisz ok :cool2: bo moc musi być w aucie :mrgreen: znalazłem drobną nieszczelność w dolocie zaraz za przepływomierzem ale po usunięciu wiele się nie zmieniło :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia i czekam na odpowiedź :8) Aha ale pamietaj porównaj jakie wtryski podejdą do twojej bo ty masz M50 a ja M52. Ty masz prawdopodobnie na szynie 3 bary a ja mam 3,5 więc musisz to zbadać. Nie jestem pewien ale jeśli założysz listwe od 325 to ona ma 3,5 bara i wtryski z 325i powinno grać ale jeśli się mylę to niech mnie poprawi ktoś :roll:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś miałem wyjazd i po trasie zauważyłem iż na seryjnym tłumiku bmw jest silniejsze :shock: a miałem przelotowy wcześniej dziwna sprawa :) auto lepiej idzie z niższych obrotów więcej siły ma :D kiedyś czytałem na tym forum że zmiana tłumika nie zawsze daje przyrost mocy i w moim przypadku to znalazło potwierdzenie :!: plusy są takie - cisza w aucie i na zewnątrz oraz co najważniejsze jest moc w silniku naprawdę :D teraz zmienię wszystkie wtryski wraz z reduktorem i pompę paliwa i zobaczę czy coś się zmieni :cool2: bo jest na wolnych obrotach taki efekt jakby świeca przerywała i trzęsie lekko silnikiem to muszę usunąć :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniłem bo to nic nie dało sprawdziłem listwę od kolegi bmw i nic nie pomogło tak jak pisałem pomogło wymienienie tłumika ale nie w 100% lepiej idzie owszem ale ma momenty zmuły :mad2: teraz stawiam tylko na ciśnienie paliwa i sonda (choć kurde mam nową sondę 20.ooo km raptem ma przejechane ) komp nic nie wykazał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za jakość ale podsyłam filmik z przyśpiechom http://www15.zippyshare.com/v/41146092/file.html .Czyżby było nadal 172 klacze??? hehehe :o
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to jednak jakis czujnik?? kiedy jeszcze mialem 318i m40 mialem ten sam problem.muliło ją strasznie wiec rozebrałem co sie dało. zmienilem pierscienie, wypolerowałem tłoki, zrobilem całą głowice łącznie z wymianą hydro,regilacją, szlifowanie zaworów, wymiana kabli,swiec, aparatu zaplonowego, filtr paliwa, calusieńki układ wylotowy spalin i zgadnij jaki był efekt??

otóż brak efektu :( auto po remoncie przy przebiegu prawie 400000km nie zmienilo dynamiki.dalej mialo przeblyski raz na miesiac kiedy chcialo jechac wiec wtedy korzystalem i dusiłem go, az w koncu wydusiłem ze wylądował na złomie...

teraz mam 320i i problem ten sam... nie chce wymieniac wszystkiego po kolei bo wiem jak bardzo kosztowne to jest. jesli jest ktos na forum kto sie orientuje to prosze o opinie. na wolnych telepie silnikiem jakby nie palił na jeden cylinder, spalanie ok 20l normalnej jazdy, zero dynamiki, wymieniony przeplywomierz na urzywany, kasowane bledy ale wymiana nic nie dała.w kolejce do wymiany sonda i czujniki:położenia wału i przepustnicy, temperatury chłodzenia, pompa paliwa,regulator cisnienia paliwa

chociaz sadze ze paliwo w tym przypadku nic nie ma wspolnego skoro spalanie jest tak duze... predzej czujniki, sonda, byc moze przeplywomierz ktory kupilem jest uszkodzony...

chłopaki czekam na opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku telepie na wolnych i to porządnie zapraszam do wymiany ny lub zamiany cewek.to naprawde może byc wina właśnie cewek,wymiana świec też pomaga.Ja założyłem irydowe i świetnie się spisują,Autko chodzi równo jak nigdy
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece wymieniane ngk. cewki co prawda nieco mnie zastanowiły bo przy odpinaniu na odpalonym na kilku nie bylo słychac wiekszej roznicy w pracy silnika.byc moze sa do wymiany ale auto ma przebłyski rzadko ale ma wiec problem moze nie dotyczyc cewek...

a pozatym 20l w miescie to troche sporo.nie wierze ze przez uszkodzona cewke mam taki wynik spalania. wczołgam sie pod auto i wypne sonde zobaczymy czy spalanie sie nie zmieni.w spalinach wyraznie czuc benzyne wiec jej nie dopala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś doradzić to zdejmij pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie masz wałki rozrządu. Może sa wytarte. Zobacz przy jakiej prędkości obrotowej następuje odcięcie paliwa na poszczególnych biegach 1,2,3,4. Jeżeli na 1 biegu odetnie paliwo np. przy 6,5 tyś obrotów, na 2 np. już przy 6 tyś, a na 3 jeszcze przy niższej prędkości obrotowej to stawiałbym własnie na tą usterkę. Dodatkowo jeżeli po odcięciu paliwa i zmianie na wyższy bieg auto jest przez chwilkę zmulone i dopiero np. po 1 sek. znów ciągnie myślę, że problem leży w wytrciu wałków rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
świece wymieniane ngk. cewki co prawda nieco mnie zastanowiły bo przy odpinaniu na odpalonym na kilku nie bylo słychac wiekszej roznicy w pracy silnika.byc moze sa do wymiany ale auto ma przebłyski rzadko ale ma wiec problem moze nie dotyczyc cewek...

a pozatym 20l w miescie to troche sporo.nie wierze ze przez uszkodzona cewke mam taki wynik spalania. wczołgam sie pod auto i wypne sonde zobaczymy czy spalanie sie nie zmieni.w spalinach wyraznie czuc benzyne wiec jej nie dopala

 

no kurde ja bym wlasnie obstawial zaplon czyli mozliwe ze cewki, jak ci telepie buda na wolnych to bankowo zaplon, po prostu gdzies go gubi, najlepiej poszukaj kogos kto ma 100% sprawne cewy i przeloz, zobacz. Ja mam to samo. Dodam że za każdym razem jak nałoże nowe świece problem znika na jakieś parę dni. To by znaczyło że nowe świece + wyświechtane cewki jeszcze jakoś ciągną. Ale już starsze świece i te same cewki już nie dają rady. Ale jest z tym tak jak u ciebie, że jest dzień że wszystko chodzi ładnie a np. następnego już nie. Co więcej. Problem się pogłębia jak jeżdzę na gazie. A ogólnie wiadomo że przy lpg układ zapłonowy musi być perfekcyjny żeby wyszstko ładnie działało. Ostatnio koleś od gazu mi powiedział że obecnie przyjmuje się przy zakładaniu gazu, że ukł zaplonu potrzebuje ok 30% więcej energii niż benzyna. Stąd problemy jak ukł zapłonowy jest już podstarzały i niedomaga. No ale nie wiem czy ty masz gaz u siebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam drogich kolegów.

Ja stawiam na czujnik wału korbowego, właśnie jestem po wymianie (260 zł + robocizna) i nie poznaję maszyny - uśmiech na twarzy cały czas. Mam e36 328 od 2,5 roku.

Objawy - lekkie szarpanie przy małym obciążeniu, czasami większe, ostatnio gasł na jałowych parę razy - generalnie objawy się powiększały. Teraz jak ręką odjął - pali 2,5 mniej (ok.16), znacznie szybszy. W najgorszym momencie usterki jechał szybciej na pół gazu niż na całym (a spod maski dochodził dźwięk jakby napierał prędkości ale auto nie jechało jak powinno).

Teraz mam świeżą diagnostykę od nerwusa (mocno polecam!), która pokazała mi tą usterkę, po skasowaniu błędu chwila była spokój a potem jeszcze gorzej. Po zmianie czujnika auto odżyło, prawie było super na 98%, ale robotę zrobiło skasowanie błędu.

Nie ruszaj żadnych wtrysków!!!, no chyba że są zatarte od zbyt częstej jazdy na lpg.

 

Druga usterka wyeliminowana to zaraz po zakupie to liche odpalanie na zimnym i jałowe nieco nierówne. Wymiana świec poprawiła sprawę ale pojawiło się szarpanie bez obciążenia. Nowe fajki jeszcze trochę poprawiły sytuację ale to dalej nie było to. Nowe cewki bremi - i żadne inne!(150 zł sztuka x 6, nowe świece ngk 4 platynowe polecane przez bmw - 40 zł x6) i auto odpala błyskawicznie, chodzi kulturalnie, mniej spala, gdybym jeszcze wiedział wtedy o tym czujniku...

 

Reasumując: nowe, pożądne cewki, świece, czujnik wału (to obowiązkowo) i nie poznasz auta.

Lekcja zdobyta: takie auto musi mieć diagnostykę, żadne odpinanie aku i zwieranie klem itp. bzdety. 2,5 roku za późno.

Wpływ na finanse - (auć...) znaczny. to nie jest tanie auto i nie da się na nim oszczędzać. No cóż... Ale warto :D

 

Pozdrawiam

Bor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie moja ma szarpania na niskich obrotach silnik lekko drży i te chwilowe zmulenia :mad2: to mnie dobija szok i nie wiem od czego zacząć by kasy nie wydać bez sensu :roll: ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja powiem wam że jestem po wymianie wtrysków,przepływomierza,świec na irydowe i skasowaniu błędów sondy lambda.Jak resetowałem kompa przez spięcie klem to wymieniałem zawór EGR i zapomniałem odmy do kolektora założyć tej z tyłu.Silnik odpaliłem i chodził jak na 5 garkach i telepał. Jak się skapnołem założyłem i tak jeździłem.Pojechałem do kolegi na warsztat i podpiołem ją ...wyskoczyły własnie błędy lambdy.Skasowałem...i różnica w spalaniu wielce odczuwalna.Żwawsza i co najważniejsze mało pali.Teraz mam podłączone pełne OBC i na trasie przy 100km/h spalanie do 6.9 spada . Najlepszym dowodem jest to że wcześniej przy delikatnym dodawaniu gazu w mieście i na autostradzie czyli cykl mieszany wychodziło powyżej 15 litrów.Co niektórzy wmawiali mi że to wzorowe spalanie. A teraz 2 x zatankowałem za 20 funtów , 19 litrów jak tylko zaświeciła się rezerwa , wynik drugi mam już powyżej 160km i jeszcze rezerwa nie świeci co daje wynik prawie 11.8l -w chwili obecnej w cyklu mieszanym....a daje jej w dupe czasem że aż świszczy oczywiście bez gazu w deche.....Więc jestem zadowolony teraz na maxa.

 

Życzę tego samego i wam :wink:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.