Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy - wymiana


eXiDe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

właśnie wybiła godzina na wymianę płynu hamulcowego. Przerabiał z Was ktoś ten temat? Jaka ilość płynu potrzebna jest mi do wymiany? Wiadomo hamulce+sprzęgło, żeby dobrze przepłukać cały układ.

 

I jaki płyn?

 

Zostało mi trochę Ferrodo Racing DOT 5.1 z e46, także chyba dokupię jeszcze i zaleję, co myślicie?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

właśnie wybiła godzina na wymianę płynu hamulcowego. Przerabiał z Was ktoś ten temat? Jaka ilość płynu potrzebna jest mi do wymiany? Wiadomo hamulce+sprzęgło, żeby dobrze przepłukać cały układ.

 

I jaki płyn?

 

Zostało mi trochę Ferrodo Racing DOT 5.1 z e46, także chyba dokupię jeszcze i zaleję, co myślicie?

 

Pzdr.

 

litr powinien wystarczyć na układ hamulcowy. Jeśli dodatkowo chcesz odpowietrzac układ sprzęgła to może i więcej. Oczywiście musi to być DOT 4 a norma dla tego płynu to 230 stopni wrzenia. Dlatego proponuje przejrzeć specyfikacje róznych producentów i sprawdzić jaką deklarują temp wrzenia. Osobiście polecam płyn ORGANIKA DOT 4, który ma temp wrzenia 260 a jest w bardzo przystępnej cenie 10.50 PLN za pół litra.

 

P.S. Nie pracuje w w/w firmie i nic mnie z nia nie łączy :)

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Gdzieś już czytałem, że eXiDe zrobił właśnie tak jak zamierzał czyli wymienił na Ferrodo Racing DOT 5.1.

 

Panowie a tak szczerze, aby nie było przerostu formy nad treścią, czyli inaczej-nie przedobrzyć z płynem na zwykły seryjny układ hamulcowy, bo i po co, co byście obecnie najbardziej polecali?

Też za chwile czeka mnie wymiana dlatego się podpinam pod pytanie jak już temat się podbił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do eXide na jaki płyn wymieniłes ? Bo u mnie dziś ta godzina wybiła :)

 

PS Czy taka wymiane trzeba zrobić w warsztacie(servisie) czy można samemu w garazu?? :wink:

 

 

Tak jak napisał Krenio - ja zalałem Ferrodo Racing DOT 5.1. Spokojnie w garażu to zrobisz..

 

ATE, lub cokolwiek Dot 4. Zwykła Organika też da radę.. Ja mam takie zboczenie, więc zalałem Ferrodo DOT 5.1. ;)

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mianowicie jęsli chodzi o wymiane w garażu to mam to zrobić tak jak w innym topicu jest napisane czyli.. dwóch kolesi ,jeden odtyka coś tam przy kole drugi naciska pedał hampla i tak dalej itp ...drugi sposób to warsztat i pan w warsztacie wysssie go ze zbiorniczka potem podniesie go i wyssie z układu ??? Wniosek jest taki że jade do warsztatu !! :D

dzięki wam za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też zapalił mi się serwis płynu hamulcowego. Muszę się umówić.

Nie wiecie, czy zwykły mechanik będzie potrafił to zrobić poprawnie ? Bo umówić się z serwisem to jakaś porażka, trzeba czekać bardzo długo.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też zapalił mi się serwis płynu hamulcowego. Muszę się umówić.

Nie wiecie, czy zwykły mechanik będzie potrafił to zrobić poprawnie ? Bo umówić się z serwisem to jakaś porażka, trzeba czekać bardzo długo.

 

 

To żadna filozofia, jedź obojętnie gdzie, do jakiejkolwiek stacji szybkiej naprawy.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli bym nie chciał wymianiac płynu ,jest możliwość skasowanie tej czerwonej kontrolki w zakłądce service w i drivie ???

 

Jest możliwość, ale chyba lepiej jakbyś wymienił co ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem zapłaciłem z płynem dot 4 - 150 zł w CK. I okazało sie ze musze dolać płyn do chłodnicy !!! Poszukam na forum może jest taki temat ,bo nie wiem jaki dolać i o co chodzi !! Dziś w cieniu 37 C God bless Clima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I okazało sie ze musze dolać płyn do chłodnicy !!! Poszukam na forum może jest taki temat ,bo nie wiem jaki dolać i o co chodzi !! Dziś w cieniu 37 C God bless Clima

 

No właśnie , troszkę nie na temat z tym płynem ale ja też muszę dolać i nie wiem co to za płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I okazało sie ze musze dolać płyn do chłodnicy !!! Poszukam na forum może jest taki temat ,bo nie wiem jaki dolać i o co chodzi !! Dziś w cieniu 37 C God bless Clima

 

No właśnie , troszkę nie na temat z tym płynem ale ja też muszę dolać i nie wiem co to za płyn chłodniczy.

 

 

Wlej normalny glikol, wszystkie płyny są mieszalne.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednim aucie został mi jeszcze G12 wolkswagenowski , czyli mogę go dolać :?:

 

Kolor z kolorem jak już, ale VW ma chyba różowy kolor..

 

 

"Generalnie prawie wszystkie produkowane obecnie płyny chłodnicze składają

się z wodnego roztworu glikolu (etylenowego lub propylenowego),

inhibitorów korozji (czysty glikol jest substancją dość agresywną) oraz

barwnika (czysty glikol jest bezbarwny), więc (przynajmniej teoretycznie)

podczas zmieszania dwóch różnych płynów zawierających ten sam rodzaj

glikolu żadne dramatyczne "skutki uboczne" nie powinny wystąpić.

Pozostaje kwestia wzajemnej interakcji dodatków uszlachetniających

stosowanych przez różnych producentów (ale tu tylko "dmucham na zimne", bo

nie znam ich dokładnego składu chemicznego) oraz zmiany temperatury

zamarzania płynu spowowanej zmianą stopnia rozcieńczenia glikolu wodą

(warto pamiętać, że temperatura krzepnięcia mieszaniny glikolu z wodą

bardzo silnie zależy od wzajemnych proporcji obu składników i zwiększa się

zarówno wraz z nadmiernym wzrostem zawartosci wody, jak i z nadmiernym

wzrostem zawartości glikolu)."

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednim aucie został mi jeszcze G12 wolkswagenowski , czyli mogę go dolać :?:

 

Kolor z kolorem jak już, ale VW ma chyba różowy kolor..

 

 

"Generalnie prawie wszystkie produkowane obecnie płyny chłodnicze składają

się z wodnego roztworu glikolu (etylenowego lub propylenowego),

inhibitorów korozji (czysty glikol jest substancją dość agresywną) oraz

barwnika (czysty glikol jest bezbarwny), więc (przynajmniej teoretycznie)

podczas zmieszania dwóch różnych płynów zawierających ten sam rodzaj

glikolu żadne dramatyczne "skutki uboczne" nie powinny wystąpić.

Pozostaje kwestia wzajemnej interakcji dodatków uszlachetniających

stosowanych przez różnych producentów (ale tu tylko "dmucham na zimne", bo

nie znam ich dokładnego składu chemicznego) oraz zmiany temperatury

zamarzania płynu spowowanej zmianą stopnia rozcieńczenia glikolu wodą

(warto pamiętać, że temperatura krzepnięcia mieszaniny glikolu z wodą

bardzo silnie zależy od wzajemnych proporcji obu składników i zwiększa się

zarówno wraz z nadmiernym wzrostem zawartosci wody, jak i z nadmiernym

wzrostem zawartości glikolu)."

 

Pzdr.

Dlatego wczesniej pisalem, ze dolewa sie tylko wode destylowana, ale nikt nie wierzy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednim aucie został mi jeszcze G12 wolkswagenowski , czyli mogę go dolać :?:

 

Kolor z kolorem jak już, ale VW ma chyba różowy kolor..

 

 

"Generalnie prawie wszystkie produkowane obecnie płyny chłodnicze składają

się z wodnego roztworu glikolu (etylenowego lub propylenowego),

inhibitorów korozji (czysty glikol jest substancją dość agresywną) oraz

barwnika (czysty glikol jest bezbarwny), więc (przynajmniej teoretycznie)

podczas zmieszania dwóch różnych płynów zawierających ten sam rodzaj

glikolu żadne dramatyczne "skutki uboczne" nie powinny wystąpić.

Pozostaje kwestia wzajemnej interakcji dodatków uszlachetniających

stosowanych przez różnych producentów (ale tu tylko "dmucham na zimne", bo

nie znam ich dokładnego składu chemicznego) oraz zmiany temperatury

zamarzania płynu spowowanej zmianą stopnia rozcieńczenia glikolu wodą

(warto pamiętać, że temperatura krzepnięcia mieszaniny glikolu z wodą

bardzo silnie zależy od wzajemnych proporcji obu składników i zwiększa się

zarówno wraz z nadmiernym wzrostem zawartosci wody, jak i z nadmiernym

wzrostem zawartości glikolu)."

 

Pzdr.

Dlatego wczesniej pisalem, ze dolewa sie tylko wode destylowana, ale nikt nie wierzy :shock:

 

Czyli ew przy wlewaniu koncentratu, lepiej go rozrobić z wodą destylowaną? Niż 'kranówą'? ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D nie chodzi o rodzaj wody :mrgreen: . Chdzi o ubywanie płynu. Woda paruje a glikol nie. Wiec jesli bedziesz dolewal plyn to za kazda dolewka bedzie w roztworze coraz wiecej glikolu, który w wiekszej ilosci jest grozny dla układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, ale

 

jeśli się mylisz i masz niewielki niezuważalny wyciek i będziesz dolewał tylko wodę to po pewnym czasie temp. krzepnięcia będzie tak wysoka, że Ci silnik rozwali przy - 25 (co jak wiesz może się zdarzyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli sie nie mylę.........? :D A tak na serio, to byl kiedys na TVN Turbo fajny program, "warsztat". Tam fachowcy podawali praktyczne porady dot. eksploatacji samochodow. Oczywiscie nie jestem chemikiem, ale expert w TVN raczej tak :D. Przy wycieku to oczywiscie masz rację bo ucieka woda wraz z glikolem, a my mowimy tylko o parowaniu samej wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.