Skocz do zawartości

Sprężarka klimatyzacji - regeneracja/wymiana :-(


Kowal e-36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dziś stanęła sprężarka klimy w moim 530d E61 opisując pokrótce sytuację odbyło się to w ten sposób, po uruchomieniu auta po 2 dniach ujechałem może 1 - 2 km zatrzymałem się na światłach. Po delikatnym ruszeniu ze świateł usłyszałem krótki pisk a po spojrzeniu w lusterko wsteczne zobaczyłem ,że zostawiam za sobą kłęby dymu. Wystraszyłem się że to turbina i jak najszybciej było to możliwe zatrzymałem auto i zgasiłem silnik zajrzałem pod maskę okazało się że dym (i swąd straszny ) który zostawiałem za sobą to ze spalonego paska napędzającego kompresor klimatyzacji. Usunąłem resztki paska który zdołał się totalnie porwać i pojechałem dalej.

Później próbowałem pokręcić rękom sprężarką ale mi się nie udało (nie próbowałem zbyt długo silnik gorący miejsca mało)

Sprężarka wcześniej chodziła bez zarzutu i cichutko nie piszczała nie zgrzytała

Czy orientuje się ktoś czy ta sprężarka jest jeszcze do odratowania w rozsądnych kosztach, tj wymiana sprzęgiełka lub łożyska czy od razu szukać innej ???

Czy może oddać do regeneracji ale to pewnie drogi gips ?? :mad2:

Doradźcie

 

pozdr.

Edytowane przez Kowal e-36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Widzę że problemy ze sprężarkami od klimy nie nękają forumowiczów zbyt często :) mnie niestety nie ominął :(

Dzwoniłem dziś do serwisu klimy powiedzieli że może to tylko łożysko na kole pasowym i ,że muszę podjechać to będą sprawdzać

- mam taka nadzieję ale powoli szukam sprężarki, znalazłem dziś sprężarkę o numerze 64526915388 i nie wiem czy taka będzie pasować do mojego samochodu z wyglądu podobna aczkolwiek nie wymontowałem jeszcze sprężarki z mojego auta wiec nie mogę stwierdzić, że identyczna.

Wg. realoem ta co znalazłem pasuje do

E46 330d, M57N, oraz do E83 X3 3.0d, M57N, ja mam E61 530d M57N2 Kod produkcji: NS71 czyli silnik z prawie

identycznym oznaczeniem tylko, że u mnie na końcu jest "2" i teraz pytanie czy w tym przypadku "prawie" robi różnicę ?

Myślę, że jak mocowania będą pasować to sprężarka powinna działać poprawnie ale mogę być w błędzie :mad2:

pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dzisiaj popołudniu odpaliłem moje E60 i od razu zauważyłem , że auto nie ma wspomagania i jednocześnie zauważyłem dym spod maski .

Pierwsze skojarzenie skoro nie ma wspomagania , to popsuta pompa wspomagania albo urwał się pasek ale był cały.

Chwila zastanowienia i diagnoza - zatarta sprężarka klimatyzacji ,powoduje nadmierne obciążenie paska i brak wspomagania.

Wyłączyłem klimatyzację i faktycznie - wszystko okay - wspomaganie jest , nic się nie pali, nie piszczy itd.

Bez problemów ale też bez klimy dojechałem do serwisu ,gdzie zapytałem o kompresor ( nr 64 50 9 180 547 ) oraz wymianę .

Całość tzn. wymiana kompresora na nowy , ponowne nabicie czynnika itd. ponad 1200 Eryków.

Nie wiem czy to dużo czy mało , wiadomo ASO wymienia części a nie naprawia .

Czy aby jednak na pewno muszę wymienić cały kompresor na nowy czy może lepiej same łożyska w nim albo też kompresor jest okay tylko czynnik chłodzący wyparował albo coś jeszcze innego ?

Dodam jeszcze , że do dzisiejszego popołudnia wszystko było okay - klimatyzacja działała idealnie , nic też nie hałasowało itd.

Osobiście stawiam na wymianę kompresora na nowy, bo to zawsze 2 lata gwarancji ale termin w ASO dopiero następny tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak nie sprężarka klimy ale koło pasowe na wale - takie duże , ciężkie z gumą , która w środku pękła.

Nr tej części to 112 385 11 371

Oryginał prawie 2 tys, więc zamówiłem nie oryginał za pół ceny ale ponoć dobrej firmy i ma być okay .

Dziękuję koledze Okocim z tego forum za sugestię i wskazówki , dzięki czemu zaoszczędziłem sporo czasu i szybciej rozwiązałem problem .

P.S. Śruby zostawię stare , bo na nowe musiałbym czekać kilka kolejnych dni.

Pozdrawiam i od jutra może znów być plus 30 stopni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Niedawno wymieniano mi oring na kompresorze klimy. Wciagano kompresor i oczywiście był zdejmowany pasek. Klima chłodzi ok ale zauważyłem, że na wolnych obrotach mam delikatne ale odczuwalne drgania. kolejne próby potwierdzają, ze przy włączonej klimie bardziej czuc je na wolnych obrotach, wyłączając klimę drgania ustają. Drgania ale dużo delikatniejsze już przed naprawą klimy miałem i tu nasuwa się pytanie: czy pasek od klimatyzacji nie został jakoś zle założony i powoduje wibracje a może poprostu jak u kolegi kończy się koło pasowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Pasuje od wszystkich m54, więc 520i, 530i a także m57n i m57n2, więc 525d, 530d/xd oraz 535d. Dodatkowo taka sama jest w e65/66 730i m54 oraz 730d m57n i m57n2.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuje od wszystkich m54, więc 520i, 530i a także m57n i m57n2, więc 525d, 530d/xd oraz 535d. Dodatkowo taka sama jest w e65/66 730i m54 oraz 730d m57n i m57n2.

 

Nie jest to prawda. W M54B25 mam sterowaną sprzęgłem elektromagnetycznym. W M57N mam sterowaną zaworem elektromagnetycznym. Dwie różne sprężarki, różnie sterowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg realoem nr jest ten sam, do któregoś miesiąca 2008 roku zapomniałem dodać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,jestem nowym forumowiczem oraz posiadaczem BMW ,

podczas jazdy zerwał się pasek/nawinął na koło-uszkadzając kompresor klimatyzacji /udało się rozruszać koło na niej zamontowane, ale mechanik sugeruje zakup nowej/używanej - proszę o pomoc w doborze, gdyż nie mam pojęcia, które numery są istotne aby dobrze dobrać "nowy" kompresor.

Dodam auto z 2005 roku silnik 2.5i , automat benzyna+gaz 177km /bez bagnetu oleju.

tabliczka posiada takie oznaczenia -

6452 6956715-02

7 SEU 17 C

GE 447190-3774

DENSO 06 G 06554

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wpisz swój nr vin tu:

www.realoem.com

znajdziesz numer części i po nim szukaj sprężarki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.