Skocz do zawartości

zamiast emulatora maty pasażera??? MRS3


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

eh ;D wybaczcie koledzy jestem ślepy i głupi nie zauważyłem tego faktycznie jest i mam źle ustawione, miałem na job_ermitteln jutro zmienie sprawdzę czy działa tak jak mówicie :)

 

http://img825.imageshack.us/img825/310/37279880.th.png[/img]

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj próbowałem ze zmienionym job na CODIERENDATA_LESEN i wyglądało bardzo dobrze nie wyskakuje żaden błąd na końcu jest napis coding enden ale niestety nie wiem czemu to nic nie daje tzn zmieniłem w man ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 na nicht_aktiv ale nic to nie dało jak włączyłem NCS na nowo to w nowym pliku TRC dalej jest jak było czyli aktiv czy ktoś ma jakiś pomysł co robię źle? albo jest może jakiś inny sposób na dezaktywacje tego?

 

tak to wygląda jak kliknę code car

 

http://img30.imageshack.us/img30/9462/screenshot225b.th.jpg

 

ps sprawdzilem sobie jeszce przy okazji inne bledy i w silniku mam takie cos

 

http://img215.imageshack.us/img215/7296/screenshot228b.th.jpg

 

czy to jakas powazna usterka? i co z tym zrobic ;)?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jeśli dobrze zrozumiałem to trzeba było wymiąć cały ten taki modulik ktory jest pod siedzeniem do ktorego ida 3 kable ? czy jeszcze gdzies wcześniej? a no i u kierowcy tez? bo ja tylko u pasażera tak zrobiłem

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Czy razem z matą wyłączamy napinacz pasa?

 

Napinacza nie musisz ruszać. Po wyłączeniu maty poduszka strzeli w razie kolizji i napinacz też zadziała, nie zależnie czy pasażer będzie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy probowalem u siebie wyłaczyc ta mate ale mam problem przy kodowaniu pozmieniałem wszystko jak trzeba podmieniłem pliki itp i wyskakuje mi taki oto blad gdy klikne code car:

 

http://img718.imageshack.us/img718/8751/45558646.th.png

 

czy ma ktos jakis pomysl co jest nie tak?

 

 

Mam dokładnie ten sam problem, macie jakieś pomysły?

Inne sterowniki się kodują tylko airbag nie.

Może MRS2 nie mozna kodować za pomocą NCSa?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam inny problem z wyprogramowaniem maty w e39

zmienilem:

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

niecht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_3

nicht_aktiv

 

odpialem 3 przewodowa wtyczke od maty z tylu fotela pasażera i teraz mam takie bledy:

 

24 digital seat occupation recognition

 

error frequency : 1

 

leak resistor or short circuit to batt+

 

6 ignition circuit 2 -> passenger tensioner

 

error frequency : 1

 

remain over limiting value

 

prosze o pomoc, czy musze tez odpiac tez wtyczke u kierowcy?

co z bledem napinacza pasow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ja postanowilem wylaczyc mate pasazera u siebie, gdyz wywalilo mi blad poduszek i pasow. Po usunieciu bledow z inpa na razie spokoj juz 3ci dzien, no ale chcialem wylaczyc mate tak czy siak. Z tym, ze napotkalem na problem. Otoz po wczytaniu profilu expert (mam wbudowany profil car&key w ncs'a z wartosciami takimi jak profil expert z indywidualizacja), robie zczytanie modulu ABG i moj plik FSW_PSW.TRC wyglada nastepujaco:


BAUREIHE
e90
SEAT_BELT_DISTANCE
wert_01
AIRBAG_BEIFAHRER_1
aktiv
AIRBAG_FAHRER_1
aktiv
AWL_1
nicht_aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
BPLUS_TRENNUNG1_1
aktiv
CC_GURTWARNUNG_1
nicht_aktiv
CURTAIN_BEIFAHRER_1
aktiv
CURTAIN_FAHRER_1
aktiv
EAM_TIMEDELAY
e92_ece
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
FR_HE_PARAM_1
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_2
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_3
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_4
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FR_HE_PARAM_5
e91_ece
e90_ece
GURTKONTAKT_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FONDLINKS_1
nicht_aktiv
GURTKONTAKT_FONDRECHTS_1
nicht_aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDLINKS_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDRECHTS_1
aktiv
GURTSTRAMM_SEITENCRASH_1
nicht_aktiv
ITS_GEGENUEBER_1
aktiv
ITS_SCHRAEGCRASH_1
aktiv
KNIEBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
KNIEBAG_FAHRER_1
nicht_aktiv
LANGER_CURTAIN_1
curtain
LENKSEITE_1
rechts
MRSA_TUERE_1
nicht_aktiv
OC3_1
nicht_aktiv
PARAMETERSATZ_0
e91_ece
e90_ece
POL_1
nicht_aktiv
POS_1
nicht_aktiv
POSI_1
nicht_aktiv
ROLLOVER_OPTION_1
nicht_aktiv
SBE1_1
aktiv
SBE1_STATUS_VERZ_1
aktiv
SBR_BEIFAHRER_1
aktiv
SBR_FAHRER_1
aktiv
SEITEN_PARAM
e91_ece
e90_ece
SIDEBAG_FOND_LINKS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_FOND_RECHTS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_LINKS_1
aktiv
SIDEBAG_RECHTS_1
aktiv
SLV_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SLV_FAHRER_1
nicht_aktiv
UP_FR_PARAM
e92_ece
e91_ece
e90_ece
UPFRONT_LINKS_1
nicht_aktiv
UPFRONT_RECHTS_1
nicht_aktiv
US_SCHWELLEN_1
nicht_aktiv
SBE_SCHWELLE_ON
wert_01
SBE_STEP_DOWN
wert_01
SBE_STEP_UP
wert_01
SEAT_BELT_MONITOR
wert_01
SEAT_BELT_SPEED
wert_01
GURT_NICHT_AB_GK
nicht_aktiv
GK/OC3/POL
nicht_aktiv
POL_MAX_SCHWELLE
wert_02
POL_MIN_SCHWELLE
wert_02


 

No i problem w tym, ze nie mam tam linijki ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 zeby cokolwiek wylaczyc. Co robie zle? w pelnym pliku FSW_PSW.TRC rowniez nie moge tego znalezc. Gdzie mam szukac kodu odpowiedzialnego za wylaczenie maty?

 

EDT: Czy to bedzie ktoras z tych opcji?

  • SBE1_1
    aktiv
    SBE1_STATUS_VERZ_1
    aktiv
    SBR_BEIFAHRER_1
    aktiv
    SBR_FAHRER_1
    aktiv

 

???

 

=================================================

 

 

EDIT2: ZROBIONE!

Okazalo sie ze musialem zmienic SBR_BEIFAHRER_1 oraz SBR_FAHRER_1 na nicht_aktiv. Mata odlaczona i zero bledow w INPA oraz na desce rozdzielczej.

Dziwne jest to o tyle, ze w INPA kiedy wybieralem seat occupancy musialem wybrac SBR e87 ONLY zeby wykrylo czy jest pasazer czy nie. Jak wybieralem SBE for e90 ONLY to wyskakiwal blad ze nie moze sie polaczyc z modulem.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Po usunięciu programowo trzeba fizycznie odłączyć te usunięte elementy i będzie ok (nie wiem jak jest w e90 ale moduł maty też)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,

 

pojawił się w mojej e91 problem - wyskoczył błąd poduszki. Pali się jednocześnie kontrolka Airbag i kontrolka niezapiętych pasów. Sprawdzając w Check pojawia się kod CC-ID 97. Sprawdzając błąd w INPA:

 

http://images69.fotosik.pl/1209/a30b0ec0b2fa12e5med.jpg

 

Mata pod fotelem odłączona i następnie w NCS pozmieniałem na nicht_aktiv:

 

SBE1_1

nicht_aktiv

SBE1_STATUS_VERZ_1

nicht_aktiv

SBR_BEIFAHRER_1

nicht_aktiv

SBR_FAHRER_1

nicht_aktiv

 

I cały plik:

BAUREIHE
e91
SEAT_BELT_DISTANCE
wert_01
AIRBAG_BEIFAHRER_1
aktiv
AIRBAG_FAHRER_1
aktiv
AWL_1
nicht_aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
BPLUS_TRENNUNG1_1
aktiv
CC_GURTWARNUNG_1
nicht_aktiv
CURTAIN_BEIFAHRER_1
aktiv
CURTAIN_FAHRER_1
aktiv
EAM_TIMEDELAY
e92_ece
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
FR_HE_PARAM_1
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_2
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_3
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_4
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FR_HE_PARAM_5
e91_ece
e90_ece
GURTKONTAKT_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FONDLINKS_1
nicht_aktiv
GURTKONTAKT_FONDRECHTS_1
nicht_aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDLINKS_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDRECHTS_1
aktiv
GURTSTRAMM_SEITENCRASH_1
nicht_aktiv
ITS_GEGENUEBER_1
aktiv
ITS_SCHRAEGCRASH_1
aktiv
KNIEBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
KNIEBAG_FAHRER_1
nicht_aktiv
LANGER_CURTAIN_1
curtain
LENKSEITE_1
links
MRSA_TUERE_1
nicht_aktiv
OC3_1
nicht_aktiv
PARAMETERSATZ_0
e91_ece
e90_ece
POL_1
aktiv
POS_1
aktiv
POSI_1
nicht_aktiv
ROLLOVER_OPTION_1
nicht_aktiv
SBE1_1
nicht_aktiv
SBE1_STATUS_VERZ_1
nicht_aktiv
SBR_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SBR_FAHRER_1
nicht_aktiv
SEITEN_PARAM
e91_ece
e90_ece
SIDEBAG_FOND_LINKS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_FOND_RECHTS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_LINKS_1
aktiv
SIDEBAG_RECHTS_1
aktiv
SLV_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SLV_FAHRER_1
nicht_aktiv
UP_FR_PARAM
e92_ece
e91_ece
e90_ece
UPFRONT_LINKS_1
nicht_aktiv
UPFRONT_RECHTS_1
nicht_aktiv
US_SCHWELLEN_1
nicht_aktiv
SBE_SCHWELLE_ON
wert_01
SBE_STEP_DOWN
wert_01
SBE_STEP_UP
wert_01
SEAT_BELT_MONITOR
wert_01
SEAT_BELT_SPEED
wert_01
GURT_NICHT_AB_GK
nicht_aktiv
GK/OC3/POL
nicht_aktiv
POL_MAX_SCHWELLE
wert_02
POL_MIN_SCHWELLE
wert_02

 

W dalszym ciągu w INPA nie mogę skasować błędu. Wiecie może czy gdzieś zrobiłem błąd?

 

Panowie oszczędzajcie miejsce na forum lepiej sie czyta posty, pliki FSW_PSW.trc wklejajcie w opcje Code . Moderator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

E83 wie ktoś jakie wpisy poprzestawiać ? Świeci się kontrolka non stop nawet po skasowaniu. Pod siedzeniem wtyczka z trzema przewodami. Nie wiem czy sugerować sié e46 czy e90 Bo w pliku man mam wpisy tak jak dla e46 i e90 i wszystko activ. 020f750043c85c784b8930d35037491a.jpg

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam panowie robię z godnie z tym:dytowanie profilu w NCS do kodowania w przez plik FSW_PSW.MAN

1. Uruchamiamy NSC (opis tyczy się NCS3.0.8 i NCS 3.1.0 w w 4.0.1 nie ma profilu expertmode trzeba samemu stworzyć)

musimy stworzyć profil tak więc klikamy

File-load profile -

expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3

opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with

FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i

nazywamy np E46

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)



3.Można tez tak mając gotowe profile przykładowo usuwanie poduszek:

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E46) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu. po tym wszystkim odłączam przewód co idzie jak by do maty kostkana 2 kabelki niebieski i biały jest jakas 2 kostka wpieta płaska i sa 3 kabelki ale tego nie odpinłem wszstko jest na nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

nicht_aktiv


a na impie pokazuje mi błąd 26 ... zajeci fotela 1 czy te 2 co podałem na nicht aby napewno są od maty w e39 1999r ? prosze o wskazówkę ... bo mecze się juz 3 godziny i dalej poduszka się świeci na zegarach ,... prosił bym o poradę czy gdzies robię bład ... może nie tą wtyczke odczepiam ... po wyłączeniu zapłonu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

chyba kończysz kodowanie , w twojej instrukcji tego brakuje .... (po zmianie pliku man )

F2 zmień pracę > SG_Codieren > Ok > F3 wykonaj

profil jak ncs 4.0.1

Revtor's NCS Expert profile

W E46, e39 MRS3 razem z matą (kabelek któy wychodzi z siedzenia) odpinasz sterownik od niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.