Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja tam mi\ałem M3 dunlopa ROF, zamieniłem na zwykłe i ;

- jest cichutko

- jest mięciutko

- Kiera chodzi jednym paluszkiem

 

Nigdy w zyciu ROF na zime :mrgreen:

 

Nad latem sie zastanowie, ale w poprzednim aucie miałem Dunlopsportmaxx zwykłe i chyba na takie sie zdecyduje i teraz.

 

Gorzej jak chwyce pane :norty:

 

Masz zapas i podnośnik ?

Ja kupiłem 3-ke na RunFlat-ach, zimówki założyłem "zwykłe" i się zastanawiam czy letnich też nie kupić normalnych. Jedyne co mnie zastanawia to brak zapasu i podnośnika, kupiłem tylko kompresor i piankę uszczelniającą.

 

Pozdrawiam

 

 

Mam assistance :norty:

 

Najlepszy sposób :)

Polecam http://www.starter24.pl/PL/

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

Opublikowano
Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

 

 

Ja korzystałem ostatnio z fabrycznego assistansa BMW przy awarii akumulatora. Wygląda to nastepująco, dzwonisz na infolinię z naklejki w samochodzie po czym zgłasza sie miła pani i informujesz ją o problemie, po jakis czasie przyjeżdża holowanie i próbuje naprawić pojazd - w moim przypadku odpalic z kabli. Nie przyniosło to rezultatu więc autko ląduje na lawecie i jedzie do najbliższego serwisu BMW.

 

Również kupiłem zwykłe opony na zimę a do bagażnika wrzuciłem 2 opakowania "klątwy wulkanizatora" - http://www.allegro.pl/item857342861_atone_holts_kolo_zapasowe_w_sprayu_500ml.html

Opublikowano
Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

 

Działa bardzo dobrze.

Przyjeżdżają, próbują naprawić na miejscu, a jeśli nie to holują gdzie chcesz. Poczytaj warunki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
To jest to samo co ADAC w Niemczech. Maja umowę. Działa bardzo dobrze, wiem z praktyki ;)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
To jest to samo co ADAC w Niemczech. Maja umowę. Działa bardzo dobrze, wiem z praktyki ;)

 

To faktycznie jest to jakaś alternatywa.

 

Pzdr.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie,przeczytałem dzisiaj takie zdanie w jednej z gazet motoryzacyjnych,cyt.: po zmianie opon z ROF na zwykłe konieczna jest zmiana ustawien zawieszenia auta .i nic więcej.czy ktoś mógłby blizej wyjasnic,co poeta miał na myśli,pisząc o zmianie ustawien zawieszenia?.

ps.jesli ten wątek był już gdzieś poruszony,to przepraszam ale ja go nie znalazłem , proszę o odnośnik do takowego wątku.pozdrawiam

Opublikowano

Nie mam pojęcia co miał na myśli , chyba sam nie wiedział co pisze

 

Zmianiałem ROF na zwykłe i nic z ustawieniem zawieszenia nie robiłem (zapewne jak wszyscy)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF

 

 

Kolego może i masz rację, ale przy profilu 45 nie ma praktycznie żadnej różnicy czy ROF czy nie. W obu przypadkach amortyzacja na takim profilu jest kiepska :)

 

Pzdr.

Opublikowano

Wg mnie różnica jest i to dosyć spora, ale może się nie znam :wink: Zmieniłem ROF na zwykłe dwa tygodnie temu.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś ma doświadczenie z oponami 205/50/17. Szczególnie interesuje mnie róznica w komforcie jazdy w stosunku do 225/45/17. Na szczęście moje 225/45/17 z ROF już się skończyły. Chcę kupić zwykłe opony bez ROF i mam dylemat jaki rozmiar wybrać, aby było podobnie komfortowo jak mam na zimowych 205/55/16.
Opublikowano
Czy ktoś ma doświadczenie z oponami 205/50/17. Szczególnie interesuje mnie róznica w komforcie jazdy w stosunku do 225/45/17. Na szczęście moje 225/45/17 z ROF już się skończyły. Chcę kupić zwykłe opony bez ROF i mam dylemat jaki rozmiar wybrać, aby było podobnie komfortowo jak mam na zimowych 205/55/16.

w "1" mialem 205/50/17 bez rof, komfort do 225/45/17 w przypadku opony tego samego producenta jest dla mnie identyczny, na "+" dla 205... to mniejsze chalasy toczenia, mniejsze spalanie, wieksza Vmax, na "-" to cena jest zdecydowanie drozsza do 225....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Potwierdzam - komfort 205 a 225 obie nie rof taki sam. Na minus niestety 225 wiecej pali - 1L, gorzej przyspiesza i jest wolniejszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF

 

 

Kolego może i masz rację, ale przy profilu 45 nie ma praktycznie żadnej różnicy czy ROF czy nie. W obu przypadkach amortyzacja na takim profilu jest kiepska :)

 

Pzdr.

Czy sprawdziłeś to sam? Czy Twoja wiedza polega wyłacznie na przypuszczeniu? Obrazowo powiem tak jesli z opony 225/45/17 z ROF wypuścimy całkowicie powietrze to opona ugnie się o ok. 1 cm i optycznie będzie wygladać jakby było trochę za mało powietrza. Zatem jej zdolnośc ugięcia po napompowaniu jest bliska zeru. Natomist widok takiej samej opony bez ROF i bez powietrza jednoznacznie wyglada na "kapeć", bo auto stoi na feldze. Zatem jest zdolność ugięcia po napompowaniu jest zdecydowanie wieksza. Problemem jest tylko sprawdzenie jak to się ma w praktyce. Osobiście mam przetestowane opny 205/55/16 bez ROF i 225/45/17 z ROF. Różnica jest niewyobrażalna - oczywiście na plus bez ROF. Szkoda mi felg 17' bo oryginały, no chciałoby się by auto optycznie wyglądało trochę lepiej, dlatego szukam kompromisu pomiędzy profiem, szerokością i komfortem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma co porównywać 16 i 17'' róznica jest b. duża.

mialem 17'' 225/45 ROF i bez ROF różnica była b. duża.

Teraz ma 19'' i mam ROF bo tu to nie ma większega znaczenia

Przypominam, że proszę o opnię dotyczacą wyłącznie 17', 225/45/17 i 205/50/17.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

A czy przypadkiem 205/50 R17 nie będzie miało za małej nośności? Standardowo ma 89 czyli 1160kg. Mocniejsze wersje E91 mają nacisk dop nacisk na oś 1200kg chyba że kupimy wersję XL.

225/45 R17 maja juz indeks 91 - 1230kg

Opublikowano

Rof czu nie ROF,to zalezy tez od tego jak szybko i po jakich drogach jezdzisz :duh:

Pamietajmy,ze ROF są bardziej bezpieczne-kapiec przy duzej predkosci (a do tego są stworzone BMW :D )bez ROF-u moze sie skonczyc tragicznie-cos za cos.Lecz gdy czesto jezdzimy po dziurawych drogach i malo szybkich tras(autostrady),przewage mają zwykle opony :)

Ja osobiscie auto uzytkuje w Niemczech i Holandii na ROF-ach,mam przejechane 150tkm,a zawieszenie idealne tylko stan dróg bez porównania do polskich :duh: :cry2: Decyzje nalezy podejmowac samemu indywidualnie,w zaleznosci od tego gdzie i jak jezdzimy :D

icon4.png
Opublikowano
A czy przypadkiem 205/50 R17 nie będzie miało za małej nośności? Standardowo ma 89 czyli 1160kg. Mocniejsze wersje E91 mają nacisk dop nacisk na oś 1200kg chyba że kupimy wersję XL.

225/45 R17 maja juz indeks 91 - 1230kg

 

Niekoniecznie :) mozna kupic tez z indeksem 94

http://www.atu.de/pages/shop/reifen/reifen_liste.html?cbxFahrzeugart=pkw&cbxReifenart=8&cbxReifenbreite=225&cbxQuerschnitt=50&cbxFelgendurchmesser=17&cbxLastindex=94&cbxSpeedindex=W

to samo tez dotyczy zwyklych opon tylko cena inna :)

icon4.png
Opublikowano
takze jestem za okolo miesiaca temu zamienilem moje kola z 17 run flat na 18 alofelgi z normalnymi oponami-niebo a ziemia-o wiele ciszej i nie wspomne o komforcie a takze spalanie spadlo a dojazdowke woze w bagazniku-polecam i pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a co naprawą opon ROF? Bo chyba mam dziurkę, albo zaworem powietrze uchodzi. Co ~600 km zapala mi się komunikat, że mało powietrza, oponę już namierzyłem z której ucieka. Naprawiał ktoś ROF? Czy tylko wymiana?

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.