Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem E34. Generalnie zakładałem od początku, by trzymać ją jak najdłużej i w końcu zarejestrować jako pojazd zabytkowy. Z drugiej strony jazda jest o tyle przyjemna, że pojawiła się druga opcja - swapu silnika i uturbienia go (2.0 nie ma za dużo kucy no i apetyt rośnie w miarę jedzenia...). Chciałbym więc poprosić kogoś, kto wie jakie warunki muszą być spełnione by samochód dać na żółte blachy, o pomoc. Jakie są plusy i minusy posiadania "zabytku".

 

Brakuje mojej jeszcze kilku lat do wymaganych 25, ale obie opcje jakie rozważam pochłoną trochę budżetu i będą wymagać trochę pracy - dlatego pytam tak wcześnie, bo chcę wybrać dalszą drogę :)

 

Dzięki i pozdrawiam.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Dzięki. Co do stwierdzania oryginalności pojazdu (wymagane jest by większość części była oryginalna) - czy to oznacza, że wybierająć drogę na "zółte blachy" muszę koniecznie serwisować na częściach z ASO i nie mogę stosować zamienników innych firm, które uważam za lepsze?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
... i nie mogę stosować zamienników innych firm, które uważam za lepsze?

 

a co uważasz za lepsze w zamiennikach i czy uważasz tak po porównaniu nowej części kupionej w ASO z nowym zamiennikiem :?:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano (edytowane)
czy to oznacza, że wybierająć drogę na "zółte blachy" muszę koniecznie serwisować na częściach z ASO i nie mogę stosować zamienników innych firm, które uważam za lepsze?

A kto Ci będzie sprawdzał czy na każdej części masz wybity symbol BMW?

Dużo kupuje części w ASO, ale tylko takich, których normalnie nie kupię. Biorąc zawieszenie lamfordera - w sklepie wyjdzie Ci taniej niż w ASO a jedyna różnica będzie w tym, że nie znajdziesz wybitego logo. Tak samo hamulce ATE i inne elementy jak rozrusznik, alternator, pompy - wszystko tańsze (pisze tylko o oryginalnych podzespołach, które taniej można kupić, jak bosch, valeo itp). Pamiętam jak kupowałem w ASO pasek do alternatora, później kupiłem u kolegi w sklepie na zapas. Jak się okazało u kolegi zapłaciłem o połowę mniej, mimo iż oba paski wyprodukował conti-tech (ale bez znaczka BMW w drugim wypadku). W serwisie dużo płacimy za "markę" a w zasadzie za logo.

Edytowane przez silver86
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
czy to oznacza, że wybierająć drogę na "zółte blachy" muszę koniecznie serwisować na częściach z ASO i nie mogę stosować zamienników innych firm, które uważam za lepsze?

A kto Ci będzie sprawdzał czy na każdej części masz wybity symbol BMW?

Dużo kupuje części w ASO, ale tylko takich, których normalnie nie kupię. Biorąc zawieszenie lamfordera - w sklepie wyjdzie Ci taniej niż w ASO a jedyna różnica będzie w tym, że nie znajdziesz wybitego logo. Tak samo hamulce ATE i inne elementy jak rozrusznik, alternator, pompy - wszystko tańsze (pisze tylko o oryginalnych podzespołach, które taniej można kupić, jak bosch, valeo itp). Pamiętam jak kupowałem w ASO pasek do alternatora, później kupiłem u kolegi w sklepie na zapas. Jak się okazało u kolegi zapłaciłem o połowę mniej, mimo iż oba paski wyprodukował conti-tech (ale bez znaczka BMW w drugim wypadku). Jak się okazuje w serwisie dużo płacimy za "markę" a w zasadzie za logo.

Właśnie dlatego pytałem. Też wolę kupić to samo, ale taniej i bez wybitego znaczka BMW.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Prawie macie racje z tymi zamiennikami tylko chyba nie zdajecie sobie sprawy z występowania klas jakości cześci danego producenta. Zamiennik firmy x dobrej klasy często kosztuje więcej niż cześć w ASO.
Opublikowano

Zamiennik dobrej firmy zawsze kosztuje mniej, choć niekoniecznie o połowę - czasem kilka procent. A co do kryterium zabytkowości to oryginalność polega na tym, że części są takie jak przy produkcji - przy starych samochodach często nie udawało się kupić części takich jak były i adaptowano inne - czasem były to fotele, czasem układ napędowy czy kierownica. To że producent piszę na częściach z ASO że są oryginalne nie oznacza że odpowiedniki nie są też oryginalne .

Zgodnie z definicją zawartą w dokumencie oryginalnymi częściami zamiennymi są "części zamienne o tej samej jakości, co komponenty stosowane do montażu pojazdu samochodowego, produkowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi, ustalonymi przez producenta tych pojazdów dla produkcji komponentów lub części zamiennych danego pojazdu samochodowego, w tym części zamienne produkowane na tej samej linii produkcyjnej, co komponenty danego pojazdu samochodowego; przyjmuje się, że części zamienne są oryginalne, jeżeli producent tych części zaświadczy, że zostały one wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi ustalonymi przez producenta danych pojazdów i są one tej samej jakości, co części stosowane do montażu tych pojazdów" . Z definicji zawartej w ustawie wynika, iż oryginalnymi częściami zamiennymi będą nie tylko części z logo producenta pojazdu, lecz także części wyprodukowane na tej samej linii produkcyjnej co komponenty użyte do produkcji samochodu, oznaczone znakiem towarowym producenta danego podzespołu. W praktyce oznacza to, że na przykład reflektor do Alfy Romeo z logo Alfa Romeo, będzie taką samą oryginalną częścią, co reflektor z logo firmy Valeo. Do tej pory, zgodnie z obowiązującym prawem, reflektor oznaczony logo firmy Valeo nie był oryginalną częścią zamienną.

Opublikowano

Ok. Czyli rozumiem, że trzymać oryginalnie (bez modyfikacji), możliwe na zamiennikach ale dobrej jakości i będzie ok?! Jak tak, to mnie to trochę pociesza, bo wg moich obliczeń zamiast inwestować ok 10k PLN wystarczy mi ok 6k by zrobić wszystko tak jak chcę.

 

Jeszcze jedno, bo już poczyniłem drobne zmiany (oczywiście tak, by były odwracalne) - za przykład podam wstawiony, przerobiony pełny OBC IV od E32. Takie modyfikacje są dozwolone w świetle prawa? Dla własnej wygody mam właśnie zamiar wstawić 4x el. szyby. Czy takie coś też jest dozwolone?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
O to dokładnie dowiedz się albo u konserwatora zabytków albo w jakimś klubie zabytkowych samochodów. Ponadto z tego co czytałem oprócz kryterium wieku jest jeszcze kwestia unikalności - nie każdy samochód 25 letni zostanie uznany za zabytek - podejrzewam że E 34 znacznie później - jest on na tyle trwały że będzie ich jeździć bardzo dużo - taka sama sytuacja jest obecnie z "beczką" Mercedesa - statut zabytku mogą otrzymać tylko wersje specjalne.
Opublikowano
Nie zakładałbym z góry kierowania się ani w jedną ani w drugą stronę. Na zabytek jeszcze długo trzeba będzie czekać, więc trudno mówić o jakimkolwiek planowaniu. Co do mocy - lepiej sprzedać 2.0 i poszukać ładnej V8 3.0 / 4.0. Jak dalej będzie brakować mocy, to kompresor powinien załatwić sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.