Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio zmieniłem koła (całe koła były przekręcane - z felgami)

Opony nie są runflat (225/45/17 i 245/40/17, felgi chyba 17x8.5), przejechałem na nich kilka godzin (w trasie), aż tu po tych kilkuset kilometrach, już w mieście, zapaliła się kontrolka ciśnienia w kołach.

Wchodziłem w menu, ciśnienie opon - init (na włączonym silniku), ale nadal kontrolka się świeci.

ciśnienie w oponach sprawdziłem, z przodu ~2 bary, z tyłu ~2.2 bara.

 

Co jest nie tak? co się dzieje?

Opublikowano
Witam.

 

Ostatnio zmieniłem koła (całe koła były przekręcane - z felgami)

Opony nie są runflat (225/45/17 i 245/40/17, felgi chyba 17x8.5), przejechałem na nich kilka godzin (w trasie), aż tu po tych kilkuset kilometrach, już w mieście, zapaliła się kontrolka ciśnienia w kołach.

Wchodziłem w menu, ciśnienie opon - init (na włączonym silniku), ale nadal kontrolka się świeci.

ciśnienie w oponach sprawdziłem, z przodu ~2 bary, z tyłu ~2.2 bara.

 

Co jest nie tak? co się dzieje?

 

oprocz tego ze wejdziesz w menu to musisz dluzej przytrzymac przycisk komputera zeby ustawily sie nowe wartosci cisnienia

Opublikowano

czyli kilka sekund (5-10s) przytrzymać init ?

 

wiecie może jak komputer sprawdza ciśnienie opon?

(na jakiej zasadzie opiera się czujnik0

Opublikowano

chodzi o coś takiego?

 

Pośredni sposób pomiaru

 

System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy. System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w oponie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS
Opublikowano
czyli kilka sekund (5-10s) przytrzymać init ?

 

wiecie może jak komputer sprawdza ciśnienie opon?

(na jakiej zasadzie opiera się czujnik0

 

ciezko powiedziec ile ale bedziesz wiedzial :) ikonka zacznie migac z tego co pamietam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po każdej zmianie ogumienia, a także po uzupełnianiu powietrza w kołach należy przeprowadzic inicjalizacje systemu. Spadek cisnienia rejestrowany jest na podstawie danych z systemu ESP który wykrywa róznice w predkościach obwodowych kół. Jeżeli spadnie cisnienie w kole automatycznie zmieni się jego rzeczywista srednica, a zatem i predkość obwodowa. Inicjalizację przeprowadzamy poprzez wybór z menu i rozpoczęcie jazdy. Po kilkuset metrach komputer sam zakonczy proces.
Opublikowano
A może ma tutaj duże znaczenie zły dobór ogumienia z tyłu(245/40)?

wydaje mi się że 245/40/17 to było standardowe ogumienie w którejś wersji.

w każdym razie, zainicjowałem, przytrzymałem kilka razy przycisk na Init i...już jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.