Skocz do zawartości

Obniżenie zawieszenia na sprężynach M5


andrew_0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam sie właśnie nad delikatnym uglebieniem swojej bestyjki ;)

Powiedzcie prosze czy jest duza utrata konfortu?

I mam jeszcze jedno takie najwazniejsze pytanie, mam na oku oryginalne sprezyny od M5 i zastanawiam sie czy moga one pracowac z seryjnymi amorkami ? czy w gre wchodza tylko sprezyny progrsywne?

Nie chce wymieniac amorkow bo nie dawno dopiero co kupilem nowe BILSTEINy :) .

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam sie właśnie nad delikatnym uglebieniem swojej bestyjki ;)

Powiedzcie prosze czy jest duza utrata konfortu?

I mam jeszcze jedno takie najwazniejsze pytanie, mam na oku oryginalne sprezyny od M5 i zastanawiam sie czy moga one pracowac z seryjnymi amorkami ? czy w gre wchodza tylko sprezyny progrsywne?

Nie chce wymieniac amorkow bo nie dawno dopiero co kupilem nowe BILSTEINy :) .

 

Pozdr

 

Zawieszenie M jest twarde, o komforcie trudno mówić. Wywaliłem oryginalne felgi M i założyłem seryjne 16", teraz da się jeździć bez szczękościsku :wink:

Do zawiasów M są inne amory (krótszy skok), w najgorszym wypadku tłoki wybiją denka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmmm, no wlasnie krotszy skok wieksze zuzycie amorkow , ale z drugiej strony sie zastanawiam czy lepiej kupic uzywane sprezyny od M-pakiet (chyba z tego co wiem od 20 do 30o mm nizsze) czy nie oryginalne progresywne 40 mm w dol ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmmm, no wlasnie krotszy skok wieksze zuzycie amorkow , ale z drugiej strony sie zastanawiam czy lepiej kupic uzywane sprezyny od M-pakiet (chyba z tego co wiem od 20 do 30o mm nizsze) czy nie oryginalne progresywne 40 mm w dol ...

 

Jak chcesz to się zamienimy :wink:

Ja z racji wieku wolę komfort zamiast gleby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Eibach'y (pro kit), co dają -30.

 

Uważam, że te sprezyny (z M-ki także, które są podobne) są za miekkie do amorów z krótkim skokiem.

 

Niby jest twarda na nierównościach, a jednak miękka, bo na wybojach ją niemiło wyrzuca. Amortyzatory są ok, bo tłumią elegancko. Zresztą nówki.

Nie zdziwie sie, jak mi one padną za jakiś niedługi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obniżonych sprężyn powinno się zakładać amorki ze skróconym skokiem. Ja mam w tej chwili Eibach Pro-Kit z amorkami Sachs Advantage, czyli analogicznie jak w m-technicu i rzeczywiście autko trochę podskakuje na nierównościach, jest jakby trochę gumowe. Mi to jednak nie przeszkadza, bo w porównaniu do wszystkich typowo sportowych zawieszeń które już miałem w różnych autkach, na tym obecnym nie tylko fajnie wygląda i dobrze sie prowadzi, ale przy tym jest w miarę komforotowe (dopiero na mocno dziurawych drogach można zauważyć, że zawias jest utwardzony), a na tym mi zależało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie czy o wiele skraca sie zywotnosc amortyzatorow przy obnizonym aucie np na M-pakietowych sprezynach a seryjnych amorkach. No bo amortyzator co prawda nie pracuje w pelnym jego zakresie, ale czy mialo by to az taki wplyw na jego zywotnosc... bardziej bym obstawial jezeli chodzi o pozostalem elementy zawieszenia, ale to normalne i logiczne przy twardszym zawieszeniu ktore juz nie tlumi w takim stopniu uderzen z drogi ktore nastepnie przechodza na pozostalem elementy zawieszenia... nie wiem czy dobrze mysle ale tak mi sie wydaje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
ja miałem weiteca -30 założone na zwykłe Monroe reflex i powiem tak : nie jest to dobra opcja ponieważ tłok amora juz jest wcisniety i inaczej pracuje !!!! Do tego weitec nie jest najtwrdszą ze sprężyn i kiepsko to razem ze sobą współgra ! na nierownościach wybija go do góry ! ale to wina malo sztywnych sprezyn Weitec'a - teraz mam zalożone te weiteci na bilsteina b6 i poprawioło sie ale dalej czuję, że mogloby byc troche bardziej twado ! Weitec (zielony) jest komfortową wersją zglebiania auta !!!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprężyn krótszych - takich jak M-Technik powinny być założone i odpowiednie amortyzatory do tego przeznaczone (BilsteinB8 lub Sachs Advantage).

Zakładanie krótszych sprężyn i wkładanie do nich normalnych amortyzatorów to rzeźba w gów***! Jak chcesz jeden z drugim sobie założyć krótsze sprężyny to zrób to z głową i kompletem odpowiednich amortyzatorów żeby to miało ręce i nogi a nie rób totalnej wiochy i furmanki z auta.

A potem się kurna na forum ludzie żalą, że kupując auta trafiają na różne paździerze. Niestety - jak się robi taką rzeźbę to potem ktoś inny się na taką rzeźbę nacina kupując takiego paździocha i nie wiedząc, że w zawieszeniu burdel, że ręce opadają...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi ile kosztuje taka impreza?takie zawieszenie w sensie??

 

Amortyzatory przód to koszt w granicach 500 - 600pln /szt (w zależności jakiej firmy i model)

Amortyzatory tył to koszt w granicach 350 - 450pln/szt (jak wyżej)

 

Inne są też stabilizatory - grubsze drążki- średnica:

23mm=zwykłe

24mm=m tech I

25mm=m tech II

 

Sprężyny - ceny w granicach 200pln/sztukę trzeba brać pod uwagę.

Ceny oczywiście są uśrednione więc mogą się różnić od konkretnych już cen ustalonych w sklepach.

Tak czy inaczej - jakby chciał kupić wszystko nowe żeby miało ręce i nogi to pewnie koło 3000pln trzeba na stół rzucić.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.