Skocz do zawartości

Wożenie w koleinach


uriel81

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem e39 525d (kombi) na oponach 235/45 R17 i stwierdzam, że tym "nie da się jeździć". Wymieniłem 4 gumy wózka z tyłu i minimalnie się poprawiło, ale nadal nie jest zbyt dobrze.

Na szarpakach w stacji diagnostycznej u znajomego sprawdziliśmy zawieszenie i nie ma luzów.

Na dobrej drodze można podchodzić spokojnie pod 200 km/h i wszystko jest ok, ale gdzie w Polsce są takie drogi.

Wystarczą małe koleiny - jeszcze ich nie widzę, a już czuję, że coś ciągnie.

Na zimówkach 205/65 R15 było znacznie lepiej, ale czy idealnie, nie mam pewności.

 

Wiem, że to odczucia subiektywne, ale czy na takich oponach tak rzeczywiście ciągnie w koleinach, czy może jednak gdzieś jest luz.

Przecież to duży kawał bryki dość wysokiej klasy i żeby tak myszkował jak 126p :mad2:

Na pewno nie na końcówkach drążków, ani na maglu (wzdłuż). Znajomy coś mówił, że tak jakby wyczuwa luz na maglu w poprzek (prostopadle do "kierunku działania"), ale czy to możliwe? nic nie wycieka, płynu nie ubywa i bez kolein prowadzi się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kolego u mnie było to samo,mając felgi zimowe 15cali jeździło mi sie świetnie-żadnego noszenia w koleinach.Gdy pprzyszła wiosna zmieniłem na alusy 16x225 i zaczeła sie prawdziwa walka z utrzymaniem auta na jednym pasie :oops: Może zostaje nam tylko jazda na wąskich simeringach przez te nasze piękne autostrady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pomyśl co ja przeżywam, mając szerokość opony 255 :P

 

Wyobrazam sobie. Ja mam tylko 245 a jezdze tylko po lewym pasie jak jest wiecej niz jeden.

Jedyne co moge poradzic to jazda z szybkoscia nie wieksza niz 50 km/h czyli ekonomicznie bo nie zaplacisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłem e39 525d (kombi) na oponach 235/45 R17 i stwierdzam, że tym "nie da się jeździć". Wymieniłem 4 gumy wózka z tyłu i minimalnie się poprawiło, ale nadal nie jest zbyt dobrze.

Na szarpakach w stacji diagnostycznej u znajomego sprawdziliśmy zawieszenie i nie ma luzów.

Na dobrej drodze można podchodzić spokojnie pod 200 km/h i wszystko jest ok, ale gdzie w Polsce są takie drogi.

Wystarczą małe koleiny - jeszcze ich nie widzę, a już czuję, że coś ciągnie.

Na zimówkach 205/65 R15 było znacznie lepiej, ale czy idealnie, nie mam pewności.

 

Wiem, że to odczucia subiektywne, ale czy na takich oponach tak rzeczywiście ciągnie w koleinach, czy może jednak gdzieś jest luz.

Przecież to duży kawał bryki dość wysokiej klasy i żeby tak myszkował jak 126p :mad2:

Na pewno nie na końcówkach drążków, ani na maglu (wzdłuż). Znajomy coś mówił, że tak jakby wyczuwa luz na maglu w poprzek (prostopadle do "kierunku działania"), ale czy to możliwe? nic nie wycieka, płynu nie ubywa i bez kolein prowadzi się świetnie.

 

wg mnie przekładnia kierownicza nie ma nic do rzeczy, mialem luz w E39 i nie pływał, opony 205/65/15, teraz mam E60 225/50/17 i w koleinach pływa, jezdziłem tez E39 z oponami 235/45/17 i pływa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nawet, czy w przyszłym roku nie zmienić opon na węższe, ale jak tak czytam, że co niektórzy przy 205 mają ten problem to widzę, że się nie opłaca. A ma ktoś w E46 taką szerokość? Jeśli tak, to były jakieś problemy np. ze sprężynami?
E46 330D :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zastanawiałem się nawet, czy w przyszłym roku nie zmienić opon na węższe, ale jak tak czytam, że co niektórzy przy 205 mają ten problem to widzę, że się nie opłaca. A ma ktoś w E46 taką szerokość? Jeśli tak, to były jakieś problemy np. ze sprężynami?

Pytasz o szerokość jaką Ty masz czy o 205?

205 to standard dla Twojego E46 na zimę.

U mnie lato 225, zima 205. Oprócz tego, że na 205 częściej DSC mruga i lżej się kręci, to większych różnic w wożeniu nie czuję...

Na lato, jak się skończą te co mam, tylne zakładam 245 - tak jak powinno być.

 

Zalew - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam 225/55/16. NOKIAN-y nóweczki.

Nie mogę powiedzieć by auto pływało w koleinach.

Owszem wcześniej miałem z tym kłopot ale wyszło , że mam lekko rozbite tuleje górnych wahaczy z przodu.

To nie jest łatwo wykryć bo trzeba doświadczonego mechanika żeby wiedział , że te tuleje nie mogą się zbyt łatwo ruszać.

Większość uznaje , że tak może być.

A jeśli na tuleja ma cokolwiek popękaną gumę to jest do wymiany i tyle.

Ja po zmianie nie mam kłopotu z pływaniem w koleinach ani w czasie jazdy ani podczas ostrego lub słabego hamowania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.