Skocz do zawartości

samuray

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 328
  • Lokalizacja
    mazowieckie

Osiągnięcia samuray

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Sprawa wyjaśniona: błąd 65 -> zepsuty czujnik impulsów wałka rozrządu od strony ssącej błąd 203-> zepsuta sonda lambda cylindrów 4,5,6 Zepsute rzeczy wymienione na używane sprawne. Po wymianie czujnika wałka rozrządu falowanie obrotów na biegu jałowym zniknęło. Auto na światłach nie gaśnie, tylko pięknie schodzi do poziomu 600 obrotów, a nie nurkuje do prawie zera jak wcześniej. Wymiana sondy lambda - nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. /może ktoś będzie mieć podobne dylematy/
  2. Witam, proszę o pomoc przy falujących obrotach i interpretacji następujących błędów z DISa: 65 Camshaft sensor o który czujnik położenia wałka rozrządu chodzi ? po stronie ssącej czy wylotowej ? 203 Oxygen-sensor control limit, cylinder 4-6 czyli sonda lambda nr 1, ta bliższa chłodnicy ... Czy na 100% to będą te części, czy też sprawdzić jeszcze jakąś inną część czy połączenia, ... ? Na kokpicie nie mam żadnej informacji 'check engine', mam za to następujące objawy złej pracy silnika: rozgrzany silnik na wolnych obrotach faluje jak chce, czy to benzyna czy gaz, a prawie zawsze gaśnie, gdy się hamuje w miarę dynamicznie. W mieście takim jak stolica cholery można dostać ... PS. Podziękowania dla Nerwusa za manual 'opisowo-filmowy' do instalacji DISa. Co prawda nie kupowałem u niego interfejsu, ale potwierdzam jego wielką staranność i wiedzę w tym zakresie.
  3. Witam, czym może być spowodowane narastające drżenie auta powyżej 150km/h ? Jak jadę w rozpiętości do 140km/h to autko nie drga wcale. Na pewno jedno koło jest lekko skrzywione, ale wyważone. Zastanawiam się nad tym od jakiegoś już czasu, bo chyba to nie jest normalne....
  4. Oczywiście nie powinno tak być. To co możesz zrobić już teraz, to spr. gdzie jest umiejscowiony reduktor, jeżeli jest z przodu między reflektorem a chłodnicą, to dmucha na czujnik temp. reduktora stale zimne powietrze. Mimo wszystko, mi nie przerzucał na gaz, ale przy temperaturach w okolicy -15st. co też oczywiście było błędem i pojechałem to poprawić. Teraz mamy plus 15st. więc u Ciebie będzie na 99% coś innego. Osobiście polecam http://lpg-forum.pl/ tam najlepiej wstawić fotki, a na pewno ktoś Ci coś doradzi. Obecnie nic nie można powiedzieć, poza tym, że STAG 300 idealnie pasuje do e36, lepszy jest tylko Landi Omegas.
  5. Czy nikt z Was nie ma porównania sztywności tych gwintów ? :?
  6. Od czego zależy sztywność zawieszenia ? głównie od amortyzatorów czy sprężyn ?
  7. Nie, bo nie mogę nigdzie znaleźć. Ale z tego co czytałem Bilstein B12 to odpowiednik ori zawieszenia M-Sport...
  8. W silniku 6 cyl. jest łącznie 3 uszczelki, jedna zewnętrzna i dwie wewnętrzne, umiejscowione pośrodku przy cylindrach. Z tego co widzę dla 4 cyl. to chyba jest podobnie, chociaż wewnętrzne uszczelki mogą występować jako 4 osobne podkładki. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/318is-M44/LHD/M/1996/january/browse/engine/cylinder_head_cover/ Czasem te uszczelki są w zestawach, ale ja kupiłem wszystkie osobno, firmy Erling. Stare uszczelki całkowicie straciły swoje właściowości, guma zamieniła się w twarde tworzywo, które pękało i się łamało, dlatego dwie świece miałem bez przerwy w oleju. Do tego ZALECA się wymianę śrub oraz gumowych podkładek pod nie oraz skręcanie ich w odpowiedniej kolejności kluczem dynamometrycznym. (Tych śrub wyjdzie dla 6cyl. i 4cyl. tyle samo: 14 szt. i podkładek 14szt., a to już trochę kosztuje w ASO, bo tylko tam można je nabyć). Śrub ani tych podkładek nie wymieniałem. Generalnie te gumowe podkładki też były już mało "gumiaste", ale jeszcze całe, więc je zostawiłem. Po jakimś czasie od założenia uszczelek zaleca się sprawdzenie dokręcenia tych śrub znowu kluczem dynamometrycznym.
  9. samuray

    wymiana sprężyn samodzielnie?

    Czy naciskając na wahacz mocno do dołu, nie naginamy przypadkiem półosi napędowej ? Próbowałem tak ostatnio zrobić, ale w pewnym momencie nie naciskałem bardziej, bo pojawił się mocny opór, a sprężyna siedziała jeszcze mocno. Niestety ściągaczy nie ma tam gdzie wciąsnąć. Mam zawieszenie M-Sport. Nie wiem po prostu jak wymienić tą podkładkę pod spreżyną. Naciskać wahacz na maxa, na pewno jest to bezpieczne ?
  10. Witam, mam orginalne zawieszenie M-Sport. Jest za miękkie. Przy większych prędkościach i gwałtownych skrętach auto kołysze się jak kołyska :? W ogóle nie czuję, że jest sportowe i nie wiem na czym polega różnica z normalnym zawieszeniem. W wakacje przymierzam się do kompletnej wymiany amortyzatorów. Komplet przód/tył samych dedykowanych amortyzatorów Sachs Advantage koszuje około 1400zł. W związku z tym mam wątpliwości czy się w to w ogóle pakować, skoro i tak auto nie będzie utwardzone. Z tego co czytałem to: 1. MTS Techix - twardość coś jak ori M-Sport, ale cały komplet ze sprężynami i odbojami koszuje tylko 1100zł. 2. TA-Technix - mocno twarde, koszt regulowanego około 1100zł, a bez regulacji 700zł. 3. KONI FSD - chyba to byłoby dla mnie najlepsze, ale sam komplet amortyzatorów to około 2600zł :( 4. KONI - Sport Kit - jedno z najlepszych, regulowana twardość za kwotę 2900zł. 5. KONI - Street Kit 40/25 - bez regulacji, cena 1900zł. 6. EIBACH - chyba najwyższa półka, zestawy regulowane ponad 4000zł. Odpada ze względu na cenę. Przymierzam się do KONI Street Kit, bo tylko 500zł droższy od samych ori. amortyzatorów SACHS, ale czy będzie to zawieszenie twardsze od tego co mam teraz ?
  11. Wygląda na to że układ jest już odpowietrzony, bo wylewał się od razu płyn bez żadnych bąbelków. Mimo wszystko płynu trochę brakowało i dolałem. Akuart po tej operacji wyjechałem z miasta (dłuższe trasy) i przy 22st. już było bardzo gorąco. Jednak po powrocie do miasta, w korkach temperatura znowu jest letnia, nawet przy nastawionych 30st. Skłaniam się ku mało wydajnej nagrzewnicy, ale ta sprawa wydaje dziwna i nie daje mi spokoju. W wolnej chwili i przy rozsądnych temp. przeczyszczę nagrzewnicę i poinformuję o ew. działaniach i skutkach.
  12. Wymieniałem sam, termostat Wahler kosztował 60zł w Intercarsie bez zniżek. Niestety, robiłem to pierwszy raz i 1,5 litra płynu się wylało. Trzeba było dokupić. Mechanik (mający wysokie ceny) chciał za wymianę 100zł. Jak doliczysz dolany płyn przez mechanika, to wychodzi za samą robociznę już te 20 zł mniej. Wg mnie nie jest to trudne, ale za pierwszym razem może coś pójść nie tak (po prostu trzeba dobrze spuścić płyn z bloku silnika, żeby się później nie wylewał) http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/318ti-M44/LHD/M/1996/january/browse/engine/waterpump_thermostat/
  13. samuray

    [E36] Uszkodzona wiskoza

    Thx, dobrze mieć pewność, że jest tak jak trzeba :D
  14. samuray

    [E36] Uszkodzona wiskoza

    Wczoraj odpaliłem auto na mrozie przy -17st. i wentylator chłodnicy pracował. Czy to normalne, że przy takiej niskiej temperaturze i dodatkowo zimnym silniku wentylator pracuje, zamiast dopiero jak silnik się nagrzeje ? Czy wiskoza na pewno jest dobra ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.