Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do użytkowników E34

Czy w modelu z 1989r bez klimatyzacji temperaturę nawiewu reguluje się we wszystkich wylotach powietrza czy tylko w tych na nogi, szybę i małych na bokach deski?

W moim samochodzie z tych właśnie wylotów leci tylko ciepłe powietrze a z pozostałych tylko zimne. Poza tym mimo zjechania regulacji na minimum powietrze zawsze jest nagrzane. Sprawdziłem elektrozawory pod maską i są sprawne, czujniki temperatury nad nogami kierowcy i pasażera też. Dwa czujniki wetknięte w nagrzewnicę (na prawą i lewą stronę) też sprawne. Czy ktoś wie gdzie znajduje się cały układ regulacji temperatury i czy E 34 miały jeszcze jakieś klapki regulowane silniczkami (gdzieś o tym czytałem) do regulacji nawiewu?

Mam jeszcze pytanie, czy w tym samochodzie można zainstalować filtr kabinowy?

Opublikowano

Tak jest w E-34.

Srodkowy suwak = nawiew duzy na desce (gora), dwa centralne oraz dwa drzwiowe. Tam jest zawsze chlodne powietrze (u mnie maly zakres regulacji temp. na srodkowych nawiewach) ma to sluzyc komfortowej jezdzie (przewietrzaniu). Cieple nogi, zimna glowa.

Rispekt.

Opublikowano
Jesteś pewny że elektrozawory są OK? Jak ci cały czas grzeje mimo ustawienia na 18 to oznacza że albo elektronika nie mierzy albo elektrozawory się zacieły i są otwarte. W moim przypadku były wyłamane.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Co do zaworów to jestem pewien, ponieważ je dokładnie sprawdziłem. W chwili podania na nie zasilania zamykają się szczelnie. Aby być pewnym rozebrałem je na części i obejrzałem gniazda i tłoczki które są w bardzo dobrym stanie - reszta także.
Opublikowano
Elektrozawory. Gdzie je znaleźć. Nie działa mi od wczoraj regulacja temperatury. Ustawiam na 18, a wali mi spod szyby gorace powietrze. Gdzie sa te elektrozawory? Ile ich jest? ktoś to wymieniał? Ile to kosztuje?
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Odpowiedź dla ducata

 

Są dwa elektrozawory, które stanowią jedną całość i znajdują się koło skrzynki z bezpiecznikami. Dochodzi do nich przewód wodny z płynem a odchodzą dwa do nagrzewnic prawej i lewej strony. Znajduje się na nich wtyczka z trzema pinami (wspólna masa, zasilanie zaworu prawej i lewej strony). Najłatwiej jest je sprawdzić podając na nie napięcie np. z akumulatora (wcześniej zdejmując wtyczkę) i obserwacja czy dalej leci gorące powietrze.

Ja nie wymieniałem swoich elektrozaworów, bo mam dobre i niestety nie wiem za ile można je kupić, u mnie dzieje się coś z układem sterowania.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja nie wymieniałem swoich elektrozaworów, bo mam dobre i niestety nie wiem za ile można je kupić, u mnie dzieje się coś z układem sterowania.

No wlasnie... czy ktos wie ile taki elektrozawor kosztuje?

Przepraszam, ze sie powtarzam - o to samo pytalem w innym poscie, ale ten poswiecony jest konkretnie modelowi E34, ktory posiadam.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
U mnie leci wszędzie wżątek albo zimne jak sobie ustawie tak mam, chyba w każdej e34 jest taki sówak przy nawiewach środkowych w konsoli(przynajmniej u mnie jest) z podziałką temp można sobie ustawic zimne na tważ gorące na nogi albo szybę, możliwości jest b dużo

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
to nie tak. u mnie temperature trzyma bez przerwy. tylko po prostu dmucha zimnym przy 700 obrotach. poloze noge na "gaz" i zrobie 1000 i juz jest cieplo w srodku.
e39 3.0D
Opublikowano
No wlasnie... czy ktos wie ile taki elektrozawor kosztuje?

Przepraszam, ze sie powtarzam - o to samo pytalem w innym poscie, ale ten poswiecony jest konkretnie modelowi E34, ktory posiadam.

W Twoim przypadku w zależności od rocznika 607zł. (od 3/1988) lub 868 zł. (do 3/1988) - w ASO.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
W Twoim przypadku w zależności od rocznika 607zł. (od 3/1988) lub 868 zł. (do 3/1988) - w ASO.

Upsss... dobrze ze to od strony pasazera... przy takich cenach podejrzewam, ze moja zone czeka mrozna zima ;)

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

A gdzie dokladnie w E34 sa te czujniki temperatury wewnatrz ??? I ile powinny miec opornosci , bo jutro bede montowal w niej swiatla calodobowe i przy okazji bym sobie pomierzyl.

Ogrzewanie ma takie sobie, filtr p-pylkowy nowy, elektrozawory wraz z pompka jak nowe, termostat nowy , a ogrzewanie w mrozy nic specjalnego.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano
A gdzie dokladnie w E34 sa te czujniki temperatury wewnatrz ??? I ile powinny miec opornosci , bo jutro bede montowal w niej swiatla calodobowe i przy okazji bym sobie pomierzyl.

Ogrzewanie ma takie sobie, filtr p-pylkowy nowy, elektrozawory wraz z pompka jak nowe, termostat nowy , a ogrzewanie w mrozy nic specjalnego.

Czujnik temperatury jest w panelu wentylacji-ogrzewania - taka mała kratka, przez którą mały "wiatraczek" wyciąga powietrze z kabiny. Ten "wiatraczek" chodzi jeszcze przez około 10 minut po wyłączeniu zapłonu (słychać bardzo cichutkie buczenie).

Pozdrawiam, Michał
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
to nie tak. u mnie temperature trzyma bez przerwy. tylko po prostu dmucha zimnym przy 700 obrotach. poloze noge na "gaz" i zrobie 1000 i juz jest cieplo w srodku.

 

Odgrzebałem stary temat bo widzę, że waldek500 miał podobną sytuacje do mojej...

Otóż u mnie temperatura momentalnie dochodzi do wartości roboczej (wskazówka temp. w pionie) ale ogrzewanie... hmmm no niby jest ale jakieś takie mizerne :cry: . Dopiero po ok. 10 min leci rozsądny heizung ale nie nazwałbym go rewelacyjnym. Po silniku 2.5 TDS oczekiwałbym "wrzątku" z nadmuchów.

Czy u Was jest tak samo?

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
, bo jutro bede montowal w niej swiatla calodobowe i przy okazji bym sobie pomierzyl.

sorry ale co to jest :"światła całodobowe"? :shock: :lol:

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano
no dobrze. a u mnie na postoju tzn. jak chodzi na wolnych obrotach nie grzeje. u was tez tak jest?? moze to tylko w tdsach??

pozdro.

Miałem identycznie w swojej tak samo jak ty (wystarczyło ze ruszyłem i juz dawało ciepłe, jak stał dawało zimne) z tą róznicą ze ja mam w bezynie - okazało się ze miałem po pierwsze za mało płynu i po drugie układ był zapowietrzony a wszystko przez nieszczzelna chłodnica, płyn mi uciekł, układ się zapowietrzył. Teraz działa jak należy.

NIe mozliwościa jest aby tak działało. Pewnie masz ten sam problem co miałem ja.

Pozdrawiam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.