Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba będziesz musiał poszukać kogo innego. Mój m50 jest na osprzęcie siemensa i widze że pomiary są całkiem inne niż Twoje a nawet te książkowe :)

 

Zarówno dla czujnika wału jak i wałka były identyczne na tych samych pinach stąd wnioskuję że są u mnie sprawne. Zresztą działają na tej samej zasadzie więc dlaczego miały by się różnić.

 

i tak dla pinów skrajnych powiedzmy 1-3 miałem ok 15 Ohm

dla pinów 1-2 miałem też ok 15 Ohm

dla pinów 2-3 miałem ok 1-2 Ohm

 

Odłaczałem osobno jeden czujnik jak i drugi w obu przypadkach udało się odpalić auto :) dziwne co nie ? :)

Jednak bez pierwszego jak i bez drugiego czujnika przy przegazowywaniu dało sie odczuć dziwną (zamuloną) prace silnika, nie próbowałem bez nich jeździć z braku czasu.

 

Czekam na komentarze :)

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zakladajac ze pomiary wykonales prawidlowo ;) hehe

 

to ksiazka w twoim przypadku jest nieprzydatna niestety.

 

szkoda ze w ksiazce nie wspomnieni nic o czujniku polozenia rzepusticy jakie on powinien dawac sygnaly.

 

u mnie pozostaje tylko trop za niskich obrotow na jalowym i ten trop moze doprowadzi mnie do tego co go boli a moze nie ;)

Opublikowano
zakladajac ze pomiary wykonales prawidlowo ;) hehe

 

Jestem m.in. po technikum elektronicznym wiec miernikiem potrafie sie posługiwać :)

 

 

to ksiazka w twoim przypadku jest nieprzydatna niestety.

 

No niestety już nie pierwszy raz się o tym przekonuje, większość opisów dotyczy osprzetu boscha

 

 

szkoda ze w ksiazce nie wspomnieni nic o czujniku polozenia rzepusticy jakie on powinien dawac sygnaly.

 

To jest akurat najprościej sprawdzić gdyż jest to zwykły potencjometr o wartości 4kohm.

Opublikowano
zakladajac ze pomiary wykonales prawidlowo ;) hehe

 

Jestem m.in. po technikum elektronicznym wiec miernikiem potrafie sie posługiwać :)

 

 

to ksiazka w twoim przypadku jest nieprzydatna niestety.

 

No niestety już nie pierwszy raz się o tym przekonuje, większość opisów dotyczy osprzetu boscha

 

 

szkoda ze w ksiazce nie wspomnieni nic o czujniku polozenia rzepusticy jakie on powinien dawac sygnaly.

 

To jest akurat najprościej sprawdzić gdyż jest to zwykły potencjometr o wartości 4kohm.

 

tzn? ja akurat elektronikiem elektrykiem nie jestem wiec prosze jasniej. potencjometr 4 kohm tzn ze jego opor to 4komy ? i np co powinno byc na kablu sygnalowym? np 0.5 V przy zamknietej przepustnicy do np 4.5V przy otwartej calkowicie?

Opublikowano

mam jeszcze pytanie.

jesli wszystko chodzi jak nalezy to przy 4.5 tys czuc "kopniecie" i zastrzyk mocy

co sie dzieje przy tych 4.5 tys? przestawia sie zaplon?

Opublikowano
mam jeszcze pytanie.

jesli wszystko chodzi jak nalezy to przy 4.5 tys czuc "kopniecie" i zastrzyk mocy

co sie dzieje przy tych 4.5 tys? przestawia sie zaplon?

To system Vanos zmienia fazy rozrządu.

Opublikowano
mam jeszcze pytanie.

jesli wszystko chodzi jak nalezy to przy 4.5 tys czuc "kopniecie" i zastrzyk mocy

co sie dzieje przy tych 4.5 tys? przestawia sie zaplon?

To system Vanos zmienia fazy rozrządu.

 

m50 z 91 bez vanosa mam

Opublikowano
No i widzicie u mnie były 2 błędy Przypływka i knock sensor ale to drugie jest mało ważne w tej sprawie. :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam podobny problem z tym ze w M44. Gdy jest zimny wszystko jest oki, lecz w momecie gdy zaczyna sie zagrzewac tj, wskazowka na polowie niebiskiego pola zaczyna mulic. Na kompi nie widac nic. Zastanawaim sie czy moze miec cos z tym wspolnego czujnik temperatury ktory jest w bloku, wyglada na to ze ktos kiedys przy nim cos kombinowal.W momencie gdy go rozlacze nie ma zadnej reakci na pracy silnika, czy to normalne??? Czekam na Wasze opinie.

Opublikowano

Panowie !

 

Kilka pytań (przy okazji informacji ;-), a pro po M50B20. Generalnie u mnie objawy są podobne.

Na ten moment posprawdzana szczelność dolotu, wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów sprawdzone cewki i "jakość" iskry, do tego oczywiście przepływomierz i "obmierzona" lamda

 

Zrobiłem dzisiaj kilka pomiarów pozostałych elementów i to wyniku (osprzęt BOSH'a) :

 

Czujnik położenia wałka rozrządu - 1,4kOhm, podczas próby odpalania (z wyjętym przekaźnikiem od DME by przypadkiem nie zapalił ;-), czestotlwość pulsów 1,9 Hz, przy bardzo małej widocznej amplitudzie (rzędu 0,4V AC)

 

Czujnik położenia wału - 0,56 kOhm, taka sama próba - częstotlowość 230 Hz, amplituda 4V AC

 

Czujniki temperatury :

0,93 kOhm - temp. cieczy

1.76 kOhm - powietrze zasysane

 

TPS (położenie przepustnicy)

 

Stopień otwarcia | Wartość [kOhm] | referencja (pin) ------------------------------------------------

0 1.38 GND

100 | 4.375 GND

------------------------------------------------

0 | 4.568 +5V

100 | 1.63 +5V

------------------------------------------------

 

Jedyne zastrzeżenia (a bardziej pytanie) mam do czujnika położenia wałka - czy ktoś ma pojęcie jak często powinien pojawiać się puls i o

jakiej amplitudzie ??

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Hej !

 

Coś formatowanie tekstu się wykrzaczyło

 

Przepustnica zamknięta, pomiar względem masy 1.36 kOhm

Przepustnica zamknięta, pomiar względem +5V 4.57 kOhm

 

Przepustnica w pełni otwarta, pomiar wzg. masy 4.375 kOhm

Przepustnica w pełni otwarta, pomiar wzg. +5V 1.63 kOhm

 

A tak w ogóle wygląda na to że padł czujnik położenia wałka rozrządu.

Wstępne próby to potwierdziły. Gdy będę pewny to potwierdzę.

Opublikowano
Hej !

 

 

A tak w ogóle wygląda na to że padł czujnik położenia wałka rozrządu.

Wstępne próby to potwierdziły. Gdy będę pewny to potwierdzę.

 

skad te wnioski ?

 

czy pomiary robiles oscyloskopem czy jakims innym zmyslnym urzadzonkiem?

Opublikowano

Hej !

 

Wnioski z tąd, że odpowiednie potraktowanie czujnika halla jakim jest czujnik położenia wałka spowodowało jego tymczasową "naprawę". Pomiary początkowo robione były multimetrem FLUKE'a a później potwierdziłem "diagnozę" na scope'ie Textronix'a.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Troszkę wyjaśnień co do częstotliwości wyjściowej z czujników.

 

Czujnik położenia wałka :

 

Wygląda na to że 1,91 Hz które zmierzyłem ma sens -

 

1,91Hz * 6 * 60 = 687 obr / min - wg. mnie realna wartość podczas crank'u

 

Czy wie ktoś ile zębów ma koło na wale korbowym ?. Z ciekawości można by sprawdzić wartość prędkości obrotowej odczytanej z czujnika indukcyjnego na wale.

Opublikowano

no to trzeba odwiedzic jakiegos elektromechanika co bymial dobry sprzet i umial go uzywac.

 

a mozesz powiedziec co zrobiles zeby tymczasowo naprawic czujnik?

Opublikowano

Hej !

 

Najpierw trochę wyjaśnień i potwierdzenia teorii :).

 

Koło pasowe w m50b20 ma 60 zębów. Z tąd mamy :

 

230 Hz / 60 = 3,83 / 2 (wał główny kręci się dwa razy szybciej od wałka rozrządu) = ~1,91....

 

Więc pomiary mamy spójne ;-).

 

Co do czujnika. Ja zrobiłem "coś" takiego "

 

1. Odczyściłem głowicę w okolicy mocowania

2. Wymontowałem czujnik

3. Oczyściłem "wystający" nabiegunnik.

4. Poddałem działaniu silnego pola elektromagnetycznego "wystającą" na zewnątrz głowicy część (tą w której znajduje się magnes trwały).

 

Taka "regeneracja" teoretycznie powinna zadziałać i w moim przypadku działa. Tzn. Jeżdrzę drugi dzień (do dzisiejszego ranka jakieś 350 km). I jest w jak najlepszym porządku :)

Opublikowano

to fajnie cos sie rozjasnilo w sprawie czujnikow. wiadomo juz ze sama opornosc nic nie oznacza. u mnie opornosc jest taka sama jak u ciebie ale musze pomierzyc ta aplitude.

 

a nie zmierzyles moze czujnika po tej regeneracji? jak aplituda sie zmienila.

 

 

ps. nie ma ktos moze silnego pola elektromagnetycznego pozyczyc?:)

Opublikowano
A czy ktoś wie za co odpowiada knock sensor??? Taki błąd tez miałem prócz błędu przepływki :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Jak sama nazwa wskazuje czujnik spalania stukowego - używany przez DME jako podstawa do modyfikacji składu mieszanki w sposób odpowiedni w danej chwili do uniknięcia tego typu spalania.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
Czyli jest możliwość że przez ten czujnik może tez zamulać silnik??? jeśli nie dostaje odpowiedniej informacji do dme
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
teoretycznie tak bo wtedy dme bedzie przestawiac zaplon i/lub czas wtrysku na jakies bezpieczne wartosci ktore niekoniecznie sa optymalne pod wzgledem osiagow
Opublikowano

Hej !

 

Czujniki sprawdzałem podpięte do wiązki bezpośrednio na pinach DME, tak by mieć pewność że przewody (kostki) itp. są w porządku.

Jeśli komuś przychodzi do głowy pytanie o zasilanie czujnika halla, to zasilany jest z przekaźnika NIE sterowanego przez DME więc nie ma z tym problemu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.