Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Czy na kolektorze są potrzebne zabezpieczenia ??

Jeden gazownik twierdzi ze tak drugi ze nie, a jak jest waszym zdaniem?

 

Jak sie sprawują te instalacje w tych silnikach??

 

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano
Witam! osobiście posiadam wtrysk gazu ale przed montażem dosyc długo jeżdziłem w poszukiwaniu informacji na temat instalki i wszedzie gdzie byłem ( 12 firm) mówili ze montują gwizdki... Wydaje mi sie że ma to jakis sens chociaż jesli będziesz miał pecha to po kolektorze. Widziałem taki po wybuchu... :jawdrop: Pozdro!!
Opublikowano

Gwizdek to wyżucone pieniądze on nawet w 1% nie zabezpiecza kolektora przed wybuchem a wynika to z praw fizyki, jak myślisz ile ciśnienia upuścisz podczas wybuchu przez dziurkę o średnicy 10mm??. co rozrywa kolektor?? oczywiście nagły wzrost ciśnienia podczas wybuchu jest ono kilka set razy wyższe, a liczy sie powieżchnia na jaką działa siła, taki kolektor ma przynajmniej 100cm2 powieżchni wewnętrznej wiec można łatwo policzyć jaka siła będzie działać na jego ścianki. Załóżmy że chwilowy wzrost ciśnienia to 100 atm. (zapewne podczas wybuchu jest znacznei więcej) a 1 atm to 1kg na cm2. Czyli mamy tu 100kg na 1cm2 x 100cm daje 10000kg czyli 10ton pcha na ścianki kolektora. ale skupmy sie na tych 100kg na 1 cm2, średnica zawóru w gwizdku to ok 10-12mm czyli powieżchnia będzie ok 1cm2 razy powiedzmy 6 gwizdków. Pozbywamy się 600kg nacisku na kolektor, a co z resztą?? pozostaje jakieś 9400kg.

 

Tak więc gwizdek nie ma żadnego znaczenia bo ma za małą powieżchnię, tu musiała by byc uchylana cała ścianka kolektora aby to coś pomogło.

 

Mój znajomy gazownik też jest zdania że gwizdki to zbędny gadzet bo jeśli kolektor pękł to nei była to zasługa gwizdków tylko słabego wybuchu lub mocnego kolektora

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

A klapa przed przepływomierzem chyba potrzebna jest.

 

Ciekawe czy ona ochorni przeplywomierz? wydaje mi sei ze niebardzo.

Opublikowano
A klapa przed przepływomierzem chyba potrzebna jest.

 

Ciekawe czy ona ochorni przeplywomierz? wydaje mi sei ze niebardzo.

 

i dobrze Ci sie wydaje - nie zdąży sie zamknąć, ja kiedyś miałem strzał na gazie (nie w BMW)i jak hukneło to guma z klapy zabezpieczającej spadła a klape w przepływomierzu wygieło także aż ten plastikowy dekielek odpadł od spodu. Jeśli już chcesz stosować jakieś zabezpieczenia to ta klapa jest napewno rozsądniejsza niż gwizdki.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

A Jak uniknąć wystrzałów ???

 

Napewno Świece nowe i dobre.

 

Kabli nie ma, sa cewki, co z nimi??

Opublikowano
A Jak uniknąć wystrzałów ???

 

Napewno Świece nowe i dobre.

 

Kabli nie ma, sa cewki, co z nimi??

 

przedewszystkim musi być dobra instalacja gazowa i człowiek który ją zakłada musi mieć o tym pojęcie. Świece oczywiście musza być zawsze w dobrej kondycji, z cewkami raczej nic robić nie musisz jeśli nie mają przebić, za to gumowe fajki powinno się nawet przy normalnej eksploatacji wymieniać co 100tyś km. Koszt jednej fajki to ok 50pln - Beru. Poza tym samochód nie może jeździć na zbyt ubogiej mieszance bo wtedy będzie strzelał.

Strzałów nei można nigdy wyeliminowac do zera bo wystarczy że któryś zawór ssący się podwiesi (a dzieje sie tak nawet w nowym silniku) i wybuch murowany

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Witam.

 

I stało się, zalożylem gaz II generacji z elektroniką Autronic AL-700.

 

Obroty nawet nie falują.

 

Ale jest problem, przy przełanczaniu na gaz samochód gaśnie. co to moze byc??

 

Żeby nie zgasł trzeba po zejsciu obrotów jak juz sie przełancza docisnąc jeszcze troche gazu i wtedy nie zgaśnie, co to może być spotkał sie ktos z takim obiawem??

 

Dodam jak przełanczam z gazu na benzyne oboty spadną do około 500 i wracaj na normalne.

Opublikowano
masz prawdopodobnie ustawiony za któtki czas nakładania się paliw tzn odłącza benzyne i za puźno włącza gaz. Może też być za nisko ustawiony sam próg obrotowy, w tej instalacji na gaz przełącza sie automatycznei podczas zejścia obrotów??.To wszystko Wystarczy wyregulowac oprogramowaniem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
w tej instalacji na gaz przełącza sie automatycznei podczas zejścia obrotów??

 

Tak podczas zejścia musi przekroczyc około 2800 obr i jak wchodzi spowrotem spada przez 2800 załanczany jest gaz.

Opublikowano
mi założyli trzy zabezpieczenia" gwizdki" na kolektor, wygłąda potwornie ale musze przyznać, że miałem kilka potężnych wystrzałów gdy miałem przebicie na cewce i one mnie uratowały. mam 2 3centymetrowe i 1 4centymetrowy?który wyrwało przy wystrzale ale cieszę się, że są
Opublikowano

Witam.

 

No i testy spalania w mieście po założeniu inst. Gazowej II gen z komp. Autronic Al-700.

 

Troche wydaje mi sie dużo mi pali 17 l/100km miasto 90%

 

Jak u was jest ze spalaniem gazu w silnkiach 2.0 i 2,5l M50??

Opublikowano
w tej instalacji na gaz przełącza sie automatycznei podczas zejścia obrotów??

 

Tak podczas zejścia musi przekroczyc około 2800 obr i jak wchodzi spowrotem spada przez 2800 załanczany jest gaz.

 

mam taką samą instalke (tyle że w M20) miałem tak ustawione przełączanie (przy zejściu obrotów) i też potrafił mi silnik gasnąć :|

podczas regulacji po 1000 km zażyczyłęm sobie aby ustawili mi przełączanie podczas przekraczania 1800 obr w górę i od tej pory poprawiło się :D co prawda czasami szarpnie silnikiem ale nie zgaśnie.

myśle że takie ustawienie jest wygodniejsze od tego "przy spadku obr"

 

pozdro

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

 

mam taką samą instalke (tyle że w M20) miałem tak ustawione przełączanie (przy zejściu obrotów) i też potrafił mi silnik gasnąć :|

podczas regulacji po 1000 km zażyczyłęm sobie aby ustawili mi przełączanie podczas przekraczania 1800 obr w górę i od tej pory poprawiło się :D co prawda czasami szarpnie silnikiem ale nie zgaśnie.

myśle że takie ustawienie jest wygodniejsze od tego "przy spadku obr"

 

pozdro

 

A Jak ze spalaniem na tej instalacji w miescie np i na trasie jak Ci pali przed regulacja pierwsza i po regulacji??

 

i jaki reduktor do jakiej mocy ja mam do 90 KW i wydaje mi sie ze mały, a jak maly to by dużo gazu palilo chyba nie przy wiekszym reduktorze powinien chyba barc wiecej gazu.

Ale wydaje mi sie ze reduktor jest troche za mały do M50 2l 150km co sądzicie??

Opublikowano
w mojej gazowni mam 4 gwizdki i 3 plaskie duze antywybuchy na kolektorze i jak do tej pory zdaje to egzamin. instalka przelacza sie na gaz po przekroczeniu 2000 obrotow, pali od 8 do 30 litrow niezaleznie miasto-trasa. jak cisne na gazie przy predkosci 170-190 przelacza mi sie na bezyne. jedyna jej wada jest to ze na zimnym silniku po przelaczeniu na gaz i ostrej chwilowej jezdzie spadaja obroty do 300 i zdazylo mi sie ze zgasla. ponoc mozna do niej zalozyc czujnik temperatury ktory uniemozliwi przelaczenie na gaz przed osiagnieciem 80 C,ale mysle ze to strata kasy :P
Opublikowano

No właśnie druga generacja gazu to dobra rzecz ale niestety wymaga bardzo dobrej regulacji, niestety silnik krokowy tylko doregulowywyuje mieszanke, ale podstawowe parametry ustawia sie na aprowniku (wolne obroty) i na śrubie przed mikserem, ktora w zasadzie odpowieda za spalanie i moc samochodu, jak zamocno bedzie dokrecona to samochod bedzie słaby nawet bedzie zauważalny efekt mulenia na niskich obrotach i wysokich takze, jak zabardzo odkrecona to bedzie dobrze ciagnął ale bedzie duzo palil tak jak u ciebie. O wahaniu obrotów nie ma mowy, jezeli jest to coś nie tak (pewnie regulacja śruby na parowniku). Parownik niestety masz zamały, 90 km to nawet zamały do M50 B20. Ja u siebie właśnie w tym silniku 2 l mam parownik 140 KW BRC. W kombiku z silnikiem 2 .litrowym spalanie to okkoło 15.5 l miasto i 12 trasa i chyba większość potwierdzi takie spalanie, ale to też kwestia instalki i jej ząłożenia, bo wcześniejsza beemka jaka miałem 525 M20 B25 paliła bardzo mało i była bardzo zrywna. Trasa przy normalnej jeździe do 140 paliła 9 literków gazu, no sam sie nie mogłem nadziwić.

 

DOdam że sondy Lambda z instalką gazową a tymbardziej źle wyregulowaną lubią często padać. Znam to z autopsji.

 

Reasumując:

jezeli zaduzo ci pali to przykręc o 180 o (pół obrotu) tą śrubę przed mikserem i przetestuj czy mocowo cos sie zmieniło jak nie to sprawdź spalanie, jak jeszcze zaduże to znów 0,5obrótu i az do mometu gdzie spalanie dojdzie do normy około 15l/100 miasto, jednak jak pisałem jak zamocno przykrecisz to może być słąbszy i pojawić sie w okolicach 2 tys kangurki (szarpanie delikatne).

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

mam 520i na silniku m20 i nie wiem na jaki gaz się zdecydować?!

większość poleca mi instalacje II generacji, albo sekwencję (za 4500-5000zł) co przy tej wartości auta nie ma sensu.

 

Dowiedziałem się też o sytemie ETAGAS firmy Tartarini, która cenowo jest pomiędzy a podobno nie ma ryzyka wystrzałów w kolektorze i zauważalnej utraty moc, ponieważ polega na bezpośrednim wtrysku gazu.

 

Nie wiem co o tym sądzić

 

czy jest to odpowiednik instalacji III generacji ??

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano
Mi zmienili kolektor na metalowy, bo z plastikowym to nie chcieli w ogóle instalacji zamontować.

 

to juz przesada...... :duh: M50 na metalowym kolektorze---to tak samo jakby np z S50 sciagnac ITB --- powinno sie karac i zabierac samochody za takie cos.

 

TomBsTonE - zaloz instalacje II generacji, chociaz silniki M20 najladniej chodza na instalkach na srube - ale takich podobno juz nie mozna zakaldac.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam.

 

Czy dobranie za małego reduktora w instalcji II gen. moze spowodować większe spalanie??

 

pozdr

Lukasz

Opublikowano
Witam.

 

Czy dobranie za małego reduktora w instalcji II gen. moze spowodować większe spalanie??

 

pozdr

Lukasz

 

 

Niemoże, jezeli jest zamały to bedzie niewydolny przy mocno wcisnietym gazie nie osiagnie pełnej mocy, bedzie muliło go i przy wysokich obrotach przy mocno wcisnietym gazie może także strzelać co wiąże sie z zauboga mieszanką.

SPalanie wiąże sie ze źle ustawioną instalacją

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Witam.

 

Czy dobranie za małego reduktora w instalcji II gen. moze spowodować większe spalanie??

 

pozdr

Lukasz

 

 

Niemoże, jezeli jest zamały to bedzie niewydolny przy mocno wcisnietym gazie nie osiagnie pełnej mocy, bedzie muliło go i przy wysokich obrotach przy mocno wcisnietym gazie może także strzelać co wiąże sie z zauboga mieszanką.

SPalanie wiąże sie ze źle ustawioną instalacją

 

No właśnie auto niby jedzie przyspiesza wiadomo slabiej niz na PB nie stzrela na wysokich a parkwonik mam 90kw a silnik 150km.

 

Jak można zdiagnozować czy ten parownik jest dobrze dopasowany czy zle ??

Opublikowano
Witam.

 

Czy dobranie za małego reduktora w instalcji II gen. moze spowodować większe spalanie??

 

 

Niemoże, jezeli jest zamały to bedzie niewydolny przy mocno wcisnietym gazie nie osiagnie pełnej mocy, bedzie muliło go i przy wysokich obrotach przy mocno wcisnietym gazie może także strzelać co wiąże sie z zauboga mieszanką.

SPalanie wiąże sie ze źle ustawioną instalacją

 

No właśnie auto niby jedzie przyspiesza wiadomo slabiej niz na PB nie stzrela na wysokich a parkwonik mam 90kw a silnik 150km.

 

Jak można zdiagnozować czy ten parownik jest dobrze dopasowany czy zle ??

 

mozna to ocenic poprzez dodanie gazu od biegu jalowego do konca obrowow - powinno byc zblizone do pb.......

 

w twoim przypadku parownik jest troszke za may - ale pewnie fachowcy taki zalozyli z prostego powodu - zeby nie bylo wystrzalow - tak sie robi niestety - po najmniejszej lini oporu :duh:

Opublikowano

 

 

mozna to ocenic poprzez dodanie gazu od biegu jalowego do konca obrowow - powinno byc zblizone do pb.......

 

w twoim przypadku parownik jest troszke za may - ale pewnie fachowcy taki zalozyli z prostego powodu - zeby nie bylo wystrzalow - tak sie robi niestety - po najmniejszej lini oporu :duh:

 

Dodaniem gazu nic nie sprawdzisz, bez obciazenia zawsze odetniesz zapłon niezależnie czy na gazie czy na benzynie.

 

A z tego ca ja wiem to włąśnie strzały mogą występować przy zamałym parowniku, ponieważ przy wyzszych obrotach jest zubożenie mieszanki i jej łatwopalność i wybuchowość wzrasta. także gazownicy pewnie z osczednosci ząłozyli ci taki parownik ja za swoj 140 KW dałem cos koło 300 zł, ale nei wiem ile taki mniejszy kosztuje, ale pewnie ze 100 zł mniej

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.