Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Autor tekstu troszkę nagiął rzeczywistość, żeby treść lepiej brzmiała.

Nie tyle rozmiar ma znaczenie, co masa. Rozmiar przydaje się tylko, jeżeli stanowi dodatkową długość strefy do pogięcia.

 

Są też wady dużego rozmiaru - w duży samochód łatwiej trafić. :mrgreen: ;)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, duży ma więcej szansy z małym, ale normy zderzeniowe nadal pozostają prawdziwe, bo w EuroNCAP auto rozbija się o nieruchomą przeszkodę... Tak więc wszystkie Yarisy i Smarty nie są takie złe...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiscie panuje milczenie na temat wytrzymalosci auta przy zdarzeniach autostradowych przy predkosciach rzędu 120-160 km/h...

No ale trzeba by powiedzieć wszystkim entuzjastom malych autek, żeby za miasto nie wyjeżdżali, i zaraz potem uświadomić, że napęd na przód nie jest lepszy, i nie przypadkowo najlepsze auta świata mają napęd na tył......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Kolega Boogie niestety nie ma crash testów przy prędkościach 100km/h i więcej, a szkoda, bo moglibyśmy zobaczyć jak chronią nas samochody przy realnej jeździe. Niemniej - to tylko moje zdanie i nie mam dowodów na poparcie tej hipotezy - powyżej pewnych prędkości - powiedzmy 150-160km/h jakiekolwiek zderzenie - nawet w nowoczesnym samochodzie to loteria...albo stanie się cud i wyjdziemy jakoś z tego albo cud się nie zdarzy...

Kiedyś wrzucałem tu na forum filmik - zderzenie BMW e34 i Volvo 940 tudzież 960. Zderzenie było czołowe, oba auta jechały jakieś 70-90 km/h - wynik niestety był dramatyczny - najmniejszych szans na przeżycie w żadnym z aut...

Na obronę małych aut dodam to, że zapewne obecnie chronią nas one lepiej niż np. samochody kompaktowe, czy średniej klasy z początku lat '90 (mam na myśli Vectry, Passaty itp).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Niestety mialem okazje sie przekonac jak to dziala naprawde, wracalem z Pułtuska do Warszawy, od Nissana Navarry dzielily mnie 2 samochody, pani kierujaca tym Nissanem "wychylala sie" i w pewnym momencie poszla na czlowke z Fiatem http://pultuszczak.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2867&Itemid=234 w nissanie nie mozna bylo otworzyc drzwi kierwowcy ale prowadzaca i pasazer byli przytomni, przod Fiata przestal istniec, doslownie zostalo 20cm miedzy przodem a deska rozdzielcza, obie osoby zginely na miejscu. Kolumna samochodow jechala z predkoscia gora 70 km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa fizyki są bezwzględne. Masa samochodu ma zasadnicze znaczenie i żadne "wynalazki" w małym samochodzie tego nie zrekompensują. Wartość "g" działajaca na rdzeń kręgowy w małym zawsze będzie większa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pisać lol itp moze wyjaśnijcie dlaczego BMW 7 w tescie NCAP ma 4 gwiazdki a jakies maluchy po 5

 

czy nie jest przypadkiem tak, że w warunkach tego testu ncap (w niektórych sytuacjach na drodze) atutem w kwestii bezpieczeństwa takiego małego miejskiego autka jest mała masa?

 

podkreślam, nie chodzi mi o zderzenie czołowe z pojazdem o większej masie! ale np hmm z drzewem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pisać lol itp moze wyjaśnijcie dlaczego BMW 7 w tescie NCAP ma 4 gwiazdki a jakies maluchy po 5

 

E38 ani E65 nie byly oficjalnie poddawane crash testom przez EURO-NCAP.

E39 dostalo 4 gwiazdki, natomiast gwiazdki sa przyznawane na poziomie poszczegolnych klas - po prostu: 5 gwiazdek Fiata 500 nie rowna sie 5 gwiazdkom Renault Laguny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Zamiast pisać lol itp moze wyjaśnijcie dlaczego BMW 7 w tescie NCAP ma 4 gwiazdki a jakies maluchy po 5

 

prostym wyjaśnieniem jest to,

żeby dostać 5* trzeba mieć dobry wynik w zderzeniu z pieszym

tak więc ochrona kierowcy może być na 5, a ogólny wynik wypada 4

 

ja tam na pieszych uważam(szczególnie w lecie na panie), ale jak już wejdzie to ma problem...

(tak pól żartem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
żeby dostać 5* trzeba mieć dobry wynik w zderzeniu z pieszym

 

nie wiem jak wogole auto moze byc w zderzeniu bezpieczne dla pieszego ...

 

 

To ma jakies znaczenie czy mnie rąbnie trabant czy BMW z predkością ponad 80 ? Chyba znaczenie czysto prestiżowe jak wolisz zginąć

 

Bo założenie jest takie że po mieście (a tam najczęściej możesz natrafić na pieszego :mrgreen: ) jeździ się 50 kmh a nie 80 :oops:

Konstrukcja przodu auta może zmniejszyć obrażenia pieszego po bliskim spotkaniu 3. stopnia.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby dostać 5* trzeba mieć dobry wynik w zderzeniu z pieszym

 

nie wiem jak wogole auto moze byc w zderzeniu bezpieczne dla pieszego ...

 

 

To ma jakies znaczenie czy mnie rąbnie trabant czy BMW z predkością ponad 80 ? Chyba znaczenie czysto prestiżowe jak wolisz zginąć

 

np. pierwszy jaguar xk jako pierwszy mial cos takiego ze przy zderzeniu z pieszym podskakuje maska i amortyzuje uderzenie. lepiej tez jak samochod kieruje pieszego w gore a nie pod siebie i odgina sie z przodu na tyle zeby mniej polamac.

http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/3e957d49-6cd5-406f-a37b-764f9d22cf71/pedestrian-safety.aspx

Will the design features that are necessary to ensure good frontal impact performance inevitably be detrimental for pedestrians?

No. The strength of the structure to give good frontal impact protection does not need to be on the outside of the car body. An effective design for bonnet structure with the position of hard structures kept underneath gives good pedestrian performance. The two are not incompatible or mutually exclusive

 

do tego jakby wolno bylo jezdzic z odciagami (stalowe liny na terenowkach) to nawet zwykla stluczka z pieszym moglaby uciac reke albo poderznac gardlo. zauwazyles tez ze klasyki maja wycieraczki na wierzchu a wpolczesne samochody schowane pod linia maski albo w slupkach? mysle ze oprocz aerodynamiki sprawia to tez ze pieszy ma mniej blizn albo zachowany komplet oczu :) chyba dzieki temu trendowi otwierane swiatla odeszly w niepamiec :(((( te szczegoly akurat chyba nie maja znaczenia dla gwiazdek bo tam sie bada obrazenia przy uderzeniu, ale jednak ma to jakies znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wszystko się zgadza, duży ma więcej szansy z małym, ale normy zderzeniowe nadal pozostają prawdziwe, bo w EuroNCAP auto rozbija się o nieruchomą przeszkodę... Tak więc wszystkie Yarisy i Smarty nie są takie złe...

 

Pozdrawiam

 

A teraz zobacz, że blisko ćwierć wypadków to zderzenia czołowe.

 

 

No i oczywiscie panuje milczenie na temat wytrzymalosci auta przy zdarzeniach autostradowych przy predkosciach rzędu 120-160 km/h...

No ale trzeba by powiedzieć wszystkim entuzjastom malych autek, żeby za miasto nie wyjeżdżali, i zaraz potem uświadomić, że napęd na przód nie jest lepszy, i nie przypadkowo najlepsze auta świata mają napęd na tył......

 

A nie pomyślałeś, że po prostu nie ma sensu badań wytrzymałości badań zderzeń przy prędkościach 120-160 km/h, bo tam zwykle nic z samochodu nie zostaje w takim wypadku, a jedyne badania jakie można robić to na ile setek kawałków rozpadło się auto i na ile dziesiątek metrów?

 

 

Tak jak pisze Kolega Boogie niestety nie ma crash testów przy prędkościach 100km/h i więcej, a szkoda, bo moglibyśmy zobaczyć jak chronią nas samochody przy realnej jeździe.

 

Jak wyżej. Poza tym w Polsce to nie ma za dużo dróg przystosowanych do jazdy przy prędkościach 100 km/h i więcej.

 

 

Niestety mialem okazje sie przekonac jak to dziala naprawde, wracalem z Pułtuska do Warszawy, od Nissana Navarry dzielily mnie 2 samochody, pani kierujaca tym Nissanem "wychylala sie" i w pewnym momencie poszla na czlowke z Fiatem http://pultuszczak.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2867&Itemid=234 w nissanie nie mozna bylo otworzyc drzwi kierwowcy ale prowadzaca i pasazer byli przytomni, przod Fiata przestal istniec, doslownie zostalo 20cm miedzy przodem a deska rozdzielcza, obie osoby zginely na miejscu. Kolumna samochodow jechala z predkoscia gora 70 km/h.

 

Jak ja bym zastrzelił 2 gości z beretty, to bym dostał pewnie dożywocie albo przynajmniej na większość życia; a ta manówa zabiła właśnie dwóch ludzi i ciekawe ile dostanie??

 

 

Bo założenie jest takie że po mieście (a tam najczęściej możesz natrafić na pieszego :mrgreen: ) jeździ się 50 kmh a nie 80 :oops:

Konstrukcja przodu auta może zmniejszyć obrażenia pieszego po bliskim spotkaniu 3. stopnia.

 

W testach założenie to jest chyba takie, że zderzenie z pieszym następuje przy prędkości niecałych 30 km/h, dokładnie to chyba 29 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieszy ma szanse przeżycia przy zderzeniu z prędkością powiedzmy 20 km/h, przy czym mówimy tu o zdrowym, dorosłym człowieku, nie o jakichś babciach, dziadkach ani dzieciach z przedszkola, podstawówki.

Przy 50 km/h na godzinę to pieszy ma tak niecałe 40% szans przeżycia, przy czym przy 60 km/h już tylko nie więcej niż 15%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Przy czym pamiętajmy, że starała się wyprzedzać celowo, a skoro zdała prawo jazdy, to nominalnie wie, co onzacza takie wyprzedzanie, a z tekstu możemy przeczytać, że wyprzedzała pod górkę.

Chciała zaoszczędzić minutę, dwie, może 5 minut no i ładnie jej wyszło to zaoszczędzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.