Skocz do zawartości

jak wymienić amortyzatory przód ?


tomect

Rekomendowane odpowiedzi

witam

musze wymienic w swoim aucie amortyzatory przednie .czy jest jakas rónica pomiedzy amortyzatorami przednimi do e30 z silnikiem szesciocylindrowym a czterocylindrowym. jakie amortyzatory byscie polecili do bmw e30 325ia??

Edytowane przez tomect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E30 silniki sześciocylindrowe mają zawsze grubą goleń. Czterocylindrowe jak się nie mylę tez były z grubą golenią w wersji is, oraz z zawieszeniem m-technik. Ja już do kolejnego auta zainwestowałem w Bilstein B6 i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli lubisz ostrą jazdę to zastanów się nad B8 bo B6 jest trochę miękkie, szczególnie z tyłu. A jeżeli szukasz opcji ekonomicznej to polecę B4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W E30 montowano dwa rodzaje amortyzatorów (a właściwie powinno się je nazywać wkładami). Różnią się one średnicą (45mm i 51mm) i tą właśnie średnicę powinieneś zmierzyć w swoim aucie. Jak to zrobić??

Koła maksymalnie w jedną stronę skręcasz i uzyskujesz dobre dojście do amortyzatora po stronie przeciwnej. Suwmiarka i wszystko jasne. Pomiaru dokonujesz w miejscu widocznym na obrazku:

 

KLIK

 

Jeśli cabrio masz nie obniżone, to polecam amortyzatory Sachs Advantage - jest to najlepsza linia amorków Sachs. Mam takie u siebie i komfort oraz pewność na zakrętach gwarantuję! Do obniżonego autka wrzuć Bilsteina B8 - dożywotnio.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to śmiało:)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg katalogu amortyzatory montowane seryjnie w cabrio róznią sie nr od tych montowanych w coupe,sedan,kombi, mimo to ze jest srednica 51mm . czy mozliwe ze wszystkie cabrio serynie mają np. twardsze albo lekko obniżone zawieszenie?? nie chciałbym zeby po zamontowaniu amortyzatorów przód okazał sie wyższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to możliwe. Cabrio ma wzmocnienia przy kielichach i to nie są jedyne wzmocnienia poprawiające sztywność karoserii, więc i przód jest cięższy. Wyżej stał raczej nie będzie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

no niestety, zwrotnice z kielichami w imadełko i scisk do sprężyn, a jak masz 51mm kolumne to też może być mały problem z odkręceniem nakrętki trzymającej wkład ( gwint jest wewnatrz kolumny i jeśli nikt wcześniej nie odkręcał to nakrętka bedzie mocno skorodowana). mi tak sie przytrafiło i musiałem użyć palnika do podgrzania wkładu i młotka i przecinaka do odkrecenia. dlatego lepiej użyj jakiegoś wd40 i palnika (jeśli zmieniasz wkład na nowy) a wtedy spróbuj odkręcić.

kupiłeś cofapy??????? za 280????? masakra. lepiej jak byś dołoży ze 50 tych i kupił meyle lub 100 do bilsteina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.