Skocz do zawartości

Cos z ABS'em, w ostatniej fazie hamowania "trrrrr"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Jest to moj pierwszy post tutaj wiec prosze o wyrozumialosc. Zamieszczam moj problem, bo juz wczesniej skorzystalem z tego forum i naprawilem kilka drobnych wad w mojej e46 samemu.

 

Sprawa wyglada tak:

e46 mialo kontakt tylnim kolem z kraweznikiem. Nastepstwem tego byla wymiana jednego z tylnich wahaczy i klika innych czesci odnosnie zawieszenie w tym kole. Mechanicy specjalisci wsadzili mi uzywana piaste, z lozyskiem i tarcza (na tej jednej uszkodzonej stronie). Dodatkowo nowe klocki po obu stronach na stare tarcze.

 

I tu zaczyna sie problem...hamulec dziala w 100%, przynajmniej tak mi sie wydaje. Po nacisnieciu mocno padalu auto wrecz staje w miejscu. W ostatniej fazie hamowania, tuz zanim auto sie zatrzyma slychac cos w rodzaju "trrrrrrr" z pompy abs's, oraz czuc drganie padalu hamulca. Dodam ze dalej on hamuje, i nie dochodzi do poslizgu. Trwa to mniej wiecej 1 sekunde i jest to dosc glosne. To samo zjawisko wystepuje przy bardzo delikatnym hamowaniu...kiedy klocki nie wywieraja wielkiego nacisku na tarcze. Slychac Trrrr trr trr i czuc pedal...auto zatrzymuje sie.

Kiedy nastepuje to zjawisko kontrolka Abs'u nie mruga.

Kontrolka abs's po uruchomieniu silnika gasnie, wiec chyba wszystko dobrze z tym. Czujniki podpiete.

 

Nie wiem co to moze byc?!!!

1. uzywana tarcza ktora zalozyli fachowcy jest do du**? i trzeba wymienic?

2. Nieodpowietrzony do konca uklad hamulcowy? przez co abs swiruje?

3. Moze jakas inna wada ukl hamulcowego? tyle ze pojawilo sie to dopiero po serwisie u tych mechanikow.

 

Mam komplet tarcz na przod, jesli nie bedzie jakiejs idei na naprwe tego, sprobuje wymienic przod i tyl na nowe...i zobaczymy.

 

Sam nie wiem, prosze o pomoc jesli ktos mial juz podobny przypadek.

Fachowcy powiedzieli mi ze ten dzwiek ustapi...kiedy klocki z tylu dotra sie i wpasuja w stare tarcze. Nie wiem jak dlugo to ma jeszcze potrwac ale jest to lekko wkurzajace.

 

Dziekuje za wszelakie podpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano
Napisz jak było przed naprawą, bo wg. mnie to objaw prawidłowej pracy abs.Ja co prawda mam inny model , ale u mnie dzieje się podobnie, z tą różnicą że nie słychać pompy, tylko czuć na pedale.A może po prostu akurat było ślisko i przy hamowaniu abs ciągle łapie.
Opublikowano

witam, spróbuj podłączyć komputer i w czasie jazdy - hamowania ustalić prędkości obrotowe koła na poszczególnych stronach, to ustali czy piasta - pierścień ABS jest Ok. Może źle odczytuje czujnik z pierścienia przy małych prędkościach.

Pozdrawiam

BMW - bedzie sie działo !!
Opublikowano
Przed naprawa i bliskim sporkaniem z kraweznikiem tak nie bylo. Objaw ten pojawia sie nawet przy suchej nawierzchni gdzie nie ma prawa do poslizgu...dodam...ze nawet hamujac z 10kmh...lekkie nacisniecie, samochod sie toczy...i ten dzwiek sie pojawia. Robilem scana Carsoftem, bledow nie ma... moze rzeczywiscie bedzie to cos z ta zebatka gdzie czyta czujnik :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ABS załacza się kiedy któres z kół wpada w poślizg. U mnie jest taki objaw jak np na suchum gwałtownie hamuje. Przy normalnym hamowaniu nie powinien sie włączyć ABS, terkotanie pompy i drgania na pedale hamulca. Może jest coś nie tak z kołem fonicznym w piaście i dlatego masz taki objaw. Sprawdź to.
Krzysztof
Opublikowano
to cos pojawia sie bez poslizgu kiedy kola sie normalnie kreca, sprawdze ta zebatke na piascie. mam tylko watpliwosc: w poprzedniej 5ce e39,ktora mialem, kiedy abs zaczynal dzialac, kontrolka na desce rozdzielczej migala...sygnalizujac dzialanie absu. w aktualnym przypadku o ktorym mowa, kiedy ten dziwiek sie zaczyna i slychac pompe, kontrolka nie miga, czyli tak jakby poslizgu zadnego nie bylo... wychodzi w sumie na to...ze musi byc cos pomiedzy czujnikiem a ta zebatka...jakies bledne odczyty czy cos...sprawdze, czy musze sciagac tarcze i obejmy klockow zeby dostac sie do tej zebatki?
Opublikowano
Nie wiem czy mozna to zrobic w carsofcie ale w INPIe na pewno mozna sprawdzic predkosc obrotowa kazdego z kol ... w ten sposob moglbys sie dowiedziec moze cos wiecej bo wyglada to jakby to kolo mialo odczytywana inna predkosc obrotowa stad przy hamowaniu ABS widzi utrate przyczepnosci.
Opublikowano
kilka dni temu naprawiałem audi a4 kolegi ( wymiana tarcz i klocków ) i miałem ten sam problem ''auto hamowało lecz ABS kopał (drrrr) '' przyczyną było to iż czujnik w tylnym kole nie dawał prawidłowych odczytów :arrow: przyczyną była rdza na części która pracuje z czujnikiem (blaszka z prostokątnymi otworami ) w twoim przypadku podejrzewam że podczas naprawy albo został uszkodzony czujnik abs albo uszkodzono tę blaszkę (jest na półosi ) lub też mogła zostać zanieczyszczona czymś przez co ABS łapie błędny odczyt sprawdź te elementy bo to nic innego jak miałeś ok przed naprawą a teraz jest źle :doh:
Opublikowano

wybralem sie na sucha, prosta droge..i wykonalem kilka mocnych, gwaltownych hamowan. hamulce dzialaja, abs bylo czuc i rzeczywiscie kontrolka nie migala nawet kiedy dzialal...

 

Jesli kontrolka, zapala sie na stale kiedy jest cos nie tak z ukladem abs, znaczy to ze u mnie jest ok, i czujniki dzialaja...bynajmniej moga podawac niepoprawne dane, tak jak wy koledzy tutaj napisaliscie.

Gdyby ktorys z czujnikow absu byl padniety, kontrolka powinna sie zapalic na stale?

Jedyne co mi pozostaje na dzien dzisiejszy...to sprawdzic te predkosci obrotowe...zabieram sie za Inpe, tylko nie wiem czy to z modulem Carsoftu bedzie dzialac?poszukam na forum to sie dowiem.

Cos mi sie wydaje ze to moze byc to...nieodpowiednie podane informacje z predkosci obrotowej kol...bo podany przypadek dzieje sie niezaleznie od sily hamowania...zawsze przy tej samej predkosci, ok 4km/h kiedy auto prawie calkiem sie zatrzymuje.

Opublikowano
To w E46 przy 4km/h działa ABS? W E36 poniżej 5km/h już się nie załącza. A gydyb czujnik był padnięty, to ABS by w ogóle nie działał. Natomiast to, że źle działa po zmianie piasty jest dość częstym przypadkiem.
Opublikowano

A i jeszcze jedno...

Piszesz o nowych klockach na starą tarczę. Dotknij felgę po jeździe (tylko przed dotknięciem nie hamuj za mocno) i zobacz czy się nie grzeje.

Może nieodpuszczają tłoczki na zacisku i klocek trze o tarczę? Wtedy będzie różnica w sile hamowania na daną sekcję pompy ABS.

Możesz też podnieść to pechowe koło i reką pokręcić i zobaczyć czy nie obciera.

Opublikowano

Varrol, wlasnie z tym u mnie problem, ze w momencie kiedy auto juz prawie sie zatrzymuje, nizaleznie od sily hamowania, slychac pompe absu i czuc na pedale szarpanie, mimo ze przyczepnosc ciagle jest i nie ma zadnego poslizgu. Dzieje sie to zawsze w tym samym momencie...powiedzmy ze hamuje ze 100km/h...wszystko ok przy 90, 80, 70....40...dalej nic sie nie dzieje, poprawne hamowanie...a gdy predkosc spadnie do ok 4km/h ...zakladajac ze dalej hamuje, pojawia sie to burczenie na ok 1sec.... trrrr trrr trrr i auto sie zatrzymuje. Trudno mi to opisac lepiej, bo to takie dziwne jest...ale powiedzmy ze sie staram zeby kazdy to mogl sobie wyobrazic...

Podnosilem juz, krecilem...nic nie obciera, nie hamuje...pojade zaraz poszlifowac po okolicy...zobacze czy felgi tak samo nagrzane..moze jedna z nich bedzie bardziej...dzieki za wszystkie podpowiedzi

Opublikowano
Ja miałem to w E39 i po sprawdzeniu na kompie wyszło że jeden czujnik w ostatniej fazie hamowania odczytuje inną prędkość koła niż inne.Przyczyną była piasta tylnego koła ,która jak się dobrze orientuje nie ma koronki tylko jest namagnesowana. Powodem był syf w piaście,który zakłócał prace czujnika :mad2:
Opublikowano
krystian, no u mnie zalozyli jakas stara piaste z tarcza i lozyskiem...specjalisci cieli koszty...wiec jest to mozliwe ze rdza i inne brudy tam siedza, jak to z reguly jest na czesciach ze zlomu - sprawdze to
Opublikowano (edytowane)
sprawdź czujnik abs ci mówię czy prawidłowo go wstawili :!: jeśli jest źle włożony to będzie tak się działo maiałem tak z audi i kontrolka gasła niby wszystko ok a wina była w tym co pisałem ci wcześniej sprawdź spokojnie to zdejmij koło dobrze oświetl wszystko i szukaj jakichś mankamentów . może czujnik nie do końca jest włożony i odległość jest za duża . jestem pewien że to wina w czujniku i blaszce na półosi :mad2: Edytowane przez krystian
Opublikowano
krystian, sprawdze to w pierwszej kolejnosci i w tym bede szukal przyczyny...porownam jedna strone z druga, moze sie dopatrze czegos. dzieki za podpowiedz
Opublikowano
http://images50.fotosik.pl/89/508a48150dcdddea.jpg MIEJSCA WSKAZANE STRZAŁKĄ MUSZĄ BYĆ :arrow: czyste (bez zalepionych szajsem otworów ) i nie mogą być uszkodzone :naughty: oraz właściwa odległość czujnika to podstawa prawidłowej pracy ABS
Opublikowano

krystian, dzieki za foto i podpowiedz odnosnie tego problemu...ktory oficjalnie uznaje za ZAMKNIETY... udalo sie! nic nie brzeczy i dalej dziala:

 

po przeczytaniu ostatniej odpowiedzi do mojego posta, zabralem klika narzedzi, latarke i udalem sie do mojej e46. Odkrecilem kolo, rzucilem okiem na sensor abs'u i od razu wydawalo mi sie ze nie dochodzi tyle ile powinnien. Srubka, jakby nigdy nie odkrecana...oznacza to ze mechanicy wymienili wszystko, piaste, tarcze oraz czujnik od jakiejs starej buni. Psyknalem wd40, poszla w rekach...troche walczylem zeby wyciagnac czujnik ale sie udalo...no i, czujnik byl oblepiony syfem, wyczyscilem go delikatnie. W sumie trzeba go chyba bedzie za niedlugo wymienic, ma on na samym koncu blaszki przekladane chyba magnesami, ktore akurat u mnie sa juz lekko nadkruszone. Ze jest niedziela i nie ma mozliwosci kupienia nowego czujnika na szybkosci, zalozylem spowrotem ten stary, juz wyczyszczony...efekt: PROBLEM ZNIKNAL. czesc ktora Krystian przedstawil na fotce wyglada calkiem dobrze u mnie, nie ma syfu na niej.

 

Dzieki wszystkim za pomoc, nie myslalem ze takie male cos moze byc tym problemem, a czas jaki mi to zajmie na naprawe to ok 30minut. Wynika z tego fakt, ze zanim zacznie sie cos naprawic, trzeba pomyslec i przeanalizowac wszystko..a najlepiej na BMW-klub.pl

 

Dzieki!

Opublikowano
(..) jest niedziela i nie ma mozliwosci kupienia nowego czujnika na szybkosci, zalozylem spowrotem ten stary, juz wyczyszczony...efekt: PROBLEM ZNIKNAL. czesc ktora Krystian przedstawil na fotce wyglada calkiem dobrze u mnie, nie ma syfu na niej.

Dzieki!

Problem nie zniknal poniewaz go nigdy nie bylo. A teraz nie odczuwasz tego "trrr trrr" poniewaz hamujesz w innych warunkach niz przedtem. Podejrzewam ze odczuwales ten "problem" na deszczu itp poniewaz przyczyna takiego zachowania ABSu jest utrata przyczepnosci jednego z kol mimo dzialania tego systemu. E36 ktore posiadam po dzis dzien kupilem gdy mialo 14 miesiecy i 10 tys km przebiegu. I ABS od poczatku tak tyrkotał na sliskiej nawierzchni np na lodzie

Opublikowano
czarny316, problem byl i zniknal!...moze przeczytaj jeszcze raz wszystkie posty a zwlaszcza te w ktorych opisywalem moje zjawisko..Nie wiem czy mozesz przy suchej nawierzchni, dobrych oponach wprowadzic kola w poslizg hamujac bardzo bardzo bardzo lekko, noga tylko polozona na pedale hamulca,np dojezdzajac do swiatel 5km/h. Kiedy hamuje mocno to normalne ze jesli tracisz przyczepnosc to ABS zaczyna dzialac. W kazdym razie problem zniknal, przy normalnym hamowaniu, nie gwaltownym...niezaleznie jakie predkosci...juz nie tyrkocze, wszystko cichutko i gladko. Jeszcze raz dzieki Krystian, wyslij konto nr konta, przeleje Ci 5taka na piwko ;) pozdro
Opublikowano

"A teraz nie odczuwasz tego "trrr trrr" poniewaz hamujesz w innych warunkach niz przedtem. Podejrzewam ze odczuwales ten "problem" na deszczu itp poniewaz przyczyna takiego zachowania ABSu jest utrata przyczepnosci jednego z kol mimo dzialania tego systemu"

 

czarny316, problem ten wystepywal niezaleznie przy jakiej pogodzie...nawet dzisiaj przed przestawieniem auta pod garaz tyrczalo gdy hamowalem a teraz juz nie tyrczy...wiec stwierdzam PROBLEM ZLIKWIDOWANY

Opublikowano
exploz nie tłumacz czarnemu bo on nie miał z czymś takim do czynienia więc nie wie w czym był problem :doh: . Widzisz mówiłem ci byś szukał tam i w końcu ci się udało :cool2: tam po prostu musi być czysto i dokładnie tak jak fabryka zrobiła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.