Skocz do zawartości

735i Elektroniczna przepustnica - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Drodzy Koledzy

 

Chciałby zasięgnąć waszej porady w sprawie problemu z elektroniczą przepustnicą, a problem jest i to spory. Kupiłem moje drugie e32 od 10 lat jest w polsce i miał robiona przekładke z automoatu na malual. Ma on jak wspomniałem elektroniczą przepustnice z którą jest problem, auto nie ma mocy, sprawdziłem już katalizatory ale to nie to ponieaz nie było zadenj różnicy z oraz bez. Ale zauwazyłem że przy włączonym zapłonie gdy wcisne gaz do konca to przepustnica rusza sie tylko kawałek a później staje w miejscu. Czy takie zachowanie jest normalne czy powinna otworzyc sie do konca ? Z góry dziękuje za odpowiedź

Opublikowano
Dzieki nie dojrzałem tego postu, postaram się sprawdzić jak wyglądają moje ścieżki na tej płytce, aczkolwiek mam podobny problem jak opisuje jeden z kolegów w tamtym temacie ze przepustnica odchyla się tylko kawałek a później stoi, znalazłem na forum wątek o tym żę możę to być tryb awaryjny tylko pytanie jak zrestować kompa od elektronicznej przepustnicy czy pod czas odłączenia aku i zetknięcia ze sobą kabli + oraz - jego pamięć tez pójdzie w nie pamięć, jak byłem ostatnio u mechanikia na kompie to nie mógł się podłączyć do tego sterownika od przepustnicy tylko wykasował błędy z kompa od silnika. Oraz czy istnieje taka możliwość żeby przyczynął był jakiś opornik przy pedale gazu ?
Opublikowano
Szkoda że nikt sie nie interesuje tematem, ale cóz moze jak ktoś później trafi naniego to coś z moich spostrzeżeń się przyda. Dzisiaj wyczyściłem silnik w przepustnicy byłam trochę syfu ale generalnie stan szczotek nie jest najgorszy niestey owa operacja nie pomogła mojej małej. Dalej brakuje jej mocy i czasami gaśnie przy zatrzymywaniu się, Zastanawiam się nad przełożeniem przepustnicy na linke ale mam dylemat z czujnikiem tempeartury obecnie przy termostanie mam podłaczone 3 a w nowej wiązce silnika którą mam od samochodu gdzie była zwykła przepustnica są dwa teaz moje pytanie środkowy czujnik występował tylko w autach z EML czy jak go odłącze to coś się stanie oraz czy jak podłacze nową wiązke do kompa to nie będzie wykrywał żadnych błęów z tego powodu.
Opublikowano
Szkoda że nikt sie nie interesuje tematem, ale cóz moze jak ktoś później trafi naniego to coś z moich spostrzeżeń się przyda. Dzisiaj wyczyściłem silnik w przepustnicy byłam trochę syfu ale generalnie stan szczotek nie jest najgorszy niestey owa operacja nie pomogła mojej małej. Dalej brakuje jej mocy i czasami gaśnie przy zatrzymywaniu się, Zastanawiam się nad przełożeniem przepustnicy na linke ale mam dylemat z czujnikiem tempeartury obecnie przy termostanie mam podłaczone 3 a w nowej wiązce silnika którą mam od samochodu gdzie była zwykła przepustnica są dwa teaz moje pytanie środkowy czujnik występował tylko w autach z EML czy jak go odłącze to coś się stanie oraz czy jak podłacze nową wiązke do kompa to nie będzie wykrywał żadnych błęów z tego powodu.
Opublikowano
Sprawdź przepływomierz i ciśnienie paliwa, przepustnica powinna się uchylać tylko nieznacznie, bez obciążenia rzecz jasna, ilość czujników i ich rozmieszczenie zależą od rodzaju kmpa(sterownika silnika), więc niekoniecznie musisz mieć wiązkę od tego typu sterownika, dlatego ilość i rodzaj czujników ma znaczenie.
Opublikowano
Przepływomierz sprawdziłem i silnik chodził nie równo na drugim, jezeli chodzi o cisnenie paliwa to mam instalcje gazową ( sekwencje) i po przełączeniu na gaz jest tak samo nie ma żadnej różnicy w mocy. Sprawdziłem też czy to nie są zapchane katalizatory i to nie to jeździłem po osiedlu bez tłumika i żadnej różnicy w mocy. Czy ma ktoś jeszcze pomysł co to moze być ?
Opublikowano
To zostają Ci z prostszych rzeczy podmiana kompa od silnika, warto też rzucić okiem na sondę lambda, nawet można ją odłączyć, jeśli daje błędne wskazania może to wpływać na pracę silnika. Może być też walnięty potencjometr od pedału gazu(małop rawdopodobne) lub komp od EML, jak też komp od ASC(jeśli masz).
Opublikowano
Komp od silnika podmieniony i silnik chodzi nie równo moze jeszcze sprubuje go zrestewaoć moze to cos da, komputer od ASC i od ABS sprawdzoy bo jeździłem bez niego i nie było różnicy, muszę jeszcze spawdzić sonde lambda oraz potencjometr od pedału gazu. Zauwazyłem jeszcze ze nie za kazdym razem samochod gasnie przy zatrzymywaniu sie oraz nie zawsze bujaja obroty czasmi jest ok ale mocy niestey nie ma cały czas.
Opublikowano

Sonda lambda sprawdzona i nie ma żadnej różnicy czy jest podłaczona czy odłączona mocy tak samo brak, nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić ??

Kompa od EML nie mam za bardzo jak sprawdzić ponieważ nie mam drugiego na podmianke takze z tym moze byc problem.

Opublikowano
Auto wkręca się do końca ale przy obciążeniu ma jakby muła mam porównaie ponieważ mój kolega ma taki sam mode z identycznym silnikiem tylko z przepustnicą manulaną a nie elektroniczną i jego wkręca się dużo lepiej, powyżej 2 tys obrotów nie czuć żeby była jakaś rewelacja przyspisza ale bardzo powoli czuć jakby coś je hamowało, przednią miałem automat 3.0 i gdy obrotomiernik dochodził do 4 tys to było uczucie jakby turbo sięzałączyło a tutaj tego brak. Czy ktoś się spotkał z takim czymś ?
Opublikowano

Niestey zegary nie pomogły, nie wiem czy to ma znacznie ale auto było przekładane z automoatu na manual i cała isntalacja od automoatu została w aucie czy moze to mieć jakiś wpływ na moc ? Auto gasnie tylko w momencie jak dojeżdzam do skrzyzowania na biegu i wciskam sprzęgło przy mniej wiecej 1000 obrotów na min. wtedy potrafi zgasnąć jak np dodam lekko gazu przed tym jak wcisnę sprzeło to jest ok. Przepustnice wyczyściłem na wszsytkei możliwe sposoby chodzi bardzo lekko sprawdzałem w innym samochodzie i przepustnica na wyłączonym silniku też uchla się tylko troszkę postaram się jeszcze podmienić komputer. Ogólnie wykluczyłem też zapchane katalizatory bo auto ma strumiennice.

 

Czy ma ktośjeszcze pomysł co można sprawdzić ?

Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem przepustnice elektroniczna ale niestey nic to nie pomogło auto stało sie jakby troszke bardziej stabilne ale i tak nie było tak jak powinno byc, zmieniłem tez kopułke i palec niestety bez wiekszych brak stabilniej działa ale nie ma mocy. Widze ze zainteresowanie tematem jest słabe szkoda bo problem jest ciekawy myslę nawet ze dużo bardziej niz pisanie cały czas i tyranie ludzi ze nie wiedzą jaki olej wlać od szkrzyni lub ze nie da się sprawdzić przebiegu pod czas testu zegarów... ale cóż .....
Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem przepustnice elektroniczna ale niestey nic to nie pomogło auto stało sie jakby troszke bardziej stabilne ale i tak nie było tak jak powinno byc, zmieniłem tez kopułke i palec niestety bez wiekszych brak stabilniej działa ale nie ma mocy. Widze ze zainteresowanie tematem jest słabe szkoda bo problem jest ciekawy myslę nawet ze dużo bardziej niz pisanie cały czas i tyranie ludzi ze nie wiedzą jaki olej wlać od szkrzyni lub ze nie da się sprawdzić przebiegu pod czas testu zegarów... ale cóż .....

 

jest duzo prawdy w tym co piszesz i rozumiem twoje rozgoryczenie jednak EML to ciezki temat i jesli nie masz stalego dostepu do interfejsu to sprawa tak walsnie sie przedstawia

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Zmieniłeś przepustnice na mechaniczna. Czyli dołożyłeś: silniczek krokowy, dorobiłeś do niego wiązkę itd, zmieniłeś Ecu lub je "przeprogramowałeś" pod nowy osprzęt? To co mówi szalony podgląd na błędy? Ecu zgłasza jakieś błędy skrzyni silniczka krokowego itd.

 

Co to za sekwencje masz? Tylko nie pisz że Stag, kme albo jakieś takiej bzdury tylko z czego dokładnie się składa.

 

Zmote zrobiłeś nie złą miałeś 730iA na EML a jest 730i manula na mechanicznej przepustnicy, z osprzętem od tego pierwszego do tego gaz. Może być ciężko.

Opublikowano
Zmieniłem przepustnice na inną elektronicznąa nie na manulaną ponieważ wiązkąktóra mam nie posiada kabla do silniczka krokowego dlatego muszę poszukać na allegro nowej wiązki. Także po zmianie na inną przepustnice była odczuwalna mała różnica ale auto i tak nie miało mocy, jak już wspomniałem została zmieniona kopułka i palec ale to też nie wiele dało. Jak byłem na kompie u mechanika to nie mogli się podłączyć pod tą przepustnice nie wiedzeić czemu. Sekwencje muszę sprawdzić jaką mam dokłdanie napiszęwieczorem jak tylko wróce z pracy mogę dodąć żę na benzynie jest tak samo jak na gaize brak mocy i przygasa. A ostnaio zauwazyłem że jak gwałtownie dodam gazu tj wcisne i szybko odpuszcze to auto się dławi. Czy brak mocy może mieć związek z tym żę w aucie jest jeszcze komp od automatu któego poprzedni nie wyciągnął ? lub to ze dyfer jest również od automoatu ?
Opublikowano
Dodam jeszcze że pali mi się tylko kontrolka od ASC, kontrolka od EML nie zapala się. Nie wiem czy to ma jeszczejakieś znaczenie ale przy teście ASC kontrolka miga 2 razy co wskazuje na błąd przepustnicy.
Opublikowano
Skoro ktoś wywalił automata to przepatrz wiązkę od niego. Poszukaj co trzeba zrobić żeby nie było błędu i innych zjawisk. Robiło się zworkę ale co dokładnie znajdziesz używając wyszukiwarki.
Opublikowano
Tak dokłdanie sprawdze to w weekend całą wiązke, Zobacze jeszcze co sięstanie jak wurzuce kompa od automoatu i napiszę moje spostrzerzenia. Dzięki bardzo za zainteresowanie każda rada się liczy i kazdy szczegół sprawdze oczywiście czekam cały czas na sugestie. Pozdrawiam
Opublikowano
Sprawdziłęm i nie ma juz kompa od automatu ale została wiazkado lewarka zmiany biegów która jest stawiona na N Sekwencje mam KME mam jej zdjęcia które poźniej dodam, Czy ta cała sytuacja moze miec swój początek przy pedale gazu przy tamtym oporniku ? Jak mogę zresetować kompa od przepustnicy ewentualnie jak wykasować wszsytkie jego dane ?
Opublikowano
dzisiaj udało mi sięuruchomić kontrole trakcji działa bez zarzutu mogę ją normalnie włączyć i wyłączyć ale niestey sprawa braku mocy pozostaje dalej nie wyjasniona oraz sprawa niskich obrotów, po zmianie na innego kompa ECU i resecie go oraz adaptacji samochód był jakby mocniejszy mam tu na mysli niskie obroty np przy ruszaniu mogłem spokojnie puśic sprzegło bez dodawania gazu i nic sie nie działo ale za to pod czas jazdy troche przerywał, zmieniłem spowrotem na stary komputer. Martwi mnie jeszcze kontrolka EML która się nie zapala rozebrałem dzisiaj zegary ale niestaty nie ma tam zwykłaj żarówczki tylko dwie diody które nie bardzo wiem jak wmontować, na zagranicznym forum nie wiem już nawet jakim wyczytałem że jezeli kontrolka się nie zapala to silnik działa w trybie awaryjnym świecenie tej kontrolik to rodzaj testu jaki samochód wykonuje przed startem niestey nie wiem jak sięza to zabrać czy ktoś moze mi w tym pomóc ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.