Skocz do zawartości

hajko

Zarejestrowani
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O hajko

  • Urodziny 14.10.1976

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e32 735i, e32 750iL
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia hajko

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Tak naprawdę do e32 jest problem, ostatnio testowałem kilka testerów profesjonalnych(ceny 12 -18 tyś PLN) i z przykrościa muszę stwierdzić że było naprawdę kiepsko ze wsparciem dla e32, tylko Gutman i Delphi połaczył się z układem ABS i AirBag, żaden nie łączył się z klimą, wszystkie natomiast obsługiwały sterownik silnika, kupiłem też swego czasu na Allegro interfejs Viakena, ale nieudało mi się za jego pomocą nawet skasować inspekcji.
  2. hajko

    Getribeprogram

    To jest dość prosta skrzynia biegów, sterownik nie komunikuje się z kompem silnika więc przepływki daruj sobie, wygląda mi to raczej na padnięty czujnik predkości obrotowej skrzyni, a Twoje kompy sprawdź wkładając je do innego auta, raczej mało prawdopodobne żeby były popalone. Aha, jak na mój gust to Twój mechanik ma blade pojęcie o tych skrzyniach i działa na zasadzie: podmieńmy, w końcu trafimy, sposób dobry, tyle że to Ty za naukę fachu przez mechanika płacisz, co już nie jest dobrą wiadomością.
  3. Odpowiedzialny jest za to moduł pod tylną kanapą, masz pewnie zimny lut na którymś z przekaźników, może też być padniety, względnie przerwany przewod od czujnika opuszczenia szyby
  4. hajko

    M30B35 + turbo.

    Lepiej poszukajcie oryginalnego silnika z turbo, były takie wersje, turbo od diesla może nie wytrzymać, spaliny w benzynie mają wyższą temperaturę.
  5. hajko

    750iL brak sond lambda

    Widzę, że rozgorzala ciekawa dyskusja, wic polega na tym, że były wersje z katalizatorami i bez, bez szły na kraje arabskie, natopmiast sonda lambda ma jedno, jedyne zadanie(jest to po prostu pętla sprzężenia zwrotnego od wyjścia): kontrolować skład mieszanki, o ile bez katalizatorow rozregulowanie sie układu niczym specjalnym nie grozi, o tyle z katem po prostu go zabija, dlatego sondy lambda były zawsze w wersji z katem a niekoniecznie bez. Poza tym sondy są czułe na silniki biorące olej(podobnie jak atalizatory) wiec są stosunkowo awaryjne, szczególnie w starszych, wyeksploatowanych autach. Dlatego też w sporej części siódemek są po prostu padnięte, a jednak auta te najzwyczajniej w świecie jeżdżą,po prostu nieco więcej palą. Ale każdy może mieć swoje zdanie...
  6. To zostają Ci z prostszych rzeczy podmiana kompa od silnika, warto też rzucić okiem na sondę lambda, nawet można ją odłączyć, jeśli daje błędne wskazania może to wpływać na pracę silnika. Może być też walnięty potencjometr od pedału gazu(małop rawdopodobne) lub komp od EML, jak też komp od ASC(jeśli masz).
  7. hajko

    750iL brak sond lambda

    Kolego, zanim zaczniesz pisać takie rzeczy, zapoznaj się z budową, zasadą działania i własciwościami układów sterujacych Bosch serii Motronic. Powodzenia
  8. To na pewno czujnik, sam miałem coś takiego w swoim aucie, częściej padają z tyłu(przewody pękają), aby wyłączyć ABS możesz po prostu odpiąć jeden z czujników, kontrolka się będzie świeciła, ale ABS nie będzie już działał, jednak nie polecam tej metody, to ciężkie auto i w przypadku gwałtownego, niespodziewanego hamowania łatwo o pośliżg,szczególnie na mokrym.
  9. Sprawdź przepływomierz i ciśnienie paliwa, przepustnica powinna się uchylać tylko nieznacznie, bez obciążenia rzecz jasna, ilość czujników i ich rozmieszczenie zależą od rodzaju kmpa(sterownika silnika), więc niekoniecznie musisz mieć wiązkę od tego typu sterownika, dlatego ilość i rodzaj czujników ma znaczenie.
  10. hajko

    wycena eurotax

    Jeśli chodzi o wartość rozbitka, to ustalają ja na podstawie ofert, po prostu(przynajmniej w PZU) wystawiaja auto na licytację(coś w rodzaju Allegro)dla uprawnionych oferentów(czyli autokasacji) i oczekują na oferty, wartością pozostałości bym się nie martwił, siódemka to mało chodliwy towar, za moją 735(1990r0 z nowym gazem sekwencyjnym zaoferowali 1500PLN(była walnięta w tył przez golfa), nastepnie pytają, czy chce sz go sprzedać czy zostawić sobie. Jeśli chcesz odzyskać kasę, to radzę raczej udokumentować, że auto jest warte więcej niż ich wycena, szkoda całowita to wymysł ubezpieczycieli, w kodeksie cywilnym jest tylko zapis o obowiązku ZUPEŁNEGO naprawienia szkody przez sprawcę, czyli możesz się domagać odszkodowania za rzeczy, zwrotu kosztów np. wynajmu auta zastępczego, poza tym kosztami będą też koszty pozyskania kolejnego auta(jeśli będą twierdzić, ze za powiedzmy 5000 PLN możesz kupić porównywalne auto, to wnioskuj o to, żeby Ci takie znaleźli, nie masz obowiązku marnować swojego czasu, kosztami są też koszty rejestracji itp. Ja zmusiłem ich do wypłaty 16000 pln, podczas gdy wycenili mi auto na 10000, fakt, żemiałem spore szkody w przewożonych rzeczach(na jakieś 5000).
  11. Sprawdź ciśnienie paliwa, to może być przyczyna, najlepiej wstawić trójnik w przewód zasilający listwę wtryskiwaczy, ewentualnie odłączyć przewód zasilający listwę i wsadzić w niego manometr o zakresie 6 bar, włączyć na chwilę rozrusznik(przy unieruchomionym wale nie załączy się pompa paliwa) ciśnienie właściwe to ponad 3 bary. I niech Ci nie przyjdzie na myśl ściąganie głowicy, nie zdarza się, aby poszły na raz wszystkie gary.
  12. hajko

    750iL brak sond lambda

    Bzdura, dość często w 750(i nie tylko, także w 3 i 3,5l) padnięte są sondy lambda, auto pracuje normalnie, pali za to sporo wiecej(komputer podstawia wartości zastępcze), radzę wymienić, oczywiście nie mają wpływu na pracę na LPG, natomiast nie wkręcanie się na obroty może być spowodowane usterką przepływomierza(sam tak miałem) lub nieszczelnymi kolektorami dolotowymi.
  13. Sprężyny w wersji nivo są krotsze o 1 zwój, dlatego są niższe, można bezproblemowo założyć zwykłe amorki do wersji z nivo, pod warunkiem założenia odpowiednich sprężyn, są także sprężyny do wersji long(np; w BHMD), pompy nie powinno się zaślepiać, lepiej wymienić ją na zwykłą9mam ze dwie, jak ktoś chce, to mogę się zamienić).
  14. do długich w ogóle nie zakłada się ksenonów, te żródła mają tą właściwość, że po właczeniu "rozgrzewają" się około minuty, więc montowanie ich nie ma najmniejszego sensu
  15. Sorry, nie zwróciłem uwagi na indeks e38 w opisie modelu wiktora, stąd te 7,5l , ja piszę, oczywiście, o e32.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.