Skocz do zawartości

duze spalanie - brak mocy


Koziolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem mojej betki polega na tym ze zaczela strasznie duzo palic co tez objawia sie spadkiem mocy. do tego gdy silnik jest rozgrzany ciezko jest autko odpalic trzeba troche pokrec by odpalila a gdy juz odpali to sie dlawi i nie moze wejsc na obroty. w wydechu jest strasznie mokro. dodam iz osatni zatankowalem za 90 zloty i zrobilem na tym 160 km gdzie wczesniej robilem na tym 215 220 . co moze byc przyczyna tego dziwnego zjawiska

 

SILNIK 1.6 1992 ROK[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij auto pod kompa i wtedy pięknie wyjdzie czy sonda jest padnięta. Objawy rzeczywiscie wskazują na sondę, poprostu zła mieszanka. A jeżeli nie komp to znajdz dobrego elektryka (ale naprawdę dobrego) który wepnie ci się w sondę i zmierzy jej napięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą-na sam początek pod komputer podepnij i zobaczysz czy sonda, a może i przy okazji o czymś innym źle działającym się dowiesz (czego nie życzę oczywiście). Tak wygląda że sonda daje zbyt bogatą mieszankę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze byc walniete cos takiego jak czujnik temperatury. dzis za 40 zloty zrobilem 60 kilometrow jestem zalamany. samochod jak sie rozgrzeje to nie da sie go odpalicm trzeba nim krecic i krec by zalapal a jak zapali to jest zalanay paliwem. mam nadzieje ze to n ie sonda bo koszta nie male. dopiero na wtorek na komputer wiec troche czasu

 

 

ps jaka sonde najlepeiej jakby co mozna jakies linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę tylko i wyłącznie oryginalną i jak nie przeszkadza ci używka to jak najbardziej.

Najlepiej jak w warsztacie mają części i sprawdzą ci na aucie.

 

Mam 3 w piwnicy od e36 i jedną nową ,tyle że zamiennik za ok.110zł

i nawet jeżdziłem na niej bo niby było ok, ale jak założyłem przez przypadek używkę - oryginał, tak już nie chciałem wkładać zamiennika :dance:

Auto nabrało elastyczności i o litra mniej paliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze z wydechu smierdzi strasznie spalinami i kopci na czarno zaraz po opdaleniu. hmm mechanik stawia na czujnik temperatury. i wsumie to mogloby byc przyczyna. szukajac na forumm naktenelem sie na post : silni przy uszkodzonym czujniku temperatury chodzi caly czas na ssaniu. moze mi to wytlumaczyc tak konkretnie co to moze byc. silnik jak jest zimny chodzi ok ale jak sie rozgrzeje to warjuje wystarczy ze temperatura podniesie sie do neibieskiego paska zgasze silnik proboje natychmiast odpalic i nie moge musze go krecic ikrecic by odpalil a jak odpali to chodzi przez pare sekund jakby nie mogl jet poprostu zalany z rury idzaie czarny dym smierdzi strasznie spalinami i strasznie duzo pali paliwa.

 

PS ile powinna palic betak przy silniki 1.6 w ceklu mieszanym na miescie i na trasie

 

z tego co mam teraz wylicozne to palli mi na trasie jakies 15 16 litrow przy jezdzie 110 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ładnie ciągnie paliwa. Zależy jaki masz silnik ale w trasie powinna zassać ok 7 litrów,a w mieśćie no to wiadomo jak depniesz to tak wypije paliwo do nawet 11
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15-16 litrów w trasie to spali moja 330i jak ją bardzo ale to bardzo denerwuję :mrgreen:

Bez kompa to tylko gdybanie. Poczekaj do wtorku, bez sensu jest wymienianie czegokolwiek w ciemno, po diagnostyce będziesz miał jasny obraz sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozde reset komputrea cos pomoze ???

 

kompa sie resetuje przez odlaczenie aku czy jak

 

Odłączasz aku, spinasz klemy + i - jakimś przewodem ze sobą i przekręcasz kluczyk na zapłon. Po 15 minutach wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, odłączasz kabelek i normalnie podpinasz aku.

 

Przy walniętym czujniku może palić więcej bo może on widzieć cały czas silnik jako zimny i będzie dawał mu więcej paliwa i powietrza, przydała by się diagnoza komputerowa ale ja mimo wszystko stawiam na lambdę. Jak by czujnik temperatury był popsuty i dawał by sygnał że silnik jest zimny to owszem palił by więcej ale nie był by raczej słabszy-jak palisz zimny silnik to z reguły lepiej idzie niż ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam uszkodzenie lambdy... mam teraz identyczne objawy, a lambda pewnikiem jest ukatrupiona (wyrwany kabel sygnałowy, o jakiś korzeń)

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ma racje. Moja gehenna trwała 4 miesiące. Objawy identyczne. Spalanie 15/100. Jak ciepły to nie odpalał - trzeba było go długo piłować. Reakcja na gaz z poważnym opóźnieniem (i tu też podejrzewałem lambde) no i moc żadna. Smród benzyny. Obroty skakały jak chciały. Jadąc ze stałą prędkością ekonomizer potrafił nagle podskoczyć o 10 litrów. Nie mogąc się dokopać do jedynego poważnego warsztatu z mojej okolicy sam postanowiłem rozwiązać problem na logikę i padło na czujnik temperatury ECU (niebieski) i za 54.90PLN (BOSCH) zapomniałem o jakichkolwiek problemach. Tak więc jak ziomki radzą - jak masz możliwość - jedz na komputer. A jak nie to ten czujnik nie jest drogi a już na bank dużo tańszy od lambdy tylko do jego wymiany potrzebny jest ginekolog :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w ISie. Pali mi 15l/100 i i ze 140km to ma może połowę. Przez 5 m-cy już tak jeźdze, bo elektrycy nie mogli dojść do tego co z nim jest. Ostatnio odkryłem że sonda lambda to jakaś porażka - powinna być na 4 kable a jakiś baran podłączył jakąś sonde no-name na 3 kable. Odłączyłem ją i chodził identycznie jak wcześniej. W piątek będę zakładał dobrą - używke boscha. Się zobaczy czy podziała. Jak nie, to ten czujnik temperatury jeszcze zmieniam, bo już przepływke, czujnik położenia wału i gumy dolotu powymianiałem. Jak lambda i czujnik temp. nie pomoże to daje za wygraną...
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w ISie. Pali mi 15l/100 i i ze 140km to ma może połowę. Przez 5 m-cy już tak jeźdze, bo elektrycy nie mogli dojść do tego co z nim jest. Ostatnio odkryłem że sonda lambda to jakaś porażka - powinna być na 4 kable a jakiś baran podłączył jakąś sonde no-name na 3 kable. Odłączyłem ją i chodził identycznie jak wcześniej. W piątek będę zakładał dobrą - używke boscha. Się zobaczy czy podziała. Jak nie, to ten czujnik temperatury jeszcze zmieniam, bo już przepływke, czujnik położenia wału i gumy dolotu powymianiałem. Jak lambda i czujnik temp. nie pomoże to daje za wygraną...

 

Pomogą :cool2: jak wymienisz to pisz koniecznie :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.