Skocz do zawartości

320d katalizator/wyciac?


chemik666

Rekomendowane odpowiedzi

wogole podobno dobrze sie go pozbyc.robil to ktos?mam 320 d 136 km.i zamiast kata dac zwykla rurke od tlumika czy strumienice?

i jak wyglada sytuacja z sondami?czytalem i forum ale koncu sie nie dowiedzialem ile mam tych kat?

pytam bo planuuje chipa.

pozdrawiam

Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wogole podobno dobrze sie go pozbyc.robil to ktos?mam 320 d 136 km.i zamiast kata dac zwykla rurke od tlumika czy strumienice?

i jak wyglada sytuacja z sondami?czytalem i forum ale koncu sie nie dowiedzialem ile mam tych kat?

pytam bo planuuje chipa.

pozdrawiam

 

Katalizator zostaw w spokoju jeśli jest z nim wszystko OK to czemu chcesz go wycinać??? Takie zastępcze zabiegi są dopuszczalne jedynie jeśli kat juz sie wysypie a opisane prze Ciebie zabiegi mogą jedynie pogorszyć osiągi auta. A jak wygląda sprawa z sondami to najlepiej sprawdź na www.realoem.com dla pewności bo w starszych silnikach sondy na ogół były montowane przed katalizatorem później to zmieniono i montowano jedną przed katem a drugą za

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie odpowiem ci na twoje pytanie ale w moim aucie (mam po lifcie ) w tlumiku nie mam żadnych sond i na dodatek podobno zamiast kata mam filtr czastek stalych nie wiem jak jest u ciebie sprawdz na [/url]http://bmwfans.info/

 

W BMW E46 320d po lifcie sa 2 sondy,wiem bo wycinalem katy,bo robilem caly wydech. A filtr czastek stalych w E46 nie wystepowal

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wycięty i powiem tak... ŻADNYCH modyfikacji w układ wydechowy... Po wycięciu kata i wstawieniu jakiegoś tłumika przez mechanika, auto warczy jak wściekłe to raz... tłumiki szorują po aswalcie to dwa... układ się non stop rozszczelnia to trzy...

 

A było tak cicho i fajnie... Ja wracam do oryginału... A wy?? Jak sobie chcecie :nienie:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu to wyciecie kata raczej nic nie daje jak jest ok to lepiej zostawic

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
może nie odpowiem ci na twoje pytanie ale w moim aucie (mam po lifcie ) w tlumiku nie mam żadnych sond i na dodatek podobno zamiast kata mam filtr czastek stalych nie wiem jak jest u ciebie sprawdz na [/url]http://bmwfans.info/

 

W BMW E46 320d po lifcie sa 2 sondy,wiem bo wycinalem katy,bo robilem caly wydech. A filtr czastek stalych w E46 nie wystepowal

 

 

 

pozdrawiam

Witam

Mam 320d po lifcie (2002r)i też nie zauważyłem żadnej sondy w układzie wydechowym. Kolega bolo73 ma rację z tym filtrem cząstek stałych zamiast kata...też mam( a raczej miałem :) )to ustrojstwo :mad2: Rys.2

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AS71&mospid=47635&hg=18&fg=10" target="_blank" target="_blank

Niemcy zakładają takie rzeczy ze względu na wysokie podatki jakie muszą płacić , a uzależnione są one od normy emisji spalin. Dzięki temu filtrowi auto spełnia Euro 4, normalnie Euro 3. Moje auto ma w pełni udokumentowaną historię i w serwisie potwierdzili mi wymianę kata na to coś :D

Przez ten filtr auto było bardzo ospałe, momentami odnosiłem ważenie jakbym jeździł z przyczepką z tyłu. Średnie spalanie według komputera przy umiarkowanym stylu jazdy nigdy nie spadało poniżej 7,5 - 8,0 l/100km a według dystrybutora prawie 9,0 l !!!!

Po "amputacji" filtra/katalizatora (ta pierwsza puszka zaraz za kolektorem)i wstawieniu zwykłej rurki o tej samej średnicy ,pierwsze co dało się odczuć to dość spora poprawa dynamiki a szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Spalanie... miłe zaskoczenie, teraz wg. kompa 6,0 - 6,5 l a według dystrybutora jeszcze nie sprawdzone ale już widzę, że wskazówka wolniej opada :D

Teraz kilka spostrzeżeń co do pracy turbosprężarki po tym zabiegu. Wydaje się, że turbo pracuje dużo swobodniej niż wcześniej, słychać go już od niższych obrotów i ma zdrowszy dźwięk. Przed wycięciem kata, jak silnik był pod pełnym obciążeniem turbina dość mocno "syczała" jakby miała się już kończyć lub była jakaś nieszczelność w dolocie a teraz już tylko minimalnie.

Jak narazie same plusy tej operacji a skutków ubocznych nie zaobserwowałem. Drugiego kata nie wycinałem gdyż z doświadczenia wiem, że jak jest sprawny jego wycięcie niewiele daje a spaliny jakbym go wyciął śmierdziały by jak z Jelcza !!

Mam nadzieję, że swoim postem pomogę innym podjąć decyzję czy wycinać/nie wycinać .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
co wy gadacie , wycnalem katalizator juz w 6 autach benzynch i dieslach i zawsze bylo lepiej . w dieslu turbina ma lżej bez kata , ładniej gwiżdże i lepiej sie wkreca minimalnie na obroty. po kupnie kazdeg samochodu z kolegami odrazu wycinami kata ( dajemy rurke lub struminennice ) odpinamy EGR'a i zaślepiamy !!! i jest git :) jedynie stożek można se darowac bo bez dedykowanego dolotu to nie polepsza a nawet pogorsza osagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Nie chce zakładać nowego tematu, to napiszę tutaj, mam nadzieję, że autor się nie obrazi za to :D

Jakiś czas temu wybebeszyłem pierwszy katalizator, zauważyłem same plusy:) lepiej się wkręca na obroty, czuć że jest mu lżej :) jedyną negatywną zmianą, jak dla niektórych może być to, że trochę bardziej jest słyszalny świst turbo ale mi ti nie przeszkadza:)

I mam pytanie, czy ktoś wyrzucał też i ten drugi katalizator? nie zacznie wtedy zbyt bardzo walić na czarno podczas przyśpieszania?

Teraz chyba nic mi nie kopci, bynajmniej nic nie widzę i tak się zastanawiam czy warto ruszać i ten drugi...

Wybebeszył ktoś oba katalizatory??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.