Skocz do zawartości

odpalanie po 5-20 minutach


Irkii

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem u siebie takie oto objawy: jak zgasze autko i rozpale go po minucie to pali na tyk :) .

To samo jak postoji 20 - 30 minut albo dłużej, przekręcam kluczyk i pali.

Natomiast jak postoji tak pomiędzy 5 a 20 minut muszę dość dlugo kręcić i autko jakoś tak załapuje i niemoże załapać... aż w końcu odpala :|

zazwyczaj jest nieposłuszne jak jestem wsród znajomych no i się zaczyna że kupiłem sobie BMW... :evil: - co mnie drażni. co moge z tym zrobić? - tylko nie odpowiadajcie miże postać do 20 minut :twisted: :duh:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawno zmieniałeś świece ? Jeżeli to nie one to objaw wskazuje na pompę paliwową która już jest nieco przepracowana.

były wymieniane z pół roku temu, a jeśl chodzi o pompkę to dlaczedo działa przed i po tym czasie? -prawidłowo? :?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest stosunkowo proste - jak od razu gasisz auto i zapalasz to paliwo nigdzie nie zdazy zwiac i wystarczy ze pompa paliwa tylko tyknie i autko odpala.Trudno mi natomiast wyjaśnić dlaczego jak postoi pomiedzy 5 a 20 minut to ciezko pali a po pół godziny jest już normalnie .....chyba że to nie pompa paliwa jest winna tego stanu rzeczy.Chętnie wysłucham innych diagnoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem podobne zjawisko, może nie tak drastyczne (odpala za drugim razem) i występuję - tylko gdy mam słaby akumulator. Wydaje mi się, że może to być spowodowane słabym naładowaniem akumulatora. Po wyłączeniu zapłonu jeszcze następuje pobór prądu do ustawień wentylacji - ok 10 minut i wówczas jet trochę za mało prądu do rozruchu (oczywiście rozrusznik będzie kręcił ale zabraknie na wystarczającą iskrę). Widoczne jest to, gdyż kontrolka abs dłużej się pali niż zazwyczaj a jest to pierwszy sygnał że akumulator wymaga już doładowania. To tyle z moich obserwacji. auto mam od września ubiegłego roku. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest stosunkowo proste - jak od razu gasisz auto i zapalasz to paliwo nigdzie nie zdazy zwiac i wystarczy ze pompa paliwa tylko tyknie i autko odpala.Trudno mi natomiast wyjaśnić dlaczego jak postoi pomiedzy 5 a 20 minut to ciezko pali a po pół godziny jest już normalnie .....chyba że to nie pompa paliwa jest winna tego stanu rzeczy.Chętnie wysłucham innych diagnoz.

:?: Moze filtr paliwa?Miałem podobne objawy-po wymianie zniknęły :!:

ZYCIE JEST .... za KROTKIE!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest stosunkowo proste - jak od razu gasisz auto i zapalasz to paliwo nigdzie nie zdazy zwiac i wystarczy ze pompa paliwa tylko tyknie i autko odpala.Trudno mi natomiast wyjaśnić dlaczego jak postoi pomiedzy 5 a 20 minut to ciezko pali a po pół godziny jest już normalnie .....chyba że to nie pompa paliwa jest winna tego stanu rzeczy.Chętnie wysłucham innych diagnoz.

 

Jeśli już to regulator ciśnienia paliwa szwankuje, nie trzyma ciśnienia, ale wtedy było by Ci ciężko odpalać po nocy. Ale dobrze by było osłuchać przewody paliwowe czy przy przekręceniu stacyjki po tych 5-20 min nie słychac w przewodach powietrza.

Równiez mogą Ci ciec wtryskiwacze, na postoju nalewa sie benzyna do cylindra i nie zdąży odparować a Ty odpalasz samochód i dlatego tak jakby załapuje bo się zalewa. Po dłuższym postoju benzyna odparowuje, ciśnienie w listwie wtryskowej spada i wtryski przestają ciec, a samochód odpala normalnie. Ja tak bym to widział.

 

Wersja z czujnikiem temp tez jest możliwa, za to akumulator napewno odpada, nie raz odpalałem od dotknięcia wtedy gdy aku ledwo kręcił silnikiem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja :!: :!: :!: :wink:

 

Według mnie masz nieco za małe luzy zaworów. Dlaczego :?:

 

Po wyłączeniu rozgrzanego silnika obieg chłodzenia zatrzymuje się. W ciągu pierwszych paru minut po zgaszeniu temperatura płynu w silniku wzrasta. Ciepło, jak wiadomo, ma tendencję do ucieczki do góry, więc można przyjąć, że kilka-kilkanaście minut po wyłączeniu, głowica ma najwyższą temperaturę, wyższą nawet niż przy pracującym silniku.

 

I tu zaczyna działać rozszerzalność elementów pod wpływem temperatury - przy próbie odpalenia zawory nie mogą się domknąć, więc spada ciśnienie sprężania, więc pojawiają się problemy z odpalaniem. Gdy odpalasz silnik tuż po zgaszeniu lub >20 minut nie masz tych problemów, bo temperatura głowicy jest niższa i zawory domykają się całkowicie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jest to prawdopodobne, ale w praktyce chyba nie ma to większego znaczenia, a napewno już nie ma przy hydraulicznych popychaczach bo tam luz nie może zrobić sie za mały co najwyżej odwrotnie. Nie raz zgrzałem silnik (nie w BMW) i owszem po wyłączeniu go temperatura cieczy rośnie jeszcze przez parę minut bo odbiera ciepło od silnika (dlatego przegrzanego silnika nie wolno gasić), ale nigdy nie miałem problemu z zapaleniem.

Ja obstaje przy swojej wersji 8)

Edytowane przez kiokio

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50 ma popychacze hydrauliczne, M30 raczej nie :?:

A może mi się popierniczyło :?: ;-)

Teoria teorią, spróbować regulacji można. Nie zaszkodzi i kosztuje niewiele, albo nic jeżeli właściciel sam coś umie przy silniku podziubać.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50 ma popychacze hydrauliczne, M30 raczej nie :?:

A może mi się popierniczyło :?: ;-)

oj chyba M30 też ma hydraulike :think: ale głowy nie dam

 

poza tym Irkii może mieć V8 M60, bo nie dopatrzyłem sie nigdzie roku produkcji jego bunii

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M30 nie ma hydrauliki

 

Czyli dobrze pamiętam, że M10, M20 i M30 nie mają hydraulic lifters :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nie mam chydraulicznych ale były regulowane w zimie i nie mają zadórzego przebiegu.

A gdzie szukac tego czujnika temp. kolego belgus to może w okolicach kolektora?

Bo akumulator też jest dobry.

KIOKIO a gdzie szukać tego regulatora ciśnienia?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nie mam chydraulicznych ale były regulowane w zimie i nie mają zadużego przebiegu.

A gdzie szukac tego czujnika temp. kolego belgus to może w okolicach kolektora?

Bo akumulator też jest dobry.

KIOKIO a gdzie szukać tego regulatora ciśnienia?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem u siebie takie oto objawy: jak zgasze autko i rozpale go po minucie to pali na tyk .

To samo jak postoji 20 - 30 minut albo dłużej, przekręcam kluczyk i pali.

Natomiast jak postoji tak pomiędzy 5 a 20 minut muszę dość dlugo kręcić i autko jakoś tak załapuje i niemoże załapać... aż w końcu odpala

zazwyczaj jest nieposłuszne jak jestem wsród znajomych no i się zaczyna że kupiłem sobie BMW... - co mnie drażni. co moge z tym zrobić? - tylko nie odpowiadajcie miże postać do 20 minut

Mam identyczne objawy! Myślałem że powodem jest źle założona instalacja gazowa, ale dzięki Tobie już to mogę wykluczyć. Bo rozumiem że nie masz gazu. Dodatkowo u mnie po odpaleniu, praca silnika jest bardzo nierówna (może faktycznie pompa paliwa).

Edytowane przez Paweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy czujnik temperatury silnika to nr 7?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=12_0350&hg=12&fg=10

Jeżeli tak to w którym miejscu silnika on się znajduje?

Tu jest napisane,ze jest to czujnik temperatury wody/plynu/a Tobie chodzi o czujnik silnika.U mnie ma niebieski lepek i jest w glowicy po stronie dolotu.Nie wiem jak u ciebie ale moze byc podobnie .Ten czujnik po wyjeciu mozna sprawdzic ,ale to duzo zachodu /lodowka ,ciepla woda itp./ ale moze warto bo now3y w sklepie to 103pln.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu doszedlem do wniosku,ze to moze byc to bo on tez jest zanurzony w plynie,ale na 100% nie jestem pewien.

Tak właśnie myślałem że temperatura mierzona jest właśnie z cieczy, a nie z powietrza. Ale fachowcem nie jestem. Może ktoś jeszcze się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.