Skocz do zawartości

bmw m 5 vs audi rs6


chemik666

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie co byscie Panowie wybrali?ktora ma lepsze osiagi?temat w sumie mnie nie dotyczy .ale moj szef sie zastanawia i czasem mnie zagada bo widzi ze mam bmw ...choc pewnie sie smieje bo to 2 .0d ale nie raz cos pogadamy o bmw!i to jest jego dylemat .jak go przekonac do m5?
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem coś co będzie odebrane jako herezja na tym forum

wybrałbym RS6 ponieważ ma najważniejsza jak dla mnie rzecz stały permanentny torsen'owski napęd na 4 koła, dodatkowo (zależy z którego rocznika rozważasz zakup RS'a) na 4,2 V8 bi-Turbo (z całkiem niezłym potencjałem).

GOLD CZEJJJN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd na 4 koła

 

A co,po błocie chcesz jezdzić że ci na 4 kola napęd potrzebny,czy wszyscy myślą że ten napęd na 4 zrobi za was wszystko,albo umiesz jezdzić albo nie,jedynie z rs-a środek mi sie podoba.Niech szeryf kupuje M5 w kombi,niepozorna rakieta kosmiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co,po błocie chcesz jezdzić że ci na 4 kola napęd potrzebny,czy wszyscy myślą że ten napęd na 4 zrobi za was wszystko,albo umiesz jezdzić albo nie,jedynie z rs-a środek mi sie podoba.Niech szeryf kupuje M5 w kombi,niepozorna rakieta kosmiczna.

 

oj kolego chyba nie jeździłeś M5 i mocnym autem z 4x4 :naughty:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma byc ewidentnie sportowa fura i wybiera miedzy tymi 2 .a w wyscigu ktore by wygralo?na 1/4 sprint spod swiatel?

ps ;nie ukrywam ze licze na runde :dance: marzenie by sie spelnilo w pewnym sensie:P przejechac sie m5..

Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szef kupuje nowy samochod z salonu (rs6 jest w sprzedazy od niedawna) i kieruje sie tym co pracownik mu powie ze wyczytal na forum to tylko mu pogratulowac.

przed wydaniem takiej kasy to trzeba sie przejechac jednym i drugim i wybrac co bardziej pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedzial ze sie kieruje tym co ja mu powiem czlowieku?napisalem ze poprostu rozmawiamy o ty czasem.a nawet jesli by sie radzil to zle?poprostu zasiega opini.a co ty myslisz ze jak pojedziesz do bmw to pogadaja z toba o audi?smieszny jestes!i na odwrot.kazdy ciagnie w swoja strone.i tak chce kupic nowke. i napewno wezmie fure na dzien.i sam bedzie wiedzial co wziasc.a my tu tylko spekulujemy.
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nawet jesli by sie radzil to zle?poprostu zasiega opini.
a co ty myslisz ze jak pojedziesz do bmw to pogadaja z toba o audi?smieszny jestes!i na odwrot.kazdy ciagnie w swoja strone

na forum bmw oczywiscie beda gadac o audi :mad2: :roll2:

i gratuluje zdolnosci czytania ze zrozumieniem skoro wypatrzyles w moim poscie ze 'w salonie bmw najobiektywniej powiedza ktory z tych samochodow bedzie lepszy dla twojego szefa'

jak przeczytasz jeszcze raz to moze zauwazysz ze napisalem ze najlepiej jak pojedzie do jednego i drugiego salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem coś co będzie odebrane jako herezja na tym forum

wybrałbym RS6 ponieważ ma najważniejsza jak dla mnie rzecz stały permanentny torsen'owski napęd na 4 koła

Torsen nie jest napedem stalym

Staly naped to ma Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem coś co będzie odebrane jako herezja na tym forum

wybrałbym RS6 ponieważ ma najważniejsza jak dla mnie rzecz stały permanentny torsen'owski napęd na 4 koła

Torsen nie jest napedem stalym

Staly naped to ma Subaru

 

Audi posiada spały napęd na 4 koła a system Torsen znajdujący si w skrzyni biegów rozdziela moment pomiędzy obie osie w zależności od przyczepności kół - tak więc jest stałym napędem

 

Subaru mają umieszczony centralnie dyferł rozdzielający napęd równo na przednią lub tylna oś

 

A co,po błocie chcesz jezdzić że ci na 4 kola napęd potrzebny

 

widzę że kolega nie miał okazji jazdy 4-ro łapem choć by w zimie, przy minimalnej trakcji, bądź startu z odcinki, bądź zabawy na śniegu

 

Wrażenia są bezcenne i nawet najlepsze auto fwd czy rwd nie dorówna napędowi 4wd

GOLD CZEJJJN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też tak myślałe dopuki nie kupiłem 4 łapa

Już innego nie chce

Fakt masz racje na autostradzie w czsia ładnej pogody nie potrzeba 4x4

Pytanie, ile my mamy autostrad i ile ładnej pogody??

Moim zdaniem jest tak jesień, całe zima i pół wiosny przewaga 4x4

reszta należy do rwd

Co do napędu na 4 to trzeba się przejechać w jakąś ulewę czy drogę pokrytą liśćmi i wtedy się wypowiadać

Moim zdaniem nie ma co porównywać zwykłych z 4x4

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hunter:

 

ale mów praktycznie - czy dzięki temu napędowi jesteś w stanie szybciej jeździć, czy szybciej wchodzisz w zakręty?

 

jechałem 530xd i teraz jeżdżę 535d - poza tym, że na x-drive mogę się zatrzymać na ośnieżonej górce w połowie drogi i bez problemu ruszyć nie odczułem jakiejś strasznej przewagi x-drive - nawet powiem, że wolę RWD, ze względu na to delikatne zarzucanie dupą przy wychodzeniu z ostrych zakrętów. Ja miałem wybór - albo 530xd albo 535d i chyba zdecydowanie wolę te 50 KM więcej i biturbo.

 

Oczywiście cały czas porównuję czterołapy do RWD - z FWD nie ma żadnego porównania.

 

acha - x-driva testowałem na zaśnieżonych drogach

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hunter:

 

ale mów praktycznie - czy dzięki temu napędowi jesteś w stanie szybciej jeździć, czy szybciej wchodzisz w zakręty?

 

jechałem 530xd i teraz jeżdżę 535d - poza tym, że na x-drive mogę się zatrzymać na ośnieżonej górce w połowie drogi i bez problemu ruszyć nie odczułem jakiejś strasznej przewagi x-drive - nawet powiem, że wolę RWD, ze względu na to delikatne zarzucanie dupą przy wychodzeniu z ostrych zakrętów. Ja miałem wybór - albo 530xd albo 535d i chyba zdecydowanie wolę te 50 KM więcej i biturbo.

 

Oczywiście cały czas porównuję czterołapy do RWD - z FWD nie ma żadnego porównania.

 

acha - x-driva testowałem na zaśnieżonych drogach

 

Kal

Właśnie w zakrętach bym zostawił zwykłe rwd

A gdyby do tego padał deszcz to juz wogóle nie mamy o czym gadać

Powiem tak, na śniegu przewiozłem kolege który chciał zobaczyć ja to 4x4 się sprawuje - stwierdził że mój samochód lepiej przyspiesza na śniegu niż jego na mokrym...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę BMW i inne marki na tym poziomie oferuje tyle systemów poprawiających trakcję, że w normalnych warunkach myślę, że nie ma różnicy. Zauważmy, że nie mówimy tutaj o Viperze, który jest pozbawiony jakichkolwiek systemów za wyjątkiem abs.I mimo, że M5 ma monstrualną moc, to myślę, że w normalnej jeździe po drogach jest do ogarnięcia, jeżdżąc wyczynowo może brakować awd.

 

Ja jakoś w normalnej jeździe poza zaśnieżonymi drogami (a ile trwa u nas prawdziwa zima? Dwa tygodnie? Przynajmniej w moim regionie - na południu może i ok) nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu z użytkowania rwd. Będąc na nartach trochę żałowałem, że nie mam x-drive, ale rozważając za i przeciw, to nie wiem czy poświęciłbym dynamic drive i active steering dla napędu na cztery koła, który wykorzystywałbym przez jakieś dwa tygodnie w ciągu roku...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kal800 oczywiście w "normalnych" warunkach jazda 4wd jest taka sama jak innymi rwd czy fwd a nawet gorsza (ponieważ napęd na 4 kosztuje jakeś 100 -130 kilo) dodatkowo posiadając kontrole trakcji i inne elektroniczne gadżety można więcej nie chcieć.

Ale u chodzi o to co możesz zrobić mając taki napęd!! o ile szybciej możesz wejść w zakręt nie martwiąc się o trakcje, jak mało czasu potrzebujesz gdy chcesz szybko ruszyć (nie buksują ci koła czy asr nie odejmuje za ciebie gazu) nie wspomnę o zabawie jaka może mieć umiejętnie posługując się autem. Oczywiście jest to TYLKO SUBIEKTYWNA OPINIA.

jakkolwiek najmocniejsze rajdowe auta mają napęd 4wd

 

:D

 

SUBIEKTYWNIE powiem tak - miałem Toyote Celice GT4 teraz przesiadłem się do 530d rwd i widzę ogromne!! braki trakcji w porównaniu jakie dawał napęd na 4koła

 

trochę odbiegliśmy od tematu

więc przedstawię trochę danych dotyczących porównania tych dwóch modeli

http://www.zeperfs.com/match1669-1310.htm

GOLD CZEJJJN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krizz:

 

Zgadza się - rajdowe owszem są przede wszystkim AWD, jednak rajd to właśnie jazda po szutrze, śniegu, błocie i kiepskich drogach więc ma to zdecydowane znaczenie, z kolei pojazdy sportowe szosowe to przede wszystkim RWD - Ferrari, Porsche itp. Zaś nadwyżkę momentu obrotowego przy ruszaniu możesz spokojnie skompensować szerszym kapciem z tyłu - taki ekstremalny przypadek to wszelkiej maści wehikuły do 1/4 mili - to głównie RWD z walcami z tyłu.

 

guteg:

 

Dokładnie taki sam punkt widzenia przyjąłem - z jednej strony fajnie mieć AWD jak się jedzie w góry na narty i się nie przejmować czy się podjedzie pod górę przodem i zapomnieć o łańcurach w bagażniku, ale z drugiej strony Dynamic Drive i biturbo używam cały okrągły rok... Trochę podobnie jak z kombi - raz na ruski rok przewozisz duży gabaryt w bagażniku, a musisz znosić wielką budę cały czas :)

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Audi posiada spały napęd na 4 koła a system Torsen znajdujący si w skrzyni biegów rozdziela moment pomiędzy obie osie w zależności od przyczepności kół - tak więc jest stałym napędem

 

 

Naped Torsena to naped adaptacyjny. Co wiecej do niedawna Torsen dzielil 50:50 a teraz wlasnie Torsen T3 stosowany min w RSach od ktorych rozpoczela sie dyskusja dzieli naped w zaleznosci od przyczpnosci os i nie jest to juz 50:50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś w normalnej jeździe poza zaśnieżonymi drogami (a ile trwa u nas prawdziwa zima? Dwa tygodnie? Przynajmniej w moim regionie - na południu może i ok) nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu z użytkowania rwd. Będąc na nartach trochę żałowałem, że nie mam x-drive, ale rozważając za i przeciw, to nie wiem czy poświęciłbym dynamic drive i active steering dla napędu na cztery koła, który wykorzystywałbym przez jakieś dwa tygodnie w ciągu roku...

 

A deszcze tez tam u Was na Kujawach nie padaja? A tak powaznie to podstawowa zaleta xDrive jest poprawa trakcji. Przy RWD para idzie czesciowo w gwizdek. DD jest OK do wychodzenia z zakretow na suchej nawierzchni ale przy mokrej nawierzchni xDrive daje wiecej pewnosci i bezpieczenstwa. AS to gadzet jest nic wiecej przydatny dla kobiet podczas parkowania chyba ze ktos ingerencje elektronimi podczas jazdy. Ja nie lubie jak komputer probuje byc szybszy od kierowcy :lol: w imie zasady im mniej ingerencji komputera podczas jazdy tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii formalnej - nie ma czegoś takiegoś jak napęd Torsena - nie było nigdy żadnego Torsena, który to wymyślił.

 

torsen to skrót od "torque sensing".

 

Kal

Swiadomie uzylem tego skrotu myslowego. Co do zasady Torsen jest mechanizmem rodzielajacym naped.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD jest rozwinięciem napędu na tył (RWD), który z kolei służy do sportowej jazdy i czerpania z niej przyjemności. W Audi jest super, bo tam z reguły 30% mocy jest przekazywane na oś przednią i 70% na tylnią, nawet Lambo Murcielago (firma należąca notabene do Audi) ma rozdział 15% na oś przednią i 85% na tylnią. Dlatego te autka tak dobrze się prowadzą, a przy tym pozwalają na nieco więcej przy śliskiej nawierzchnii.

 

I jeszcze jedna sprawa. Ktoś pisał, że po co mu napęd na 4 koła skoro nowsze Beemki mają wiele systemów, które wyręczaja kierowcę. Ok, tylko warto pamiętać o tym, że te systemy włączają się wtedy kiedy autko traci przyczepność i wpada w poślizg, naprawiają błędy kierowcy i ograniczenia wynikające z napędu na jedna oś, tymczasem dzięki napędowi na 4 koła autko traci przyczepność znacznie później przez co można sobie pozwolic na bardziej dynamiczną jazdę i lepsze osiągi na drodze, a w razie czego czuwa jeszcze kontrola trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.