Skocz do zawartości

Stukanie w okolicach skrzyni, silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam pewien problem z moją E32 730i 89 manual. Pojawił mi się pewien problem kiedy wciskałem sprzegło coś w skrzyni szumiało jezdziłem tak troche i wstawiłem o warsztatu napomne że na wolnych obrotach czasami slychać stukanie w okolicach skrzyni jak i przy gaszeniu samochodu jest stukot. Diagnoza mechanika była że to koło dwumasowe i sprzegło. Wiec koło dwumasowe kazałem wymienić + docisk regeneracja + tarcza regeneracja + nowe łożysko. Odbierając samochód załamałem się gdy usłuszałem przy wcisśniętym sprzegle dość ciche ale słyszalny szum taki jak był na początku, ku mojemu zdziwieniu przy gaśnieciu i na wolnych obrotach dalej słychać stukot. W tej chwili nie wiem co zrobić, gdyż mechanik twierdzi ze daje mi gwarancje na srzęgło 6 miesięcy a to szumiące łożysko ucichnie przy wciskaniu sprzegła, co do stukotu to podobno wina skrzyni i łożysk co jest podbno koszmarem do zorbienia. Chciałem się spytąc klubowiczów czy może ktoś jest mi wstanie zerwidować to co mówi mechanik ewentualnie spotkć się w wolnej chwili w warszawie z kimś kto mogłby mi powiedzieć co to w końcu jest bo przy koledwumasowym poadłem na dośc spore koszty a dalej stuka. Bede wdziećzny za porade. :)

Opublikowano

Takie jargotanie przy gaszeniu auta pochodzace gdzies z okolic polaczenia skrzyni i silnika to zazwczyja dwumasówka.A skąd miałeś drugą dwumasówkę ? Jesteś pewien że ona też nie była już wyrobiona ?

 

Ja też mam ten objaw ale nie pcham sie w koszty bo chcieć wnikać we wszystko to można całe auto wymienić.

Opublikowano
Takie jargotanie przy gaszeniu auta pochodzace gdzies z okolic polaczenia skrzyni i silnika to zazwczyja dwumasówka.A skąd miałeś drugą dwumasówkę ?

 

Koła miał mechanik z tego co mowi nie miało prawie żadnych luzów le wiadomo jak to nie nowe, lecz wydaje mi się ze skoro stukot dalej jest to w sumie zbędna była wymiana a koszt dość spory bo 600 zł dałem. Problem polega na tym że wymiana tego koła miała to uciszyć a wyszło tak że jak przyjechałem stukający to i wyjechałem stukajacy lecz 600 zł mniej w kieszeni.

 

 

 

Jesteś pewien że ona też nie była już wyrobiona ?

z tego co mówi że to jego miało bardzo małe luzy. A teksty o tym że to stare auto i nowe nie bedzie doprowadziły mnie do dziwnego stanu :D nie poto dawałem naprawiać żeby usłyszeć że mam stary samochodzik. A że robiłem to podbno u dobrego fachowca od BMW to jakoś nie ma do tego przekonania.

Opublikowano

Taki cichy chrobot z okolicy sprzęgła na wolnych obrotach (oj trzeba ucho wysilić, aby to usłyszeć) i stuki po zgaszeniu silnika (czasami) -

takie objawy mam w mojej 730i manual od 7 lat i prawie 200 tys km i nic się z tym dalej nie dzieje. Też po kupnie auta zwróciłem na to uwagę, w serwisie bąknęli coś chyba faktycznie o kole dwumasowym i że nie ma się co tym przejmować, bo ten model ma tak często. Zatem nie przejmowalem się tym i do dziś się nie przejmuję.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Taki cichy chrobot z okolicy sprzęgła na wolnych obrotach (oj trzeba ucho wysilić, aby to usłyszeć) i stuki po zgaszeniu silnika (czasami) -

takie objawy mam w mojej 730i manual od 7 lat i prawie 200 tys km i nic się z tym dalej nie dzieje.

 

Wiesz umnie przy wylaczeniu te stuki sa zawsze, tak samo na wolnyh obrotach. Co do szumu to jak wcisne sprzegło to dosc mocno szumi w znaczeniu że jest to slyszalne bez wsłuchiwania się. Obawiam sie tylko że mechanik wymienił albo na takie samo rozwalone koło jak miałem albo to moze być coś innego. Czytałem troche postów na forum lecz jakos nie potrafie wywnioskować jaka jest tego przyczyna 80% to koło dwumasowe. Ogólnie trapi mnie to czy nie wydałem 600 zł na marne, a nie potrafie określić poczym poznać tzw. objaw kończącego się koła. Wiec bede wdzięczny za pomoc bo sprawy z mechanikiem chce wyjaśnić. No i to szumienie przy wcisnietym sprzegle na nowym (jak twierdzi mechanik) łożysku czy to możliwe ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie wczoraj odebrałem auto od mechanika - objawy podobne czyli stukanie na wolnych obrotach i terkotanie przy gaszeniu silnika.

 

Wymieniałem koło dwumasowe (na używane) i skrzynię biegów bo stara była dorżnięta przez poprzednika tzn. jeździł bez oleju. Znajomy mechamik który to robił (też ma bmk-e i posiadał części) powiedział, że to stare koło było już w stanie agonalnym chociaż poza stukami żadnych innych objawów nie zaobserwowałem. Jak mi poźniej pokazał miało luzy.

 

Po wymianie ustało stukanie na wolnych obrotach natomiast terkotanie przy gaszeniu silnika jak było tak jest nadal. Dodam, że sprzęgła nie ruszałem.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Everst nie rozumiem Cię, skoro zapłaciłeś za "ciszę" 600pln i ciszy nie ma to masz prawo to zareklamować. Ludzie nie dajcie sie robić w konia!!. Najczęściej mechanik mówi "panie, musi się ułożyć, albo dotrzeć albo albo" to są bzdury :!: gadają tak aby zbyć klienta , docierają to się klocki hamulcowe, sprzęgło, tarcze,silnik po remoncie itp. ale nie łożyska czy elementy zawieszenia po takich naprawach efekt jest natychmiastowy (bądź go nie ma i nie będzie) . Nie zastanawiaj sie tylko karz to poprawić, a skoro poprawy brak to niech Ci wsadzi spowrotem Twoją dwumasówkę lub odda kasę (pewnie ją przy okazji zabrał i sprzeda za kolejne 600pln :duh: )

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Everst nie rozumiem Cię, skoro zapłaciłeś za "ciszę" 600pln i ciszy nie ma to masz prawo to zareklamować. Ludzie nie dajcie sie robić w konia!!. Najczęściej mechanik mówi "panie, musi się ułożyć, albo dotrzeć albo albo" to są bzdury :!: gadają tak aby zbyć klienta , docierają to się klocki hamulcowe, sprzęgło, tarcze,silnik po remoncie itp. ale nie łożyska czy elementy zawieszenia po takich naprawach efekt jest natychmiastowy (bądź go nie ma i nie będzie) . Nie zastanawiaj sie tylko karz to poprawić, a skoro poprawy brak to niech Ci wsadzi spowrotem Twoją dwumasówkę lub odda kasę (pewnie ją przy okazji zabrał i sprzeda za kolejne 600pln :duh: )

 

Wiesz zanim pjade zareklamowac wole sie upewnic czy to co on mowi jest prawda, wina ostatecznie zostala zwalona na skrzynie dokładniej jakiś wał w skrzyni i łożyska że to one dają ten dzwiek. Zastanawia mnie tylko jaki jest objaw złego koła dwumasowego ? Z tego co mi ludzie mowili człowiek jest ok wiec wole sie upewnic warsztat jest ak się leci na łomianki przy mc donalds w lewo na ulicy heroldów ma na imie Arek pare osób mi go polecało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja nie mam koła dwumasowego lecz mam zwykłe, sprzęgło zaś takie: tarcza na sprężynkach no i zwykły docisk - podkreślam nie mam koła dwumasowego lecz zwykłe wiem to z tąd gdyż miałem wymieniane całe sprzęgło na funkiel nówkę fimy Sachsa (łożysko, docisk oraz tarcza).

Ja też miałem stukotanie podczs gaśnięcia auta a po wymianie sprzegła (bo nadszedł czas) nic się nie zmieniło (koła dwumasowego nie wymienaiłem gdyż mam zwykłe) więć podejżenie padło na skrzynie biegów - stukotanie zaś mam tylko i wyłącznie gdy gaszę gorący silnik, na zimnym silniku gdy gaszę stukotania nia mam i jeżeli zgaszę silnik gorący przy wciśniętym sprzęgle stukotania też nie mam - stuktanie mam tylko i wyłącznie gdy gaszę przy rozgrzanym silniku i nie mam w tym czasie wciśniętego pedału sprzęgła.

Więc tak jak piszę u mnie podejżenie pada na skrzynię (łożyska wałka wysprzęglającego czy coś takiego). Nosiłem się z zamiarem wymiany skrzyni (nawet już dzwoniłem za nią kilka razy) ale na razie odpuściłem.

P.S. - dodam ze u mnie też na początku padało podejżenie na koło dwumasowe (bo najczęściej tak jest) ale okazało się że go nie mam :) wiec raczej skrzynia - ponoć skrzynia też niesie taki efekt jak koło dwumasowe jeżeli zrobią się na nim luzy - dodam jeszcze tylko tyle ze dolałem do skrzyni uszlachetniacz (doktora - militeka) z nadzieją że trochę ucichnie lecz nic nie pomogło a uszlachetniacz kosztował mnie 50 PLN za 500 ml :) i tak narazie to odpuściłem

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam

 

u mnie jest ten sam objaw stukania i jezdze juz rok(bmw tak ma w wielu przypadkach) jedyne co zrobilem to wymiana kompletnego sprzegła na nowe(przwie 800zł z robota oryginal) :?

 

pozdrawiam

Opublikowano
wsyp troche trocin do skrzyni to ucichnie :mrgreen:
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
to ja wtrące swoje trzy grosze... koledzy takie cice chrum chrum chrum na wolnych obrotach i klek, klek przy gaszeniu to moge sobie ręke dać sciąć, że to łożyska na wałku atakującym w skrzyni.
Opublikowano
Jeżeli wałek sprzęgłowy podpierany jest od strony silnika w wale korbowym to musi tam być jakieś łożysko. I to ono może szumieć po wciśnięciu sprzęgła. No chyba że trafiłeś na lipne łożysko oporowe
Opublikowano
Właśnie właśnie łożysko atakujące w skrzyni. Ja też mam ten problem i słyszałem ten sam text. Teraz pytanie czy ktoś to naprawiał sam, w warsztacie ile to kosztuje, czy mocno skomplikowane??? Bo mni eto troche denerwuje. Ma się wrażenie jakby miało się zaraz coś rozlecieć.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
wiesz ja do wymiany tych łożysk przykładam się już od pewnego czasu, całe szczęście że mam o tym troche pojęcia i zrobie to sam, mechanicy twierdzą że jest to nie opłacalne - poniekąd ich rozumiem, rozkręcenie i zkręcenie skrzyni wymaga troche odpowiedzialnośći i wiedzy- o ile zakup łożysk nie będzie pewnie stanowił większego problemu, żeby je wymienić to wyzwanie jak dla mnie na conajmniej 2 dni --- a części w skrzyni jest tyle --> SKRZYNIA E30 325

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.