Skocz do zawartości

Mechanik nalał zły olej do automatu Czy może się coś zepsuć?


Zerwi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mechanik po wymianie nalał mi olej Dextron III a jak czytam po forum to powinien być Dexron IID

Skrzynia 5hp18 ZF 1056... tabliczka czarna (musi być Dexron IID)

Czym one się różnią?

Czy może się coś przez to zepsuć?

proszę o pomoc

Narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy on nie jest może rzadszy?

Po pewnym czasie zaczęła mi przeciekać skrzynia na łączeniu z silnikiem (pewnie zimering ten za sprzęgłem) dolewałem co jakiś czas po ok 0,5L a teraz skrzynia zaczyna wariować

Był już tryb awaryjny teraz już się wyłączył ale wsteczny załącza z cztero, pięcio sekundowym opóźnieniem i przy zmianie biegów wzrastają obroty jakby na sprzęgle przytrzymywał

Ja na przykładzie silników wiem że nie leje sie pełnego syntetyka do starszej generacji silników, bo jak kiedyś nalałem syntetyk do malucha to długo nie pojeździłem ciekł silnik gdzie tylko mógł az wkońcu go trafiło

Czy tu inna gęstość nie przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstość oleju na pewno ma jakiś wpływ na pracę skrzyni chodź nie wiem dokładnie jaki. Przecież automat pracuje na zasadzie zaworków i ciśnienia... a inna gęstość oleju = inne ciśnienie i inny przepływ oleju przez zaworki.

 

W motocyklu crossowym kiedyś wlałem gęsty olej do skrzyni z mokrym sprzęgłem (powinien być wlany rzadki ATF Automatic transmission Fluid) to mi się sprzęgło zaczęło ślizgać :P

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mechanik po wymianie nalał mi olej Dextron III a jak czytam po forum to powinien być Dexron IID

Skrzynia 5hp18 ZF 1056... tabliczka czarna (musi być Dexron IID)

Mamy takie same auta a mi zawsze leją Dexron II z FEBI i jest OK od lat! Twój przykład jest dowodem na to ,że syntetyk jest za rzadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mechanik po wymianie nalał mi olej Dextron III a jak czytam po forum to powinien być Dexron IID

Skrzynia 5hp18 ZF 1056... tabliczka czarna (musi być Dexron IID)

Czym one się różnią?

Czy może się coś przez to zepsuć?

proszę o pomoc

Narka

 

Poczytaj temacik.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33255&postdays=0&postorder=asc&highlight=gad%BFety&start=30

 

Ja mam identyczna skrzynię , zalałem Dextron III Valvoline i żadnej różnicy nie widzę. Pozdro

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie czarna tabliczka w 5hp18 czyli dextron 3 ja tez mialem z tym problem bo mi gosc w sklepie wciskal olej taki jak do tej z zielona tabliczka jakis long life ale ja mam czarna tabliczke... zlapalem sie za glowe pojechalem do serwisu gosc mi wydrukowal kartke z tabelka jaki olej do jakiej skrzyni idzie w e34 i teraz wiem ze niewarto sluchac kolesi w sklepie na temat oleju do automatu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

przerabiałem kiedyś temat u siebie.

Do 5HP18 z czarną tabliczką, ma być właśnie Dextron 3.

 

Innymi słowy masz teraz taki olej jaki przewidział producent.

 

jeśli masz wątpliwości, to tutaj polecam lekturę instrukcji ZF:

http://avtopedia.ru/akpp/ZF%20%205HP18.pdf

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie bierzecie pod uwagę przebiegu Waszych skrzyń, że są kilkunastoletnie i przy każdej wymianie oleju widać przy magnesach ile pyłu zostaje ze zużytych elementów. Za każdym razem jest z pół łyżeczki do herbaty tego piasku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie magnesy były czyściutkie nie było żadnego pyłu.. poza tym ze skrzynia jest jak z silnikiem dopóki jest zdrowy nie jara oleju i trzyma kompreche zalewasz olej taki jak podaje producent a nie mineralkę bo ma duży przebieg :? ten pył masz własnie z powodu złego oleju w skrzyni..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już mam tak zamotane w głowie że szok raz słyszę że powinien być dexron II a innym razem że III, masakra bo jutro przywożę drugą skrzynie i nie wiem czym w końcu zalać.

Ps. wyciek nie pojawił mi się od razu tylko po jakichś 60 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już mam tak zamotane w głowie że szok raz słyszę że powinien być dexron II a innym razem że III, masakra bo jutro przywożę drugą skrzynie i nie wiem czym w końcu zalać.

 

To zamiast słuchać przeczytaj instrukcję, którą zmieściłem powyżej i nie będziesz miał wątpliwości, że do 5HP18 z czarną tabliczką wlewa się Dexron 3.

Chyba, że podważasz wiedzę producenta tej skrzyni.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.