Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak jak w temacie, komputer mówi że czujnik nie żyje, pali się lampka od poduszki.

Jak się do niego dobrać, wymiana czy jakaś naprawa, ile kosztuje nowy czujnik

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
czasami wystarczy poprawić połączenia, pod siedzeniem paseżera jest takie małe ustrojstwo, u teścia w 520 czasami jak ktoś je poruszy siadząc z tyłu to zapala sie lampka poduszki, ale wystarczy skasować błąd i jest ok. /trzeba mieć swój interfejs/
Opublikowano

właśnie w tym gwóźdź cały że komputer nie usuwa tego błędy, wczoraj byłem pod komputerem i nie da się usunąć :(

wymiana?

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

W napinaczu nie masz żadnego czujnika... Powód dlaczego Ci się świeci kontrolka to na 99,9% fakt, że sterownikowi SRS nie zgadza się rezystancja obwodu elektrycznego tego napinacza. A ona z kolei jest równa rezystancji ładunku pirotechnicznego. Kabelki podłączone do ładunku prowadzą do sterownika. Być może jest brak styku we wtyczce pod fotelem, być może kabelek się przełamał w izolacji (rezystancja=nieskończoność) lub przetarła się gdzieś izolacja kabelków i jest zwarcie (rezystancja=0). Sterownik zawsze wyrzuca błąd i zaświeca kontrolkę, jeżeli rezystancja któregokolwiek z obwodów, tj. rezystancja ładunków pirotechnicznych poduszek, napinaczy, czy klemy wykracza poza określony zakres, czy to w dół, czy w górę. Dlatego system można "oszukać" zastępując elementy opornikami o odpowiedniej rezystancji.

 

Ja na Twoim miejscu dobrałbym się do wtyczki pod fotelem, sprawdziłbym czy styki nie są zaśniedziałe i czy są ślady kontaktu, "poprzeginał" kabelki na całej dostępnej długości i dopiero wtedy próbował odczytać i skasować błędy... Przerabiałem temat montażu nowych, w dodatku od wcześniejszego modelu napinaczy (inne wtyczki) i zapewniam Cię, że to prościzna...

 

powodzenia i pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
dodam tylko że zanim zabierzesz się za rozłanczanie wtyczek i jakies majstrowanie to rozłącz kleby akumulatora bo może być buuuu
Opublikowano

Polecam odciąć wtyczkę pod siedzeniem, tą łączącą przewody od napinacza pasów i zlutować na stałe. Po tylu latach w tym miejscu właśnie połączenie lubi się przerywać.

 

P.S A sprawdzałeś czy mata pasażera działa? Jeżeli nie, to polecam wlutowanie diody + kondensatora. Po wszystki należy skasować błąd.

  • 1 rok później...
Opublikowano

mam trochę pytań odnośnie tematu, gdyż mam taki błąd:

1. Czy używany napinacz pasów załatwi problem (powiedzmy sprawny)?

2. Czy napinacz musi być konkretnie do tego modelu, nr oem, czy to nie ma różnicy?

Posiadam 528i z 10/96 a po 03/97 już są inne numery oem.

3. Po odpięciu kabli i z powrotem podłączeniu, poduszki (nie) wystrzelą?

4. To załatwi ten problem? (po całej operacji + skasowaniu błędu ponownie).

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
mam trochę pytań odnośnie tematu, gdyż mam taki błąd:

1. Czy używany napinacz pasów załatwi problem (powiedzmy sprawny)?

2. Czy napinacz musi być konkretnie do tego modelu, nr oem, czy to nie ma różnicy?

Posiadam 528i z 10/96 a po 03/97 już są inne numery oem.

3. Po odpięciu kabli i z powrotem podłączeniu, poduszki (nie) wystrzelą?

4. To załatwi ten problem? (po całej operacji + skasowaniu błędu ponownie).

 

 

pozdrawiam

po co kupować skoro on nie może się zepsuć ?

popraw styki pod fotelem lub tak jak mi zrobili - polutuj

a druga wtyczka jest przy samym napinaczu więc też warto ją sprawdzić

ja mam polutowane więc od pięciou lat spokój

co do samego grzebania przy tym to wystarczy nie włączać zapłonu - najlepiej nie wkładać kluczyka do stacyjki

  • 5 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podłącze sie pod temat.

Nie moge rozgryźć tego napinacza.

Błąd maty zlikwidowałem wlutowywując tzw. emulator maty pasarzera, ale co z tym napinaczem zrobic.

Wybija bład "Brak zasilania napinacza po stronie kierowcy" czy jakoś tak.

Grzebałem z tą kostką przy samym napinaczu, nic to nie dało.

Gdzie jeszcze zobaczyć?

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
od tej przy napinaczu idzie kabel pod fotel i tam jest ta właściwa która lubi nie stykać
Opublikowano
od napinacza idzie do tej duzej kostki to tam, ma ktos moze jakies foto ktora to kostka
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Chciałem odświeżyć temat

Albowiem mam taki problem.

Kupiłem fotele które są z wersji poliftowej czyli już pod poduszki 2-nabojowe , a auto mam 1-nabojowe i czy jak podłącze napinacze pasa według kolorów kabelków to nie będzie jakiejś przygody?

Czy normalnie będą działać?

Bo jeśli nie to będę musiał przekładać ze starych foteli

dziękuje z góry

  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.