Skocz do zawartości

Pytania o E36 Compact 2000 rok


zimer89

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum. Założyłem konto ponieważ jestem z rodzicami zainteresowani kupnem BMW e36 318/320.

 

I mam kilka pytań-mam nadzieję że mi pomożecie odpowiadając na nie.

 

No więc:

 

Jest to Hatchback, rocznik 2000-koncówka serii e36, full opcja, przebieg 175000.

 

Zastanawia mnie jedno... na kartce na szybie pisze że jest on pojemności 1900 i moc 150 km. Jest to 318 czy 320?

 

Chciałbym również spytać czy koszty eksploatacji są duże? Bo czytałem dużo o tych samochodach i dużo osób pisze że ten mit "Będziesz miał wydatki" został już dawno obalony...

 

A co wy mi możecie powiedzieć?

 

Pozdrawiam i mam nadzieję że mi pomożecie ;)

 

[EDITED BY MOD: zmienilem tytul tematu na bardziej konkretny.]

Edytowane przez zimer89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak złom to wydatki pewne natomiast jeśli auto ok to będzie śmigać :cool2: ja powiem tak że jeśli 6 cylindrów to koszty np. na olej będą wyższe niż do zwykłego 4cyl bo 7litrów a do 4cyl 5l spokojnie starczy juz 100zł mniej jest . to tylko przykład :mrgreen: ceny części teraz są naprawdę nie takie złe jak kiedyś :cool2: czy dobra cena za te auto ? hmm zależy od stanu ale myślę że kolo może jeszcze zejść z ceny ( jeśli 4 cylindrowa to musi opuścić :!: bo są tańsze ) wejdz na otomoto i zobacz . ja bym się zastanowił mocno na waszym miejscu :!: bo to sporo kasy . powiem ci tak - jeśli szukajcie bmw E36 to minimum 320 (kto się nie zgadza zemną jego problem :lol: ) charakterystyka pracy silnika jest istotnym elementem auta a i są trwalsze :!: za tę kasę kupicie piekną BMW . pozdro :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie 2.0 silnik bo ten gość mówił że dwa litry 6 cylindrów. A samochód naprawdę świetnie wygląda-silnik się nie poci a widać że nie był myty!

 

Sam znajomy mówił, że silnik i stan techniczny igła i że nam by gów*a nie pocisnął. Tylko właśnie chodzi mi o to czy cena jest dobra za 2.0?

 

No i mówił że dwie setki leci spokojnie i pali 7-8. Czyli że chyba 2.0

 

Warto się wybrać na stację diagnostyczną i zrobić przegląd?

 

Jutro go idziemy obejrzeć, więc dam znać jaki silnik. A jak 2.0 to się opłaca brać czy nie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak igiełka i klimę ma + inne bajery to warto ale targuj się A CO :) 200km/h to dla nich normalne prędkości :twisted2: daj jej prostą to zobaczysz ja swoją230km/h dawałem i się nie zastanawiała wcale :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko... dzięki za rady :)

 

On powiedział, że z 16 tys nie utarguje, bo nic na tym nie zarobi. Ale jutro się przejedziemy to będzie wiadomo co i jak.

 

Ja dopiero się zapisuję teraz w najbliższym czasie na prawko i tato chce ze względu na mnie to auto kupić.

 

Mam nadzieję że to dobry wybór jak na początek? Krystian masz wiadomość ode mnie na PW. Jak możesz to napisz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Compact z konca serii mial silnik M43B16TU, czyli oznaczenie modelu to jest 316, jest to rozwiercone 1,6 do pojemnosci 1,9 ktore ma 105KM i poprawiony moment obrotowy wynoszacy 165Nm :!: Pozniej wychodzily z moca 117KM ale to juz w E46 Compact... Cena jest normalna jak na ten model... TO ZADNE 2,0 I ZADNE 6 CYLINDROW I ZADNE 150KM, jest to rzedowa czworka, 4 cylindry i ani cwiartke wiecej :) Silnik jesli jest dobrze traktowany (regularne wymiana plynow eksploatacyjnycvh i dobra ich jakosc) w zasadzie bezawaryjny, nie jest demonem predkosci, ale do normalnej jazdy wystarcza. 105KM i tylny naped to i tak za wiele dla niejednego kierowcy, a dla mlodego to o wiele za wiele, zwlaszcza po deszczu lub w zimie. Ogolnie compact jest niedrogi w utrzymaniu o ile kupi sie dobry stan, inaczej to Bedziesz Mial Wydatki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sendra---> Może silnik był przełożony z 320? No chyba, że się nie zmieści do trójki z pojemnością 1.9? Choć mi się wydaje że możliwa taka modyfikacja by była...

 

No i to nie jest 105 km tylko 140 albo 150. Dziś o 12 idę go obejrzeć to porobię foto i Ci wyślę na PW. I w temacie napiszę dokładnie o niej.

 

Pozdro.

 

Belgus---> ja się nie pytam o porady w kupowaniu jakiegoś auta lecz wybranego modelu :) A takie uwagi zostaw sam dla siebie i nie nabijaj sobie postów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to jest 318ti. 4 cylidry, 16 zaworow, 140 koni. Te silniki w 2000 roku mialy pojemnosc 1.9.

A do E36 miescily sie i silniki 3.2 R6 ;).

 

Tak na przyszlosc, Zimmer89, prosze Cie o wlasciwe tytulowanie tematow i nie uzywanie wulgaryzmow na forum (przeczytaj regulamin).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Compact z konca serii mial silnik M43B16TU,

 

 

Silnik umieszczano w 99 i 00r. w compactach i Z3 :

 

M43TU B19 - 194E1

Ilość cylindrów 4

Średnica cylindrów 85 mm

Skok tłoka 83,5 mm

Pojemność 1895 cm³

Stopień sprężania 9,7:1

Moc maksymalna (niższy stopień mocy) 77 kW przy 5300 obr/min

Moc maksymalna (wyższy stopień mocy) 87 kW przy 5500 obr/min

Obroty maksymalne 6000 obr/min (chwilowe 6200 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy (niższy stopień mocy) 165 Nm przy 2500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy (wyższy stopień mocy) 180 Nm przy 3900 obr/min :D

 

316i M40 164E1 Produziert bis 9/1993

318i M40 184E1 Produziert bis 9/1993

316i M43 164E2 Rev.1 (*) Produziert von 9/1993 bis 9/1995

316i M43 164E2 Rev.2 (*) Produziert ab 9/1995

318i M43 184E2 Rev.1 (*) Produziert von 9/1993 bis 9/1995

318i M43 184E2 Rev.2 (*) Produziert ab 9/1995

316i M43 194E1 (**) Produziert ab 1/1999

 

Tylko dlaczego to się nazywa 316???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43B19TU (105KM)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e30.hp.infoseek.co.jp/M43.jpg

M44B19 (140KM)

http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1900_gr.jpg

 

Powyzej fotki silnikow, ktore najprawdopodobniej masz w interesujacym Cie samochodzie... Roznice widac odrazu patrzac na pokrywe zaworow. Nie zmienia to faktu iz oba silniki maja 4 cylindry. Jeden jest wykonany w technologi 2-zaworowej (M43) a drugi w 4-zaworowej o czym juz bylo (M44). Mozliwe ze sprzedajacy nie wie co ma (bywa i tak, niemalo forumowiczow nie pamieta ze byl silnik M43TU, co osobiscie mnie dziwi jako ze jest to podstawowa jednostka pozniejszego E46). Fakt faktem M44, ktore ma 1,9 litra pojemnosci ma 140KM, a M50, ktore ma 2,0 ma 150KM (NIGDY tego silnika nie bylo w compacie). Bezsensem byloby SWAPowanie M50 dla 10KM (no chyba ze ktos jest melomanem), bo za tym ida duze wydatki. Mozna SWAPowac M43 na M44 bo tutaj wystarczy wymienic sam silnik i komputer, ale koszta tez sa na tyle wysokie, ze bardziej sie oplaca sprzedac auto i kupic inne z takim silnikiem. W compactach o ile sie nie myle bylo szesc silnikow, M43B16 (poczatkowo 1,6 pozniej zastapil go M43B19TU majacy 1,9 litra pojemnosci), M42B18, a pozniej M44B19 (silniki w zasadzie blizniacze, majace te same parametry tylko zmieniony zostal chyba przebieg momentu i pojemnosc z 1,8 do 1,9), oraz koronny silnik M52B25, 170 konny 2,5 litrowy mocarz ;) No i diesel 1,7 oznaczony 318tds. Zeby Ci nikt ciemnoty nie wciskal masz fotke silnika R6 2,0, trzeba byc slepcem by nie zauwazyc roznicy, a nawet slepiec wymaca roznice ;) Pozdrawiam!

M50B20 (150KM)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//lh6.ggpht.com/_oNBfGRnHiu0/RlCmssdDJ5I/AAAAAAAAAA8/0D-GwQn1SpE/M50B20_02.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufo000000 dzięki za zerknięcie ;)

 

Moim zdaniem też stan powinien być ok. Niżej jeszcze wstawiam foto z przeglądami, jeśli ktoś się zna to mi napiszcie czy są w miarę systematycznie robione i czy nic poważnego nie było wymieniane i foto z wyposażeniem i przebiegiem:

 

http://www.speedyshare.com/775718464.html

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i za odpowiedzi i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zdjęcia auta z zewnątrz, ale nie ma najważniejszego, czyli silnika. Jednak patrzac na zdjęcie z tyłu rzuca się w oczy rurka wydechowa. Po jej srednicy i zagięciu w dół wnioskuję że to raczej nie jest 2.0 R6, ani 1.8is.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś nie zauważył on ma pojemność 1900 co jest wyraźnie napisane na tej kartce z wyposażeniem :P

 

I ma albo 105 albo 140 km. Ale wydaje mi się że 140... jutro się dowiem.

 

Mój 1,9IS ma też w górę-może przedmówcy chodziło o to że diesle chyba miały rurkę w dół? Może po prostu było coś kombinowane przy wydechu i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko źle się nie prezentuje, a silnik M50B20 (150KM) to ten:

 

http://img232.imageshack.us/img232/5897/engine1hj6.th.jpg

to jest chyba M52 :wink: ,ale właściwie wyglądają tak samo

swoją droga byłem w niedzielę na giełdzie w mysłowicach po lampy ,jakbym wiedział wcześniej to bym ja pooglądał.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... właśnie byłem obejrzeć ten samochód. Silnik jest na łańcuszku. To dobrze czy źle? No i ma 77 KW. Wie ktoś może ile to jest KM? Zależy mi bo nie wiem czy to 105 czy 140 KM? Gość mówi że to jest 140 ale chcę się upewnić.

 

Domyślam się, że jest to silnik M43 zapewne... 1.9. Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... właśnie byłem obejrzeć ten samochód. Silnik jest na łańcuszku. To dobrze czy źle? No i ma 77 KW. Wie ktoś może ile to jest KM? Zależy mi bo nie wiem czy to 105 czy 140 KM? Gość mówi że to jest 140 ale chcę się upewnić.

 

Domyślam się, że jest to silnik M43 zapewne... 1.9. Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

 

Ma 105KM a łańcuch jest praktycznie dożywotni - nie trzeba pamiętać o rozrządzie.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info... przynajmniej mam pewność że nie był robiony (dużo aut ma byle jak wymieniony zazwyczaj)...

 

A 105 koni chyba mi na początek starczy. Tym bardziej że to będzie moje pierwsze auto... no i 1.9 czyli lepszy moment obrotowy i nie trzeba go tak kręcić.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;)

Ja poruszam się Compakcikiem w tym silniczku;)

i nie moge narzekać. Bardzo fajnie się nim jeździ;) Na pierwsze autko w zupełności wystarczy.

Przy zakupie, sprawdź przede wszystkim zawieszenie(czy nic nie stuka i czy nie ma luzów.) Poruszaj kierownicą w miejscu czy nie wali nic(ostatnio miałem przyjemność wymienić przekładnię w swoim;P)

I najważniejsze to sprawdź czy walony nie był nigdzie...

Po drugie to na jakim oleju jeździł. Po trzecie to układ chłodzenia. Po czwarte to już we wnętrzu: czy klima działa i czy była czyszczona, ogrzewanie foteli(pewnie w skórze jest jak moje;P), maty lubią się psuć i nie grzeje potem.

Jak to wszystko będzie w porządku to benę lać i się cieszyć z jazdy;)

A spalanie to różnie (w mieście 9, 10/100) zależy od jazdy ale poniżej 9 nie zszedłem...:/ Ale na trasie za to nadrabia (6,5-7/100)

6,5 spaliłem jak jechałem nim z Poznania do Brukseli;)

Pozdro;) Jak jakieś pytania jeszcze to dawaj;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.