Skocz do zawartości

[Exx] wymiana płynu i odpowietrzanie układu chłodzenia 5er


solaris520

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To dlaczego w takim razie są w zbiorniczku 2 oznaczenia i KALT,czyli zimny jest wyżej? A po drugie kapie mi z wężyka,który wygląda mi na taki,który nie powinien być zaślepiony. Prowadzi od zbiorniczka aż na ziemię. Jego wylot znajduje się tuż pod prawym nadkolem. :roll:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego bo mam inny zbiorniczek ale ciśnienie+ wysoka temp prowadzi do podwyższenia stanu płynu z zbiorniczku wyrównawczym. To co kapie to nie wiem czy nie od skraplacza albo odpływy jakieś. Musisz znaleźć nieszczelność którą czasami bardzo ciężko dostrzec. Podobno nawet można dodać do płynu tego środka co używają do klimy i po jakimś czasie szukać z lampą UV.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle,że w instrukcji piszą: nadmiar płynu zostanie usunięty przez przewód odprowadzający(czy coś w tym stylu). Chodzi o to,że prawdopodobnie leci mi z tego przewodu(wężyka o śr. ok. 0,5cm). :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohooo! Widzę,że układ chłodzenia to prawdziwa magia,skoro całe forum milczy na mój problem :shock: Dodam pewną obserwację. Korek syczy... Po wyłączeniu motoru jeszcze przez jakiś czas posykuje- ssssssssssssss :norty:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli popuszcza ciśnienie to syczy. Normalna sprawa. Gorzej gdyby był niesprawny to byś niczego nie słyszał. Ale wtedy możesz mieć ładnie nabrzamiałe węże i wielkie problemy.

 

Jest to normalne ze podnosi się stan na gorącym a na zimnym jest niższy. Masz wszystko ok w malutkie ubytki płynu nie są niebezpieczne bo płyn może uciekać przez x sztuk opasek które są osadzone na gumowych wężach. Jeśli masz duże ubytki to trzeba szukać.

 

Czy masz jakieś pytanie? Dokładnie tylko Ci nie powiem która część układu jest do czego ale tu sobie poradzisz http://www.realoem.com/bmw/select.do

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Prawdopodobnie jednak przyczyną jest korek. Układ szczelny,w oleju kisielu nie ma,uszczelka p.głowicą ok. Jak dostanie te 97 stopni to wywala przez wężyk przelewowy. Jego wlot jest tuż przy korku,a wylot,jak mówiłem,pod prawym kołem. Jutro kupię nowy korek(trzeba uważać,bo jest wiele typów. Mój ma ozn.140,co coś znaczy-nie wiem co...) Poza tym jest na rynku dużo chińskiej lipy. Dam znać,jak po wymianie korka. Pozdrawiam.
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
dzisiaj wymienialem plyn nie caly bo tylko z 6 litrow , i odpowietrzalem sobie i byl oczywiscie czas na dolewke bo w chlodnicy byla sahara , to dolalem na goracy silnik plynu o temperaturze pokojowej , cos sie moglo stac , jakie moga byc tego konsekwencje ?? E34 M20B25 89r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej takie zabiegi robić na zagotowanym silniku bądź w zimę gdzie temp w bańce którą przewozimy może mieć dużo poniżej zera wtedy różnica temperatur może doprowadzić do pęknięcia głowicy.

Na 98% nic się nie stało, ale nigdy czegoś takiego nie rób bo zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia. Dużo tego płynu dolałeś? Był odpalony silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak byś potem odpalił i przepompowało by ten chłodny płyn do bloku i głowicy a tak to tragedii nie ma. W Twoim silniku się wlewa do chłodnicy czy zbiorniczka bo nie wiem jak w tym roczniku jest. Ale tak czy inaczej nic złego się nie stało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam , wymieniłem dziś sobie termostat i płyn w chłodnicy z M21 , i teraz mam pewien problem , zalałem układ nowym płynem weszło ok 10 -11 litrów , auto sobie odpaliłem i chodziło , co jakiś czas dolewałem płynu do zbiorniczka , wskazówka stanęła w pionie i stoi , nie rusza się ani w lewo ani w prawo .. Czyli jest tak jak być powinno , w środku dmucha ciepłym aż miło , przejechałem się i po powrocie do garażu maska do góry na pracującym silniku żeby zobaczyć co i jak , i co zauważyłem , górny wąż chłodnicy jest ciepły jak i lewa jej strona , natomiast dolny wąż chłodnicy jak i jej prawa część jest zimna , ewentualnie lekko ciepła , a więc teraz pytanie czy tak ma być czy coś źle zrobiłem ? Układ jest jeszcze może zapowietrzony czy coś ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam:) Panowie mam straszny problem z autem. wyglada to tak: kupilam 525 m20 z 1990 roku okazalo sie ze ma peknieta glowice, wiec kupilam druga, splanowalam, nowa uszczelki, wymieniony termostat, pompa wody. Auto odpalilo bez problemu lecz nie ma ochoty sie odpowietrzyc, probowalam juz chyba wszystkiego i zalamuje rece. Jedyna opcja chyba jest ze glowica ktora kupilam mimo sprawdzenia jest walnieta. Czy to mozliwe? Pomocy!!!:(:(:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam ponownie, myslalam ze spotkamy sie w Toruniu, ale niestety moje auto bardzo nie chce tam jechac. Juz 3 raz wymieniam waz od ukladu chlodzacego. tam sa 3 ja wymienialam ten najdluzszy nie pamietam z kad do kad idzie. Czemu go caly czas wywala? Pojezdzila 3 dni i dzis znow to samo, nie grzeje sie, tak jak by bylo za duze cisnienie (a Waz kupilam w aso). Ma ktos jakis pomysl?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, miałem wymienianą rurkę w chłodnicy (E46 2.0d 150km M47N) założyłem ja na auto zalałem 4,5 litra koncentratu FEBI (nie spuszczałem wody - bo od dłuższego czasu lałem wodę, z bloku) w zbiorniczku mam lustro ale przez odpowietrzenie nic nie wylatuje.

Jutro chce to odpowietrzyć czy metoda uciskania węża powrotu (górny od strony kierowcy) i zatykania odpowietrznika bądź wlotu zbiorniczka pomoże?

Wiem że w układzie E46 (klimatronic) jest kilka odpowietrzników generalnie odkręcałem tylko 2 - na wężu wlotowym do chłodnicy/zbiornika i ten nad paskami, koło EGR (na rozgałęzieniu). Czy konieczne jest odkręcanie wszystkich?

Jak to ogarnąć sprawie i żeby było dobrze. Generalnie wentylator mam założony na chłodnice, mam go ściągnąć aby badać temp chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam . Mam pewien problem i nie wiem co z tym zrobić .. Byłem w trasie i zaczął mi się grzać samochód, ubyło płynu więc podjechałem od razu do mechaników i stwierdzili, że cieknie pompą wody to ją wymienili ale nie było mnie przy tej wymianie i nie wiem dokładnie czy spuszczali cały płyn i później zalewali i odpowietrzyli (błąd popełniłem bo nie spytałem o to) i ruszyłem dalej w drogę . W trasie nic się nie grzało nawet na postoju temperatura w pionie . Po kilku dniach jazdy po mieście zaczęła się mocno grzać, płynu ciągle nie było, ogrzewania ciepłego brak .. podjechałem od razu do mechanika by mi sprawdził czy nie ma spalin w płynie .. i płyn do sprawdzania barwy nie zmienił, na korku oleju i bagnecie masła nie widać więc wykluczyliśmy uszczelkę .. postanowiłem sam go odpowietrzyć .. wlałem już w niego ok 9 litrów płynu i dalej się grzeje, wycieków nie widać, przewód dolny od chłodnicy cały czas zimny ale ogrzewanie wróciło .. w zbiorniczku na biegu jałowym płyn po woli się podnosi a przy większych obrotach opada poniżej prawidłowego stanu ale cały czas przewody twarde i to mnie niestety nie pokoi .. Ktoś może podpowiedzieć z sensem czy mimo wszystko może to być uszczelka czy nieszczelny i dalej zapowietrzony układ ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam . Mam pewien problem i nie wiem co z tym zrobić .. Byłem w trasie i zaczął mi się grzać samochód, ubyło płynu więc podjechałem od razu do mechaników i stwierdzili, że cieknie pompą wody to ją wymienili ale nie było mnie przy tej wymianie i nie wiem dokładnie czy spuszczali cały płyn i później zalewali i odpowietrzyli (błąd popełniłem bo nie spytałem o to) i ruszyłem dalej w drogę . W trasie nic się nie grzało nawet na postoju temperatura w pionie . Po kilku dniach jazdy po mieście zaczęła się mocno grzać, płynu ciągle nie było, ogrzewania ciepłego brak .. podjechałem od razu do mechanika by mi sprawdził czy nie ma spalin w płynie .. i płyn do sprawdzania barwy nie zmienił, na korku oleju i bagnecie masła nie widać więc wykluczyliśmy uszczelkę .. postanowiłem sam go odpowietrzyć .. wlałem już w niego ok 9 litrów płynu i dalej się grzeje, wycieków nie widać, przewód dolny od chłodnicy cały czas zimny ale ogrzewanie wróciło .. w zbiorniczku na biegu jałowym płyn po woli się podnosi a przy większych obrotach opada poniżej prawidłowego stanu ale cały czas przewody twarde i to mnie niestety nie pokoi .. Ktoś może podpowiedzieć z sensem czy mimo wszystko może to być uszczelka czy nieszczelny i dalej zapowietrzony układ ?

Sam walczyłem z grzejącym się e34 i u mnie wina była po stronie czujników. Mogą wariować czujniki,zegary, zacięty termostat , zapowietrzać się może przez bagno w elektrozaworach ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.