Skocz do zawartości

530i M54 Instalacja gazowa


progressowy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak czytam o tym spalaniu. Mam średnie spalanie 10l na 20tys km przejechanych. Malbork to nie duze miasto i korki są niewielkie (oprucz sezonu). Codziennie dojezdzam do pracy 5km i spowrotem 5km. Wtedy spalanko wzrasta do 12 ale gdy tylko wyjade poza miasto spalanie spada do 10l. Czy na dłuzszej trasie bez butowania max do 130km/h da rade zejsc ponizej 10lpg/100?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

co do wskazań kompa mi też pokazuje 10 L jakoś nie wierzyłem i słusznie :)

 

Co do n52 być może nie pamiętam dokładnie od którego silnika był bezpośredni.

 

Mniejsza o to ale kolega z tą ciśnieniową instalacją pojechałeś

 

Stag i brc i prins pracują na podobnyn ciśnieniu mniej więcej różnica jest taka że:

-stag wyświetla różnicę ciśnień czyli ciśnienie reduktora - podciśnienie kolektora

-prins ciśnienie reduktora w stosunku do atmosfery

-Odłącz wężyk podciśnienia od mapsensora w stagu a doznasz oświecenia

Dowód - prins jeżdżący na reduktorze scorpion st który ma regulację do 1,7bar (mierzone w stosunku do podciśnienia) w prinsie norma 2.1

Ogólnie stag wysteruje i wtryskiwacze od brc i od prinsa.

Wszystkie instalacje pracują jeśli o kwestie ciśnienia chodzi tak samo elektrozawór wtryskiwacz odmierza porcję gazu którą podciśnienie silnika zasysa do komory spalania cudów nikt tu nie wymyślił.

 

 

Ciśnienie ma wpływ na to w jakim czasie jak wielką porcję uda nam się upchnąć w stosunku do temperatury gazu i rozmiaru dyszy a także wydajności wtryskiwacza. Dlatego najczęściej wydatek regulujemy dyszą wtryskiwacza i lub ciśnieniem tak aby wtrysk benzynowy się nie zapętlał czyli w czasie trwania jednego wtrysku aby nie nastąpił kolejny co jest częstym objawem gdy mamy wtryskiwacze o zbyt małej wydajności lub zbyt słabej dyszy bądź klękające ciśnienie na reduktorze.

Proste jak budowa kranu.

 

Różnicą między zachwalanym prinsem a całą resztą jest wonderfull wtryskiwacz keihin który faktycznie jest incredibly fajny i amazingly drogi.

i tu się jego zalety kończą.

bo z niczym innym niż prins nie współpracuje jak można wyczytać elementem warunkującym poprawne funkcjonowanie systemu są „prawdziwe' wtryskiwacze wyprodukowane przez firmę KEIHIN CORPORATION -japońskiego producenta wtryskiwaczy benzynowych,

 

nie będę tu cisnął po prinsie bo i tak nikt nie uwierzy ale no jest wiele osób które powie że poza wtryskami to jest to badziewie jedynie cena skłania gazowników do przyłożenia się do montażu instalki. Check nie wypala ze względu na emulację praktycznie nigdy.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymek442 - napisalem ze musi byc instalacja cisnieniowa.

 

instalacje podcisnieniwoe czyli na mikserze odpadaja w takim silniku, a dlaczego, to zapraszam do lektury i poczytania w necie co i jak i dlaczego.

 

polecam lekture i zasadze dzialania Valvetronic w BMW a sie dowiecie, dlaczgo instalacja musi byc cisnieniowa.

 

A mozesz mi napisac, co w tym stagu masz cudownego ??

skoro Nikoś który był takim zwolennikiem Staga, odradził go do tego silnika mówiąc o ciągłym check engine i czestym czyszczeniu wtryskiwaczy?

 

gdzie ta magia wszystkomogacego staga??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra korekcja po temperaturze

bardzo dobre końcówki mocy sterujące cewkami wtryskiwaczy obsługujące do 1 ohm czyli w praktyce końcówka musi być mocna.

Złącze hermetyczne

Precyzyjna konfiguracja mnożnika w całym przedziale czasów wtrysku.

 

Druga rzecz o mieszalniku nawet nikt tu zapewne nie pomyślał bo w m54 nie podejdzie.

nawet w m52 to profanacja.

Ładować instalke mieszalnikowa do autka za kilkadziesiat tysiakow z sekwencyjnym wtryskiem benzyny???

Jak działa valvetronic wiem :D

Szczytne założenie bmw o regulacji ilości mieszanki za pomocą skoku zaworu super z tego co wiem na wszelki wypadek przepustnica jest dalej

 

Pomyliłem n52 z n53 fakt

 

Co do check engine hmm od 15 tysięcy nie zdarzyło się a mam silnik m54 więc czegoś nie kumam

 

Kolejne nie łącz staga z szybko brudzącymi wtryskiwaczami bo głosisz herezje. Nikt nie broni ci zamontować do staga wtrysków BRC lub keihin stag obsłuży :D Nie stać kupujesz magic jet i śmigasz proste.

 

To jest wlasnie fajne w stagu obsluguje duuuuzo wtrysków, ma dobrą korekcję, jest wytrzymały

 

wada największa

nie jest idiotoodporny

 

Moja opcja

tanio a dobrze to stag jak ktoś chce płacić 5 tysiaków za instalkę proszę ja go bardzo ja nie miałem zamiaru i dalej nie mam

 

5200 a 3200 to jest różnica 2000/1,56=1282 Litry gazu :D licząc po obecnej cenie gazu 8000km czy w czymś się mylę:D

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak czytam o tym spalaniu. Mam średnie spalanie 10l na 20tys km przejechanych. Malbork to nie duze miasto i korki są niewielkie (oprucz sezonu). Codziennie dojezdzam do pracy 5km i spowrotem 5km. Wtedy spalanko wzrasta do 12 ale gdy tylko wyjade poza miasto spalanie spada do 10l. Czy na dłuzszej trasie bez butowania max do 130km/h da rade zejsc ponizej 10lpg/100?

 

Ja bym się zastanawiał po co kaleczyć auto przy takich przebiegach. Takiego auta to na pewno nikt nie odkupi.

 

Wtrysk bezpośredni jest w silniku N54 (535i i 335i)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam w 530i M54 manual z instalacją PRINS VSI

Dokładnie takie coś: http://www.autogaz-swarzedz.pl/prins_vsi.htm

Butla z gazem w miejscu na koło - wchodzi 60L gazu

 

Instalacja zakładana w Niemczech.

 

Jak na na razie przez 2 lata się nie dotykałem. Działa bezproblemowo. Czegoś takiego jak check engine nie doświadczyłem. Spalanie na trasie 12-13, miasto ok.15. Może i dałoby się zejść do 10-11 ale ten silnik za bardzo prowokuje :mrgreen: .

 

Minusy? Jedynie jak jest gazu poniżej 10L to jak dam ostro w palnik to czasem przełączy na benzynę. Aha i zimą musiałem podnieść temperaturę przy której ma przełączać na gaz - chyba było ustawione 30 st. ustawiłem na 50 bo na zimnym silniku gasnął przy dojeździe do skrzyżowania na dużym mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

check przy prinsie na pewno się nie zapali bo prins ma emulatory.

A przełącza ci się na benzynę prawdopodobnie dlatego że masz zamontowaną butlę do jazdy na wstecznym tak jak większość ma czyli wielozawór bliżej tylnej kanapy i gaz spod niego odpływa przy depnięciu. Większość ma zamontowaną butlę w ten sposób bo tak łatwiej niestety mało kto o tym wie a jeszcze mniej osób z tym walczy.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wybralem elpigaz. Sugerowalem sie jakoscia,cena oraz serwisem na miejscu.Montuje w piatek w rodzimym miescie.Bede starał sie upchac z gazownikami jak najwieksza butle walcowa przy zachowaniu miejsca na stelaż wózka dzieciecego.Jestem zwolennikiem posiadania koła zapasowego dlatego nie namówie sie na butle w kole. Do tego walajace sie koło po bagazniku-to nie dla mnie. :hand:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELPIGAZ?

:|

 

kolego, wiesz kiedy instalacja gazowa chodzi idealnie wg gazowników?

- przed założeniem hyhy

a potem hasło, wie pan przecież to gaz, musi być trochę gorzej :)

 

Na dzień dzisiejszy wsadziłbym Landi bo poczytałem sporo dobrego,

 

aha a wracając do Elpigaz ? po czym wnioskujesz jakość? i jaką cene Tobie zaproponowali o ile to nie tajemnica :)

 

To w Malborku? lub okolicy nie ma nic innego tylko ElpiGaz?

szczerze przyznam ze nie wiem jak sobie te instalacje poradzą z tym silniczkiem, osobiście nie żałowałbym tych 700 zł na rzecz spokoju i przyjemnej jazdy... chyba ze ma być naprawdę wersja ECO:)

 

moze kolega DYMEK coś doda ? bo no jest specjalista w tej dziedzinie...

 

i dobrze mi się kojarzyła z DAEWOO, w bydgoszczy jest rybacki on też to wkłada,

 

ale skoro już podjąłeś decyzje, to obowiązkowo musisz opisac jak to chodzi/

Edytowane przez lucadore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Malborku. Cena 3800. Co złego jest w elpigaz? Czy ktoś z Was ją eksploatował, że odradzacie.Landi cena 4500 i do tego 100 lub 300km od domu serwis. A tu stronka z opiniami: http://www.autocentrum.pl/oceny-lpg/

Teraz to mam mentlik w głowie od wyboru instalki. Wybrać tą czy tamtą. Koniecznie chce montowac blisko domu. Ten warsztat rowniez ma w ofercie staga,esgi,brc. Zakład montazowy jest prowadzony od bardzo dawna. Rozmawiałem z klientami tegoz warsztatu-sa zadowoleni. Ale oni gazowali tam starszej generacji autka. Skopiowałem Wasze zalecenia,ktore przedstawie w warsztacie przed montazem elpigazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Malborku. Cena 3800. Co złego jest w elpigaz? Czy ktoś z Was ją eksploatował, że odradzacie.Landi cena 4500 i do tego 100 lub 300km od domu serwis. A tu stronka z opiniami: http://www.autocentrum.pl/oceny-lpg/

Teraz to mam mentlik w głowie od wyboru instalki. Wybrać tą czy tamtą. Koniecznie chce montowac blisko domu. Ten warsztat rowniez ma w ofercie staga,esgi,brc. Zakład montazowy jest prowadzony od bardzo dawna. Rozmawiałem z klientami tegoz warsztatu-sa zadowoleni. Ale oni gazowali tam starszej generacji autka. Skopiowałem Wasze zalecenia,ktore przedstawie w warsztacie przed montazem elpigazu.

 

Widze ze sie udało zagazować :mrgreen: Gratuluje!

 

Przez ten kryzys moze niedługo Robert Kubica bedzie śmigał z junkersem za plecami a nie kersy testował :modlitwa:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Czy ktoś z uzytkowników gazował ten silnik? Jesli tak to prosze o opinie z eksploatacji. Jaka instalacje polecacie,a jakich sie wystrzegać.Jaki jest koszt instalki gazowej oraz spalanie? :hand:

masz taki fajny samochód i chcesz go gazować ????? :naughty:

 

 

ModEdit: prosze powstrzymaj sie od takich komentarzy. Nastepny bedzie kosztowal ostrzezenie :twisted:

 

A co w tym złego :?:

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest forum CounterStrike, PS3,

a najlepsze jest to że najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy użytkują w użyczeniu samochodzik tatusia, mamusi,

a w podpisie posiadanych samochodów wymieniają te który widzą wracając z autobusu u sąsiadów na podwórku.

 

i nie jest to wycieczka osobista, a podsumowanie wszelkich tematów o LPG,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ci powiem że musisz mieć lekką nogę u mnie miasto 15 bo nie ma sie gdzie rozpedzic i trasa 15 bo jest sie gdzie rozpędzić :P a mam silniczek troszkę słabszy.

Co do elpigazu to no no dobra nie wypowiem się bo tu na forum ludzie mają tendencje się obrażać.

Ogólnie w środowisku instalatorów (nie mówię o kombinatorach)nie ma dobrej opinii ale na prawidłowych podzespołąch pojedzie prawidłowo podstawa reduktor. Poki co wiadomo tyle że Elpigaz i już więc nie ma co psów wieszać jak bym zobaczył instalke to bym coś powiedział.

 

Nie wiem czy montowałeś na wojska polskiego w auto lock czy cos takiego to chyba jedyny warsztat lpg w malborku ale poprawiałem swego czasu tam robione 740i i nie powiedziałbym żeby wiedzieli co robią chyba że uczyli się na tym samochodzie albo wina kolegi bardziej bo pojechal i powiedzial zamontujcie gaz. To zamontowali....

 

Jak e60 w temacie nie wiem nie testowałem najnowszych tworów elpigaz raz podglądałem elpigaz stella i się rozczarowałem ale tam były tzw zielone stella "valteki".

 

Wiele też zależy od instalatora bo czasem glupie bledy typu odpowietrzenie reduktora robia cuda o czym sam się boleśnie przekonałem instalując ostatnio eg200

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam wlasnie te zielone valteki. Co w nich jest takiego zlego? Poza tym,ze dosc glosno pracuja. Reduktor to Ana.

Instalke montowalem na osiedlu poludnie(kiedys lovato). Pytalem instalatorow dlaczego akurat ta instalke chca zalozyc. Odp"w niare tania i to dobrze chodzi,to po co pchac cos drozszego,do tego stosowac mozna w razie ""W" zestawy naprawcze.

Autko spisuje sie oki podczas jazdy na gazie. Minimalny spadek mocy da sie odczuc czasami w przedziale 5000 do 6000obrotow. V-max jeszcze nie sprawdzalem. Spalanie gazu o dziwo pokrywa sie ze wskazaniami kompa na wyswietlaczu. Jednakze jak juz odliczymu km przejechane na benzynie(rozgrzewanie) to wyjdzie spalanie 14/100km. Ale to krotkie dystansy. To cieszy jak podjezdzasz pod cpn tankujesz 40,88l placisz 69zl a dystans przejechany to 354km. :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza do pełna za 60 to jest cudowne.

 

Zielony valtek tzw to badziewie czemu bo zanim się obejrzysz one się rozkalibrują ja miałem waldemary pod maską i wiem co znaczy przyjemność jak ci obroty zaczynają pływać . Po 4 czy 5 kalibracjach przyjechałem z wymontowanym reduktorem, wtryskiwaczami i podziękowałem za współpracę gazownikowi. Ogólnie za instalację o której piszesz powinien cię skasować taniej.

 

Elektronika nie wiem wiec dalej nic nie powiem

Ale jeśli chciał pewnie i tanio to czemu nie staga tego to mi nikt nie wytłumaczy no chyba że fakt że stag to pain in the ass z regulacją i trzeba go regulować nie tylko na podstawie wskazań programu bo jak już się nie raz okazało pokrycie map nie daje wcale gwarancji satysfakcji.

 

Przykład ANA4 kosztuje około 600zł eg200 kosztuje 260 a to praktycznie te same reduktory róznica ana4 odlewany eg200 frezowany(wycinany) z kawałka aluminium.

 

Ogólnie chciał bym widzieć jeszcze nawierty w kolektor ale skoro ci nie gaśnie przy dojechaniu do skrzyżowania to pewnie jest ok.

 

Ogólnie daj zdjęcia instalki bo ciekawość zżera. Ja muszę zrobić obecne zdjęcia swojej wczoraj troszkę uporządkowałem kable przewody i zaczęło to wyglądać więc już nie muszę się wstydzić :norty:

No i przede wszystkim gratulacje ze zagazowałeś beemkę i jak się okazało dalej żyjesz ty beemka a twój portfel mówi dzięki :modlitwa:

 

Zdjęcia pokazują zdaje się okolice ulicy sienkiewicza czy jasna ale ten korek wlewu w zderzaku to bym chyba sie powiesił na sznurowadle jak by mi ktos tak zrobił :(

 

 

Według mojeje wiedzy stella zielona czyli valtek rail jest do około 32 koni z gara więc 231/6=38,5 od około 5 tysięcy obrotów jedziesz z wtryskami otwartymi do tego zapewne bedziesz czul takie jakby zdławienie temu towarzyszące co ja przerobiłem na valteku czerwonym zwykłym do 24 koni mimo dyszy 2,8 i ciśnienia 1,2 bar zapętliło zawsze wtrysk przy 5000 tys obrotów.

 

Przy cywilizowanej jeździe raczej nie bedzie przeszkadzało ale ...

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Sienkiewicza.(obskurny plener!) Korek w zderzaku,pniewaz w okolicach wlewu paliwa sam plastik. A do tego nie chcialem jakis nasadek nakrecac podczas tankowania. Wlasnie szukam chromowych obudow na wlew gazu. Bym byl wdzieczny za jakies namiary.Jutro porobie zdjecia instalki i zamieszcze na forum.

P.S. Kolektora nie sciagali bo nie bylo to konieczne. Naprade to auto ciagnie na tym gazie!! Jedno co zauwazylem to jak na pstoju czekam az osiagnie 30stopni i przegazuje to wskoczy gaz i nierowno chodzi na biegu jalowym. W trakcie jazdy nie ma tego oraz po rozgrzaniu.

Przy dojezdzaniu do skrzyzowania nie gasnie. Nigdy nie zgasl.

To czemu oni zastosowali valteka co ma wydajnosc 32KM z gara? Zwroce im uwage. Jutro tam podjade.Tak poza tym jest git. :clap: Ne narzekam. Puki mam gwarancje to bede z niej korzystal na maxa. Z kazda duperela bede ich ponaglal.

Bym byl wdzieczny jak by mnie ktos naprowadzil co to za nr ukryty pod dolna obudowa filtra pylkowego z lewej strony pod macha:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/609c4625ac501e63.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwielbiam zabawe na stacji lpg jak łażą z pistoletem 10 razy w kolo samochodu i w koncu mowia a gdzie wlew :P a ja no tam gdzie ma być w samochodzie.

 

Zazwyczaj tankuje sam bo nie chce mi sie czekać aż obsługa się ruszy i któregoś razu facet mnie zaczepia na stacji i mowi panie jak pan nalał gazu do zbiornika to nie musi być specjalny jakiś miałem ubaw.

 

Co do wlewu pomaluj go najlepiej na kolor oryginalny bo nakładki jakoś nie bardzo widziałem moze ktoś inny widział a pryśnięcie korka to pikuś można sprayem samemu zamowić oryginalny spray. Kładziesz podkład spray klar i działa ja tak robilem listwe w zderzaku jak obtarłem i wyszedł ideał. A co to za tajemniczy numer tam jest??

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.