Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżam temat, bo jestem po wczrajszej wymianie obu termostatów.....

 

Uważam, ze jeśli istnieje choć cień podejrzenia, że padniety jest główny termostat, to nalezy zmienić oba. Robota praktycznie jedna (żeby dobrać sie do głównego i tak "mijamy" term. AGR). Te same czynności trzeba wykonać, a usterkowość termostatu AGR jest tak duża, że chyba warto prewencyjnie go wymienić i mieć problem z bani.

 

Jesli juz przystępujemy do wymiany, to nie trzeba demontować chłodnicy, czy wentylatora. Trzeba mieć tylko dobre "grzechotki" i nasadki torx.

Moim zdaniem nie opłaca sie tego robić samemu. Chyba, że ktoś ma warunki, dobre klucze i naprawde nie ma nic lepszego do roboty.

Poniżej przedstawiam przybliżone koszty:

- termostat główny - 178 zł (ASO - 198zl)

- termosrat AGR - 122 zł (ASO - 135 zł)

- płyn chłodn. - 25 zł za 1,5 l. (serwis 35-45zł)

WAŻNE: kupmy od razy O-ring do małego termostatu. Nie ma go w komplecie, a na 90% stary nie bedzie sie nadawał. Założony ponownie może puszczać.

 

Koszt naprawy różny: ja płaciłem 180zł. w Poznaniu ryczałtowo w "dobrym" warsztacie 220zł. Serwisu nie pytałem. Aż tak rozrzutny nie jestem.

Czas wymiany ok 3 godziny na gotowo, ale widząc "zapał" mechanika, sądzię, ze mozna zrobić to w nieco ponad 2 godz.

 

Całość wyniosła mnie 540zł. W tym są cześci, płyn, woda demineralizowana, robocizna. Moja rola ograniczyła się, do zadawania pytań i zawracaniu dupy mechanikowi :norty:

Może powyższe info pomoże komuś. Pozdr.

Opublikowano
Napiszcie prosze po ilu km silnik łapie wam temperature roboczą?? tzn. od zupełnie zimnego (czyli przynajmniej całonocny postój) do momentu gdy wskazowka staje w pionie, przy obecnych temperaturach.
Zbir
Opublikowano
Napiszcie prosze po ilu km silnik łapie wam temperature roboczą?? tzn. od zupełnie zimnego (czyli przynajmniej całonocny postój) do momentu gdy wskazowka staje w pionie, przy obecnych temperaturach.

5,5-6km

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

5,5-6km

 

wszyscy tak macie? prosze o więcej odp.

 

ja mam nowy temostat główny, obieg przez egr zablokowany a i tak nagrzewa się dwa razy dłużej. Potem trzyma idealnie 87-88 stopni.

Zbir
Opublikowano

5,5-6km

 

wszyscy tak macie? prosze o więcej odp.

 

ja mam nowy temostat główny, obieg przez egr zablokowany a i tak nagrzewa się dwa razy dłużej. Potem trzyma idealnie 87-88 stopni.

 

Spaliny idace przez egr dodatkowo nagrzewaja plyn wiec moze przez to ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Spaliny idace przez egr dodatkowo nagrzewaja plyn wiec moze przez to ?

 

hmm, ale obieg chłodzący EGR idzie przez chłodnice, więc nie widze tu za bardzo możliwości przyspieszenia nagrzania silnika - dopóki silnik nie ma temperatury roboczej chłodnica nie powinna być wogóle używana.

Zbir
Opublikowano
czy termostat febi to ten zakładany przez bmw na pierwsza instalacje czy tez lepiej kupic cos innego
Opublikowano
nie wiem za ile to febi ale jak ja sie orientowalem to oryginal wychodzil najtaniej (180 zl glowny 130 egru a na allegro nawet taniej) wiec po co kombinowac
Zbir
Opublikowano
Na 1 montaz nie idzie przypadkiem Wahler ?
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
kupic tego za 100 zl czy lepiej cos innego
Opublikowano

Febi nie był montowany na pierwszy rzut.

Za 125 masz zamiennik , a za 180 oryginał, więc sam odpowiedz sobie na pytanie kupić czy nie...

Siła i Honor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.