Skocz do zawartości

Jaka jest rónica miedzy 323 a 325?


matyz

Rekomendowane odpowiedzi

oba sa pojemnosci 2494cm3 i maja takie same dane w srednicach cylindrow, skoku tłoka, spopien sprezenia! tylko niewiadomo czemu 323 ma 20KM mniej :?:

 

mam tez pytanie jaki kolektor ma BMW E36 323i z 1996r. czy plastikowy jak 320i czy metalowy jak 325i ??

 

jak z praca tych silnikow? jak z zywotnoscia i awarią?

ktory silnik mi polecacie?

 

pytam bo znalazlem ładna 323 i zamierzam ja kupic, ale chce do niej zalozyc gaz, a z moimi doswiadczeniami wiem ze zwykly gaz (2giej generacji) chodzi bez problemow, bo nie ma ingerencji w silnik, a gaz na wtrysku ma duzo wieksze koszta i w moim przypadku 320i sie nie spisal wiec sie go boje!! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie firma tak zrobiła aby uzyskać lepsze normy czystości spalin.A w 2,5 masz kolektor plastikowy Da się do niego zamontować gaz drugiej generacji ale tego nikt nie poleca.Lepiej zamontuj sekwencje.Silnik 2,5 170KM uzyskuje przy mniejszych obrotach max.moment obrotowy od 2,5 193 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to i 320i i 325i maja plastikowe kolektory ale gazownik mi powiedzial ze to sa bardzo mocne kolektory wiec nic im nie grozi...a dlaczego ci sie nie spisal gaz sekwencyjny?? ja wlasnie mam ten zwykly z kompem i srednio jestem zadowolony bo pali mi 21,5 litra przy takiej ostrej jezdzie to chyba za duzo nie??? wczesniej palil 17, 18 ale sie dlawil na wyzszych obrotach...po ustaiweniu sie nie dalwi ale za to pali jak smok :)
Marcin-coupe...BMW theBestMachineontheWorld
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to i 320i i 325i maja plastikowe kolektory ale gazownik mi powiedzial ze to sa bardzo mocne kolektory wiec nic im nie grozi...a dlaczego ci sie nie spisal gaz sekwencyjny?? ja wlasnie mam ten zwykly z kompem i srednio jestem zadowolony bo pali mi 21,5 litra przy takiej ostrej jezdzie to chyba za duzo nie??? wczesniej palil 17, 18 ale sie dlawil na wyzszych obrotach...po ustaiweniu sie nie dalwi ale za to pali jak smok :)

 

przeczytaj moje wczesniejsze watki, opisuje w nich co sie dzieje na gazie

 

w skrocie: wariujace obroty, gasnie silnik, przerywa przy ruszaniu ciezko ruszyc bo sie dlawi!! itd..

 

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam wszystkich !

Tak sobie czytam i jestem przerazony spalaniem 21 litrów gazu na 100 km. W takim przypadku to gaz przestaje chyba być już za bardzo ekonomicznym rozwiązaniem ? Ja mam E-36 320 i z 95 roku i załozyłem sobie sekwencję OMVL i spala mi gazu prawie tyle samo co benzyny to jest około 12 litrów na 100 km. Jeżeli ktoś ma problemy z sekwencją to rzadko się zdarza, że jest to wina instalacji samej w sobie. Na ogół jest to wina pseudo instalatorów tzw. Fachowców. Nie powiem, że całkiem nie ma różnicy między benzyną a gazem i jak bym żył w normalnym kraju to nigdy bym nie przerobił na gaz (cena benzyny u nas na ORLENIE 4,06 zł horror !!!). W moim przypadku trochę się dławi przy przejściu z benzyny na gaz jak silnik jest jeszcze zimny ale tylko w zimie jak jest mróz. Mozliwe, że jest to spowodowane niską temperaturą przy której nastepuję przełączenie (tylko 29 C). Tak poza tym to nie ma rzadnej różnicy w mocy i w kulturze pracy. Tak teraz w lecie to praktycznie przełącza sie zaraz po zapaleniu (1-4 min). Zrobiłem już 6 tyś kilometrów za 3 miesiące i wróciło mi się już jakieś 1 500 zł. Za instalacje dałem 4 500 zł razem z nowymi świecami NGK (najlepsze do gazu).

Pozdrawiam.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie,silnik straszniemieszał na wolnych obrotych a i auto było zamulone.Problem polegał na tym,że gazownicy zamontowali za mały mikser tzn za małeś średnicy.Zrobiem nowy mikser o wiekszej srednicy i chodzi pięknie,nie wariuje na wolnych obrotach ale jest słabszy na gazie ale mi to w cale nie przeszkadza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nigdy nie założę gazu. Bo ciągle są z tym jakieś problemy :( a tu to a tu tamto koszmar i te 21 litrów z silnika 2000ccm :O

Ja teraz chce sobie kupić 2 auto do jazdy po mieście i na pewno będzie to diesel. Tak w moim przekonaniu wygląda oszczędność ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem maksymalnie zadowolony z gazu w swoim aucie. Opieranie sie tylko na opiniach negatywnych na temat gazu jest podobne jak "nie kupie nigdy BMW, bo na forum BMW ludzie tyyle postow maja o awariach, to na pewno te auta sie tak bardzo psuja" Wiadomo, ze sa rozni fachowcy, a , ze ci "fachowcy" poczuli, ze jest zapotrzebowanie na instalacje gazowe, to z wiekszym czy mniejszym ( zerowym ) doswiadczeniem pchaja sie do montowania gazu w autach. Na ten temat bylo juz bardzo duzo, i oczywiscie kazdy ma swoj poglad, jednak denerwuje mnie jak ktos wyraza swoje poglady, jak nie mial zalozonego gazu, a samo opieranie sie na tym, ze ktos tam slyszal, ze komus cos tam wybuchlo, czy zarlo 20l na 100km jest takie samo, jak nie wyjde nigdy na dwor, bo w kronice kryminalnej przez godzine pokazywali przypadki zabojstw w polsce, wiec na pewno jak wyjde to mnie zabija.

Powiem tak, jezeli gaz jest zalozony w profesjonalnym zakladzie, a nie u "Pana staszka za flaszke" . Jezeli od razu zostaly wymienione swiece, przewody na nowe. Jezeli wszystko zostalo ustawione na analizatorze , tooo bedzie wszystko ok. Pierwszy gaz zakladalem do golfa gti , i przez caly rok nie mialem zadnej cofki, nie znalem takiego czegos, auto sprzedalem, kupilem bmw, mam zalozony gaz od 3 miesiecy iiii ... jest wszystko wporzo, pali 12l/100, na trasie 10l/100. Wielkiej straty w mocy nie zauwazylem, palic gume moge dalej na asfalcie jak palilem, i tak jak mowie, jak jest wszystko zrobione jak nalezy, to z gazem nie ma problemow. Co miesiac mam polowe kasy w swojej kieszenie a nie w kieszeni tych co codziennie sa przesluchiwani przez komisje sledcza. Tyleee.

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie .. kolejny watek przerodzil sie w to co zwykle ..

a moze jednak ktos wie jaka jest faktycznie roznica 323 a 325 oczywiscie chodzi o E36 ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jezeli gaz jest zalozony w profesjonalnym zakladzie, a nie u "Pana staszka za flaszke" . Jezeli od razu zostaly wymienione swiece, przewody na nowe. Jezeli wszystko zostalo ustawione na analizatorze , tooo bedzie wszystko ok.

 

Zebys sie na ym nie przejechał!!

 

Ja niby zakladalem u prawdziwych fachowcow!! zakladaja gaz tylko na wtrysku!! do bardzo wielu aut, zeby do nich przyjechac naprawde trzeba dlugo czekac!! mnostwo bmw od nich wyjechalo bez zadnego problemu!!

 

ale ja mam pecha, mi to nie chodzi. i mam dwie opcje, wyjac gaz sekwencyjny i zalozyc zwykly + metalowy kolektor. druga opcja sprzedac auto i kupic mocniejsze i z klima :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie .. kolejny watek przerodzil sie w to co zwykle ..

a moze jednak ktos wie jaka jest faktycznie roznica 323 a 325 oczywiscie chodzi o E36 ..

 

i wracajac do tematu, ktory jest lepszy :?:

 

Napiszę tak:

Jeżeli faktycznie chodzi o różnicę między silnikami 2,5 o mocach 170 i 192KM, to praktycznie nie ma żadnej, 170KM to odciążona jednostka 2,5/192KM :) Napiszę na przykładzie serii '5', bo w '3' nie siedzę :)

W E34 stosowany był silnik 192KM do roku 1995, potem przyszła E39 i silniki 2,8. To był zabieg marketingowy, z silników E34, czyli 520/2,0/150 525/2,5/192 530/3,0/218 przeszli na silniki w E39 520/2,0/150 523/2,5/170 528/2,8/193 535/3,5/245 itd. Gdyby wprowadzili silnik 2,8 nie obniżając mocy 2,5, to kto kupowałby 2,8? Marketing...

Tak było do 2000 roku, w drugiej edycji E39 powrócono do 520/2,0/150 525/2,5/192 530/3,0/231! No i tak już zostało...

Silnik 2.5/192 wygrywał w jakichś tam latach konkursy na najlepszą jednostke napędową i o ile sie nie mylę - jest produkowany nadal mimo wprowadzenia ostatnio w nowych '3' silnika 2,5 o mocy 208KM...

 

Co do gazu, to jak zrobi go ktoś, kto wie, co robi, to musi to działać idealnie - niezauważalnie. Ja na gaz nie narzekam.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bmw od dawna po paru latach produkcji powieksza silniki o ~~0.2 ...

e23 2.8->3.0

e23 3.2->3.5

m3 3.0->3.2

m5 3.6->3.8

itd...

 

marketing tez, ale mysle ze techniczne modyfikacje, wykrycie wad i testy eksploatacji silnika tez robia swoje.. zapewne wczesniejsze wersje wychodza w mniejszych pojemnosciach i jezeli podzespoly i sam silnik sie sprawdza, to go rozwiercaja na wiecej + robia ewentualne modyfikacje czulych punktow na podstawie statystyk awarii..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bmw od dawna po paru latach produkcji powieksza silniki o ~~0.2 ...

e23 2.8->3.0

e23 3.2->3.5

m3 3.0->3.2

m5 3.6->3.8

itd...

 

marketing tez, ale mysle ze techniczne modyfikacje, wykrycie wad i testy eksploatacji silnika tez robia swoje.. zapewne wczesniejsze wersje wychodza w mniejszych pojemnosciach i jezeli podzespoly i sam silnik sie sprawdza, to go rozwiercaja na wiecej + robia ewentualne modyfikacje czulych punktow na podstawie statystyk awarii..

 

A ja sobie tak ostatnio przegladalem dane techniczne BMW dostepne na tej stronie i znalazlem cos bardzo ciekawego: w BMW e39 528 (95 - 00') byl silnik 2,8 193 KM, max moment obr. 280/3500, a w drugiej edycji e39 (powyzej 2000r.) model 528 zastapiono modelem 525 ktory w porownaniu do 528 ma ta sama moc (tak dokladnie to 192), mniejsza pojemnosc i co najciekawsze moment obrotowy 245/3500! Przeciez to jest krok w tyl w porownaniu do 528 ktore mialo 280/3500 :mad2:

e39 2,8 -> 2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie tak ostatnio przegladalem dane techniczne BMW dostepne na tej stronie i znalazlem cos bardzo ciekawego: w BMW e39 528 (95 - 00') byl silnik 2,8 193 KM, max moment obr. 280/3500, a w drugiej edycji e39 (powyzej 2000r.) model 528 zastapiono modelem 525 ktory w porownaniu do 528 ma ta sama moc (tak dokladnie to 192), mniejsza pojemnosc i co najciekawsze moment obrotowy 245/3500! Przeciez to jest krok w tyl w porownaniu do 528 ktore mialo 280/3500 :mad2:

e39 2,8 -> 2,5

 

No, nie wiem, czy to krok w tył, w prawdzie moment maksymalny spadł o 30Nm - fakt, ale wartości maksymalne to nie wszystko, istotniejszy jest kształt charakterystyki.

Ponadto uważam, że to był ładny ukłon w stronę Polaków, gdzie ubezpieczenie płaci się od pojemności, a nie mocy :)

I coś w tym musi być, skoro 2,5/192 pakowali nawet do nowych '5'... a teraz zobacz, co pakują do 523 i 525 nowych :) identyczne silniki z różnicą tylko w mocy, co ty na to?

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mysle, ze gdzies jakas logika w tym byc musi... jakies wywazenie miedzy ekonomia, wydajnoscia, moca, komfortem klienta, oplacalnoscia sprzedazy... z sufitu raczej bmw konfiguracji nie uklada tylko wg analiz sprzedazy i eksploatacji...

 

dokładnie myśłę tak samo, już oni tam sobie to dobrze przekalkulowali...

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto uważam, że to był ładny ukłon w stronę Polaków, gdzie ubezpieczenie płaci się od pojemności, a nie mocy

 

raczej rzeklbym ze slabsze wersje wiekszych pojemnosci to uklon w strone ojczyzny, bo tam placa od mocy :) wieksza pojemnosc to wieksza elastycznosc i trwalosc silnika, a mniejsza moc to u nich mneijszy podatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie tak ostatnio przegladalem dane techniczne BMW dostepne na tej stronie i znalazlem cos bardzo ciekawego: w BMW e39 528 (95 - 00') byl silnik 2,8 193 KM, max moment obr. 280/3500, a w drugiej edycji e39 (powyzej 2000r.) model 528 zastapiono modelem 525 ktory w porownaniu do 528 ma ta sama moc (tak dokladnie to 192), mniejsza pojemnosc i co najciekawsze moment obrotowy 245/3500! Przeciez to jest krok w tyl w porownaniu do 528 ktore mialo 280/3500 :mad2:

e39 2,8 -> 2,5

 

BMW systematycznie powiększało moce swych modeli zgodnie z ogólnie panującą tendencją na rynku. Model 528 został zastąpiony 530ką z 6-cylindrowym silnikiem, 525 zastąpiło 523kę itd. Przynajmniej tak miało być w założeniach marketingowców.

 

Co lepsze, 323 czy 325 ? Cóż, 323 170 KM jest młodsze od 325 192 KM. Równolegle z 323 produkowano 328. Znów 192 KM to chyba lepiej niż 170 KM ?

Spróbujcie porównać dane techniczne i przede wszystkim dane testowe zawarte w bazie danych na naszej stronie. Po to głównie to wszystko pracowicie wklepywałem, opierając się na różnych źródłach. Jeśli nie ma danych testowych jakiegoś konkretnego modelu, porównajcie inny z tym samym silnikiem (np zamiast 323 coupe zbliżony będzie 323 touring). Szczególnie polecam wyniki testu elastyczności, czyli przyspieszenia 60-100 lub 80-120 na poszczególnych biegach. To mówi sporo o charakterystyce silnika i doborze przełożeń. No i oczywiście przyspieszenia, 0-50 (pokaże kto się szybciej zerwie spod świateł), 0-100 i 0-130, 0-160 pokaże co się będzie działo potem :D

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.