Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy chciałbym usłyszeć opinie na ten temat

 

Ojciec uczył mnie całe życie żeby jak zimny to przy odpalaniu wcisnąć mu sprzęgło.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
A mnie ojciec nie zdazyl niczego nauczyć, ale w czym mialoby przeszkadzac wciskanie sprzegla przy odpalaniu? Ja zawsze wciskam. Rozrusznik ma lżej.
Opublikowano

na nauce jazdy ucza zeby ze sprzeglem zawsze-wzgledy bezpieczenstwa :D

w instrukcji BMW pisze zeby tylko przy niskich temperaturach wciskac sprzeglo

Opublikowano

zgadza sie, generalnie zawsze sie powinno ze sprzeglem palic, Twoj ojciec ma racje, jak i koledzy powyzej - silnik ma lzej i bezpieczestwo tez

 

posluchaj jak odpalisz samochod (szczegolnie teraz jak sa duze mrozy)ze sprzeglem i za chwile go puscisz, mozna uslyszec jak silniczek ma przez chwile ciezej

Opublikowano
W USA nie uruchomisz wielu samochodow z manualna skrzynia bez wcisnietego sprzegla.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Koledzy chciałbym usłyszeć opinie na ten temat

 

Ojciec uczył mnie całe życie żeby jak zimny to przy odpalaniu wcisnąć mu sprzęgło.

mnie tato tez nauczyl wciskac sprzegło przy odpalaniu silnika, ale tez nauczyl mnie wciskac je podczas jazdy( tzw. wrzucanie na luz) przez co dostawałem po kulosach na nauce jazdy :twisted:

Opublikowano
mnie tato tez nauczyl wciskac sprzegło przy odpalaniu silnika, ale tez nauczyl mnie wciskac je podczas jazdy( tzw. wrzucanie na luz) przez co dostawałem po kulosach na nauce jazdy

No właśnie a czemu nie powinno się jeździć na luzie? Szczególnie samochodem bez wspomagania. Ja robiłem prawo jazdy na maluchu i też tego wymagano.

Jeżdżę tak od zawsze nigdy nie zgasł mi silnik i nie zauważyłem żadnych negatywnych stron takiej jazdy.

A może źle jeżdżę Tak jak całe życie źle myłem zęby. Ostatnio dowiedziałem się, że zębów po myciu nie płuka się ponieważ zmniejsza sie przez to ochronne działanie past do zębów.

Pozdrawwiam

Opublikowano

No właśnie a czemu nie powinno się jeździć na luzie? Szczególnie samochodem bez wspomagania.

Szczególnie ze wspomaganiem (!), bo w razie gdyby silnik zgasł:

- nie masz wspomagania ukł. kierowniczego, ktory pracuje wtedy znacznie gorzej, niż jakby go nie było wcale

- nie masz wspomagania ukł. hamulcowego

 

i ogolnie lepiej jest, jak na kołach jest cały czas zapiety napęd, bezpieczniej, masz wiekszą kontrolę. Ponadto hamowanie silnikiem ułatwia zwyklym hamulcom, a odzyskiwana energia przy hamowaniu zmniejsza srednie zuzycie paliwa.

 

Tak w skrócie.

Opublikowano
odzyskiwana energia przy hamowaniu zmniejsza srednie zuzycie paliwa.

Energia nie jest odzyskiwana... To tylko w samochodach o napedzie elektrycznym, badz hybrydowym!

 

Ale masz racje! Przy puszczeniu pedalu gazu i zasprzegleniu, chwilowe zuzycie paliwa spada do zera. Widac to dobrze na wskazniku ekonomizera. Po wcisnieciu sprzegla wskazowka idzie do gory.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Energia jest odzyskana, bo pojazd wprowadzony w ruch posiada energię kinetyczną, którą można wykorzystac do hamowania wlasnie, a hamowanie to też użyta energia. Ale to kwestia sporna fizyków, a nie uzytkownikow bmw :nienie: :mrgreen:

 

Po wcisnieciu sprzegla wskazowka idzie do gory.

Pod warunkiem, że jedziesz szybciej niz 5 km/h. Poniżej opada do zera, co jest błędem, bo przy 0 km/h powinna się wychylić w nieskończoność, tak jak jest w e34 bodajże.

Opublikowano

W USA nie uruchomisz wielu samochodow z manualna skrzynia bez wcisnietego sprzegla.

 

U nich to oczywiste i konieczne - większość aut to automaty i jakby się któryś z tubylców dorwał do manuala, to na pewno uszkodziłby podczas uruchamiania auto zaparkowane przed przodem lub za tyłem... Miałem ponad rok temu Civic'a w manualu sprowadzonego z US i rzeczywiście jak się nie wcisnęło sprzęgła to nie dało się uruchomić... Fajne, bo jak ktoś był nie wtajemniczony, to myślał, że auto ma jakieś dodatkowe zabezpieczenie :norty:... A t tylko zabezpieczenie p-ko idiotom...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

 

edit 1:

[...]Szczególnie ze wspomaganiem (!), bo w razie gdyby silnik zgasł:

- nie masz wspomagania ukł. kierowniczego, ktory pracuje wtedy znacznie gorzej, niż jakby go nie było wcale

- nie masz wspomagania ukł. hamulcowego[...]

 

Odnośnie kierowniczego uważam, że to istotne jedynie w przypadku aut wyposażonych w instalację do zasilania gazem najstarszych generacji. Chodzi o to, że podczas jazdy na luzie, na wolnych obrotach, w niektórych autach powietrze jest "wtłaczane" do kierownicy powietrza i filtra i jest go więcej niż gdy auto stoi (regulację ilości gazu na wolnych obrotach wykonuje się na postoju). Mieszanka może się wtedy okazać zbyt uboga i może dojść do zatrzymania silnika...

 

Wspomaganie hamulcowego natomiast masz - ono powinno zapewniać z tego co pamiętam 2, czy 3 "pełne" hamowania w sytuacji po unieruchomieniu silnika...

 

 

edit 2:

[...]Ale masz racje! Przy puszczeniu pedalu gazu i zasprzegleniu, chwilowe zuzycie paliwa spada do zera. Widac to dobrze na wskazniku ekonomizera. Po wcisnieciu sprzegla wskazowka idzie do gory.

 

Niom... Zasada jest prosta: jak jedziemy autem na określonym biegu o "odpuszczamy" gaz, to znaczy, że chcemy hamować silnikiem. Wtedy też odcinana jest całkowicie dawka paliwa. Natomiast jak "jedziemy" na luzie, to silnik musi dostawać dawkę paliwa taką jak dla obrotów biegu jałowego. Wniosek jest taki, że jak "jedziemy" na luzie, to wskazówka ekonomizera będzie pokazywać tym większe zużycie paliwa, im mniejsza będzie prędkość auta (i odwrotnie).

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
mnie tato tez nauczyl wciskac sprzegło przy odpalaniu silnika, ale tez nauczyl mnie wciskac je podczas jazdy( tzw. wrzucanie na luz) przez co dostawałem po kulosach na nauce jazdy

No właśnie a czemu nie powinno się jeździć na luzie? Szczególnie samochodem bez wspomagania. Ja robiłem prawo jazdy na maluchu i też tego wymagano.

Jeżdżę tak od zawsze nigdy nie zgasł mi silnik i nie zauważyłem żadnych negatywnych stron takiej jazdy.

A może źle jeżdżę Tak jak całe życie źle myłem zęby. Ostatnio dowiedziałem się, że zębów po myciu nie płuka się ponieważ zmniejsza sie przez to ochronne działanie past do zębów.

Pozdrawwiam

Kiedy sie chodzi na KURS Prawa Jazdy to sie robi tak jak chce ten gość co siedzi na fotelu pasażera. A kiedy zmienia sie prowadzony pojazd z tych z literka "L" na te bez niej ,kazdy z Nas uprawia sowja technike, swoj styl i swoj design jazdy- bo mamy do tego prawo :mrgreen:

Opublikowano

Nie powinno sie jezdzic na luzie bo jesli bedziesz musial gwaltownie dodac gazu ( ktos ci w tyl wjezdza hamujac na sliskiej drodze) to mozesz nie zdarzyc wrzucic biegu.

 

Pozatym jesli widzisz z daleka czerwone swiatlo i chcesz sie dotoczyc to jesli bedziesz jechac na luzie a na koniec zahamujesz bo nie zmienilo sie na czerwone to zuzyjesz wiecej paliwa na hamowanie i jazde luzem, niz gdybys toczyl sie hamujac silnikiem i redukowal biegi.

Opublikowano
Nie powinno sie jezdzic na luzie bo jesli bedziesz musial gwaltownie dodac gazu ( ktos ci w tyl wjezdza hamujac na sliskiej drodze) to mozesz nie zdarzyc wrzucic biegu.

 

To chyba i stac na luzie tez niezbyt.

 

Dzieki temu wlasnie, ze jak skrecam, to zazwyczaj trzymam sprzeglo i bieg, zreszta roznie sie zdarza, to ostatnio uniknalem wjechania mi w tyl...

Wiadukt, zaraz po skrecalem w lewo. Zjechalem do krawedzi, stoje, pusto przede mna i czekam bo jada z przeciwka, gosc zjezdza z wiaduktu i sunie drac gumy, ja tylko w lusterka i gaz w podloge, gdybym tego nie zrobil to by skonczyl na moim haku, wiadomo, sprzeglo sie bardziej zuzywa, no ale czasem lepiej miec bardziej zuzyte sprzeglo niz kogos na haku.

 

Co do sprzegla, to mialem dziwny epizod.

Instruktor na Lce zdziwil sie czemu wciskam sprzeglo podczas odpalania, wiec zwatpilem...

Pozdrawiam
Opublikowano
Na Lce kazdy pseudo nauczyciel poprawnej jazdy i obslugi samochodu chce aby robic to CO Akurat On uwaza , za prawidlowe.....dlatego Jesli wsiada sie do swojego auta to nawet jesli tylko ma sie kaprys mozna sobie wciskac sporzegło, albo jak durne baby widze najpierw pozapalam swiatła potem silnik albo jak bede chciał to wcisne sprzeglo tez przy gaszeniu silnika :lol:
Opublikowano

Ja bym jeszcze rozróżnił hamowanie silnikiem czyli wrzucanie z 5 na 4 i później jeszcze na 3, od jazdy na biegu 5 i puszczeniu gazu z górki. W pierwszym przypadku nie jest to dobre dla silnika, naciąga się choćby łańcuch rozrządu, natomiast jazda z górki na 5 biegu już nie bardzo szkodzi silnikowi bo wtedy hamowanie silnika jest zdecydowanie mniejsze.

Chyba lepiej wymienić klocki hamulcowe niż łańcuch rozrządu i bóg wie co jeszcze...

Jeśli chodzi o spalanie to auto nic nie spala (nic = zawsze coś spala ale bardzo mało) przy jeździe na biegu i z górki ale w nowszych generacjach.

Przynajmniej ja tak uważam, a na 100% każdy ma swoją teorię.

Opublikowano (edytowane)

Nie jeździ się na luzie. To jest styl kierowcy PKS-u

 

Co się tyczy instruktorów na "L" to to chyba najgorsza menażeria na świecie.

Ludzie mało co lądują z tak zwanego powołania tylko za sprawą jakiegoś sposobu na życie i nic mądrego do wniesienia nie mają

 

Żona jest już po kursie i tam została ostrzeżona. Jak np. sprzęgła nie wciśnie a bieg zmieni i jakimś trafem skrzynia się rozwali to jeżeli instruktor uzna że ona to już umie :duh: to ją obciąży kosztami. Jeżeli wjedzie kołem na krawężnik i zniszczy tego piekielnie drogiego kołpaka to też zapłaci. Dziewczyna nie jest jakimś ogranicznikiem i sprawnie jej to szło a kiedy zapytała się o manewr wyprzedzania (naukę i poćwiczenie) to powiedział że jej nie potrzebne. Najbardziej niebezpieczny manewr :roll:

Edytowane przez skidmarks
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Jak widzę wszyscy zrażeni do "L"

 

Ale taka jest prawda i jak napisał kolega skidmars pks tak jeżdzi, żeby ON zaoszczędzić, tyle, że oni mają jeszcze hamulec elektryczny ale to już BMW nie dotyczy.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
A odpalanie ze sprzęgłem jak najbardziej. Po co ma silnik jeszcze mieć opory z gęstym olejem w skrzyni
(OO)=== OO===(OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.