Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiś 3 tygodni mam problem z wolnymi obrotami. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok , obroty są podwyższone, ale wiadomo ssanie. Gdy silnik się nagrzeje, a wskazówka jest na końcu niebieskiego pola zaczyna się falowanie w zakresie : 700-900 , 600-900 obrotów. Silniczek krokowy wyczyszczony, wygląda na sprawny, jednak jak odłączę od niego wtyczkę wtedy obroty podwyższają się na 1000 ale za to przestają falować . Czy przyczyną takiego stanu jest na pewno krokowiec, czy może awaria innego elementu ma wpływ na jego zachowanie?

Aha, obroty falują tylko na luzie, podczas jazdy wszystko jest w porządku.

Opublikowano

Z opisu wygląda na krokowca, ale najlepiej jak chcesz na 100% wiedzieć to podmień z kimś kto ma ten sam model silniczka.

W razie czego to nawet ja mogę bo u siebie w 1,8IS mam ten sam model silniczka i już jednemu znajomemu podmieniałem z 1,6 ma ten sam numer fabryczny.

BMW forever!!!
Opublikowano
dobra to znowu ja :twisted2: pytanie takie mam: na benzynie obroty trzymaja sie ladnie, a po przelaczeniu na gaz faluja. skoro na benzynie jest wszystko ok wiec nie jest to chyba wina krokowca? dzisiaj sprawdzalem i tak mi wyszlo :mad2:

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Opublikowano
falowanie obrotów to temat rzeka, u mnie też falują czasem mniej czasem bardziej i nic nie pomogło od 2 lat żadne wizyty u mechaników ani znachorów poprostu się przyzwyczailem do tego
Opublikowano
Koledzy ,a gdzie znajduje sie krokowiec w M43 318, najlepiej gdyby ktos wrzucił zdjęcie Dziękować dziękowac z góry :modlitwa:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli po nagrzaniu obroty są równe na benzynie a falują na gazie to nie wina krokowca.

 

Żeby się troszkę pozbyć tego zjawiska trzeba zamontować emulator czujnika temperatury < opornik 3kom >

Wtedy komp silnika " myśli " , że silnik jest zimny i krokowca otwiera do połowy i nie kombinuje nim < ssanie >

 

Ale lepsza metoda < znaczy skuteczniejsza ale nie tańsza > to zmiana instalacji na sekwencyjną.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Belgus a jak długo ci falowały obroty bo mnie tylko troche na zimnym jak odpale to czasem zaczną falować a czasem od razu ok. I tu mnie to wszystko dziwi. Wymieniłem:

 

- Czujnik przepustnicy

- Krokowiec

- kable do świec

- przepływke

- Sprawdzałem szczelność dolotu

 

Jest o wiele lepiej ale wciąż zdarza mu się falować.Może to być pompa??

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
sprawdz wszystkie przewody ktore nachodzą na krokowiec i tam gdzie sie kończą moze ktorys jest pekniety i dostaje lewego powietrza i dlatego faluje u mnie pomogło :cool2:
Opublikowano
Belgus a jak długo ci falowały obroty bo mnie tylko troche na zimnym jak odpale to czasem zaczną falować a czasem od razu ok. I tu mnie to wszystko dziwi. Wymieniłem:

 

- Czujnik przepustnicy

- Krokowiec

- kable do świec

- przepływke

- Sprawdzałem szczelność dolotu

 

Jest o wiele lepiej ale wciąż zdarza mu się falować.Może to być pompa??

Zeby na tym zjadlem :P Jezeli wymieniles to wszystko ,to mozesz sprawdzic pompe paliwa/nie zaszkodzi/.

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego Kris_IT czy jest możliwość że nie mam krokowca ? :|

 

Teoretycznie jest taka możliwość....jeśli poprzedni właściciel go wyjął. Bez krokowca silnik ma wyższe obroty (ponad 1200obr/min)

Opublikowano
Kolego Kris_IT czy jest możliwość że nie mam krokowca ? :|

 

Teoretycznie jest taka możliwość....jeśli poprzedni właściciel go wyjął. Bez krokowca silnik ma wyższe obroty (ponad 1200obr/min)

 

Zależy... jeśli pokręcił przy przepustnicy a przewód w kolektorze zaślepił to może trzymać stałe obroty... Tylko komp będzie wariował i auto przy schodzeniu z obrotów będzie lubiło zgasnąć...

 

Dokładna analiza poszczególnych elementów, które wymieniali koledzy i dokładne czyszczenie na pewno przyniesie poprawę... Ja z "falą" walczyłem tydzień... Aż mnie wzieły nerwy i po całej nocy rozkręcania czyszczenia i diagnozowania... Bumka wyjechała bez fali i tak jej zostało...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Ja ze swojego doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że falowanie nie oznacza od razu defektu krokowca. Najpierw radzę zainteresować się szczelnością dolotu.
Opublikowano
a co moze byc jesli po calkowitym odlaczeniu tegoz oto silniczka obroty nadala faluja ? nawet jak zamykam drzwi to takze silnik przygasa ??
Opublikowano
a co moze byc jesli po calkowitym odlaczeniu tegoz oto silniczka obroty nadala faluja ? nawet jak zamykam drzwi to takze silnik przygasa ??

 

To bym rozważał inne problemy, nie krokowca (ale wykluczyć się nie da). Tak jak pisałem, zacznij od uszczelnienia dolotu - mój też prychał, dławił się i falował. Wystarczyło dobrze uszczelnić i jest jak prosto z fabryki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.