Skocz do zawartości

[EXX] Problem z odpaleniem ciepłego TDS-rozwiązanie


lw

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM!

w mojej buni (525tds) jakiś czas temu zaczelo sie to co jest zmorą prawie każdego tds-a z przebiegiem po 200tys km czyli słabe odpalanie na ciepłym. zapala po kilkusekundowym kręceniu. wiele o tym czytałem i po dłuższych przemysleniach doszedłem do wniosku ze problem tkwi w początku tłoczenia. temat wydaje się troche tabu bo żaden z fachowców nic w tej sprawie nie potrafi zrobic ani powiedziec poza zaproponowaniem załozenia magicznego użadzenia z allegro ktore oszukuje czujnik temperatury . to magiczne uzadzenie powoduje ze silnik zawsze odpala tak jakby byl cieply( wieksza dawka i poczatek tloczenia wczesniejszy) ludzie pisza o rozciagnietych łańcuchach rozrzadu , slabego sprezania itd... moim zdaniem w 90% to jest jakiś problem z nastawnikiem poczatku tloczenia w pompie wtryskowej, cos tam sie zużywa lub rozszczelnia. w moim aucie problem rozwiązałem przestawiając pompe na silniku w kierynku odwrotnym do obrotow silnika . zabieg ten nie spowodowal zadnych skutkow ubocznych, silnik zachowywal sie tak jak wczesniej poza tym ze palil od "strzala" za kazdym razem bez znaczenia czy cieply czy zimny. ten sam zabieg wykonalem w omedze mojego znajomego który mial ten sam problem i podobnie , uleczylo go.

zastanawia mnie tylko co powoduje tą usterkę w pompie , przegladałem wiele schematów pomp i nic nie wywnioskowałem, moze jak bym rozebral taką pompe to bym cos stwierdzil.

http://rapidshare.com/fil..._pompy.pdf.html

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI NA TEN TEMAT.

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam to bardzo ciekawe co piszesz miałem i ja taki problem tego roku latem chcąc zapalić na ciepłym silniku musiałem kręcić długo rozrusznikiem albo kilka razy zanim załapał w końcu padł akumulator i wymieniłem 80 ah na 95 ah i wyższy prąd rozruchowy i problem zniknął od pół roku pali od strzała myślę że problem nie tkwi w samej pompie lecz w sterowniku elektrycznym, nie mam wiedzy dokładnej na ten temat i nie wierzę że samo coś się nagle naprawiło a co wy o tym myślicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem ten sam problem tylko w 524td tak jak piszecie przestawianie pompy pomogło ale na pewien czas ! Problem tkwi w głowiczce pompy wtryskowej - trzeba ją wymienić-zregenerować ale nieraz taniej jest kupić inną pompę wtryskową ale czy będzie dobra?Łatwo sprawdzić głowiczkę czy to wniej tkwi problem ! - jak silnik będzie gorący trzeba ją polać zimną wodą (nic jej nie będzie ) i wtedy odpalić jak to jej wina Auto odpali o niebo lepiej.POZDRAWIM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie?! a co ma głowiczka do nastawnika kąta wtrysku?

akumulator to raczej nie chyba ze ten stary byl do bani i wolniej krecila.

moja w te mrozy teraz pali po dwukrotnym podgrzaniu i rozrusznik nie kreci za szybko(-21stC) :8) jak byb jej wlałsyntetyka to pewnie od strzala by zapalilahehe.

polewanie woda glowiczki pomaga jak jest ona bardzo zuzyta i wtedy metal sie kurczy i jest szczelniejsza, tak mi sie wydaje ale nie o tym dyskusja.

pamietajcie TDS to nie TDI :!: tds to silnik z wstępną komora spalania i tu prawidłowy moment wtrysku jest bardzo istotny.

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy

na allegro wpiszcie: CHIP UŁATWIAJĄCY ROZRUCH BMW OPEL VW TDS 90PLN i macie sprawe zalatwiona...taniej sie nie da a ponoc pomaga!!!!

Pozdrawiam

da się taniej :!: przestawienie pompy to wydatek 0zł :lol: :lol: :lol:

a 90zł wlewamy do baku :lol: :lol: :lol:

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przestawienie pompy (kata wtrysku) pomaga w niektórych przypadkach ale to tez nie na długo. Koleag sie przekona w najblizszych miesiacach :(

Po drugie przyczyna tego zjawiaska jest tak jak jeden z kolegów wspomniał podjechana głowica w pompie wtryskowej. ( musi zrobic dużo wiecej obrotów aby stworzyc cisnienie otwarcia wtryskiwaczy). możesz sobie sprawdzic to w taki sposób że na rozgrzany silniku polej po pompie tak z 5 l wody i zapali od strzała. Wiadomo metal ma swoje włąsciwosci-rozciagliwosc. Pod wpływem tem powstaje wieksza niz powinna byc szczelina miedzy głowica a wewnetrzna czescia wirujaca. co daje taki skutek jak wczesniej napisałem.

Najtansze jest zamontowanie urzadzenia z allegro, jesli ktos jednak woli ktos wydac grubsza kase to nie widze przeszkód, tylko nie róbcie regeneracji na używanych lub regenerowanych głowicach tylko nówki ale to sa koszty :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie.....

WODĄ TEŻ POLEWAŁEM I TO SAMO!!!

jak u siebie przestawiałem pompe to robiłem testy (zapalanie przy różnym ustawieniu pompy) i wystarczy delikatnie opóżnić i zapala gorzej.

jak by była zużyta głowiczka to by tak nie było.

dlaczego tak nie dzieje się w innych dieslach z wstępną komorą spalania i mechanicznie sterowaną pompą :?: przypomnę że TDS to "stary" diesel w którym pompa jest sterowana elektrycznie.

dlaczego tak się nie dzieje w silnikach 2.4 TD ze starą pompą a dzieje się w 2.4 TD z pompą elektryczną

:?: przecież ciężkie zapalanie na ciepło to także bolączka 2.4 TD (e34)

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli polewanie woda ci nie pomagało to miałes zle ustawiona pompe i to był cały problem, ale mało jest takich TDS-ów wiekszos ma podjechana głowice w pompie

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

 

http://rapidshare.com/fil..._pompy.pdf.html

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI NA TEN TEMAT.

Mógłbyś odświeżyć link, bo nie działa.

 

Jakby komuś się chciało zrobić fotki jak przestawić nastawnik w pompie to byłbym wdzięczny, bo jestem ciekawy, czy ma to przestawione czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

http://rapidshare.com/fil..._pompy.pdf.html

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI NA TEN TEMAT.

Mógłbyś odświeżyć link, bo nie działa.

 

Jakby komuś się chciało zrobić fotki jak przestawić nastawnik w pompie to byłbym wdzięczny, bo jestem ciekawy, czy ma to przestawione czy nie?

 

Przyłączam się do postu kolegi.

"Mogę jeździć każdym autem, byle byłoby ze stajni BMW" :D

"W życiu piękne są tylko chwile..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam problem z odpaleniem swojego tds-a na ciepłym. I znając swoje szczęście lejąc wodą na ciepłą pompę pewnie poleje po głowicy :) Więc mam pytanie. Bo mi np wogule nie świeci kontrolka grzania świec na ciepłym. W poprzednim aucie jakie miałem to świeciła kontrolka na ciepłym (chociaż czasem i tak nie czekałem aż zgaśnie i auto odpalało normalnie) a tutaj puki świeci się kontrolka od grzania świec to zapala przyzwoicie jak już się nie zapala to muszę chechłać i chechłać. Wieć czy wam też się nie świeci kontrolna na ciepłym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wyjaśniając co się dzieje z pompą podczas tej usterki. pasowanie tłok-głowica robi się luźniejsze i "ucieka" ciśnienie właśnie tym luzem. Tłok uzyskuje ciśnienie otwarcia wtrysku dużo później niz powinien(w pompie jest jeszcze divajs, który przyśpiesza/opóźnia zapłon mechanicznie), komputer nie jest w stanie bardziej przyspieszyć zapłonu. Zapłon się "cofa". Przyspieszając pompę(obracając ja w przeciwną strone do obrotu silnika) przyspieszamy zapłon. Jest to pudrowanie pryszcza. Pompa padnie i tak prędzej czy później.

 

Czemu tak się dzieje w tds'ach? Złe materiały? Zła technologia? Osobiście spotkałem się z takim przypadkiem też w toyocie landcriuser tylko że tam sa 4 cyl nie 6. Wadą jest typ pompy(rozdzielaczowa), jest jeden tłok, który musi "zaopatrzyć" w paliwo kazdy cylinder. Proces ten powoduje szybsze zużycie niż w silnikach 4 cyl. Podobna usterka nęka audi 2.5 TDI (6 cyl w układzie V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
ja miałem podobny problem (auto nie chciało odpalać przy temperaturze 1/4 na wskaźniku - graniczyło to z cudem), na ciepłym średnio, na zimnym ok, ustawiony został rozrząd (kąt wtrysku) i auto działa prawidłowo (ustawienie kąta wtrysku to normalna czynność serwisowa w aso). wszyscy mi mówili, że mam pompę do naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
WITAM!

w mojej buni (525tds) jakiś czas temu zaczelo sie to co jest zmorą prawie każdego tds-a z przebiegiem po 200tys km czyli słabe odpalanie na ciepłym. zapala po kilkusekundowym kręceniu. wiele o tym czytałem i po dłuższych przemysleniach doszedłem do wniosku ze problem tkwi w początku tłoczenia. temat wydaje się troche tabu bo żaden z fachowców nic w tej sprawie nie potrafi zrobic ani powiedziec poza zaproponowaniem załozenia magicznego użadzenia z allegro ktore oszukuje czujnik temperatury . to magiczne uzadzenie powoduje ze silnik zawsze odpala tak jakby byl cieply( wieksza dawka i poczatek tloczenia wczesniejszy) ludzie pisza o rozciagnietych łańcuchach rozrzadu , slabego sprezania itd... moim zdaniem w 90% to jest jakiś problem z nastawnikiem poczatku tloczenia w pompie wtryskowej, cos tam sie zużywa lub rozszczelnia. w moim aucie problem rozwiązałem przestawiając pompe na silniku w kierynku odwrotnym do obrotow silnika . zabieg ten nie spowodowal zadnych skutkow ubocznych, silnik zachowywal sie tak jak wczesniej poza tym ze palil od "strzala" za kazdym razem bez znaczenia czy cieply czy zimny. ten sam zabieg wykonalem w omedze mojego znajomego który mial ten sam problem i podobnie , uleczylo go.

zastanawia mnie tylko co powoduje tą usterkę w pompie , przegladałem wiele schematów pomp i nic nie wywnioskowałem, moze jak bym rozebral taką pompe to bym cos stwierdzil.

http://rapidshare.com/fil..._pompy.pdf.html

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI NA TEN TEMAT.

Możesz opisać jak przestawiłeś tą pompe? czy może przestawiłes sam nastawnik?

i jakbyś mógł odświeżyć link to może tam coś znajdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisac coś dokładniej jak ustawić ten kąt wtrysku albo chociaż jaka ma być prawidłowa wartość

witam

bardzo chętnie bym udzielil takich informacji ale sam tego nie robiłem, oddałem auto do serwisu - nie chcę nikogo reklamować czy faworyzować ale powiem ze to było STANDO pod Wrocławiem, dostałem od nich informację ze miałem zły kąt wtrysku przestawiony aż o 35 stopni, a spowodowane jest to po części tym ze łancuch ulega rozciągnięciu, auto - jak je kupiłem- miało oryginalny przebieg 289500 ( wiem bo kupiłem je w Szwajcarii, wiem bo miałem do niego Abgas, wiem bo miałem oryginalną książke nie podrobioną przez nikogo), a wszystkie problemy zaczeły się okolo 300 tys. przy takim przebiegu ulega zuzyciu pompa (ale nie tak zeby robic jej remont), rozciąga się łancuch i wszystko to powoduje ze zapłon traci swoje ustawienia. to tym zabiegu ( koszt okolo 500) auto odpało bez problemów, na silniku rozgrzanym, srednio nagrzanym, i zimnym. jezeli cała reszta jest ok ( wtrysk strujący, swiece, pompa daje cisnienie, weze podcisnienia sa ok) to auto musi zapalac w kazdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dołączę się do tematu , z racji że robimy to często

 

aby ustawić pompę wtryskową należy posiadać czujnik zegarowy wychyłowy , wkręcany w tylną cześć pompy wtryskowej , niestety należy zdemontować rurki od wtryskiwaczy bez tego się nie go założyć , wolnej chwili wkleję fotki .

Do wad które się przyczyniają do braku prawidłowego palenia na ciepłym są :

zużyta głowiczka , brak utrzywania ciśnienia - sprawdzamy przez schłodzenie pompy

rozciągnięty łancuch dolny co skutkuje przestawieniem kata wtrysku ale najczęsciej należy wymienić łańcuch gdyż zapłon wypada poza zakres - ( sprawdzamy czujnikiem zegarowym wkręconym w pompę )

zużyte napinacz łańcuch (wytarty slizg ) - sprawdzamy czujnikiem zegarowym wkręconym w pompę ,prawidłowy zapłon wacha się od 0,70 do 0,95 mm po GMPT

wytarte panewki na Rozruszniku lub uszkodzony wirnik -rozrusznik kręci z z dużym poborem prądu - zwarcie powoduje obniżenie prądu sterujacego pozycjonowaniem nastawnika - sprawdzamy odpalając auto "na popych" na 2 biegu odpala "od strzała "

często wskakuje jeszcze błąd czujnika temperatury paliwa - element wlutowany w płytkę nastawnika - odczyt na Programie diagnostycznym

dla model z lat do 1993.12 uszkadzała się też ścieżka nastawnika (wycierała się ) co powodowało falowanie obrotów ,

trudno bez praktyki wyłapuje się te błędy

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

miałem ten sam problem odpalenie cieplego silnika w buni 525 tds przjrzałem wszystko o czym piszecie moje pierwse kroki jakie podjalem to bylo podlaczenie BMW pod kompa nie bylo żadnego błędu mechanik podał mi kilka przyczyn czemu nie może odpalic szukałem na forum i nie moglem znaleść odpowiedzi dowiedziałem sie od starego mechanika przypadkowo co moze byc przyczyna mianowicie pierwsze kroki to

1-sprawdzenie wtrysków na tak zwane przelewki co daje wglada ktore wtryski zalewaja swiece uszkodzone podaja coraz wiecej paliwa podczas pracy silnika widoczne w przewodach

2- wykrec wtryski jedz na sprawdzenie (do strującego potrzbujesz specjalnego klucza nasadowego z otworem by nie uszkodzic kabla na wtrysku sterujacym)u mnie bylo 3 wtryski ktore przlewaly dalo sie zregenerowac teraz odpala tak samo na zimnym jak i na cieplym bez zadnego problemu

Widzialem rozne propozycje jakie piszecie ktore malo pomoga ja nie jestem mechanikiem ale w wiekszosci sam naprawiam swoj samochod pod okiem mechanika ktory uzycza mi swojego warsztau, narzedzi i doradzi co i jak mam zrobic chyba ze cos jest bardziej skaplikowane to on robi

pozatym BMW to jest bardzo wymagajacy samochod jak chcesz nim jezdzic rada mojego mechanika dla mnie byla taka zebym wyminial filtr paliwa jak wymieniam olej i bede mial spokoj bo zbiera sie w filtrze paliwa woda nie wierzyłem w to dopuki sam nie zobaczylem jak wykrecilem filtr wymien wszystko na czas a bedzie ci sluzyc bardzo dlugo jak moja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to jest bardzo wymagajacy samochod jak chcesz nim jezdzic rada mojego mechanika dla mnie byla taka zebym wyminial filtr paliwa jak wymieniam olej i bede mial spokoj bo zbiera sie w filtrze paliwa woda nie wierzyłem w to dopuki sam nie zobaczylem jak wykrecilem filtr wymien wszystko na czas a bedzie ci sluzyc bardzo dlugo jak moja

 

 

Wymiana filtra jak najbardziej ale przecież można pozbyc się wody zbierającej się wnim


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.