Skocz do zawartości

e--46 termostat


Adam 67

Rekomendowane odpowiedzi

Tudm: Opiszę całą historię z układem chłodzenia

 

Około pół roku temu wymieniłem termostat ponieważ na przeglądzie mechanik zdiagnozował ze termostat jest do wymiany bo cieknie z niego płyn, fakt był zielony nagar na termostacie. No wiec wymieniłem termostat i odpowietrzyłem układ a robiłem to w taki sposób:

1. Odkręciłem odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym

2. Zacząłem nalewać płyn do puki przez odpowietrznik nie zaczał sie wylewać płyn, kiedy zaczęły sie wydostawać bańki powietrza i płyn wylewał sie z odpowietrznika zakreciłem go oczywiście płynu już była odpowiednia ilość w układzie

3. następnie odpaliłem silnik załaczyłem ogrzewanie na maksa i gazowałm zeby sie zagrzał i przez odkrecony korek ze zbiorniczka wyrównawczego wydostawało sie powietrze i automatycznie spadał poziom cieczy oczywiscie uzupelniłem go pózniej

4. i tak gazowałem silnik do poki nie zagrzał sie a wskazówka stała idealnie w pionie po czym załaczył sie wentylator i tak powtórzyłem 4 razy do załaczenia wentylatora wszystko oczywiscie przy odkreconym korku ze zbiorniczka wyrównawczego dodam jeszce strumien cieczy z dyszszy wylotowej z zbiorniku miałem ciagły

 

I teraz trzy moje pytania :

 

1. Czy moja procedura odpowietrzania jest dobra czy może coś zle robiłem ???

2. Jeżeli zapomniałem włączyc ogrzewania przy odpowietrzaniu i potem włączyłem je podczas jazdy to układ się zapowietrzył ???

3.Jeżeli jade i auto sie długo nagrzewa i wskazówka nie jest w pionie i nagle staje w korku temperatura sie podnosi ale dalej nie jest jeszcze pionie po czym jade dalej już nie w korku i temperatura maleje czy to wina zapowietrzonego układu ???

 

Z góry dziękuje za odpowiedz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Tudm: Opiszę całą historię z układem chłodzenia

 

Około pół roku temu wymieniłem termostat ponieważ na przeglądzie mechanik zdiagnozował ze termostat jest do wymiany bo cieknie z niego płyn, fakt był zielony nagar na termostacie. No wiec wymieniłem termostat i odpowietrzyłem układ a robiłem to w taki sposób:

1. Odkręciłem odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym

2. Zacząłem nalewać płyn do puki przez odpowietrznik nie zaczał sie wylewać płyn, kiedy zaczęły sie wydostawać bańki powietrza i płyn wylewał sie z odpowietrznika zakreciłem go oczywiście płynu już była odpowiednia ilość w układzie

3. następnie odpaliłem silnik załaczyłem ogrzewanie na maksa i gazowałm zeby sie zagrzał i przez odkrecony korek ze zbiorniczka wyrównawczego wydostawało sie powietrze i automatycznie spadał poziom cieczy oczywiscie uzupelniłem go pózniej

4. i tak gazowałem silnik do poki nie zagrzał sie a wskazówka stała idealnie w pionie po czym załaczył sie wentylator i tak powtórzyłem 4 razy do załaczenia wentylatora wszystko oczywiscie przy odkreconym korku ze zbiorniczka wyrównawczego dodam jeszce strumien cieczy z dyszszy wylotowej z zbiorniku miałem ciagły

 

I teraz trzy moje pytania :

 

1. Czy moja procedura odpowietrzania jest dobra czy może coś zle robiłem ???

2. Jeżeli zapomniałem włączyc ogrzewania przy odpowietrzaniu i potem włączyłem je podczas jazdy to układ się zapowietrzył ???

3.Jeżeli jade i auto sie długo nagrzewa i wskazówka nie jest w pionie i nagle staje w korku temperatura sie podnosi ale dalej nie jest jeszcze pionie po czym jade dalej już nie w korku i temperatura maleje czy to wina zapowietrzonego układu ???

 

Z góry dziękuje za odpowiedz :wink:

 

1. Generalnie OK ale 4 razy wentylator to przesada. Jak w końcu dostanę swój termostat to pewnie opiszę jak ja odpowietrzam.

2. Mógł, wystarczy teraz znów go odpowietrzyć.

3. Trudno powiedzieć by wyeliminować zapowietrzenie - odpowietrz. Do sprawdzenia dwa termostaty, żaluzja, pompa wody - jak w środku słabo grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak pompe wody wymieniłem ponieważ w starej rozsypało sie łożysko , włoski zamiennik koszt 126 zł oryginał w aso koszt 320 zł

Termostat też wymieniałem w odstepie jedno od drugiegi około 1 miesia i tylko jeden termostat z tego co wcześniej pisałeś jest jeden.

Nie mam pojęcia co to jest żaluzja czy mógłbyś mi wytłumaczyc co to jest i gdzie sie znajduje.

 

A problem który teraz mnie dręczy to to żę auto jest nie dogrzane a dokładnie potrzebuje badzo długiej trasy zeby sie zagrzało tak aby wskazówka była w pionie około 30 km albo stania w korku z tym ze jak sie nagrzeje to już trzyma temperatura i wsazówka nie spada.

Czy to termostat ?? bo już sam nie wiem czego mam szukać

Jeśli to termostat to dlaczego znowu padł po pół roku tym bardziej ze to oryginał.

Ciekawe czy w aso dają gwarancję na częsci i na podstawie faktóry wymienią na nowy.

 

I jeszcze jedno pytanie o termostat a dokłdnie o zamiennik Febi

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519454833

 

Rożni sie od oryginału połączeniem węża więc trzeba przerubki i kombinacje odstawiać.

 

A tu dla porównania oryginał

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519189630

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem caly ten watek i wyciagam taki wniosek ze wskazowka temp ma trzymac rowno 90stopni i najlepiej jak najszybciej po odpaleniu samochodu? u mnie wczesniej (jak byly temp dodatnie) trzymala pion, ale teraz jak zrobilem ok 200km na trasie przy temp -10stopni to nie doszla nawet do pionu ale znacznie poza kreske. Czy tak jest prawidłowo, czy tez mam termostat do wymiany? Dodam ze ogolnie jezdze tylko po miescie do pracy i na takim odcinku (ok 15km i mroz) nie lapie pionu w ogole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Więc tak pompe wody wymieniłem ponieważ w starej rozsypało sie łożysko , włoski zamiennik koszt 126 zł oryginał w aso koszt 320 zł

Termostat też wymieniałem w odstepie jedno od drugiegi około 1 miesia i tylko jeden termostat z tego co wcześniej pisałeś jest jeden.

Nie mam pojęcia co to jest żaluzja czy mógłbyś mi wytłumaczyc co to jest i gdzie sie znajduje.

 

A problem który teraz mnie dręczy to to żę auto jest nie dogrzane a dokładnie potrzebuje badzo długiej trasy zeby sie zagrzało tak aby wskazówka była w pionie około 30 km albo stania w korku z tym ze jak sie nagrzeje to już trzyma temperatura i wsazówka nie spada.

Czy to termostat ?? bo już sam nie wiem czego mam szukać

Jeśli to termostat to dlaczego znowu padł po pół roku tym bardziej ze to oryginał.

Ciekawe czy w aso dają gwarancję na częsci i na podstawie faktóry wymienią na nowy.

 

I jeszcze jedno pytanie o termostat a dokłdnie o zamiennik Febi

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519454833

 

Rożni sie od oryginału połączeniem węża więc trzeba przerubki i kombinacje odstawiać.

 

A tu dla porównania oryginał

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519189630

 

Sorka omyłkowo napisałem odpowiedź dla silnika 320d.

Jeden termostat i prawdopodobnie on jest przyczyną bo żaluzji ani drugie termostatu u siebie nie masz.

 

Słyszałem o przypadkach, że termostaty prosto z półki trafiały się wadliwe.

 

Ten zamiennik Febi to jakiś taki :/ dałbym spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przeczytalem caly ten watek i wyciagam taki wniosek ze wskazowka temp ma trzymac rowno 90stopni i najlepiej jak najszybciej po odpaleniu samochodu? u mnie wczesniej (jak byly temp dodatnie) trzymala pion, ale teraz jak zrobilem ok 200km na trasie przy temp -10stopni to nie doszla nawet do pionu ale znacznie poza kreske. Czy tak jest prawidłowo, czy tez mam termostat do wymiany? Dodam ze ogolnie jezdze tylko po miescie do pracy i na takim odcinku (ok 15km i mroz) nie lapie pionu w ogole.

 

Pewnie termostat ale coś jest u Cibie dziwnego bo wolno się grzeje a po długiej jeździe przegrzewa.

Możliwie, że ten od EGR przepuszcza a główny się nie otwiera to wtedy byłaby sytuacja taką jak opisujesz.

 

Poczytaj u mnie w wątku tam raz opisuję co się działo gdy był term od EGR uszkodzony a na dniach będzie o głównym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tudm - nic nie zaślepiałem, po prostu nie mam małego termostatu EGR (na realoem widać, że takie wersje też były)

 

Teraz pamiętam dyskusję o wersjach z Włoch bodajże.

 

Dobrze, że to piszesz by uniknąć nieporozumień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pisałem wcześniej o moim problemie z niedogrzaniem silnika. Dziś byłem u mojego mechaniora, oblukał co i jak i umówiliśmy się na wymianę obu termostatów w piątek lub sobotę. Chciałem w tym poście przestrzec was, żebyście dobrze rozejrzeli się za częściami które zamierzacie kupić a szczególnie za ich cenami wśród konkurencji. W Autoland, gdzie zdecydowaną wiekszość części kupuję krzyknęli mi za termostat główny febi 340 zł :shock: ,z moimi zniżkami 266 zł ostatecznie, a za termostat egr 150. Dzwonię do Białegostoku, a tam główny oryginał 170 zł. O co biega? Podjechałem do intercars (choć niechętnie bo o co kolwiek wcześniej pytałem to ceny z kosmosu mieli) a tam oryginał główny (porównałem numery spisane z realoem) 166zł a ten od egr, też oryginał bmw, 106 zł. W sobotę lub w niedzielę opiszę rezultaty po wymianie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pisałem wcześniej o moim problemie z niedogrzaniem silnika. Dziś byłem u mojego mechaniora, oblukał co i jak i umówiliśmy się na wymianę obu termostatów w piątek lub sobotę. Chciałem w tym poście przestrzec was, żebyście dobrze rozejrzeli się za częściami które zamierzacie kupić a szczególnie za ich cenami wśród konkurencji. W Autoland, gdzie zdecydowaną wiekszość części kupuję krzyknęli mi za termostat główny febi 340 zł :shock: ,z moimi zniżkami 266 zł ostatecznie, a za termostat egr 150. Dzwonię do Białegostoku, a tam główny oryginał 170 zł. O co biega? Podjechałem do intercars (choć niechętnie bo o co kolwiek wcześniej pytałem to ceny z kosmosu mieli) a tam oryginał główny (porównałem numery spisane z realoem) 166zł a ten od egr, też oryginał bmw, 106 zł. W sobotę lub w niedzielę opiszę rezultaty po wymianie.

 

 

ja za orginalek dalem 120 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Pisałem wcześniej o moim problemie z niedogrzaniem silnika. Dziś byłem u mojego mechaniora, oblukał co i jak i umówiliśmy się na wymianę obu termostatów w piątek lub sobotę. Chciałem w tym poście przestrzec was, żebyście dobrze rozejrzeli się za częściami które zamierzacie kupić a szczególnie za ich cenami wśród konkurencji. W Autoland, gdzie zdecydowaną wiekszość części kupuję krzyknęli mi za termostat główny febi 340 zł :shock: ,z moimi zniżkami 266 zł ostatecznie, a za termostat egr 150. Dzwonię do Białegostoku, a tam główny oryginał 170 zł. O co biega? Podjechałem do intercars (choć niechętnie bo o co kolwiek wcześniej pytałem to ceny z kosmosu mieli) a tam oryginał główny (porównałem numery spisane z realoem) 166zł a ten od egr, też oryginał bmw, 106 zł. W sobotę lub w niedzielę opiszę rezultaty po wymianie.

 

Też tak miałem. Termostat główny do 2.0d zamiennik Vernet 330zł oryginał 170zł.

 

Opisane wszystko tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o duzy :) kupowalem w lodzi...

 

a powiesz gdzie ?? ja akurat jutro mam zamiar kupić termostat od egr,wiec moze tez bylby tanszy niz w aso.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy na forum i z gory sorki za moje niedociągniecia

mianowicie mam problem z niedogrzanym silnikiem M57 3.0D

bardzo dlugo nagrzewa mi sie silnik i kreske w pionie osiągam dopiero po jeździe w miescie okolo godziny czasu:/ po za miastem wskazówka lezy na koncu niebieskiego pola. Duzo czytalem o malym termostacie AGR ale niestety w moim silniku nie ma go rownież nie ma webasta i mam skrzynie manualną

jakie sugestie ??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osa-ozo - w Twoim wypadku wymieniłbym mały termostat, bo czas nagrzewania masz stanowczo za długi. Temperatura 75 stopni też nie jest optymalna, tak z 10 stopni wiecej i byloby ok. Ja po nowym roku wezmę się chyba za wymianę głównego termostatu (bo i tak mam jeden :wink: )

 

kupiłem i wymieniłem termostat EGR i faktycznie samochód nagrzewa się zdecydowanie szybciej-przy -2 wystarczyło mu 5 km i osiagnal pion.

Ale osiaga tylko 75 stopni max. jadąc w trasie.Po chwili postoju temp.opada do 69 stopni,potem znowu trasa i znowu 75.

Chyba taka temperatura jest troche za mała ?? Jak myślicie ??

Czy to bedzie wina dużego termostatu czy jeszcze czegoś innego ??

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź czy zaluzja odpowiednio dziala. Ja wymienilem wczoraj EGR i tak jak piszesz pion mam po niecalych 5km. temperature mi trzyma 85 a podczas jezdy 90-95 co wydaje mi sie bardzo dobrym wynikiem. O dziwo nawet kiedy na zegarze mam 85 st zaluzja jest zamknieta, przy wiekszych wartosciach nie sprawdzalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osa-ozo - w Twoim wypadku wymieniłbym mały termostat, bo czas nagrzewania masz stanowczo za długi. Temperatura 75 stopni też nie jest optymalna, tak z 10 stopni wiecej i byloby ok. Ja po nowym roku wezmę się chyba za wymianę głównego termostatu (bo i tak mam jeden :wink: )

 

kupiłem i wymieniłem termostat EGR i faktycznie samochód nagrzewa się zdecydowanie szybciej-przy -2 wystarczyło mu 5 km i osiagnal pion.

Ale osiaga tylko 75 stopni max. jadąc w trasie.Po chwili postoju temp.opada do 69 stopni,potem znowu trasa i znowu 75.

Chyba taka temperatura jest troche za mała ?? Jak myślicie ??

Czy to bedzie wina dużego termostatu czy jeszcze czegoś innego ??

Ja również mam pion po 5-6km spokojnej jazdy po mieście.

U mnie temperatura na BC oscyluje w okolicach 72-77 stopni, najczęściej jest to jednak stałe 74 stopnie. Myślę, że to za mało i będę się brał (ciekawe kiedy :roll: ) za wymianę termostatu głównego.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź czy zaluzja odpowiednio dziala. Ja wymienilem wczoraj EGR i tak jak piszesz pion mam po niecalych 5km. temperature mi trzyma 85 a podczas jezdy 90-95 co wydaje mi sie bardzo dobrym wynikiem. O dziwo nawet kiedy na zegarze mam 85 st zaluzja jest zamknieta, przy wiekszych wartosciach nie sprawdzalem.

 

 

Wydaje mi sie ze to nie zaluzja bo przeciez podczas szybkiej jazdy temperatura teoretycznie by spadała a umnie wzrasta.

Spada na postoju,a podczas jazdy wzrasta do 75.Nigdy nie osiagnalem wiekszej niz te 75.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie temeratura po trasie powinna spadac jednak u mnie rosnie ;] w tym temacie opisalem swoj maly tescik, juz dobrze nie pamietam, przy jezdzie na tempomacie okolo 100km/h temp trzyma mi 90-92 st czyli nie tak malo. a gdy gniote ponad 200 km/h to mam powyzej 100st. termostat duzy wymienilem przed sylwestrem a maly wczoraj wiec wydaje mi sie ze mam wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy mogli byście podać adresy sklepów w których kupowaliście owe termostaty po tak atrakcyjnych cenach ??

Może dajcie namiary link do www.

 

I co rozumiecie przez słowo oryginał ... czy OEM BMW czy może jakiś producent który produkuje na pierwszy montaż ... jeśli tak to jaki ??

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.