Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od niedawna jestem po inspekcji i wymianie wszytkich płynów. samochodzik odkąd go mam nie brał nawet kropli oleju co wywoływało mały szok wśród znajomych, którzy też mają bwm. niestety podczas przeglądu i wmiany pierdoły w warsztacie wlały za dużo oleju. jest grubo ponad max. i teraz moje pytanie. czy to jest tragedia i trzeba jak najszybciej spóścić trochę? jakie mogą być konsekwencje? mam automat. pytam bo wydaje mi się że po wymianie samochód ma jakieś zacięcia i dziury między 2,3,4 biegami. jakby tracił moc.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
spusci tyle ile musisz nadwyżka moze byc grozniejsza niz sam niedobór oleju

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jak bedziesz miał za dużo oleju to możesz uszkodzić silnik,wiem że jak mój znajomy miał coś takiego to zbyt duży stan oleju spowodował że zalało mu sprzegło bo wywalił mu jakiegoś simeringa na wale.pozdrawiam :D
Opublikowano
jak najszybciej musisz upuścić nadwyżkę oleju bo moze ci powywalac symerigi i bedziesz mial dopiero kłopot i tak jak pisali wczesniej koledzy lepiej jak bedzie troszke mniej niz za duzo
Opublikowano
spusci tyle ile musisz nadwyżka moze byc grozniejsza niz sam niedobór oleju

 

Taka sama w skutkach.

Niedobór może spowodować iż ssak zapoda powietrze zamiast oleju i na wysokich obrotach przytrzesz panewki

Nadmiar - wysokie ciśnienie wywali zimmeringi.

 

Z tym spuszczeniem to najłatwiej będzie zlać wszystko do czystego wiaderka i zalać ponownie tyle ile jest potrzeba.

Nie bawiłbym się w odmierzanie ile spuścić z tego powodu iż zamknęcie korka sputstowego (gorącego) może być kłopotliwe.

 

Pzdr,

Opublikowano

może śmieszne, ale jak mi kiedyś zalali za dużo oleju to ściągnąłem sam, cienkim wężykiem i dobrą dużą strzykawką przez bagnet :)

dobrze jak do takiej operacji olej jest ciepły, nie gorący ale ciepły, bo jest rzadszy :)

wymaga trochę cierpliwości ale w kilkanaście minut można się uwinąć :)

Opublikowano
może śmieszne, ale jak mi kiedyś zalali za dużo oleju to ściągnąłem sam, cienkim wężykiem i dobrą dużą strzykawką przez bagnet :)

dobrze jak do takiej operacji olej jest ciepły, nie gorący ale ciepły, bo jest rzadszy :)

wymaga trochę cierpliwości ale w kilkanaście minut można się uwinąć :)

o też tak można :D tak jak koledzy piszą-spuść nadmiar

Opublikowano
Ja bym się jeszcze zastanowił ile jest tegoż nadmiaru.

Jak niewiele - to bym zostawił.

 

Pzdr,

 

Pisze że jest grubo ponad stan niby, auto mu oleju nie bierze to lepiej niech spuści-jak silnik pije oleju tyle co paliwa to mógłby zostawić bo zaraz i tak by go przetrawił :D

Opublikowano
Ja wlałem 300 ml za dużo i mam 3 mm ponad stan. Myślę, że sprawna odma i zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej poradzi sobie z tym ciśnieniem.
Opublikowano

to przy okazji :)

w M54B30 mam taki fikuśny bagnet

 

  _
 (_)
  |
  |
  ~
  ~
  |
  |
 | |
 | |
 |_|...................
  | .............     ^
 | |            1     2
 | |.............     |
  | ...................
 | |
 | |
 \ /

w instrukcji jest napisane, że między min a max jest 1 litr. Tylko wg moich obserwacji odcinek "1" odpowiada mniej więcej pół litra :)

Około 1-2mm nad początkiem odcinka "1" zapala mi się żółta lampka od poziomu oleju.

 

Poziom ponad MAX to jest przekraczający odcinek "1" czy "2"? :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wydaje mi się, że max to koniec odcinka 2. Jak wymieniałem olej zalałem równo 6,5l tak jak zaleca producent i właśnie stan zgadzał się z końcem odcinka 2.
Opublikowano
zrobiłem dolewkę i przesadziłem , mam max teraz nawet nie wiem czy nie poza max minimalnie :duh: do wymiany zostało mi ok 4000km

A olej Ci szybko znika z silnika?

Opublikowano
no tak na MAX jest bo nigdy dokładnie nie sprawdzę bo w garażu mam delikatny spadek na wodę niezauważalny ale jest więc jak auto stoi te kilka cm tył niżej to mam stan na MAX
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mi wydawalo sie ze mam za malo bo tak pokazal bagnet. Dolalem, przejechalem pare dni, sprawdzilem i jest na gornej kresce czyli max. Jak myslicie spucic i nie martwic sie?
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Możesz ciutkę spuścić, ale jak nie wystaje poza górną kreskę to też zapewne nic mu się niestanie :) Może na ciepłym silniku sprawdziłeś że Cię bagnet oszukał?
Opublikowano
Jak sprawdzalem temperatura byla prawie o.ptymalna, teraz sprawdzilem przy prawie minimalnej temperaturze i jest ok heheh, tylko ze na tym bagnecie ten olej tak jak by splywa, wiecie o co chodzi. Czasem ciezko go odczytac dokladnie
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Jak sprawdzalem temperatura byla prawie o.ptymalna, teraz sprawdzilem przy prawie minimalnej temperaturze i jest ok heheh, tylko ze na tym bagnecie ten olej tak jak by splywa, wiecie o co chodzi. Czasem ciezko go odczytac dokladnie
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Olej sprawdza się najlepiej na silniku zimnym, a jeśli nie na zimnym to odczekać kilkanaście minut niech sobie trochę ścieknie do miski olejowej żeby właśnie nie było mniej na wskaźniku niż w rzeczywistości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.