Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio zaobserwowalem, ze predkosciomiesz w mojej E39 zawyza prędkość o jakies 15km/h (sprawdzone z innymi samochodami i radarami:)). Dziwne jest tylko to, ze w zasadzie stala wartosc przeklamania zaczyna sie juz od minimalnej predkosci.

Jak wiadomo w E39 predkosciomierz zaczyna sie od 10km/h i mnie juz przy ruszaniu na polsprzegle wskazowka zaczyna sie podnosic i przy 5km/h pokazuje juz ok 15-20km/h, przy 60km/h natomiast - prawie 80km/h, itd.

 

Czy mozna jakos skalibrowac ten predkosciomierz?

 

Dodam, ze opony mam standardowe, zalecane przez producenta (lato: 225/60 R15, zima: 205/65 R15), wiec to nie powinno byc powodem przeklamania.

Opublikowano

Standardowo predkosciomierz bedzie zawsze zawyzal, ale u Ciebie to faktycznie bardzo pała optymizmem. U mnie to jest jakies +5 km/h srednio.

 

Predkosciomierz ma prawo zawyżać +10%+4km/h, czyli przy 60km/h wolno mu pokazywac nawet 70km/h. Jeśli u Ciebie jest w tym momencie 80km/h to cos nie tak. Sprawdź jeszcze GPS'em, bo porownywanie z innymi autami czy radarami tez moze byc obarczone bledem.

 

Niestety, chyba nie ma sposobu na korekte predkosciomierza. Gdyby byla, juz dawno bym u siebie to zrobil.

Opublikowano

Nie masz przypadkiem jakiejś modyfikacji w postaci tarcz lub wskazówek innego koloru niż fabrycznie :?:

Wygląda to trochę na przestawioną wskazówkę – co zdarza się, gdy ktoś ją ściągnie nie zwracając uwagi na to, w jakim położeniu ma być ustawiona.

 

Nie wiem jak mocowana jest wskazówka w E39 (czy się ją po prostu ściąga i nakłada od góry tarczy, czy jest inny sposób) – tak czy inaczej... normalnie w E39 chyba jest tak, że wskazówka prędkościomierza spoczywa na trzpieniu w pozycji wskazującej 10km/h (czyli najniższa wartość na skali). Jednak w tej pozycji wskazówka jest pod naciągiem i gdyby wyjąć trzpień, zeszłaby niżej – właśnie mniej więcej w okolice nie wydrukowanego wskazania 0km/h. Ktoś, kto majstruje przy wskazówce często z powrotem zakłada ją w pozycję najniższego widocznego wskazania na tarczy – a powinno się trochę niżej, po czym gdy oprze się ją na małym trzpieniu (który na chwilę trzeba wyjąć i na koniec zamocować ponownie) – wskazówka dopiero wtedy jest właściwie usytuowana.

 

Jeżeli jest tak jak myślę - to tłumaczyłoby dlaczego masz właśnie takie zawyżenie wskazania w stosunku do fabrycznego zawyżenia w granicach normy - bo po prostu ktoś mógł wskazówkę założyć w pozycji 10km/h, dlatego, tak jak piszesz rozpoczyna ona ruch od razu, cały czas utrzymując przekłamanie.

 

Fajnie byłoby, gdyby potwierdził jeszcze to, co napisałem ktoś, kto zajmował się wskazówkami właśnie w E39, bo to co napisałem o tym naciągu wskazówki zapamiętałem z innych zegarów w których przyszło mi kiedyś przywrócić właściwe wskazania (chodzi o jeździdło Ani) – ale widzę, że ten trzpień w E39 też występuje (tak jak wspomniałem w pozycji 10km/h) – stąd wnoszę, że jest tak jak napisałem, ale może są jeszcze jakieś dodatkowe znaczniki ustawienia, itd.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A co pokazuje test zegarów? Wskazówka powinna iść równomiernie ze wskazówką obrotomierza. Czy tak jest u ciebie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tylne piasty są oryginalne?

Tam jest nadajnik prędkościomierza i może ilość garbików się nie zgadza?

Coś słyszałem , że w e36 to się takie cyrki zdarzały.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pewnie ktoś naprawiał licznik(piksele) i źle ustawił wskazówki.Jeśli tak to trzeba rozebrać licznik i ustawić wskazówki ponownie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

czy ktos wie czy wskazówki sie sciaga? Mam problem. Chciałem naprawic sobie piksele w liczniku i próbowałem wyciągnąc wskazówke do rozebrania licznika i dostania sie pod druk zeby poprawic przewodzenie tasmy.Niestety jak pociągłem za wskazówke to wyszła ale z tą delikatną sprężynką i ona sie wyprostowała jak drut.Poskładałem jakos to do kupy i nawinełem sprezynke jak sie dało ale teraz mi przystaje licznik na predkosci ok 60 km/h a potem przeskakuje gwałtownie na 80.Chciałem nawinąc tą sprezynke od nowa ale do tego bym musiał sciagnąc zamą wskazówke.Czy ktos wie jak to sie robi?

 

z góry dziekuje

Opublikowano
czy ktos wie czy wskazówki sie sciaga? Mam problem. Chciałem naprawic sobie piksele w liczniku i próbowałem wyciągnąc wskazówke do rozebrania licznika i dostania sie pod druk zeby poprawic przewodzenie tasmy.Niestety jak pociągłem za wskazówke to wyszła ale z tą delikatną sprężynką i ona sie wyprostowała jak drut.Poskładałem jakos to do kupy i nawinełem sprezynke jak sie dało ale teraz mi przystaje licznik na predkosci ok 60 km/h a potem przeskakuje gwałtownie na 80.Chciałem nawinąc tą sprezynke od nowa ale do tego bym musiał sciagnąc zamą wskazówke.Czy ktos wie jak to sie robi?

 

z góry dziekuje

 

W/g mnie już tego nie naprawisz. To jak by nie było jest mechanika precyzyjna. Kup zegary w wymień cały prędkościomierz.

 

pozdr

Mariusz

  • 7 lat później...
Opublikowano

Witam, w mojej e90 kiedy nawet zgaszony jest silnik pokazuje 20km/h, nie znalazlem takiego problemu nigdzie wiec pisze tutaj.

Gdy powoli sie rozpedzam, licznik traktuje to 20km/h jak 0 km/h jak to naprawic?? :mad2:

Opublikowano
To może być oznaka grzebania przy liczniku w celu korekty przebiegu? Jesteś pewien swojego przebiegu?
Opublikowano
Mam to auto pol roku wczesniej nic takiego sie nie dzialo, wczoraj jak wsiadalem do auta bylo juz 10km/h przy zgaszonym a teraz okolo 2km/h wtf??? :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.