Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taka mała drobna porada jakie olej polecacie

E32 3500cmm Benzyna + gaz przebieg 200tys. jaki polecacie i ile wogóle wchodzi do tego silnika

i jaki olej do skrzyni automatycznej i też ile wchodzi.

Z góry dziękuję :)

Opublikowano
Do silnika 3.0m30 i 3.5m30 wchodzi 5.75 litra oleju,możesz lać każdy markowy olej o jakości nie mniejszej niż API-SF.Jeśli żeczywiście masz przejechane 200tyś km,to lej olej półsyntetyczny 10w-40,ja wlewam Mobila 10w-40.Jeśli żeczywisty przebieg masz o wiele większy to pozostałbym na oleju mineralnym 15w-40.Do skrzyni automatycznej wchodzi 3 litry oleju ATF.
Nur bmw e32
Opublikowano

E32 3500cmm Benzyna + gaz przebieg 200tys. jaki polecacie

Do tego silnika i z takim przebiegiem możesz nalać każdy olej, który ma w nazwie silnikowy. Ważne, żeby go co jakiś czas wymieniać, bo zwykle problemem nie jest typ, czy producent oleju, ale użytkownik samochodu, który oszczędza na wymianach i nie dba o poziom oleju w silniku...

Opublikowano
Do silnika 3.0m30 i 3.5m30 wchodzi 5.75 litra oleju,możesz lać każdy markowy olej o jakości nie mniejszej niż API-SF.Jeśli żeczywiście masz przejechane 200tyś km,to lej olej półsyntetyczny 10w-40,ja wlewam Mobila 10w-40.Jeśli żeczywisty przebieg masz o wiele większy to pozostałbym na oleju mineralnym 15w-40.Do skrzyni automatycznej wchodzi 3 litry oleju ATF.

 

po

1.rzeczywisty a nie żeczywisty

2.mi do 3.5 wchodzi 4.7L oleju i mam pod górna kresą

3.mam ponad 350tys km i i leje 10w40 Castrol-a.nie jest nigdzie powiedziane że silnik powyżej 200-300tys km musi jeździć na mineralnym oleju :nienie:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Poprawnej polszczyzny nie musisz mnie uczyć,zaraz mogę wkleić kilka twoich postów,gdzie waliłeś byki :| .Chyba instrukcja obsługi jest bardziej wiarygodna niż twoje wywody,pisze tam wyraźnie 5.75 l.Ja mam jeszcze większy przebieg od Twojego i też jeżdżę na 10w 40,ale wiem,że wcześniej był lany 10w40.Kolega Hopkins nie wie jaki olej był lany wcześniej,przebieg też nie wiadomo czy jest orginalny,więc lepiej nie kombinować.
Nur bmw e32
Opublikowano

jeśli zrobię błąd to wyraźnie litrówkę i tylko z pośpiechu a nie kilka razy ten sam wyraz w jednym poście.to dziwne bo jak wlałem pierwszy raz całe 5L to było dużo ponad stan.

 

Hopkins_fbi- jak będziesz wymieniał olej wlej najpierw 5L,odpal samochód poczekaj chwile i zobacz stan.Nie wiem dlaczego wchodzi mi tak mało-sam się dziwiłem.ale jak bym wlał 5.75L to brakło by mi skali na bagnecie

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
jeśli zrobię błąd to wyraźnie litrówkę i tylko z pośpiechu a nie kilka razy ten sam wyraz w jednym poście.to dziwne bo jak wlałem pierwszy raz całe 5L to było dużo ponad stan.

 

Hopkins_fbi- jak będziesz wymieniał olej wlej najpierw 5L,odpal samochód poczekaj chwile i zobacz stan.Nie wiem dlaczego wchodzi mi tak mało-sam się dziwiłem.ale jak bym wlał 5.75L to brakło by mi skali na bagnecie

Kolego,zdanie zaczynamy z dużej litery.Po kropce także piszemy dużą literę :cool2: ,jeśli chcesz się bawić w profesora Miodka,to chyba złe forum wybrałeś.Ja zawsze trzymam się instrukcji obsługi,leję ponad 5.5 litra oleju i jest wszystko ok.

Nur bmw e32
Opublikowano

No to jak u mnie się to dzieje że jak wleje 4.8L oleju mam już prawie max?Przecież nie było różnych silników m30b35?Jak wlałem 5L to trochę spuściłem bo było ponad stan :worried: Oczywiście filtry wymieniam za każdym razem a jak olej spływa to czekam do momentu żeby nawet kropla nie spadła.Wlewam 4.8 i tyle samo spuszczam po 10-11tys km

 

tak jak powiedziałem-pośpiech.I jak coś to mówi się wielką literą a nie dużą :mrgreen: Przecież to jasne że to nie to forum ale jak sobie zwrócimy uwagę to nic się nie stanie,i nie uważam że to powód żeby się denerwować

 

pozdro Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano (edytowane)
Podwójnie wysłane... Edytowane przez a1410
Opublikowano
Były dwie różne miski i to jest pewnie rozwiązanie Waszego problemu :D . Moja pierwsza E32 735 w manualu łykała 5,5 litra, a druga w automacie tylko niecałe 5. Ale te silniki są odporne na zbyt wysoki poziom. Dużo bardziej nie lubią jazdy na pograniczu minimum. Tak więc wystarczy wlać pełną piątkę i wtedy na pewno błędu się nie popełni...
Opublikowano

Witajcie.

Ja do mojej bety leje Castrol-a GTX3. Po 10 latach użytkowania auta musiałem wymienić uszczelniacze zaworowe i jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem absolutnie czystą klawiaturkę , reasumując polecam Castrola z czystym sumieniem. przebieg mojej e32 to 360 tyś - udokumentowane , od 10 lat na Castrolu GTX3. Dodam jeszcze że Castrola przywozi mi znajomy z niemiec ponieważ jest dostępny w piątkach a nie czwórkach i wychodzi w zależności od wahań euro 90-105 zł za 5 litrów.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano
podepne śie jest sprecyzowany jakis termin co ile wymienać olej w automaćie

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Opublikowano
podepne śie jest sprecyzowany jakis termin co ile wymienać olej w automaćie

 

 

Mniej więcej co dwie wymiany w silniku . Ja wymieniam zawsze przy drugiej i jest oki. Wszystko zależy od tego czy więcej latasz na trasie- żadziej wymieniasz powiedzmy co trzy - czy więcej miasto , korki , stop&go to częściej - co dwie . Ale to wszystko było search:

 

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano
przy okazji tematu o olejach silnikowych... co tak naprawdę znaczy jeżeli kupujemy np. olej o takich oznaczeniach 15w-40 ?? Jak spojrzeć w książkę producenta to oni podają te oznaczenia odnośnie do modelu silnika i zakresu temperatury otoczenia w jakim ten silnik pracuje? Nic na przykład nie ma tam mowy o przebiegu?? To jak to jest z tymi oznaczeniami naprawdę???
Opublikowano
olej o takich oznaczeniach 15w-40

Te cyferki dają Ci informację, jakie właściwości fizyczne ma dany olej przy niskich/pierwsza cyfra/ i przy wysokich/druga/ temperaturach. Im niższa pierwsza cyfra, tym bardziej płynny jest olej na mrozie, in wyższa ta druga, tym mocniej można silnik obciążać w upale. Najbardziej uniwersalny był by olej 0W/60 ale takiego nie ma. W naszych warunkach klimatycznych najbardziej optymalne są oleje 5W/40 lub 10W/40.

Jeżeli silnik ma większy przebieg, to lepiej jest zalać olej 15W, bo jest on trochę gęściejszy i dzięki temu redukuje hałasy pracy rozgrzewającego się motoru oraz często także zmniejsza zużycie samego siebie :D

Opublikowano

To też się podepnę bo akurat muszę zrobić serwis oleju na dniach.

 

Czy ktoś używał któregoś z tych w swojej E32?

 

silnikowe:

Mobil 1 0W-40

Castrol Edge Sport 0W-40

Mobil Super S 10W-40

 

(wymienone w kolejności "cenowej" za 5 litrów od najdroższego po najtańszy dostępny w lokalnym Halfordsie)

 

skrzynia:

Castrol TQ-D Automatic Transmission Oil (jedyny który ma napisane ATF na butelce) ale ma też pod ATF napis: TQ DIII

 

Czy w takim razie każdy zamierający DIII w swojej nazwie będzie dobry do skrzyni? Ktoś wcześniej napisał że każdy z ATF w nazwie będzie dobry. Problem w tym że ten skrót ATF znaczy właśnie Automatic Transmission Fluid :P więc czy olej jak ten:

 

Castrol Automatic TQ Dexron 3

 

lub ten:

 

Comma Automatic Transmission Fluid

# Suitable for:GM TYPE A SUFFIX

# DEXRON II/IID/IIE/III

# Ford M2C-138-CJ/M2C-166H

# ZF TE ML 09/14

# Allison C4

 

będą dobre dla mojej Beatki? :roll:

 

Czy potrzebuję coś jeszcze oprócz oleju? Jak tak to co dokładnie?

Pewnie filter oleju :P

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Opublikowano

czyli na mój rozum i poniższe informacje z książki serwisowej BMW(fotka urywka):

 

http://www.bitmal.com/olej.jpg

 

to czy zalewamy syntetyk, półsyntetyk lub minerał wcale nie mówią nam oznaczenia np 15W-40 - tak jak mi ktoś to zasugerował w innym poście. Również z tej instrukcji wnioskuję że według BMW o doborze oleju decydują dwa czynniki:

- sezon w którym użytkujemy auto

- rodzaj silnika

 

z drugiej strony myśląc nad optymalnym doborem oleju dochodzimy do stanu dużego zakresu temperaturowego jego działania przez co staje się on bardziej uniwersalny, a jak powszechnie wiadomo coś co jest do wszystkiego jest naprawdę do niczego.

 

a na koniec pytanie czy warto w ogóle się na tym aż tak rozwodzić? lać 10W-40 i nie zawracać sobie głowy?? :8)

Opublikowano

to czy zalewamy syntetyk, półsyntetyk lub minerał wcale nie mówią nam oznaczenia np 15W-40 - tak jak mi ktoś to zasugerował w innym poście.

OW i 5W to napewno syntetyki

10w to najczęściej półsyntetyk

15W to mineralny

a na koniec pytanie czy warto w ogóle się na tym aż tak rozwodzić? lać 10W-40 i nie zawracać sobie głowy?? :8)

No i trafiłeś w samo sedno. Tym olejem nie zrobisz krzywdy żadnemu silnikowi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.